پروژه های فراموش شده

در اين بخش مي‌توانيد تصاوير متفرقه هوايي را مشاهده کنيد

مدیران انجمن: moh-597, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹, ۱:۲۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

پروژه های فراموش شده

پست توسط boreal-soldier »

  Experimental VTOL fighter aircraft
Manufacturer Convair
First flight 5 November 1954 (first conversion flight)
Primary user United States Navy
Produced 1954
Number built 1 prototype

 تصویر
تصویر

تصویر

تصویر   
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹, ۱:۲۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

Re: پروژه های فراموش شده

پست توسط boreal-soldier »

  Aerospace Textron X-22a

First Flight: March 17, 1966
Mission: Test viability of ducted lift propellers for VTOL aircraft
Major Accomplishments: Provided long term test bed for VTOL research

Power Source: 4 GE YT58-GE-8D shaft turbine engines
Wing Span: (Front:) 22' 11"
Wing Span: (Rear:) 39" 3"
Length: 39' 6"
Weight (Loaded): 18,016 lbs
Maximum Achieved Speed: 255 mph

Additional Information: 2 X-22a were constructed. The first suffered heavy damage in August of 1965 and remaining parts were used to complete the second X-22a. Flights were conducted from March, 1966 to October, 1984


 
تصویر

تصویر
تصویر
تصویر

تصویر
تصویر

تصویر
  
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 837
تاریخ عضویت: شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۶:۱۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 231 بار
سپاس‌های دریافتی: 1917 بار

Re: پروژه های فراموش شده

پست توسط میهن پرست »

افرین دوست من.بازم اگر چنین مطالبی داری ارسال کن البته کاش میشد با کمی متن فارسی که توضیحات طرح باشه.
شاید سالهای سال باشد که اتش امپراطوری پارس خاکستر شده باشد.اما روزی فرا خواهد رسید که ز خاکستر ها ققنوس برخیزد و ان هنگام اتش سالهای سال سکوت مردم ایران زبانه خواهد کشید و بار دیگر مردمی از سرزمین پارس از شرق تا چین واز غرب تا دروازه های روم حکمرانی میکنند و تمام دشمنان این مرز وبوم در اتش قهر ایران خواهند سوخت.ان روز نزدیک است...
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹, ۱:۲۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

Re: پروژه های فراموش شده

پست توسط boreal-soldier »

 Ryan X-13 Vertijet
Role   VTOL aircraft 
Manufacturer Ryan Aeronautical
First flight December 10, 1955
Retired September 30, 1957
Status on display (2)
Number built 2
Variants none
General characteristics
Crew: one pilot
Length: 23 ft 5 in (7.14 m)
Wingspan: 21 ft 0 in (6.40 m)
Height: 15 ft 2 in (4.62 m)
Wing area: 191 ft² (17.8 m²)
Empty weight: 5,334 lb (2,424 kg)
Loaded weight: 6,730 lb (3,059 kg)
Max takeoff weight: 7,200 lb (3,272 kg)
Powerplant: 1 × Rolls-Royce Avon turbojet, 10,000 lbf (44.6 kN)

Performance
Maximum speed: 350 mph (560 km/h)
Range: 192 miles (307 km)
Service ceiling: 20,000 ft (6,100 m)
Rate of climb: ft/min (m/min)
Wing loading: 35.2 lb/ft² (172 kg/m²)
Thrust/weight: 1.48



 تصویر
تصویر

تصویر

تصویر
تصویر

تصویر
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

  
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹, ۱:۲۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

Re: پروژه های فراموش شده

پست توسط boreal-soldier »

 Bell X-14
Bell Type 68 VTOL
Role Experimental VTOL
Manufacturer Bell Aircraft
First flight 19 February 1957
Retired 29 May 1981
Status museum display
Primary users NASA
United States Air Force
Number built 1
General characteristics
Crew: 1
Length: 25 ft 0 in (7.62 m)
Wingspan: 34 ft 10 in (10.36 m)
Height: 8 ft 0 in (2.40 m)
Loaded weight: 3,100 lb (1,406 kg)
Max takeoff weight: 4,269 lb (1,936 kg)
Powerplant: 2 × Armstrong Siddeley Viper 8 Turbojet, 1,750 lbf (7.8 kN) each

Performance
Maximum speed: 172 mph (277 km/h)
Range: 300 miles (482 km)
Service ceiling: 20,000 ft (6,096 m)
Thrust/weight: 1:0.9

 تصویر
تصویر
تصویر

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

  
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹, ۱:۲۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

Re: پروژه های فراموش شده

پست توسط boreal-soldier »

 Curtiss-Wright X-19
Role Experimental VTOL Transporter
Manufacturer Curtiss-Wright
First flight November 1963
Status Cancelled
Number built 2
Crew: Two
Payload: 1,200 lb (544 kg)
Length: 42.08 ft (12.83 m)
Wingspan: 19.5 ft (forward) / 21.5 ft (aft) (5.94 m / 6.55 m)
Height: 17.17 ft (5.2 m)
Max takeoff weight: 13,660 lb (6,196 kg)
Powerplant: 2× Avco Lycoming T55-L-5 turboshaft, 2,200 shp (1,640 kW) each

Performance
Maximum speed: 454 mph (730 km/h)
Range: 325 miles (523 km)  تصویر
تصویر
تصویر

تصویر
تصویر

تصویر
تصویر
تصویر
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹, ۱:۲۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

Re: پروژه های فراموش شده

پست توسط boreal-soldier »

 Bell XV-3
Role Experimental VTOL aircraft
Manufacturer Bell Helicopter
First flight 11 August 1955
Status Display
Number built 2
General characteristics
Crew: 1
Length: 30 ft 4 in (9.2 m)
Wingspan: 31 ft 4 in (9.5 m)
Main rotor diameter: 2× 25 ft 0 in (7.6 m)
Height: 13 ft 3 in (4.0 m)
Wing area: 116 ft² (10.8 m²)
Empty weight: 4,205 lb (1,907 kg)
Gross weight: 4,890 lb (2,218 kg)
Powerplant: 1 × Pratt & Whitney R-985-AN-1 radial engine, 450 hp (336 kW) each

Performance
Maximum speed: 184 mph (296 km/h)
Cruise speed: 167 mph (269 km/h)
Range: 255 miles (411 km)
Service ceiling: 15,000 ft (4,600 m)
Rate of climb: 1,260 ft/min (6.3 m/s
 تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر

  
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.

Rookie Poster
Rookie Poster
پست: 41
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۹, ۹:۳۰ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6 بار
سپاس‌های دریافتی: 57 بار

Re: پروژه های فراموش شده

پست توسط parandi2 »

boreal-soldier نوشته شده: Curtiss-Wright X-19
Role Experimental VTOL Transporter
Manufacturer Curtiss-Wright
First flight November 1963
Status Cancelled
Number built 2
Crew: Two
Payload: 1,200 lb (544 kg)
Length: 42.08 ft (12.83 m)
Wingspan: 19.5 ft (forward) / 21.5 ft (aft) (5.94 m / 6.55 m)
Height: 17.17 ft (5.2 m)
Max takeoff weight: 13,660 lb (6,196 kg)
Powerplant: 2× Avco Lycoming T55-L-5 turboshaft, 2,200 shp (1,640 kW) each

Performance
Maximum speed: 454 mph (730 km/h)
Range: 325 miles (523 km)  تصویر
تصویر
تصویر

تصویر
تصویر

تصویر
تصویر
تصویر


بعد از عملیات آمریکایی ها در ایران و شکست اونا پروِژه تولید هواپیماهایی با این مشخصات در دستور کار قرار گرفت
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹, ۱:۲۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

Re: پروژه های فراموش شده

پست توسط boreal-soldier »

در رابطه با این پرنده روسی بگم که هم از آب و خشکی قابلیت پرواز و نشست داشت و هم قابلیت یه هواپیما و یا یک قایق پرنده رو هم داشت.

 Bartini Beriev VVA-14   Amphibious ASW aircraft
National origin Soviet Union
Manufacturer Beriev
Designed by Robert Bartini
First flight 1972
Status Retired
Number built 2 Prototypes

   characteristics
Crew: 3
Length: 25.97 m (85 ft 2 in)
Wingspan: 30 m (98 ft 5 in)
Height: 6.79 m (22 ft 3 in)
Wing area: 217.79 m² (2344 ft²)
Empty weight: 23,236 kg (51,119 lb)
Gross weight: 52,000 kg (114,400 lb)
Powerplant: (Cruise) 2 × D-30M turbofans, 67 kN (15062 lbf) thrust each
(VTOL - not fitted) 12 × 12 RD-36-35 PR lift turbofan engines, 43 kN (9,666 lbf) thrust each

Performance
Maximum speed: 760 km/h (472 mph)
Cruising speed: 640 km/h (398 mph)
Range: 2,450 km (1,522 miles)
Service ceiling: 8,000-10,000 m (26,247-32,808 ft) 


تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹, ۱:۲۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

Re: پروژه های فراموش شده

پست توسط boreal-soldier »

شاید به یقین بشه گفت تاثیر گذارترین طرحها که در صنایع هوا و فضا پیشرو بودن و طرح های اونها بعدها سر از کشورهای دیگه در آورد و توسعه و پیشرفت داده شد از آن آلمان نازی بود که بعد از شکست هر فاتحی برای خودش سهمی برد درسته که اونها به ادعای از بین بردن نازی ها وارد شدن اما در آخر این متخصصان و طراحان پیشرو نازی بودن که به بعدها سر از کشورهای دیگه دراوردن و جالب اینه که بیشترشونم هیچ وقت از این که بقیه اونها رو نازی بشناسن نترسیدن و خودشون هم تا آخر عمر به نازی بودنشون و پیشوای آلمان نازی هیتلر افتخار میکردن...

 Horten Ho 229
Role Fighter/Bomber
Manufacturer Gothaer Waggonfabrik
Designed by Horten brothers
First flight 1 March 1944
Number built 3
General characteristics
Crew: 1
Length: 7.47 m (24 ft 6 in)
Wingspan: 16.76 m (55 ft 0 in)
Height: 2.81 m (9 ft 2 in)
Wing area: 50.20 m² (540.35 ft²)
Empty weight: 4,600 kg (10,141 lb)
Loaded weight: 6,912 kg (15,238 lb)
Max takeoff weight: 8,100 kg (17,857 lb)
Powerplant: 2 × Junkers Jumo 004B turbojet, 8.7 kN (1,956 lbf) each

Performance
Maximum speed: Mach 0.92, 977 km/h (607 mph) at 12,000 m (39,370 ft)
Combat radius: 1,000 km (620 mi)
Ferry range: 1,900 km (1,180 mi)
Service ceiling: 16,000 m (52,000 ft)
Rate of climb: 22 m/s (4,330 ft/min)
Wing loading: 137.7 kg/m² (28.2 lb/ft²)
Thrust/weight: 0.26

Armament
Guns: 2 × 30 mm MK 108 cannon
Rockets: R4M rockets
Bombs: 2 × 500 kg (1,100 lb)  

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.

Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹, ۱:۲۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

Re: پروژه های فراموش شده

پست توسط boreal-soldier »

Messerschmitt Me P.1101

طرحی از آلمان نازی تک سرنشینه و تک موتوره جت که بعد از جنگ و انتقال مدل های ساخته شده به آمریکا و پیشرفت آن هواپیماهایی چون Panavia Tornado, MiG-23, Bell X-5, F-111 Aardvark and the F-14 Tomcat پیدایش خود را مدیون آنند و سندی دیگر بر پیشرو بودن بی رغیب آلمانها در این صنعت در آن سالها حکایت میکند.
 Crew: 1 man
Length: 8.98 m
Wingspan: 8.06 m
Wing area: 13.6 m²
Height: 3.5 m
Empty: 2,594 kg
Loaded: 4,064 kg
Engine: 1 × Junkers Jumo 004B turbojet producing up to 900 kg of thrust
Maximum speed: 980 km/h
Range: 1,500 km
Service ceiling: 12,000 m
Armament:
4 × 30 mm MK 108 cannons
4 × X-4 air-to-air missiles
Bomb load up to
Electronics:
Operators: Luftwaffe
 
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
  Messerschmitt Me P.1101 component breakdown1) right wing, mounted 2) canopy wind shield 3) canopy center section 4) canopy discharge section 5) fuselage nose
6) center fuselage/ fuel
tanks
7) center fuselage
8) fuselage rear
section
9) fuselage rear
section
10) fuselage end cone
11) vertical tail
12) rudder
13) horizontal
stabilizer
14) left elevator
15) right elevator
16) left landing flaps
17) left lateral control
18) left wing
19) outer leading edge
slats
20) inner leading edge
slats
21) lower engine
cowling
22) left landing gear
door
23) right landing gear
door
24) right engine fairing
25) left engine  

تصویر
Me P.1101 proposal dated October 3, 1944
تصویر
Me P.1101 drawing dated November 8, 1944
تصویر
Me P.1101 drawing from November 13, 1944
تصویر
The Messerschmitt Me P.1101 with T-Tail (top)
and V-Tail (bottom)
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
The Me P.1101 front landing gear arrangement drawing

تصویر
تصویر
تصویر تصویر
تصویر

تصاویر زیر مربوط به مکانی است که بعد از جنگ کشف شده و آمریکائیها هواپیماها را از آنجا خارج کردند.
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
The Me P.1101, outside at the Messerschmitt Oberammergau complex...
تصویر تصویر
تصویر تصویر
تصویر تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
The Messerschmitt Me P.1101 at Bell Aircraft in the U.S. Photo Gallery
تصاویر زیر مربوط به زمانی میباشد که به آمریکا انتقال داده شده و مهندسین بر روی نمونه های آن شروع به کار کرد ه اند که نتیجه اولیه آن bell x-5 بال متغییر بود.
تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر

The Bell X-5 Photo Gallery

تصویر تصویر تصویر تصویر

Willy Messerschmitt

Born June 26, 1898
Died September 15, 1978 (aged 80)
Nationality German
Occupation Aerospace engineer

تصویر
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.

ارسال پست

بازگشت به “تصاوير متفرقه هوايي”