IRINA RH-53D, SH-3D & AB-212ASW
مدیران انجمن: moh-597, شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
IRINA RH-53D, SH-3D & AB-212ASW
IRIN SH-3D SEA KING
در اين قسمت مروری بر سلطان آبها داريم . با تشکر از توجه دوستان .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
در اين قسمت مروری بر سلطان آبها داريم . با تشکر از توجه دوستان .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 4390
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6708 بار
- سپاسهای دریافتی: 12102 بار
- تماس:
واي اين عكس آخري رو از كجا اوردي؟
اين عكس در پنها گرفته شده و حداقل مربوط به 2 تا 3 و يا حتي 4 سال پيش هست.
اين هليكوپتر به شماره 314 هليكوپتري هست كه در عمليات مرواريد حضور داشته و تعدادي از نيروهاي ايراني و عراقي رو نجات داده! ولي متاسفانه اين هليكوپتر در زمان زلزله بم كه براي كمك اعزام شده بود سقوط كرد و الان در شركت پنها و در كنار هيلكوپتر هاي آمريكايي كه به طيس آمده بودند گردو خاك ميخره
اين عكس احتمال از اتاق خلبانها گرفته شده فكر كنم يكي از خلبانها شيطوني كرده باشه و اين عكسو گرفته
من عكس اين هليكوپتر رو خودم گرفتم و توي تايپيك عمليات مرواريد مي تونيد اون رو ببينيد البته بعد از سقوط
اينم آدرسش:
http://www.centralclubs.com/viewtopic.php?t=4139
اين عكس در پنها گرفته شده و حداقل مربوط به 2 تا 3 و يا حتي 4 سال پيش هست.
اين هليكوپتر به شماره 314 هليكوپتري هست كه در عمليات مرواريد حضور داشته و تعدادي از نيروهاي ايراني و عراقي رو نجات داده! ولي متاسفانه اين هليكوپتر در زمان زلزله بم كه براي كمك اعزام شده بود سقوط كرد و الان در شركت پنها و در كنار هيلكوپتر هاي آمريكايي كه به طيس آمده بودند گردو خاك ميخره

اين عكس احتمال از اتاق خلبانها گرفته شده فكر كنم يكي از خلبانها شيطوني كرده باشه و اين عكسو گرفته

من عكس اين هليكوپتر رو خودم گرفتم و توي تايپيك عمليات مرواريد مي تونيد اون رو ببينيد البته بعد از سقوط

اينم آدرسش:
http://www.centralclubs.com/viewtopic.php?t=4139
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
جکسون براون
- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
محمد عزيز با سلام
اول از همه بايد بهت بکم که مقاله کامل و زيبای تو رو قبلأ در اين فروم و يک فروم ديگه که با همين Nick Name فعاليت می کنی رو خوندم .فوق العاده جامع واز نظر نگارش جالب بود. در زمينه عکس بالگرد که اشاره کردی بايد بگم که من عکس رو اولين بار چند سال قبل به طور کاملأ تصادفی توی يک بروشور تبليغاتی شرکت پتها ديدم . برای کاری به سفارت ايران رفته بودم وزمانی که قصد ترک سفارت رو داشتم از مسئول فرهنگی اجازه خواستم که اون رو همراه خودم ببرم که با مخالفت اون مقام مواجه شدم .البته دليل بودن اين کاتالوگ در سفارت و مخالفت اون شخص رو هيچوقت نفهميدم . اما چندی قبل تو يک سايت اينترنتی يک کاربر خوش ذوق صفحات اون بروشور رو اسکن کرده بود و من هم با تشکر از اون شخص عکسها رو به آلبوم خودم اضافه کردم . اينجا برات يک صفحه ديگر از همان بروشور رو نمايش ميدم . اميدوارم مورد توجه تو دوست خوب قرار بگيره .
[External Link Removed for Guests]
بقيه عکسها رو به تدريج در تاپيکهای مربوط به هر بالگرد قرار ميدهم .
اما در مورد اين بالگرد تکته جالبی هست که حيفم اومد برای بقيه دوستان بازگو نکنم . در عمليات امداد رسانی به بازماندگان زلزله دلخراش بم خبری روی تلکس خبرگزاريهای مختلف انتشار يافت که تنها پس از چند ساعت از طرف ارتش بشدت تکذيب شد. تعدادی از خبرگزاريهای داخلی به نقل از منابع ناشناس ( طبق روال هميشگی ) خبر از سقوط بالگرد هوادريا در حين عمليات امداد منتشر کردند . اما بلافاصله ارتش با تکذيب اين خبر اغلام کرد که بالگرد مذکور تنها فرود اضطراری داشته و بلافاصله بعد از فرود به پرواز خود ادامه داده وهيچگونه خسارتی به اين بالکرد و سرنشينانش وارد نشده است . اين هم عکس همين بالگرد در جريان عمليات امدادی زلزله بم .
[External Link Removed for Guests]
اول از همه بايد بهت بکم که مقاله کامل و زيبای تو رو قبلأ در اين فروم و يک فروم ديگه که با همين Nick Name فعاليت می کنی رو خوندم .فوق العاده جامع واز نظر نگارش جالب بود. در زمينه عکس بالگرد که اشاره کردی بايد بگم که من عکس رو اولين بار چند سال قبل به طور کاملأ تصادفی توی يک بروشور تبليغاتی شرکت پتها ديدم . برای کاری به سفارت ايران رفته بودم وزمانی که قصد ترک سفارت رو داشتم از مسئول فرهنگی اجازه خواستم که اون رو همراه خودم ببرم که با مخالفت اون مقام مواجه شدم .البته دليل بودن اين کاتالوگ در سفارت و مخالفت اون شخص رو هيچوقت نفهميدم . اما چندی قبل تو يک سايت اينترنتی يک کاربر خوش ذوق صفحات اون بروشور رو اسکن کرده بود و من هم با تشکر از اون شخص عکسها رو به آلبوم خودم اضافه کردم . اينجا برات يک صفحه ديگر از همان بروشور رو نمايش ميدم . اميدوارم مورد توجه تو دوست خوب قرار بگيره .
[External Link Removed for Guests]
بقيه عکسها رو به تدريج در تاپيکهای مربوط به هر بالگرد قرار ميدهم .
اما در مورد اين بالگرد تکته جالبی هست که حيفم اومد برای بقيه دوستان بازگو نکنم . در عمليات امداد رسانی به بازماندگان زلزله دلخراش بم خبری روی تلکس خبرگزاريهای مختلف انتشار يافت که تنها پس از چند ساعت از طرف ارتش بشدت تکذيب شد. تعدادی از خبرگزاريهای داخلی به نقل از منابع ناشناس ( طبق روال هميشگی ) خبر از سقوط بالگرد هوادريا در حين عمليات امداد منتشر کردند . اما بلافاصله ارتش با تکذيب اين خبر اغلام کرد که بالگرد مذکور تنها فرود اضطراری داشته و بلافاصله بعد از فرود به پرواز خود ادامه داده وهيچگونه خسارتی به اين بالکرد و سرنشينانش وارد نشده است . اين هم عکس همين بالگرد در جريان عمليات امدادی زلزله بم .
[External Link Removed for Guests]
- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
BAD BOY
دوست خوبم تعداد اين بالگردها رو دقيقأ در حال حاضر نميدونم ولی در مجموع ۲۰ فروند از نوع بالگرد از کمپانی ايتاليائی آگوستا که تحت امتياز سيکورسکی امريکا انها رو توليد ميکنه تا زمان پيروزی انقلاب خريداری شد. البته در سال ۱۹۸۱ خبرگزاريهای جهان اعلام کردند که ايران ۴ فروند از اين نوع بالگرد رو بطور پنهانی از ايتاليا تحويل گرفته که احتمال ميدهم اين تعدادی بوده که تحويلش به ايران با وقوع انقلاب به حالت تعليق در آمده بود که بعد از شروع جنگ تحميلی با تلاشهای گسترده ديپلماتيک ايران تحويل داده شد . چندی قبل صادق طباطبائی که از عناصرکليدی ديپلماسی ايران در اروپا در اون سالها بود , طی مصاحبه ای با يکی از خبرگزاريهای داخلی از خاطرات گذشته خودش صحبت کرده بود و بطور غير مستقيم به اين موضوع و ديگر خريدهای تسليحاتی ايران اشاره داشت . برای تو دوست خوب ۲ تا عکس از هوادريای بوشهر و بندر عباس قرار ميدهم .
اول از هوادريای بوشهر که متاسفانه هيچ وسيله ای در فضای باز وجود نداره و با توجه به برودت هوا امری غير منتظره به نظر نمياد
[External Link Removed for Guests]
اين هم عکسهای هوادريای بندرعباس
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
دوست خوبم تعداد اين بالگردها رو دقيقأ در حال حاضر نميدونم ولی در مجموع ۲۰ فروند از نوع بالگرد از کمپانی ايتاليائی آگوستا که تحت امتياز سيکورسکی امريکا انها رو توليد ميکنه تا زمان پيروزی انقلاب خريداری شد. البته در سال ۱۹۸۱ خبرگزاريهای جهان اعلام کردند که ايران ۴ فروند از اين نوع بالگرد رو بطور پنهانی از ايتاليا تحويل گرفته که احتمال ميدهم اين تعدادی بوده که تحويلش به ايران با وقوع انقلاب به حالت تعليق در آمده بود که بعد از شروع جنگ تحميلی با تلاشهای گسترده ديپلماتيک ايران تحويل داده شد . چندی قبل صادق طباطبائی که از عناصرکليدی ديپلماسی ايران در اروپا در اون سالها بود , طی مصاحبه ای با يکی از خبرگزاريهای داخلی از خاطرات گذشته خودش صحبت کرده بود و بطور غير مستقيم به اين موضوع و ديگر خريدهای تسليحاتی ايران اشاره داشت . برای تو دوست خوب ۲ تا عکس از هوادريای بوشهر و بندر عباس قرار ميدهم .
اول از هوادريای بوشهر که متاسفانه هيچ وسيله ای در فضای باز وجود نداره و با توجه به برودت هوا امری غير منتظره به نظر نمياد
[External Link Removed for Guests]
اين هم عکسهای هوادريای بندرعباس
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
تصاوير زير بالگرد سی کينگ رو در حال حمل و پرتاب موشکهای ماوريک و فجر دريا نشان ميدهد. موشک فجر دريا کپی از موشک چينی FL- 6 که آن هم از روی موشک ايتاليائی Sea killer ساخته شده است .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
اين عکس بعد از حمله نيروهای آمريکائی به عراق در سال ۲۰۰۳ ميلادی برداشته شده است . در توضيح اين تصوير انرا متعلق به نيروهای ايرانی دونستند که در جريان جنگ ايران و عراق به غنيمت نيروهای عراقی در امده ولی با توجه به تصوير ديگر بالگردهای ايرانی که بدست نيروهای عراقی افتاده از جمله بالگرد شينوک من اين موضوع رو بعيد می دونم . عراقيها اونقدر بالگردهای زياد و متنوع داشتند که زحمت تعمير و نوسازی بالگردهای غنيمتی رو به خودشان نميدادند. من احتمال ميدم اين سی کينگ رو عراق يا بازار آزاد خريداری کرده ويا احتمالأ از کويت به سرقت برده. نظر دوستان برام جالبه
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
اين عکس بعد از حمله نيروهای آمريکائی به عراق در سال ۲۰۰۳ ميلادی برداشته شده است . در توضيح اين تصوير انرا متعلق به نيروهای ايرانی دونستند که در جريان جنگ ايران و عراق به غنيمت نيروهای عراقی در امده ولی با توجه به تصوير ديگر بالگردهای ايرانی که بدست نيروهای عراقی افتاده از جمله بالگرد شينوک من اين موضوع رو بعيد می دونم . عراقيها اونقدر بالگردهای زياد و متنوع داشتند که زحمت تعمير و نوسازی بالگردهای غنيمتی رو به خودشان نميدادند. من احتمال ميدم اين سی کينگ رو عراق يا بازار آزاد خريداری کرده ويا احتمالأ از کويت به سرقت برده. نظر دوستان برام جالبه
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
BAD BOY عزيز مرسی بابت عکس ولی عکسهای بالا نه بالگرد سی کينگ هستند و نه متعلق به ايران . به هر حال لطف کردی .
JSF دوست خوبم من نميدونم چه تصاويری برای تو تکراری است .توصيه ميکنم تو همين گالری ( البته يک تاپيک مجزا با تيتر RH-53 D IRIN ) خودت تشکيل بده و بعد اگر تصويری داشتم که در تاپيک نبود قرار ميدهم . در مورد عکس بالگردهائی که اشاره کردی ۲ تا تصوير کوچک با کيفيت پائين برات قرار ميدهم . شايد تا حدی بهت کمک کرد.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
JSF دوست خوبم من نميدونم چه تصاويری برای تو تکراری است .توصيه ميکنم تو همين گالری ( البته يک تاپيک مجزا با تيتر RH-53 D IRIN ) خودت تشکيل بده و بعد اگر تصويری داشتم که در تاپيک نبود قرار ميدهم . در مورد عکس بالگردهائی که اشاره کردی ۲ تا تصوير کوچک با کيفيت پائين برات قرار ميدهم . شايد تا حدی بهت کمک کرد.
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
JSF دوست خوب اميدوار بودم عکسهای خودتو قرار ميدادی تا عکس تکراری نبينی ولی چند تا عکس رو فعلأ باهم ببنيم . اگر تکراری بود من بی تقصيرم .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
JSF دوست عزيز از توجه تو ممنونم ولی تصاوير اين بالگرد به شدت محدوده . اگر تصويری جديد پيدا کردی ما رو بی نصيب نکن .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Admiral دوست خوبم بالگردهای بالا جزو گرانترين بزرگترين و پيشرفته ترين بالگردها در زمان خودش بود و فقط چند کشور محدود در سطح جهانی اين بالگرد رو در خدمت دارند. البته که با عنايت به گفته های رضای عزيز دوران عمر فعال اونها کم کم به انتهای خودش ميرسه . تا پيش از انقلاب ۶ فروند از اين نوع بالگرد در خدمت هوادريای ايران بود و با کمی دقت در عکسها بالگرد با شماره ۷۰۸ کاملأ مشخص است . ( بالگردهای ايرانی سريالهای ۷۰۱ ـ۷۰۶ رو بر روی بدنه داشتند ) پس ميشه نتيجه گرفت اين بالگردها بعدأ به هوادريا پيوستند . در حقيقت بالگردهای آمريکائی که در صحرای طبس جا مانده بود با تلاش کارکنان پنها به مرحله عملياتی رسيدند. تصاوير عبرت انگيز عمليات Desert One رو نگاه کن واميدوارم يانکی ها هم هر از گاهی اين عکسها رو ببينند .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
رضا جان مثل هميشه توضيحات کامل وبه جا . از تو برای ذکر مطالب دقيق متشکرم و دقيقأ صحبتهات رو تأئيد ميکنم . رضا مطلبی در مجله صنايع هوائی در سالهای گذشته چاپ شده بود در همين مورد . البته ترجمه مقاله خارجی بود و نگارنده نتيجه گرفته بود اگر در اين عمليات از هواپيماهای V-22 Osprey استفاده شده بود عمليات به شکست منجر نميشد .( زهی خيال باطل ) در ضمن رضا جان بالگردی که در عمليات امداد زلزله بم فرود اجباری کرد SH - 3D با شماره ۳۱۴ بود که در گالری عکسهای سی کينگ مطلبی رو در باره اون نوشته ام تصوير زير که بالگرد آمريکائی رو در حال sling يک هواپيمای F - 7 نيروی هوائی عراق نشان ميدهد تقديم می کنم . با سپاس فراوان .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
Admiral دوست خوبم بالگردهای بالا جزو گرانترين بزرگترين و پيشرفته ترين بالگردها در زمان خودش بود و فقط چند کشور محدود در سطح جهانی اين بالگرد رو در خدمت دارند. البته که با عنايت به گفته های رضای عزيز دوران عمر فعال اونها کم کم به انتهای خودش ميرسه . تا پيش از انقلاب ۶ فروند از اين نوع بالگرد در خدمت هوادريای ايران بود و با کمی دقت در عکسها بالگرد با شماره ۷۰۸ کاملأ مشخص است . ( بالگردهای ايرانی سريالهای ۷۰۱ ـ۷۰۶ رو بر روی بدنه داشتند ) پس ميشه نتيجه گرفت اين بالگردها بعدأ به هوادريا پيوستند . در حقيقت بالگردهای آمريکائی که در صحرای طبس جا مانده بود با تلاش کارکنان پنها به مرحله عملياتی رسيدند. تصاوير عبرت انگيز عمليات Desert One رو نگاه کن واميدوارم يانکی ها هم هر از گاهی اين عکسها رو ببينند .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
رضا جان مثل هميشه توضيحات کامل وبه جا . از تو برای ذکر مطالب دقيق متشکرم و دقيقأ صحبتهات رو تأئيد ميکنم . رضا مطلبی در مجله صنايع هوائی در سالهای گذشته چاپ شده بود در همين مورد . البته ترجمه مقاله خارجی بود و نگارنده نتيجه گرفته بود اگر در اين عمليات از هواپيماهای V-22 Osprey استفاده شده بود عمليات به شکست منجر نميشد .( زهی خيال باطل ) در ضمن رضا جان بالگردی که در عمليات امداد زلزله بم فرود اجباری کرد SH - 3D با شماره ۳۱۴ بود که در گالری عکسهای سی کينگ مطلبی رو در باره اون نوشته ام تصوير زير که بالگرد آمريکائی رو در حال sling يک هواپيمای F - 7 نيروی هوائی عراق نشان ميدهد تقديم می کنم . با سپاس فراوان .


[External Link Removed for Guests]
- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
امروز نوبت عکسهای بل ۲۱۲ ارتش است . توضيحی اگر لازم بود در خدمتم .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
همسفر با کوير دوست خوب در جواب شما بايد ۲نکته رو يادآوری کنم . اول اگر منظور آخرين تصوير است , موشک AS-12 در حال شليک از بالگرد بل ۲۱۲ است . اما من احتمال ميدهم منظور شما عکسهای ماقبل آخر است . اون چيزی که به تعبير شما به بالگرد « آويزان » است چيزی نيست جز محفظه توپ GPU-2 ساخت آمريکا . برای آشنائی با اين توپ سايتی رو در ادامه معرفی ميکنم . اما اگر درست بخاطر داشته باشم در يکی از تاپيکها به نوشتن متنی که من به زبان انگليسی نوشته بودم اعتراض کرده بوديد و خواستار راه حلی برای کسانی که احيانأ زياد به زبانهای بيگانه مسلط نيستند شده بوديد. اولأ اشتباه از من بود که در يک فروم فارسی به زبانی غير از زبان شيرين فارسی مطلبی هر چند کوتاه نوشته بودم وبر خلاف قوانين فروم رفتار کرده بودم . همينجا از شما و ديگر کاربران عزيز پوزش ميخوام . اما دوست خوبم واقعيت اينست که امروزه در سطح جهانی متاسفانه يا خوشبختانه زبان واحد در علم هوافضا زبان انگليسی ميباشد و اصولأ بدون آگاهی از مبانی بنيادی اين زبان درک بسياری از مباحث مربوط با اين علم تقريبأ غير ممکن است. بنابر اين به شما و کليه دوستان خوبم توصيه ميکنم که تا حد امکان از مطالعه متون مرجع که اکثرأ به زبان انگليسی است غفلت نورزيد. البته ميدونم که شما شکسته نفسی نموديد و تسلط شما به زبانهای بيگانه به مراتب از من بيشتر است . با وجود احترام قلبی که برای دوستانی که اينجا ودر ساير فرومها با صرف ساعتها و گاهی روزها وقت صرف جمع آوری وترجمه مطاالب مختلف ميکنند , قائل هستم ولی توصيه ميکنم که از خواندن متن اصلی که خوشبختانه همه دوستان در انتهای مقالات خودشون ذکر ميکنند غافل نشويد چون به هر حال اصل مطلب زيبائی خاص خودش رو داره . اعتقاد من اينست که هميشه متن ترجمه شده به مانند سبزيجات سرخ شده است که همواره مقداری از ويتاميتهای خودشون رو از دست ميدهند. البته منظور من متون ادبی نيست زيرا خودم ترجمه رمانهائی رو خوندم که اگر از متن اصلی بهتر نباشه کمتر هم نيست . به هر حال در انتها باز هم بابت عدم دقت کافی پوزش ميخوام .

[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
همسفر با کوير دوست خوب در جواب شما بايد ۲نکته رو يادآوری کنم . اول اگر منظور آخرين تصوير است , موشک AS-12 در حال شليک از بالگرد بل ۲۱۲ است . اما من احتمال ميدهم منظور شما عکسهای ماقبل آخر است . اون چيزی که به تعبير شما به بالگرد « آويزان » است چيزی نيست جز محفظه توپ GPU-2 ساخت آمريکا . برای آشنائی با اين توپ سايتی رو در ادامه معرفی ميکنم . اما اگر درست بخاطر داشته باشم در يکی از تاپيکها به نوشتن متنی که من به زبان انگليسی نوشته بودم اعتراض کرده بوديد و خواستار راه حلی برای کسانی که احيانأ زياد به زبانهای بيگانه مسلط نيستند شده بوديد. اولأ اشتباه از من بود که در يک فروم فارسی به زبانی غير از زبان شيرين فارسی مطلبی هر چند کوتاه نوشته بودم وبر خلاف قوانين فروم رفتار کرده بودم . همينجا از شما و ديگر کاربران عزيز پوزش ميخوام . اما دوست خوبم واقعيت اينست که امروزه در سطح جهانی متاسفانه يا خوشبختانه زبان واحد در علم هوافضا زبان انگليسی ميباشد و اصولأ بدون آگاهی از مبانی بنيادی اين زبان درک بسياری از مباحث مربوط با اين علم تقريبأ غير ممکن است. بنابر اين به شما و کليه دوستان خوبم توصيه ميکنم که تا حد امکان از مطالعه متون مرجع که اکثرأ به زبان انگليسی است غفلت نورزيد. البته ميدونم که شما شکسته نفسی نموديد و تسلط شما به زبانهای بيگانه به مراتب از من بيشتر است . با وجود احترام قلبی که برای دوستانی که اينجا ودر ساير فرومها با صرف ساعتها و گاهی روزها وقت صرف جمع آوری وترجمه مطاالب مختلف ميکنند , قائل هستم ولی توصيه ميکنم که از خواندن متن اصلی که خوشبختانه همه دوستان در انتهای مقالات خودشون ذکر ميکنند غافل نشويد چون به هر حال اصل مطلب زيبائی خاص خودش رو داره . اعتقاد من اينست که هميشه متن ترجمه شده به مانند سبزيجات سرخ شده است که همواره مقداری از ويتاميتهای خودشون رو از دست ميدهند. البته منظور من متون ادبی نيست زيرا خودم ترجمه رمانهائی رو خوندم که اگر از متن اصلی بهتر نباشه کمتر هم نيست . به هر حال در انتها باز هم بابت عدم دقت کافی پوزش ميخوام .




[External Link Removed for Guests]