هواپيماهای ماکت
مدیران انجمن: moh-597, شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 193
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷, ۷:۲۱ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 101 بار
- سپاسهای دریافتی: 251 بار
- تماس:
ماکت
RF-4E
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[FONT=Arial Narrow]خفته در خوناب غم ياران من
اي دريغ از غرش شيران تنگستان من
اي دريغ از غرش شيران تنگستان من
- پست: 178
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۸۷, ۱:۲۹ ق.ظ
- محل اقامت: kiev-ukraine
- سپاسهای ارسالی: 57 بار
- سپاسهای دریافتی: 265 بار
- تماس:
- پست: 193
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷, ۷:۲۱ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 101 بار
- سپاسهای دریافتی: 251 بار
- تماس:
ماکت
با هلیکوپترهای ماکت هم کمی لذت ببرید
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[FONT=Arial Narrow]خفته در خوناب غم ياران من
اي دريغ از غرش شيران تنگستان من
اي دريغ از غرش شيران تنگستان من
- پست: 176
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۷, ۳:۳۷ ب.ظ
- محل اقامت: I.R.IRAN
- سپاسهای ارسالی: 15 بار
- سپاسهای دریافتی: 179 بار
- تماس:
pervis.ir نوشته شده:ft عزيز چه شركتهايي با كيفيت هاسيگاوا رقابت ميكنند ؟ آيا به كيتهاي اونا دسترسي داريد ؟
دوست من قبلا یکبار هم گفته بودم بنده با تقسیم بندی شرکتها به درجه یک و دو و .... موافق نیستم و این روش را که بعضی از دوستان اصرار به ان دارند را نمی پسندم.
اگر بخواهید شرکتها را تقسیم کنید باید المانهایی مثل سرمایه ثابت و در گردش تعداد و تنوع محصولات تعداد پرسنل و .... را در نظر بگیریم که مطمئن هستم بدرد بنده وشما نمی خورد.
بهترین راه این است که در مورد یک مدل خاص صحبت کنیم.
در مورد بررسی کیفیت یک کیت باید المانهای زیر را مد نظر بگیرید .
1- ثعداد قطعات : اکثر اشخاص این شاخصه را شاخصه اصلی میدانند حتی شرکت REVELL با استفاده از این مشخصه اقدام به طبقه بندی کیتهای خود کرده است
البته توجه داشته باشید طبقه بندی فوق از نظر مهارت است نه کیفیت .از طرفی توجه کنید . یک کیت 1/35 بسیار بی کیفیت تعداد قطعاتش از یک کیت 1/144 خوب . مطمئنا بیشتر است . پس ایا میتوان صرف تعدادقطعه را ملاک کیفبت دانست .
2- صحت مقیاس : در اینکه این شاخصه بسیار مهم است شکی نیست . اما کمی خطا در مقیاس فقط از نظر ماکت سازان حرفه ای که قصد ساخت ماکتهای دقیق برای موزه ها و یامراکز خاص را دارند غیر قابل گذشت است. برای مثال سازنده کیتF14 1/32 تامیا که اقایIRANIANLVE معرفی کرده اند از اینکه مجبور شده خط دماغه را جابجا کند شاکی بود.چیزی که بنده وشما نه به ان توجه داریم نه برایمان اهمیت دارد .
3- ظرافت مدل: خیلی از از مدل سازها وقتی از کیفیت صحبت میکنند منظورشان این شاخصه است.وجود داشتن و مشخص بودن کلیه اجزا تشکیل دهنده ماکت (منطبق بر واقعیت) مشخص بودن خطوط فاصله مابین اجزا مختلف به همراه متحرک بودن اجزای متحرک از المان های این شاخصه است .بعنوان مثال ماکت 1/48 F14 هاسگاوا که مراحل ساخت انرا قبلا در همین تایپک گذاشته ام وخود من علاقه زیادی به ان دارم دو ایراد بسیار اساسی دارد الف- بالها متحرک نیستند وباید در یکی از دو وضعیت بسته و یا باز ثابت شوند. ب -فاقدبالچه بالای بال متحرک میباشد . ضرافت این کیت مثال زدنی است اما ایا امتیاز کامل میگیرد؟ معمولا خطوط فاصله را به یکی از دوصورت فرورفته و یابرجسته میسازند . هر کس بسته به روشی که برای سیاه کردن خطوط بکارمیبرد از یکی از این دو روش بیشتر خوشش میاید.وجود میخ پرچهای فرورفته و یابرجسته نیز بهمین منوال است.
4-رنگ پلاستیک:تصور کنید ماکت هواپیمای 747 با ظرافت خطوط فوقالعاده ولی به رنگ سیاه!! فکر میکنید چند دست باید رنگ سفید روی ان بزنید تا برنگ سفید دراید؟ و در این صورت ایا همان ظرافت را حفظ خواهد کرد؟ در کل هر چه رنگ ماکت روشنتر باشد امکان دسترسی به وضعیت بهینه را بیشتر فراهم میاورد.
5-جنس پلاستیک : بعضی از انواع پلاستیکهای بکار رفته در ساخت ماکتها در موقع سنباده زنی پرز میدهند و بعضی به چسبهای فوری جواب نمیدهند .
6- علائم: بدون شک زیباترین مدلها را میشود با بکار بردن علائم ضعیف نابود کرد.
7- قیمت:مشخص است
8- اطلاعات همراه کیت: معمولا این قسمت مورد توجه قرار نمیگیرد. در حالی که یکی از اهداف مهم در مدل سازی مونتاژی آموزش است.
اکثر شرکتهای تولید کننده از وجود ماکتهای مشترک سود میبرند.
f4 1/48 revell &hassegawa - su32 zvezda& italery&revell - su27 zvezda&lee و.......
شاید به همین دلیل نمی شود بصورت قطع و یقین از محصولات یک شرکت خاص نام برد . اما در کل اگر نظر بتده را بخواهید
trumputer تمام مدلهای پر قطعه - صحت مقیاس خوب - ظرافت قطعات خیلی خوب - دارای تنوع مدل کم-اطلاعات همراه کیت صفر
tamya بیشتر مدلهای پر قطعه - صحت مقیاس خوب - ظرافت قطعات خیلی خوب - دارای تنوع مدل بسیار کم(بیشتر مدل ماشین و موتور)
italery & revell & academy تعداد قطعات متغیر- صحت مقیاس متغیر - ظرافت قطعات متغیر- دارای تنوع مدل بسیار زیاد
باز هم تکرار میکنم راه این است که در مورد یک مدل خاص صحبت کنیم .
باور کنيم ما ميتوانيم
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
- پست: 193
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۷, ۷:۲۱ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 101 بار
- سپاسهای دریافتی: 251 بار
- تماس:
ماکت
آقای ft موبایلت داعم اشغاله
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[FONT=Arial Narrow]خفته در خوناب غم ياران من
اي دريغ از غرش شيران تنگستان من
اي دريغ از غرش شيران تنگستان من
- پست: 178
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۸۷, ۱:۲۹ ق.ظ
- محل اقامت: kiev-ukraine
- سپاسهای ارسالی: 57 بار
- سپاسهای دریافتی: 265 بار
- تماس:
-
- پست: 812
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۷ دی ۱۳۸۵, ۲:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4044 بار
- سپاسهای دریافتی: 1081 بار
سلام
آقاي ft شما تا به حال ميگ-29 هاي شرکت کندور را ديده ايد؟ در مورد اختلافشان با ميگ-29 ايتالري مي خواهم چند مساله بگويم:
1- اندازه تايرهايش با تايرهاي ماکت ايتالري فرق دارد.
2- آن قسمت از شکم هواپيما که مابين دو محفظه موتور است اصلا درست پرداخته نشده.
3-کمر هواپيما هم در MIG-29A/UB مشکلاتي درد که در SMT و 13-9 اين مشکل ديده نمي شود
4-کاناپي MIG-29UB کندور خيلي بلند تر از MIG-29UB ايتالري است.کدام شرکت درست کار کرده است؟
5-و در انتها آخرين مشکل اين است که خروجي هواي ميگ-29 هاي کندور که به وضوح غلط هستند و در اين مورد شکي نيست
آيا به نظر شما ارزش خريدن داره؟
به غير از اين شرکت و شرکتهاي ديگري که دقيقا از کيت کندور استفاده مي کنند شرکت ديگري هم هست که MIG-29SMT و MIG-29 9-13 را بسازد؟
آقاي ft شما تا به حال ميگ-29 هاي شرکت کندور را ديده ايد؟ در مورد اختلافشان با ميگ-29 ايتالري مي خواهم چند مساله بگويم:
1- اندازه تايرهايش با تايرهاي ماکت ايتالري فرق دارد.
2- آن قسمت از شکم هواپيما که مابين دو محفظه موتور است اصلا درست پرداخته نشده.
3-کمر هواپيما هم در MIG-29A/UB مشکلاتي درد که در SMT و 13-9 اين مشکل ديده نمي شود
4-کاناپي MIG-29UB کندور خيلي بلند تر از MIG-29UB ايتالري است.کدام شرکت درست کار کرده است؟
5-و در انتها آخرين مشکل اين است که خروجي هواي ميگ-29 هاي کندور که به وضوح غلط هستند و در اين مورد شکي نيست
آيا به نظر شما ارزش خريدن داره؟
به غير از اين شرکت و شرکتهاي ديگري که دقيقا از کيت کندور استفاده مي کنند شرکت ديگري هم هست که MIG-29SMT و MIG-29 9-13 را بسازد؟
- پست: 178
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۸۷, ۱:۲۹ ق.ظ
- محل اقامت: kiev-ukraine
- سپاسهای ارسالی: 57 بار
- سپاسهای دریافتی: 265 بار
- تماس:
Please Login or Register to see this code
دوست من این میگ های-29 مدل 9-13 هستند (مدل مخصوص نیروی هوایی شوروی) و در کابین و در قسمت کمر به علت برامدگی بیشتر نسبت به مدل های صادراتی " آ " با اون فرق دارند. ولی در کل دقت کمی دارند که با شما موافقم و همین باعث شد تا بیشتر این مدل ها رو به ایران وارد نکنم.ولی خوب هر چقدر پول بدی همون قدر هم اش میخوری از یک مدل 3000 تا 4000 تومانی نباید انتضار دقت مدل 30.000 تومانی رو داشت!!!
دقیق ترین میگ-29 مقیاس 1/72 از شرکت هازگاوا هست.
دوست من این میگ های-29 مدل 9-13 هستند (مدل مخصوص نیروی هوایی شوروی) و در کابین و در قسمت کمر به علت برامدگی بیشتر نسبت به مدل های صادراتی " آ " با اون فرق دارند. ولی در کل دقت کمی دارند که با شما موافقم و همین باعث شد تا بیشتر این مدل ها رو به ایران وارد نکنم.ولی خوب هر چقدر پول بدی همون قدر هم اش میخوری از یک مدل 3000 تا 4000 تومانی نباید انتضار دقت مدل 30.000 تومانی رو داشت!!!
دقیق ترین میگ-29 مقیاس 1/72 از شرکت هازگاوا هست.
-
- پست: 812
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۷ دی ۱۳۸۵, ۲:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4044 بار
- سپاسهای دریافتی: 1081 بار
IRANIANLEV نوشته شده:Please Login or Register to see this code
دوست من این میگ های-29 مدل 9-13 هستند (مدل مخصوص نیروی هوایی شوروی) و در کابین و در قسمت کمر به علت برامدگی بیشتر نسبت به مدل های صادراتی " آ " با اون فرق دارند. ولی در کل دقت کمی دارند که با شما موافقم و همین باعث شد تا بیشتر این مدل ها رو به ایران وارد نکنم.ولی خوب هر چقدر پول بدی همون قدر هم اش میخوری از یک مدل 3000 تا 4000 تومانی نباید انتضار دقت مدل 30.000 تومانی رو داشت!!!
دقیق ترین میگ-29 مقیاس 1/72 از شرکت هازگاوا هست.
من حرفم اینه که وقتی کندور نمی تونه درست بسازه بره از قالبهای ایتالری استفاده کنه
الان شرکتهای چینی از روی کیتهای ایتالری برای مقیاس 72/1 و از روی کیتهای آکادمی برای مقیاس 48/1 کپی کرده اند و در قیمتهای 3000 تومان تا نهایت 10000 تومان در مجله پرواز به فروش می رسند ولی تنها عیب آنها جنس نرم پلاستیک(بر خلاف آکادمی که فوق العلاده محکم است) و کمی پوسته های پلاستیک اضافی اطراف قطعات که با تیغ و سوهان و ... آنها را میتوان کند
در ضمینه DECALE هم عیب دارند که باید گفت خود شرکتهای اصلی علی الخصوص آکادمی از داشتن DECALE مرغوب رنج می برد و حتما باید از رنگهای Clearاستفاده کرد