با سلام خدمت تمامی دوستان عزیز
دوستان عزیزم
بنده میخوام توی این تاپیک به هم یاد بدیم که چطوری خوب از ماشینمون شتاب بگیریم
بعضی ها شتاب گیری خوب رو فقط توی کل کل میدونن و میگن که شتاب خوب فقط توی کل کل به درد میخوره
بنده کاملا با این موضوع مخالفم
پس توی جاده های دو لاین در حین سبقت چی؟!!.......
یا خیلی جاهای دیگه
حالا یه نمونه ی اون هم کل کل
دوستان عزیز من یه سری اطلاعات جزئی در این مورد دارم و یه سری خاطره از این کارها
هیچ کسی نمیتونه دفه ی اول از ماشینش بهترین شتاب رو بگیره (هرکس بتونه من بهش میگم شوماخر)
من یادمه اولین باری که از ماشین شتاب گرفتم و دنده هارو پاور شیفت میکردم تمامی اندام بدنم میلرزید میتونم بگم تا دندونام بر هم میخوردن
ماشین چندین بار اب هویج گرفت
چندین بار دور موتور در حد رد لاین بالا رفت
اما میتونم بگم یه چیزایی یاد گرفتم
حالا بزارید ببینیم ما چه چیزایی میخوایم توی شتابگیری!!
اولین چیز و مهمترین چیز دور موتور شماس
شما باید بدونید توی چه دوری دنده بدین به ماشینتون .من ماشینایی که سوار شدم رو فقط 405-پارس-سمند رو میدونم پس با اونها براتون مثال میزنم
ببینید دوستان خوبم وقتی شما سوار یه سمند هستین باید همه ی جوانب رو در نظر بگیرین
منظورم چیه؟!!اینه که سمند شما بهتره توی چه دوری دندش عوض بشه و اصلا گیرباکس اون توانایی پاور زدن رو داره!!........
من که پیر شدم بچه ها ......ولی اینو بگم سمند برای پاور زدن محشره (بهتون قول میدم)محشر میگم واقعا میگم
بزارید برگردیم به موضوع خودمون
من الان سوار ماشینم و میخوام از سمندم شتاب بگیرم –اولین کار اینه که خونسردی خودمو حفظ کنم و به خودم بگم اگر اب هویج گرفتی توی سر فرمون نزن و از ماشین فاصله نگیر به خودم میگم که نترس و افسار این اسب نیمه وحشی رو بگیر و کاررو یه سره کن
خوب حالا ترسمون ریخته و میتونیم بگیم که دیگه نمیترسیم
حالا وقتشه که ببینید وضعیت ماشینتون چطوره
یه گاز خلاص بدین(واقعا توی روحیه شما تاثیر میزاره قول میدم)در واقع صدای ماشین شما رو اروم میکنه
همیشه یادتون باشه که بهترین دور برای تعوض دنده توی موتور پژو4500هست(البته برای دنده هایی به غیر از1)
بازهم میگم توجه کنید دوستانم مهمه=====>در دنده ی 1نباید در 4500دنده تعویض شود
حالا ما باید برای شتابگیری دور موتور رو روی دوری بزاریم که ماشین تیک اف نکنه و بکنه(کلک بزنید به موتور)
بهترین دور توی این 3ماشین 3000هست (یعنی تورک)
دور رو روی 3تا3.5بازی بدید و یک دفه پاتونو از رو کلاچ بردارین(نترسین هیچی نمیشه)
حالا شما دارین با دنده ی 1شتاب میگیرین همیشه یادتون باشه دنده ی 1خیلی مهمه چون استارت شماست و خیلی توی شتابتون تاثیر داره (من برای اینم راه حل پیدا کردم)
من یه بار با یه پراید کورس گذاشتم و بد جور پراید منو توی 1گرفت
بعضی ها اعتقاد دارن 1پراید قوی تر از 405-پارس-سمند-هست و من اینو اصلا قبول ندارم
اگر توجه کنید من گفتم بهترین موقع تعویض موقعی هست که وقتی دنده عوض میشه و وقتی rpmافت میکنه بیاد روی تورک یعنی دور 3000حالا شما یک بار امتحان کنید و دنده ی 1رو روی 4500تعویض کنید میبینید افت rpmروی 2.5هست
این یعنی این که ما 500rpmعقب موندیم
پس ما به همین دلیل فقط باید توی دنده ی 1دور 5000دنده رو تعویض کنیم
این از این
این برای الان کافیه و دو قسمتی براتون میگم چون پاور خیلی با حاله و کلی براتون حرف دارم توش
انقدر من کلک توی پاور زدن بلدم که اصلا متعجب میمونید
نکات جالب براي شتابگيري بهتر از خودرو
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, Mohsen1001, RAHVAR, شوراي نظارت
-
- پست: 12
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۸۵, ۱۰:۵۹ ب.ظ
- پست: 15899
- تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 72687 بار
- سپاسهای دریافتی: 31680 بار
- تماس:
arash p mbz bmw
آرش عزيز
ممنون از مقالهي جالبي كه ارائه داديد
اميدوارم در آينده نيز شاهد حضور پر رنگ شما در اين بخش باشيم
آرش عزيز
ممنون از مقالهي جالبي كه ارائه داديد

اميدوارم در آينده نيز شاهد حضور پر رنگ شما در اين بخش باشيم

زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز
[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]
لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
arash p mbz bmw,
ممنون ارش جان خوب نوشته بودي
البته پاور روي ماشينهاي استاندارد خيلي جواب نميده بيشتر براي ريس استفاده ميشه يعني ماشينهايي که براي ريس جمع شدن
من خودم با 206 پاور ميزدم ولي از تاثيرش خيلي راضي نبودم از يکي از دوستانم که راننده حرفه اي هست و تو ريس مقام داره پرسيدم که اين نکته رو بهم گفت.
البته موقع پاور بايد خيلي مواظب اب هويج هم باشي
ممنون ارش جان خوب نوشته بودي

البته پاور روي ماشينهاي استاندارد خيلي جواب نميده بيشتر براي ريس استفاده ميشه يعني ماشينهايي که براي ريس جمع شدن

من خودم با 206 پاور ميزدم ولي از تاثيرش خيلي راضي نبودم از يکي از دوستانم که راننده حرفه اي هست و تو ريس مقام داره پرسيدم که اين نکته رو بهم گفت.
البته موقع پاور بايد خيلي مواظب اب هويج هم باشي

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
yasser, محترم
اين تکنيک بيشتر براي اتومبيل هاي ريس و مسابقه مفيد ميباشد (پاور شيفت منظورمه)
اما اينکه بهترين شتاب رو بشه از ماشين گرفت تفاوتي نداره که چه ماشيني باشه فقط شما بايد بدونيد حداکثر قدرت موتور در چه دوري بدست مي ايد و همچنين ميزان تورک ماشين.
شما هنگام شتابگيري بايد دور موتور را تا حدود 1000 يا 1500 دور کمتر از تورک ماشين قرار بدي که تيک اف نکنه و شما زمان رو از دست بدي
زمان تعويض دنده هم روي دوري است که بيشترين قدرت ماشين بدست مي ايد بيشتر از اون ديگه هدر دادن زمان هست.
اين تکنيک بيشتر براي اتومبيل هاي ريس و مسابقه مفيد ميباشد (پاور شيفت منظورمه)
اما اينکه بهترين شتاب رو بشه از ماشين گرفت تفاوتي نداره که چه ماشيني باشه فقط شما بايد بدونيد حداکثر قدرت موتور در چه دوري بدست مي ايد و همچنين ميزان تورک ماشين.
شما هنگام شتابگيري بايد دور موتور را تا حدود 1000 يا 1500 دور کمتر از تورک ماشين قرار بدي که تيک اف نکنه و شما زمان رو از دست بدي
زمان تعويض دنده هم روي دوري است که بيشترين قدرت ماشين بدست مي ايد بيشتر از اون ديگه هدر دادن زمان هست.
- پست: 4390
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6707 بار
- سپاسهای دریافتی: 12101 بار
- تماس:
- پست: 1344
- تاریخ عضویت: شنبه ۷ مهر ۱۳۸۶, ۱۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3023 بار
- سپاسهای دریافتی: 4754 بار
- پست: 423
- تاریخ عضویت: شنبه ۹ دی ۱۳۸۵, ۸:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7 بار
- سپاسهای دریافتی: 264 بار