پوراحمد: قصه گفت كه مرا فيلم كن

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه‌ي مباحث فيلم و سينما به بحث بپردازيد

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 2833
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۰ فروردین ۱۳۸۵, ۱:۳۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 158 بار
سپاس‌های دریافتی: 747 بار

پوراحمد: قصه گفت كه مرا فيلم كن

پست توسط Leila »

به گزارش خبرنگار سينمايي فارس از نشست نقد و بررسي فيلم «اتوبوس شب» كيومرث پوراحمد درباره اين فيلم گفت: من به همراه خانم فرشچي مشغول نگارش فيلمنامه‌اي بودم كه مجموعه داستاني «حبيب احمد‌زاده» به دستم رسيد و آن‌قدر داستان گيرا بود كه تصميم گرفتم اين كار را تبديل به فيلم كنم.
پوراحمد درباره بازي شكيبايي در اين فيلم گفت: نقشي كه قرار بود شكيبايي بازي كند، نقش دوم فيلم بود، اما شكيبايي با بازي خوب خود اين نقش را به نقش اول تبديل كرد.
وي افزود: بيشتر بازي شكيبايي حاصل خلاقيت او بود و با فيلمنامه فاصله داشت.
شكيبايي نيز با اشاره به دومين همكاري خود با پوراحمد بعد از خواهران غريب گفت: فيلم بسيار سخت و نفس گير بود و من به دليل فضاي فيلم بارها بيمار شدم. اما نتيجه كار خيلي مثبت بود و من به پوراحمد خسته‌نباشي مي‌گويم.
مهرداد صديقيان، جوانترين بازيگر فيلم هم گفت: بازي در اين فيلم، كار دومم بود و قبل از آن در فيلم عصر جمعه «مونا زندي» بازي كردم. در اين فيلم هم از طريق يك آگهي روزنامه‌ به نزد پوراحمد رفتم و خوشبختانه انتخاب شدم.
حبيب احمدزاده، نويسنده داستان «اتوبوس شب» درباره ميزان واقعيت‌پذيري داستان گفت: اين داستان عيناً براي من پيش آمده بود. بعد از حصر آبادان فرمانده چند اسير عراقي را به من سپرد تا با اتوبوس به پشت جبهه ببرم. وقتي به دژباني رفتم، گفتند ما نيرو داريم. راننده اتوبوس گفت: به خودت اعتماد كن و بيا اسيرها را با هم ببريم.
بهرام دهقاني، تدوينگر نهايي فيلم هم گفت: تدوين اين كار متعلق به پوراحمد است.
وي افزود: به هزار و يك دليل نشد كه من و پوراحمد فيلم را با هم تدوين كنيم به همين دليل بعد از تدوين او من تدوين نهايي را انجام دادم و نتيجه حاصل كار پوراحمد است.
فردين خلعتبري، سازنده موسيقي هم با بيان اينكه قرار نبود فيلم از اول موسيقي داشته باشد، گفت: چون فيلم خيلي روان بود، واقعاً جايي براي موسيقي پيدا نمي‌‌كرديم. در انتها هم چند بخش كوتاه موسيقي كه از موسيقي تيراژ گرفته شده بود، به متن فيلم اضافه شد.
پوراحمد در پايان درباره سياه و سفيد بودن فيلم گفت: شايد به دو منظور فليم را سياه سفيد ضبط كردم. دليل اول اين بود كه نمي‌خواستم رنگ خون خيلي در تصاوير نمايان شود. اما دليل مهمتر حس نوستالژي من به فيلم سياه و سفيد بود و اينكه من با فيلم‌هاي سياه و سفيد عاشق سينما شدم.
اگر مي توانستيد خريدار باور باشيد، كدام باور از همه برايتان مفيد تر بود؟؟
ارسال پست

بازگشت به “فيلم و سينما”