آشنایی با بالگرد تهاجمی AH-64 آپاچی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با بالگردهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 396
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۴۲ ب.ظ
محل اقامت: آسمان بي نهايت
سپاس‌های دریافتی: 122 بار
تماس:

پست توسط Colonel Chazan »

روزي بتونه حداقل کاموف50 بخره.

اميدوارم رضا جان.
اما كي؟
اميدوارم روزي بتونيم با تكنولوژي غرب برابري كنيم.
اما كي؟
[font=Verdana]May they rest in peace, those graceful masters of the sky

Happiness is Tomcat-Shaped

I love the smell of jet fuel in the morning
 

تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

کلنل خلبان چازان,
چين با اون همه ادعاي ابرقدرتي اش
تو ساخت يه جنگنده ي نسل چهارم به نام J-10 موند.
ما چي مي خواهيم بسازيم؟ لابد بادبادک؟
[External Link Removed for Guests]
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 396
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۴۲ ب.ظ
محل اقامت: آسمان بي نهايت
سپاس‌های دریافتی: 122 بار
تماس:

پست توسط Colonel Chazan »

کلنل خلبان چازان,
چين با اون همه ادعاي ابرقدرتي اش
تو ساخت يه جنگنده ي نسل چهارم به نام J-10 موند.
ما چي مي خواهيم بسازيم؟ لابد بادبادک؟

راستش فلاسفه معتقدند
وجود ناقص از عدم به.
اما من اصلاً اين رو قبول ندارم.
وجود ناقص نيروي هوايي ايران
بهتره يا نبودنش؟
[font=Verdana]May they rest in peace, those graceful masters of the sky

Happiness is Tomcat-Shaped

I love the smell of jet fuel in the morning
 

تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

کلنل خلبان چازان,
چيز قابل توجهي نمونده. :sad:
30 تا 40 فروند اف4
5 تا 10 فروند تا اف14
20 تا 30 فرون تا اف5
20 تا اف7
10 تا سوخوي25
30 تا سوخوي24
15 تا J-6
20 تا ميگ29 A
:sad: :-o
[External Link Removed for Guests]
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 396
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۴۲ ب.ظ
محل اقامت: آسمان بي نهايت
سپاس‌های دریافتی: 122 بار
تماس:

پست توسط Colonel Chazan »

چيز قابل توجهي نمونده.
30 تا 40 فروند اف4
5 تا 10 فروند تا اف14
20 تا 30 فرون تا اف5
20 تا اف7
10 تا سوخوي25
30 تا سوخوي24
15 تا J-6
20 تا ميگ29 A

فكر مي كنم پول كافي براي خريد سر جمعشون رو داشته باشم. :-P
[font=Verdana]May they rest in peace, those graceful masters of the sky

Happiness is Tomcat-Shaped

I love the smell of jet fuel in the morning
 

تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

کلنل خلبان چازان,
به نظر من اگر نيروي هوايي و هوانيروز نبودن، عراق يک هفته اي
خوزستان را اشغال مي کرد.
خلباني رو مي شناختم که با اف4 فقط روز دوم مهر 1359
حدود 9 ساعت پرواز جنگي داشته.
روز دوم و سوم مهر (بعد از عمليات البرز با 140 فروند جنگنده)
تقريبن روزي 600 تا 700 سورتي پرواز با اف4 و اف5 ها انجام مي شد.
پشتيباني هوايي نيز توسط دهها فروند اف14 و تانکرهاي 707 و 747 انجام مي شد.
اين پروازها باعث شدن نيروي زميني عراق زمين گير بشه و تنها پس از 40 روز بتونه
به زور تانکهاش، خرمشهر رو اشغال کنه.
در مورد نقش نيروي هوايي و هوانيروز در اوائل جنگ جهت سد کردن پيشروي نيروهاي عراقي
هرچي بگم کم گفتم. :-(
[External Link Removed for Guests]
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 396
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۴۲ ب.ظ
محل اقامت: آسمان بي نهايت
سپاس‌های دریافتی: 122 بار
تماس:

پست توسط Colonel Chazan »

بله چون طبعاً اوايل انقلاب بود.
[font=Verdana]May they rest in peace, those graceful masters of the sky

Happiness is Tomcat-Shaped

I love the smell of jet fuel in the morning
 

تصویر
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

کلنل خلبان چازان,
يکي از خلبانان بازنشسته نوژه
ادعا مي کرد که در ماه پاياني جنگ با عراق،
در مجموع 12 فروند فانتوم قابل پرواز در کل پايگاههاي
هوايي وجود داشت. :sad:
[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

اگه همينطوري پيش بره نبايد آينده چندان خوبي رو براي هليکوپتر هاي نظامي تصور کرد. اگر اينطوري بشه هليکوپتر ها غير از کاربردهاي عمليات نجات و امداد کاربرد ديگري نخواهند داشت.

هليکوپتر پرنده ي بسيار آسيب پذيري هستش
به نظر من هم در دهه ي آينده فقط براي نجات و امداد استفاده ميشه.
شايد هم براي مسافربري در فواصل و مسافتهاي خاص. :-o
[External Link Removed for Guests]
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

فکر نکنم اصلاً فانتوم خدمتي الان وجود داشته باشه. به هيچ
وجه...واقعاً ديگه قحطي نيروي هوايي هست و هواپيما براي
ايران...تو رو خدا يه کاري بکنيد مسئولان...
Colonel II
Colonel II
پست: 1065
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: زیر آسمون خدا
سپاس‌های دریافتی: 407 بار
تماس:

پست توسط آرمان »

براي مسافربري که ديگه اصلاً امتيازي نداره رضا جان.
چون علاوه بر سر و صداي بسيار زياد، حجم کم و راحتي
نه چندان نه سرعت زياد و نه برد چنداني هم نداره.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

پست توسط Reza6662 »

آرمان,
براي مسافرهاي خاص وسيله ي خوبيه.
شما از دوبي 3 ساعته ميرسي فرودگاه امام
از فرودگاه امام تا تجريش هم 2 ساعتي تو راهي :grin:
پس بد نيست براي همچين مسيرهايي
از هليکوپتر استفاده بشه. :(
[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “بالگردهاي نظامي”