"Sikorsky S-72" عجیب ترین مخلوق شرکت سیکورسکی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با بالگردهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain II
Captain II
پست: 473
تاریخ عضویت: جمعه ۱۵ دی ۱۳۸۵, ۱۲:۳۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 696 بار
سپاس‌های دریافتی: 4448 بار

"Sikorsky S-72" عجیب ترین مخلوق شرکت سیکورسکی

پست توسط TD »

[BLOCKQUOTE]  * بسم الله الرحمن الرحیم *


تصویر 
بالگرد ترکیبی (مرکب) "Sikorsky S-72" یک طرح تجربی و مفهومی بود که توسط شرکت سازنده انواع بالگردها "Sikorsky" طراحی و ساخته شده بود. روتور (ملخ) این بالگرد مرکب توسط یکی از زیر مجموعه های این شرکت بنام "RSRA" و تحت نظارت و مدیریت شرکت "Sikorsky" برای ناسا و ارتش توسعه داده شد. مجموعه ی "RSRA" به روتور (ملخ) بالگرد مرکب اجازه می دهد تا در حین پرواز اندازه گیری دقیقی از نحوه ی حرکت و قدرت بالگرد داشته باشد.

 تصویر 
همچنین در طراحی این بالگرد ، بدنه ی آن از نمونه ی "Sikorsky S-61" الهام گرفته و روتور اصلی و جعبه دنده ی غلتکی این بالگرد نیز از نمونه ی "Sikorsky S-67" کپی برداری شده است . مجموعه ی "RSRA" همچنین با نصب موتور " TF34" توربوفن و بال ثابت نصب شده بر روی بدنه ی این بالگرد، ضمن تنظیم عملکرد این طرح تجربی در سرعت های تا 300 گره (560 کیلومتر در ساعت)، این امکان را برای مهندسان پرواز فراهم کرد تا به عنوان یک هواپیمای بال ثابت بدون روتور (ملخ) تست پروازی به عمل بیآورند.

 تصویر 
این طرح ،منحصر به فردترین نوع در میان بالگردها از زمان ساخت اولین بالگرد بشمار می رفت و همچنین در این بالگرد مرکب برای خروج اضطراری نیز تمهیداتی اندیشیده شد که طبق آن اول قسمت روتر (ملخ) با انفجاری کوچک جدا شده و بعد از آن قسمت سقف باز و خدمه با صندلی پرتاب شونده به بیرون منتقل میشدند.

 تصویر 
این طرح مجموعه ی "RSRA" یک هواپیمای تحقیقاتی منحصر به فرد فوق العاده برای پر کردن خلاء بین تجزیه و تحلیل و طراحی، تست تونل باد و پرواز هواپیما روتوردار بود. ضمنا پروژه مشترک ناسا و ارتش امریکا در دسامبر 1970 آغاز شد و اولین پرواز در 12اکتبر سال 1976 انجام گرفت و ورود به ناسا در تاریخ 11 فوریه 1979 صورت پذیرفت. در مجموع تنها دو نمونه از این بالگرد مرکب توسط شرکت "Sikorsky" به ناسا تحویل داده شد. ضمن این که یک آزمون قابل توجه که توسط "RSRA" و برای تعیین پرواز عمودی این بالگرد و حمل بار توسط روتور اصلی انجام شد که کاملا رضایت بخش بود. در سال 1981، ناسا و ارتش ایالات متحده پیشنهاداتی برای اتصالات روتور اصلی چهار پره به این بالگرد را بررسی کردند. شرکت "Sikorsky" در آن زمان پیشنهاد اتصال روتور اصلی بالگرد "UH-60A" را در پیشنهاد خود مطرح کرد این در حالی بود که شرکت هیوز پیشنهاد اتصال "YAH-64A" را به عنوان روتور اصلی مطرح کرد و شرکت بوئینگ هم پیشنهاد اتصال روتور "YUH-61A" یا مدل 347 (4 پره ی CH -47) را به عنوان روتور اصلی مطرح کرد که در پایان با بررسی تمامی موارد فوق، این برنامه به سرانجامی نرسید.


مشخصات کلی این بالگرد / هواپیما


تصویر

ویژگی طرح: هلیکوپتر تجربی / هواپیما

تولید کننده: شرکت "Sikorsky"

اولین پرواز: 12 اکتبر سال 1976

تعداد ساخته شده : 2 فروند

خدمه : 2 تا 3 نفر

طول: 21.50 متر

بال: 18.90 متر

ارتفاع : 4.42 متر

وزن خالی: 9،480 کیلوگرم

وزن بدون جت کمکی: 8،300 کیلوگرم

وزن خالی بدون جت کمکی: 6،535 کیلوگرم

حداکثر وزن برخاست: 11815 کیلوگرم

پیشرانه:


2 × جنرال الکتریک توربوفن "TF34-GE-400A"، با قدرت هر یک (4180 کیلونیوتن)

2 × جنرال الکتریک "T58-GE-5" توربوشفت، با قدرت هر یک (1،045 کیلو وات)

حداکثر سرعت: 200 گره (230 مایل در ساعت، 370 کیلومتر در ساعت)

حداکثر سرعت بدون جت کمکی: (296 کیلومتر در ساعت)

منبع:
[External Link Removed for Guests]
[/BLOCKQUOTE]
****************************************************************************************************
گالری جامع رادارهای پدافند ایران -
تصاویر جالب ، سرگرم کننده و خنده دار - تصاویر جالب و خنده دار نظامی- گالری کامل قایق های نیروی دریایی ایران

**************************
وقتی خدا مشکلات تو رو حل می کنه

تو به توانایی های او ایمان داری

وقتی خدا مشکلاتت رو حل نمی کنه

او به توانایی های تو ایمان داره
ارسال پست

بازگشت به “بالگردهاي نظامي”