*-* آشنایی با هلیکوپترهای چند منظوره Mi-2 *-*

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با بالگردهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

*-* آشنایی با هلیکوپترهای چند منظوره Mi-2 *-*

پست توسط CAPTAIN PILOT »

 [External Link Removed for Guests] 

به دليل محدوديت شديد Mi-1 در حمل بار،طراحان ميل تصميم گرفتند که موتور آنرا تغير دهند. در واقع نسبت توان به وزن تک موتور پيستوني Mi-1 بسيار کم بود و وزن موتور با متعلقات انتقال قدرت حدود 25% از وزن هليکوپتر خالي را تشکيل ميداد.در ابتداي دهه 60 با استفاده از 2 موتور توربيني (با حدود 40% توان بيشتر و نصف وزن موتور قبلي) در بالاي کابين،فضاي بيشتر براي حمل بار و مسافر فراهم شد، و بدون تغير مهمي در ابعاد کلي هليکوپتر، مقدار بار مفيد قابل حمل تا حدود 2.5 برابر افزايش يافت.طرح جديد به نام Mi-2،در سپتامبر 1961 به پرواز درآمد.

 [External Link Removed for Guests] 
 پس از ساخت دو فروند اوليه، قراردادي با دولت لهستان امضا شد، و يک مرکز لهستاني مسئوليت توليد Mi-2 را بر عهده گرفت. اولين فروند ساخت اهستان در چهارم نوامبر 1965 به پرواز درآمد و پس از يک سال، توليد آن آغاز شد. خط توليد لهستاني ها آنچنان فعال بود که درهمان سال اول، 300 فروند هليکوپتر را توليد کرد.مجموعا تا پايان سال 1986 حدود 5000 فروند Mi-2 در مدل هاي نظامي و غير نظامي ساخته شد که حدود 85% آنها صادراتي بودند.  
 [External Link Removed for Guests] 

Mi-2 قادر به حمل 8 نفر مسافر است، و در نقش آمبولانس هوايي ميتواند 4 تخت روان و 2 نفر پرستار را جابه جا کند. Mi-2 در امور کشاورزي هم موفقيت هايي کسب کرده است،مدل کشاورزي آن، به نام Mi-2S ، در اول مارس 1975 گواهينامه پرواز و به تعداد 50 فروند در امور کشاورزي لهستان به خدمت درآمد.

 [External Link Removed for Guests] 

نوع نظامي Mi-2 توانايي اجراي ماموريت هاي مختلف،از انتقال سربازان و تخليه مجروهان گرفته تا نفوذ در خطوط دشمن و اجراي عمليات هاي شناسايي را داراست،ضمنا ميتواند از موشک هاي ضد تانک اسواتر،راکت و اسلحه هم استفاده کند.تجهيزات ناوبري و ارتباطي Mi-2 از نوع معمولي است، و هرچند عملکرد پروازش در حد متوسط ارزيابي ميشود،ميزان ارتعاشات هليکوپتر در تمام شرايط پروازي بسيار کم است.

 [External Link Removed for Guests] 


========================
کاربران:
اتحاد جماهير شوروي سابق،لهستان،کشور هاي اروپاي شرقي
تعداد توليد شده تا پايان 1986: بيش از 5000 فروند

 مشخصات فني مدل استاندارد :

نيروگاه:
دو موتور توربوشفت ايزوتوف GTD-350
توان نامي موتور: 400 shp
پروانه اصلي سه تيغه اي (مجهز به نوسان گير هيدروليکي تيغه) و پروانه دمي دو سه تيغه اي
-----------------------------
ابعاد:
قطر پروانه اصلي: 14.5 متر
طول: 17.4 متر
ارتفاع (تا بالاي توپي) : 3.75 متر
رد چرخ ها : 3.05 متر
پايه چرخ ها: 2.6 متر

 [External Link Removed for Guests] 

----------------------------------
وزن ها:
بيشترين بارمزد: 1.14 تن
بيشترين وزن برخاستن: 3.5 تن

----------------------------------
عملکرد پروازي:
بيشترين سرعت افقي: 220 کيلومتر بر ساعت
سرعت کروز: 210 کيلومتر بر ساعت
سقف پرواز خدمتي: 4 کيلومتر
برد: (با 1 تن بارمزد،با سوخت استاندارد و 5% سوخت ذخيره) 110 کيلومتر

----------------------------------
ساير توضيحات:
- قادر به حمل 8 نفر مسافر
- قادر به حمل بار آويخته از قلاب زير بدنه به وزن 800 کيلوگرم

 [External Link Removed for Guests]  

===============================

[External Link Removed for Guests]

===============================

به نقل از: [External Link Removed for Guests]

تصاویر: CAPTAIN PILOT

===============================  
 



*-* Special Edit For CentralClubs *-*  
آخرین ويرايش توسط 1 on CAPTAIN PILOT, ويرايش شده در 0.
دلیل: تصاویر بازیابی شد.
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “بالگردهاي نظامي”