هلیکوپترفوق سبک وزن ساخت کاموف ka-56

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با بالگردهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Major I
Major I
نمایه کاربر
پست: 219
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۸۹, ۱:۲۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 301 بار
سپاس‌های دریافتی: 989 بار
تماس:

هلیکوپترفوق سبک وزن ساخت کاموف ka-56

پست توسط boreal-soldier »

هلیکوپترفوق سبک وزن ساخت کاموف برای عملیات های کماندویی طراحی شده Technical data for Ka-56

Crew: 1, take-off weight: 220kg, payload: 110kg, max. speed: 110kph,
max. ceiling: 1700m, max. range: 120km
تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر تصویر
ما فرزندان آماردیم- بودیم هستیم و خواهیم بود.

Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۵۱ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

آشنایی با هلیکوپتر تک نفره Ka-56،هلیکوپتر جمیزباند!

پست توسط Mr.Amirhessam »

تصویر در سال 1970 طبق بخشنامه ای در دولت اتحاد جماهیر شوری سابق،طرح توسعه هلیکوپتر K-56 با کد "زنبور" که قابل حمل بود ابلاغ شد،این مدل قرار بود برای استفاده ماموران اداره اطلاعات،جهت تغییر مکان سریع و فرار سریع مورد استفاده قرار بگیرد.
سر انجام در سال 1971 طرح و سفارشی برای طراحی هلیکوپتر فوق سبک جهت استفاده های نظامی به دفتر طراحی کاموف ارائه شد.سرگی فومین معاون معاون رئیس به عوان طراح و رهبر پروژه انتخاب شد.
در طرح سفارش داده شده این موارد درج شده بود :
هلیکوپتر باید در یک ظرف استوانه ای شکل به قطر حداکثر 500 میلیمتر قرار بگیرید و قابلیت حمل نقل داشته باشد.دلیل این امر این بود که نیروی دریایی شوروی سابق برنامه ای برای خارج کردن این هلیکوپتر از لوله اژدر زیر دریایی داشت.
مورد دیگر این بود که این هلیکوپتر باید ظرف 15 دقیقه اسمبل شده و قابلیت پرواز را داشته باشد.
موتوری با قدرت 40 اسب بخار،که قابلیت خنک شدن با هوا را داشته باشد و از سوخت اتومبیل استفاده کند از دیگر موارد سفارش داده شده بود.  
نمونه اولیه طرح سفارش داده شده به منظور ارزیابی های بهتر برای پیکربندی هلیکوپتر ساخته شد،کامل اول طرح برداشته شده بود جمع اوری و جمع و جور کردن هلیکوپتر آسان بود،گام بعدی انجام تست هایی بود که باید بر روی سیستم موتور،سیستم روتر و کنترل و انتقال انجام می پذیرفت.
تنها بخش سازه هلیکوپتر که از سایر بخش ها منفصل شده بود 4 تیغه های روتر اصلی بود تا جمع اوری سریع تر و اسان تر باشد،در این حالت تمامی قطعات به راحتی روی یکدیگر جمع می شند،زمان مونتاژ حتی از 15 دقیقه سفارش اولیه هم کمتر بود،کا-56 ظرف 10 دقیقه جمع اوری و یا سرهم می شد.
متاسفانه کا-56 تا کنون به دلیل مشکلاتی در سیستم موتور به صورت کامل عملیاتی نشده است.البته چند سالی است که این نمونه عملیاتی شده که عکس های ان در زیر ارایه می گردد.  تصویر 
 تصویر  تصویر  تصویر 
 
اطلاعات فنی برای کا - 56    : 1
وزن پرواز : 220 کیلوگرم
وزن قابل حمل : 110 کیلوگرم
حداکثر سرعت : 110 کیلومتر بر ساعت
حداکثر سقف : 1700 متر
حداکثر برد : 120   [HR]  
منابع :  .org/helicopters_eng/ka-56.php
[External Link Removed for Guests]   : امیرحسام ملایی یگانه
تصاویر : میلیتاری پارسی
تمامی حقوق این مطلب برای میلیتاری پارسی محفوظ است،استفاده با ذکر منبع و نام نویسنده بلامانع است.  [External Link Removed for Guests] 
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
ارسال پست

بازگشت به “بالگردهاي نظامي”