آشنایی با بالگرد تهاجمی AH-1 کبرا
مدیران انجمن: شوراي نظارت, مديران هوافضا
- پست: 763
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹, ۱:۲۶ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 687 بار
- سپاسهای دریافتی: 2866 بار
Re: AH-1Z وایپر : تولد افعی از کبرا
دوست عزیز جناب CAPITAN PILOT
واقعا در حیرتم شما چطور این دو تا مقوله ی متفاوت رو به هم ربط دادید !
Co axial rotors دو موتور هستند که حول یک محور میچرخند اما Tandem motors (که به معنی موتورهای جفت هستند) فقط دو موتور هستند با محورهای متفاوت! اولین بار هست که میبینم این دو تکنولوژی به هم ربط داده شدن !
واقعا در حیرتم شما چطور این دو تا مقوله ی متفاوت رو به هم ربط دادید !
Co axial rotors دو موتور هستند که حول یک محور میچرخند اما Tandem motors (که به معنی موتورهای جفت هستند) فقط دو موتور هستند با محورهای متفاوت! اولین بار هست که میبینم این دو تکنولوژی به هم ربط داده شدن !
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.
جان.اف.کندی
جان.اف.کندی
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: AH-1Z وایپر : تولد افعی از کبرا
دوست عزیز و گرامی, جناب cheka 
درود بر شما
کتاب Private Pilot Manual تالیف سازمان ICAO و اصلی ترین کتاب آموزش خلبانانی در ایران را مطالعه نمائید, این موضوع صراحتا" ذکر گردیده است!
در تکنولوژی Coaxial اصولا" ضرورتی در بهره گیری از 2 موتور مجزا نمیباشد و تنها با استفاده از یک موتور و چندین چرخ دنده Spiral و Straight Roller Bearing با عملکرد Change Directional Rotation میتوان اساس حرکت Coaxial را ایجاد نمود. همچنین ملخ های Coaxial علازقم آنکه دارای محور (Shaft) مشترک میباشند, اما دارای جهت چرخش مخالف یکدیگر هستند و این موضوع اصلی ترین تشابه میان Tandem و Coaxial میباشد.
[External Link Removed for Guests]
البته یادآوری مینمایم نام صحیح این تکنولوژی Tandem Rotors و به معنای "ملخ های دوگانه" میباشد و همچون مثال گذشته, به هیچ عنوان ارتباطی با عملکرد موتورها ندارد. در تکنولوژی Tandem با استفاده از 2 موتور و سیستم Power Transmission, قدرت نهایی توسط 2 ملخ اصلی (Main Rotor) و در 2 جهت خلاف یکدیگر به حرکت در می آیند و همانطور که در موضوع پیشین نیز یادآوری گردید, اصلی ترین تشابه در میان 2 تکنولوژی مذکور نیز این مورد میباشد.
[External Link Removed for Guests]
موفق باشید

درود بر شما

در حیرتم شما چطور این دو تا مقوله ی متفاوت رو به هم ربط دادید !
اولین بار هست که میبینم این دو تکنولوژی به هم ربط داده شدن !
کتاب Private Pilot Manual تالیف سازمان ICAO و اصلی ترین کتاب آموزش خلبانانی در ایران را مطالعه نمائید, این موضوع صراحتا" ذکر گردیده است!

Coaxial rotors دو موتور هستند که حول یک محور میچرخند
در تکنولوژی Coaxial اصولا" ضرورتی در بهره گیری از 2 موتور مجزا نمیباشد و تنها با استفاده از یک موتور و چندین چرخ دنده Spiral و Straight Roller Bearing با عملکرد Change Directional Rotation میتوان اساس حرکت Coaxial را ایجاد نمود. همچنین ملخ های Coaxial علازقم آنکه دارای محور (Shaft) مشترک میباشند, اما دارای جهت چرخش مخالف یکدیگر هستند و این موضوع اصلی ترین تشابه میان Tandem و Coaxial میباشد.
[External Link Removed for Guests]
Tandem motors (که به معنی موتورهای جفت هستند) فقط دو موتور هستند با محورهای متفاوت!
البته یادآوری مینمایم نام صحیح این تکنولوژی Tandem Rotors و به معنای "ملخ های دوگانه" میباشد و همچون مثال گذشته, به هیچ عنوان ارتباطی با عملکرد موتورها ندارد. در تکنولوژی Tandem با استفاده از 2 موتور و سیستم Power Transmission, قدرت نهایی توسط 2 ملخ اصلی (Main Rotor) و در 2 جهت خلاف یکدیگر به حرکت در می آیند و همانطور که در موضوع پیشین نیز یادآوری گردید, اصلی ترین تشابه در میان 2 تکنولوژی مذکور نیز این مورد میباشد.
[External Link Removed for Guests]
موفق باشید

When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
- پست: 763
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹, ۱:۲۶ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 687 بار
- سپاسهای دریافتی: 2866 بار
Re: AH-1Z وایپر : تولد افعی از کبرا
البته تشابهاتی وجود داره اما اصلا در سطحی نیست که بشه یکی رو الهام گرفته شده از روی یکی دیگه دونست ، اصل سیستم و عملکرد این دوتا خیلی باهم متفاوتند حالا چون هر دوتاشون دو تا ملخ دارن دلیل نمیشه ، تو Tandem مسلما دو تا موتور باید استفاده بشه اما بقول شما در Coaxial اینطور نیست .اگر منبع قابل دسترس تری برای اثبات حرفتون دارید بفرمایید .
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.
جان.اف.کندی
جان.اف.کندی
- پست: 4390
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6708 بار
- سپاسهای دریافتی: 12102 بار
- تماس:
Re: AH-1Z وایپر : تولد افعی از کبرا
البته کاپیتان سیستم مشابهی هم در هلی کوپتر HH 43 وجود داره
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
جکسون براون
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: AH-1Z وایپر : تولد افعی از کبرا
دوست عزیز و گرامی, جناب cheka 
درود بر شما
دوست عزیز, بنده مهارت های خلبانی و علوم هوایی را در اینترنت و منایع در دسترس عموم نیاموخته ام که حال چنین منابعی جهت اطلاعات مغایر با حقیقت شما, ارائه نمایم! چنانچه هدف اصلی افزودن بر اندوخته علمی میباشد, میتوانید کتاب PPM را تهیه و مطالعه نمائید.
خیر! در تکنولوژی Tandem Rotors نیز هیچگونه لزومی بر بهره گیری از 2 موتور وجود ندارد و اساسا" این امر همچون نمونه های Coaxial (تشابه کاملا" یکسان در سیستم انتقال قدرت) توسط Spiral Gears های موجود در Power Transmission با عملکرد Change Directional Rotation تامین میگردد. به عنوان مثال هلیکوپترهای Bell HSL در اواخر دهه 50 میلادی, تنها با استفاده از یک موتور پیستونی R 2800/50 ساخت Pratt & Whitney و تکنولوژی Tandem به پرواز در آمدند.
[External Link Removed for Guests]
===============
دوست عزیز و گرامی, جناب Mohammad 1985
درود بر شما
تکنولوژی مذکور با نام Contra Rotating Propellers یا همان "ملخ های مشترک با چرخش متقابل" شناسایی میگردد. این تکنولوژی آمریکایی نیز بیشتر در موتورهای Turboprop و در بمب افکن های بسیار قدیمی کاربرد داشته است و هم اکنون به دلیل پیشرفت علوم طراحی در موتورهای هوایی, چندان استفاده ای ندارند.
[External Link Removed for Guests]
موفق باشید

درود بر شما

اگر منبع قابل دسترس تری برای اثبات حرفتون دارید بفرمایید.
دوست عزیز, بنده مهارت های خلبانی و علوم هوایی را در اینترنت و منایع در دسترس عموم نیاموخته ام که حال چنین منابعی جهت اطلاعات مغایر با حقیقت شما, ارائه نمایم! چنانچه هدف اصلی افزودن بر اندوخته علمی میباشد, میتوانید کتاب PPM را تهیه و مطالعه نمائید.
تو Tandem مسلما دو تا موتور باید استفاده بشه اما بقول شما در Coaxial اینطور نیست
خیر! در تکنولوژی Tandem Rotors نیز هیچگونه لزومی بر بهره گیری از 2 موتور وجود ندارد و اساسا" این امر همچون نمونه های Coaxial (تشابه کاملا" یکسان در سیستم انتقال قدرت) توسط Spiral Gears های موجود در Power Transmission با عملکرد Change Directional Rotation تامین میگردد. به عنوان مثال هلیکوپترهای Bell HSL در اواخر دهه 50 میلادی, تنها با استفاده از یک موتور پیستونی R 2800/50 ساخت Pratt & Whitney و تکنولوژی Tandem به پرواز در آمدند.
[External Link Removed for Guests]
===============
دوست عزیز و گرامی, جناب Mohammad 1985

درود بر شما

سیستم مشابهی هم در هلی کوپتر HH 43 وجود داره
تکنولوژی مذکور با نام Contra Rotating Propellers یا همان "ملخ های مشترک با چرخش متقابل" شناسایی میگردد. این تکنولوژی آمریکایی نیز بیشتر در موتورهای Turboprop و در بمب افکن های بسیار قدیمی کاربرد داشته است و هم اکنون به دلیل پیشرفت علوم طراحی در موتورهای هوایی, چندان استفاده ای ندارند.
[External Link Removed for Guests]
موفق باشید

When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
- پست: 763
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹, ۱:۲۶ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 687 بار
- سپاسهای دریافتی: 2866 بار
Re: AH-1Z وایپر : تولد افعی از کبرا
جناب CAPITAN PILOT
یعنی شما میفرمایید در کتاب PPM نوشته شده "کلیموف تکنولوژی Coaxial rotors از سیستم آمریکایی Tandem Rotors گرفته است" !؟! پس چطور آمریکایی ها خودشون در مدت این سالها در توسعه ی موتورهای Coaxial بخصوص در طرحهای S-69 و X2 سیکورسکی با مشکلات مختلف مواجه بودند ؟! (لازم شد این کتاب رو بگیرم پس!)
در مورد Tandem motors و کاربردش در Bell HSL درسته که این شیوه با یک موتور بصورت تئوریک و از جنبه ی آزمایشی جواب میده ، اما بعدش دیدیم که بخاطر ضعف در عملکرد این سیستم با یک موتور ، از 234 نمونه ی سفارش داده شده HSL در آخر تنها 50 فروند تحویل داده شد و همین 50 فروند هم در هیچ عملیاتی شرکت نداشتند و در انبارها خاک خوردند ، تولید نمونه های مشابه هم که از تکنولوژی Tandem rotors با یک موتور استفاده کردند (مثل HRP rescuer) بخاطر همین ضعف از چند فروند فراتر نرفت .
"تکنولوژی مذکور با نام Contra Rotating Propellers یا همان "ملخ های مشترک با چرخش متقابل" شناسایی میگردد. این تکنولوژی آمریکایی نیز بیشتر در موتورهای Turboprop و در بمب افکن های بسیار قدیمی کاربرد داشته است و هم اکنون به دلیل پیشرفت علوم طراحی در موتورهای هوایی, چندان استفاده ای ندارند."
در مورد موتور Contra Rotating Propellers هم البته دوستان ظاهرا کم لطفی میکنند ! این سیستم در آمریکا در مرحله ی آزمایشی تکمیل شد اما با پیشرفت پروژه ی موتور جت کنار گذاشته شد ، اما در انگلستان و شوروی این سیستم به تکامل ادامه داد و به تولید انبوه هم رسید ، و جالبه بدونیم که بمب افکن Tu-95 که از چهار موتور NK-12 که با همین تکنولوژی ساخته شده اند استفاده میکنه ، با وجود 188 تن وزن ، با حداکثر سرعت 920 کیلومتر بر ساعت سریعترین هواپیمای ملخی دنیاست . پس مسلما این تکنولوژی با بقیه موتورهای ملخی امروزی قابل مقایسه هست .
یعنی شما میفرمایید در کتاب PPM نوشته شده "کلیموف تکنولوژی Coaxial rotors از سیستم آمریکایی Tandem Rotors گرفته است" !؟! پس چطور آمریکایی ها خودشون در مدت این سالها در توسعه ی موتورهای Coaxial بخصوص در طرحهای S-69 و X2 سیکورسکی با مشکلات مختلف مواجه بودند ؟! (لازم شد این کتاب رو بگیرم پس!)
در مورد Tandem motors و کاربردش در Bell HSL درسته که این شیوه با یک موتور بصورت تئوریک و از جنبه ی آزمایشی جواب میده ، اما بعدش دیدیم که بخاطر ضعف در عملکرد این سیستم با یک موتور ، از 234 نمونه ی سفارش داده شده HSL در آخر تنها 50 فروند تحویل داده شد و همین 50 فروند هم در هیچ عملیاتی شرکت نداشتند و در انبارها خاک خوردند ، تولید نمونه های مشابه هم که از تکنولوژی Tandem rotors با یک موتور استفاده کردند (مثل HRP rescuer) بخاطر همین ضعف از چند فروند فراتر نرفت .
"تکنولوژی مذکور با نام Contra Rotating Propellers یا همان "ملخ های مشترک با چرخش متقابل" شناسایی میگردد. این تکنولوژی آمریکایی نیز بیشتر در موتورهای Turboprop و در بمب افکن های بسیار قدیمی کاربرد داشته است و هم اکنون به دلیل پیشرفت علوم طراحی در موتورهای هوایی, چندان استفاده ای ندارند."
در مورد موتور Contra Rotating Propellers هم البته دوستان ظاهرا کم لطفی میکنند ! این سیستم در آمریکا در مرحله ی آزمایشی تکمیل شد اما با پیشرفت پروژه ی موتور جت کنار گذاشته شد ، اما در انگلستان و شوروی این سیستم به تکامل ادامه داد و به تولید انبوه هم رسید ، و جالبه بدونیم که بمب افکن Tu-95 که از چهار موتور NK-12 که با همین تکنولوژی ساخته شده اند استفاده میکنه ، با وجود 188 تن وزن ، با حداکثر سرعت 920 کیلومتر بر ساعت سریعترین هواپیمای ملخی دنیاست . پس مسلما این تکنولوژی با بقیه موتورهای ملخی امروزی قابل مقایسه هست .
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.
جان.اف.کندی
جان.اف.کندی
- پست: 2875
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
- محل اقامت: DE - CZE
- سپاسهای ارسالی: 39753 بار
- سپاسهای دریافتی: 34089 بار
- تماس:
Re: AH-1Z وایپر : تولد افعی از کبرا
دوست عزیز و گرامی, جناب cheka 
درود بر شما
1- تکنولوژی یک دستاورد عام المنفعه میباشد و همانطور که هیچگاه Tandem Rotors را در کارنامه Boeing ثبت نکردند, Coaxial Rotors نیز هیچگاه در کارنامه Kamov (و نه Klimov!) ثبت نخواهد گردید.
2- در این کتاب نوشته شده است: تکنولوژی Coaxial Rotors در واقع نمونه اقتباس گرفته از آرایش Tandem Rotors و توسعه یافته در دهه 80 میلادی میباشد.
3- برای دومین بار یادآوری مینمایم نام صحیح این تکنولوژی Tandem Rotors میباشد و هیچگونه ارتباطی با موتور (Motors) ندارد.
بالگرد Bell HSL تنها یک مثال در جهت تفهیم مفهوم عدم لزوم استفاده از 2 موتور در تکنولوژی Tandem میباشد. نمونه های دیگری همچون Piasecki H-25 در دهه 50 تنها با استفاده از 1 موتور Wright R-1820/103 و آرایش ستاره ای, توانستند با موفقیت در بیش از 10 کشور دنیا خدمت نمایند.
[External Link Removed for Guests]
Piasecki H-25
این سامانه در دهه 50 اساسا" در آمریکا متولد گشت و سپس توسط سایر کشورهای ضعیف در تکنولوژی Jet, مورد توسعه و استفاده قرار گرفت. هرچند این بحث چندان مرتبط با تاپیک نمیباشد اما لازم به ذکر است این نکته نیز یادآوری گردد, هنگامیکه شوروی و کمپانی Tupolev بمب افکن Tu-95 را با استفاده از موتورهای Turboprop ساخت Kuznetsov توسعه دادند, ایالات متحده در حال تولید بمب افکن های B-52 با موتورهای بسیار پیشرفته Turbofan قرار داشت. بطور کلی این موضوع خارج از اقتضای این تاپیک میباشد.
[External Link Removed for Guests]
B-52 Stratofortress
موفق باشید

درود بر شما

در کتاب PPM نوشته شده "[HIGHLIGHT=#ffff00] تکنولوژی Coaxial rotors از سیستم آمریکایی Tandem Rotors گرفته است" !؟!
1- تکنولوژی یک دستاورد عام المنفعه میباشد و همانطور که هیچگاه Tandem Rotors را در کارنامه Boeing ثبت نکردند, Coaxial Rotors نیز هیچگاه در کارنامه Kamov (و نه Klimov!) ثبت نخواهد گردید.
2- در این کتاب نوشته شده است: تکنولوژی Coaxial Rotors در واقع نمونه اقتباس گرفته از آرایش Tandem Rotors و توسعه یافته در دهه 80 میلادی میباشد.
در مورد Tandem [HIGHLIGHT=#ffff00]
3- برای دومین بار یادآوری مینمایم نام صحیح این تکنولوژی Tandem Rotors میباشد و هیچگونه ارتباطی با موتور (Motors) ندارد.
در Bell HSL درسته که این شیوه با یک موتور بصورت تئوریک و از جنبه ی آزمایشی جواب میده ، اما بعدش دیدیم که بخاطر ضعف در عملکرد این سیستم با یک موتور ، از 234 نمونه ی سفارش داده شده HSL در آخر تنها 50 فروند تحویل داده شد و همین 50 فروند هم در هیچ عملیاتی شرکت نداشتند و در انبارها خاک خوردند ، تولید نمونه های مشابه هم که از تکنولوژی Tandem rotors با یک موتور استفاده کردند (مثل HRP rescuer) بخاطر همین ضعف از چند فروند فراتر نرفت .
بالگرد Bell HSL تنها یک مثال در جهت تفهیم مفهوم عدم لزوم استفاده از 2 موتور در تکنولوژی Tandem میباشد. نمونه های دیگری همچون Piasecki H-25 در دهه 50 تنها با استفاده از 1 موتور Wright R-1820/103 و آرایش ستاره ای, توانستند با موفقیت در بیش از 10 کشور دنیا خدمت نمایند.
[External Link Removed for Guests]
Piasecki H-25
در مورد موتور Contra Rotating Propellers هم البته دوستان ظاهرا کم لطفی میکنند ! این سیستم در آمریکا در مرحله ی آزمایشی تکمیل شد اما با پیشرفت پروژه ی موتور جت کنار گذاشته شد ، اما در انگلستان و شوروی این سیستم به تکامل ادامه داد و به تولید انبوه هم رسید
این سامانه در دهه 50 اساسا" در آمریکا متولد گشت و سپس توسط سایر کشورهای ضعیف در تکنولوژی Jet, مورد توسعه و استفاده قرار گرفت. هرچند این بحث چندان مرتبط با تاپیک نمیباشد اما لازم به ذکر است این نکته نیز یادآوری گردد, هنگامیکه شوروی و کمپانی Tupolev بمب افکن Tu-95 را با استفاده از موتورهای Turboprop ساخت Kuznetsov توسعه دادند, ایالات متحده در حال تولید بمب افکن های B-52 با موتورهای بسیار پیشرفته Turbofan قرار داشت. بطور کلی این موضوع خارج از اقتضای این تاپیک میباشد.
[External Link Removed for Guests]
B-52 Stratofortress
موفق باشید

When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
[External Link Removed for Guests]
- پست: 763
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹, ۱:۲۶ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 687 بار
- سپاسهای دریافتی: 2866 بار
Re: AH-1Z وایپر : تولد افعی از کبرا
CAPTAIN PILOT نوشته شده:این سامانه در دهه 50 اساسا" در آمریکا متولد گشت و سپس توسط سایر کشورهای ضعیف در تکنولوژی Jet, مورد توسعه و استفاده قرار گرفت. هرچند این بحث چندان مرتبط با تاپیک نمیباشد اما لازم به ذکر است این نکته نیز یادآوری گردد, هنگامیکه شوروی و کمپانی Tupolev بمب افکن Tu-95 را با استفاده از موتورهای Turboprop ساخت Kuznetsov توسعه دادند, ایالات متحده در حال تولید بمب افکن های B-52 با موتورهای بسیار پیشرفته Turbofan قرار داشت. بطور کلی این موضوع خارج از اقتضای این تاپیک میباشد.
البته پیشرو بودن آمریکا در زمینه ی موتور جت موضوع مشخصی هست اما همین آمریکا هنوز از موتورهای ملخی در هواپیماهای مختلف (سری C-130 ، AC-130 و ...) استفاده میکنه ، منظور این بود که این سیستم contra-rotating propellers با وجود قدمتش انقدر در بین بقیه ی موتورهای ملخی قوی هست که سریعترین هواپیمای ملخی حال حاضر دنیا رو به حرکت در بیاره و اونطور که شما فرمودید هم نیست که غیرقابل استفاده و از رده خارج باشه !
در مورد سیستم Coaxial هم همونطور که عرض کردم تشابهات بین Coaxial و Tandem هست اما خوب مشکلات فنی آمریکایی ها بر سر توسعه ی تکنولوژی Coaxial در صنایع هلیکوپتر سازیشون که تا الان هم ادامه داشته نشون میده Coaxial با Tandem آمریکایی تفاوتهایی هم داره .
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.
جان.اف.کندی
جان.اف.کندی
- پست: 225
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۲ تیر ۱۳۸۶, ۹:۳۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3045 بار
- سپاسهای دریافتی: 1123 بار
Re: AH-1Z وایپر : تولد افعی از کبرا
cheka عزیز
شما در هر پستی که جوابتون داده میشه اونو نادیده میگیرید و فقط یه بخش دیگه نوشته که جواب دارید برای اونو جواب میدین، وقتی که میخوان یه هواگرد طراحی کنن نسبت به درخواست طراحی میشه و وقتی که بتونه اون اهدافی که براش تعیین شدهرو بر آورده کنه میتونه سرویس بده پس هیچ شرکتی تعهد نداره که حتما از یه تکنولوژی مخصوص استفاده کنه، شمام اگه ۱ بار داخل ۲تا از محصولات آمریکایی و روسی رو تخصصی ببینید انقدر الکی سنگشونو به سینه نمیزنید از ستراکچر گرفته تا تمام سیستمها، اصطلاح موتور ملخی میتونه خیلی معانی داشته باشه و میتونه به چند نوع موتور مربوط باشه، دوست عزیز اساس کار این دو سیستم کاملا شبیه به هم هستش و فرقی در قسمت موتور باهم ندران حالا هی شما بیا بگو چون اینا همش روی یه شفت وصل شده باهم از ریشه فرق دارن فقط جهت یکی از پروانهها بر عکس میشه که خیلی کار پیچیدیی نیست و حتا تو موتورهای پیستونی هم از این کار البته به شکل دیگه و برای مقاصد دیگه قبلا بسیار استفاده شده همونطور که captain pilot گفتن ربطی به موتور نداره. اگر اینطوری که شما فکر میکنید فکر کنیم, هرکشوری موتور رو هواپیماش بذاره تکنولوژی شو از آمریکا دزدیده چون اونا اول این کارو کردن!
X.Nimaعزیز
مرسی از جوابتون بنده قصد توجیه پست قبلیمو ندارم ولی اون17 فروند عملا به هیچدردی نمیخوره مثلاً در مقایسه با تولید انبوه 1170فروندی آپاچی(تقریبی)
شما در هر پستی که جوابتون داده میشه اونو نادیده میگیرید و فقط یه بخش دیگه نوشته که جواب دارید برای اونو جواب میدین، وقتی که میخوان یه هواگرد طراحی کنن نسبت به درخواست طراحی میشه و وقتی که بتونه اون اهدافی که براش تعیین شدهرو بر آورده کنه میتونه سرویس بده پس هیچ شرکتی تعهد نداره که حتما از یه تکنولوژی مخصوص استفاده کنه، شمام اگه ۱ بار داخل ۲تا از محصولات آمریکایی و روسی رو تخصصی ببینید انقدر الکی سنگشونو به سینه نمیزنید از ستراکچر گرفته تا تمام سیستمها، اصطلاح موتور ملخی میتونه خیلی معانی داشته باشه و میتونه به چند نوع موتور مربوط باشه، دوست عزیز اساس کار این دو سیستم کاملا شبیه به هم هستش و فرقی در قسمت موتور باهم ندران حالا هی شما بیا بگو چون اینا همش روی یه شفت وصل شده باهم از ریشه فرق دارن فقط جهت یکی از پروانهها بر عکس میشه که خیلی کار پیچیدیی نیست و حتا تو موتورهای پیستونی هم از این کار البته به شکل دیگه و برای مقاصد دیگه قبلا بسیار استفاده شده همونطور که captain pilot گفتن ربطی به موتور نداره. اگر اینطوری که شما فکر میکنید فکر کنیم, هرکشوری موتور رو هواپیماش بذاره تکنولوژی شو از آمریکا دزدیده چون اونا اول این کارو کردن!
X.Nimaعزیز

ways of the West
wisdom of the East
wisdom of the East
- پست: 420
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۰, ۱۰:۱۹ ق.ظ
- محل اقامت: Hell
- سپاسهای ارسالی: 1631 بار
- سپاسهای دریافتی: 1526 بار
Re: AH-1Z وایپر : تولد افعی از کبرا
Shaman عزیز.
به هیچ دردی نمیخورند!؟ خوب همه چی گام به گام. اینم تولید انبوه میشه.
کلا شما فرموده بودید در هیچجا به خدمت گرفته نشده، منم (البته جسارتا) عرض کردم که بخدمت گرفته شده...


به هیچ دردی نمیخورند!؟ خوب همه چی گام به گام. اینم تولید انبوه میشه.
کلا شما فرموده بودید در هیچجا به خدمت گرفته نشده، منم (البته جسارتا) عرض کردم که بخدمت گرفته شده...



...Death to All who Oppose the Horde, We Shall NOT be Destroyed. Shall NOT نقطه. سر خط.... !...We'll Charge when Satan Laughs
- پست: 225
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۲ تیر ۱۳۸۶, ۹:۳۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3045 بار
- سپاسهای دریافتی: 1123 بار
Re: AH-1Z وایپر : تولد افعی از کبرا
دوست عزیز
من براتون نوشتم که قصدم توجیه پستم نیست و تشکرم کردم برای اطلاعاتی که به من دادید، اگر بیشتر تحقیق کنید میبینید کهka-52 قرار هستش که به تولید انبوه برسه نهka-50 .

ways of the West
wisdom of the East
wisdom of the East
- پست: 119
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۸۹, ۱۲:۲۹ ب.ظ
- محل اقامت: مرکز انجمنهاي تخصصي
- سپاسهای ارسالی: 415 بار
- سپاسهای دریافتی: 344 بار
Re: AH-1Z وایپر : تولد افعی از کبرا
سلام
Gyroplane-Laboratoire اولین هلیکوپتری است که به گفته بسیاری از متخصصان این امر نخستین و بهترین پرواز آزمایشی را به صورت عملی و با موفقیت به انجام رسانده.

همانطور که در تصویر میبینید از تکنیک "Coaxial rotors" بهره میگیرد(همانی که به قول کاربر گرامی cheka در حال حاضر منحصر هلیکوپترهای شرکت کاموف هست)
طراحی و ساخت توسط "لوییس چارلز برگت" فرانسوی
ساخت آن در سال ۱۹۳۳ میلادی به پایان میرسد ولی بر اثر یک حادثه بر روی زمین آسیب میبیند.در سال ۱۹۳۵ میلادی اولین پرواز آزمایشی و رکورددار خود را انجام میدهد.
حداکثر سرعت - ۱۲۰ کیلومتر در ساعت
پرواز دایره وار به شعاع مقطع ۵۰۰ متر
سقف پرواز - ۱۵۸ متر
تداوم پرواز بیش از یک ساعت
Gyroplane-Laboratoire اولین هلیکوپتری است که به گفته بسیاری از متخصصان این امر نخستین و بهترین پرواز آزمایشی را به صورت عملی و با موفقیت به انجام رسانده.

همانطور که در تصویر میبینید از تکنیک "Coaxial rotors" بهره میگیرد(همانی که به قول کاربر گرامی cheka در حال حاضر منحصر هلیکوپترهای شرکت کاموف هست)
طراحی و ساخت توسط "لوییس چارلز برگت" فرانسوی
ساخت آن در سال ۱۹۳۳ میلادی به پایان میرسد ولی بر اثر یک حادثه بر روی زمین آسیب میبیند.در سال ۱۹۳۵ میلادی اولین پرواز آزمایشی و رکورددار خود را انجام میدهد.
حداکثر سرعت - ۱۲۰ کیلومتر در ساعت
پرواز دایره وار به شعاع مقطع ۵۰۰ متر
سقف پرواز - ۱۵۸ متر
تداوم پرواز بیش از یک ساعت
بهترین سخنان را به گوش هوش بشنوید و با اندیشه روشن و ژرف بینی آنها را بررسی کنید. هر مرد و زن راه نیک و بد را شخصاً برگزینید 
