ببخشید منم نمی خواستم وارد بحث بشم ولی دیگه با بیانیه و بعضی از دوستان انجمن نتونستم جلوی خودم رو بگیرم .
بعد Mohammad 1985, مگر شما خودتو جز آمریکاییها و دشمنان کشورمون حساب می کنی که از آب ریخته شدن روی بعضی جای اونها ناراحت می شی ؟ اگر که می کنی که قضیه چیز دیگری می شود که معلوم است ولی اگر نه پس چرا شما از اون جملات اینقدر ناراحت می شی ؟
نکنه یکی از دولت مردان آنها هستی که اینقدر بهتون بر خورده چون جهت حرف کاملا مشخص بود با کیا بوده . اینکه این جملات رو در این موقعیت در استفاده با مخالفان فکری خود به کار می برید ...؟!
این فیلم هم از نظر سیاسی چیزی نداشت و قشنگ بود ولی لایق این همه جایزه نبود و خیلی از فیلمهای با معنا تر و قشنگ تر اسکار نیاوردن و اصلا جایزه نگرفتند ولی این کی بعد از تبلیغ اون تو چندتا تلویزیون خارجی و صحبت کارگردان آن با این کانالها یکدفعه می شه بهترین فیلم و اسکارمی بره و ... به هر حال کسی که خوابه رو می شه بیدار کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده رو نه
امشب سینمای ایران تا صبح بیدار است!
مدیر انجمن: شوراي نظارت
-
- پست: 2755
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵, ۱۲:۴۶ ب.ظ
- محل اقامت: شیراز
- سپاسهای ارسالی: 22364 بار
- سپاسهای دریافتی: 5559 بار
Re: امشب سینمای ایران تا صبح بیدار است!
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم
گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !
به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم
گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !
به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم

- پست: 240
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۶ دی ۱۳۹۰, ۵:۴۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 164 بار
- سپاسهای دریافتی: 885 بار
Re: امشب سینمای ایران تا صبح بیدار است!
با سلام
نظرات دوستان رو خوندم جالب بود لذت بردم
ولی چندتا نکته:
1-جناب captaIn pilot شک ندارم که اگه بنده یه نظر مثل جناب mohammad مینوشتم(دقیقا تو نقطه مقابل ولی با همین ادبیات)پستم پاک میشد و شما به من تذکر میدادید که حدود صحبت رو رعایت کنید ولی در کمال تعجب هیچ برخوردی نمیکنید...
2-جناب Mohammad (امام علی (ع) :مرد پشت زبان خودش مخفی شده...) خواهشا دیگه بیشتر از این خودنمایی نکنید
3-به پیر به پیغمبر من چندبار تبریک گفتم و از گرفتن این جایزه خوشحالم
4-آقایونی که میگن شما بهت القا شده اونور بهترین منتقد ها حضور دارن و هیچ تبعیضی نیست و هیچ جهت دهی سیاسی نیست باشه
5-دیگه از این بحث خسته شدم و فکر کنم نتیجه نمیده چون به قول دوستمون کسی که خوابرو میشه بیدار کرد ولی وقتی به یکی میگی پاشو میگه باور کن بهت القا شده که خوابم و یه مقدار هم بهت توهین میکنه و میگه مردم در سراسر دنیا رای دادن که من خوابم خوب آدم چیکار میتونه بکنه الا حرص خوردن
یا علی
نظرات دوستان رو خوندم جالب بود لذت بردم
ولی چندتا نکته:
1-جناب captaIn pilot شک ندارم که اگه بنده یه نظر مثل جناب mohammad مینوشتم(دقیقا تو نقطه مقابل ولی با همین ادبیات)پستم پاک میشد و شما به من تذکر میدادید که حدود صحبت رو رعایت کنید ولی در کمال تعجب هیچ برخوردی نمیکنید...
2-جناب Mohammad (امام علی (ع) :مرد پشت زبان خودش مخفی شده...) خواهشا دیگه بیشتر از این خودنمایی نکنید
3-به پیر به پیغمبر من چندبار تبریک گفتم و از گرفتن این جایزه خوشحالم
4-آقایونی که میگن شما بهت القا شده اونور بهترین منتقد ها حضور دارن و هیچ تبعیضی نیست و هیچ جهت دهی سیاسی نیست باشه



5-دیگه از این بحث خسته شدم و فکر کنم نتیجه نمیده چون به قول دوستمون کسی که خوابرو میشه بیدار کرد ولی وقتی به یکی میگی پاشو میگه باور کن بهت القا شده که خوابم و یه مقدار هم بهت توهین میکنه و میگه مردم در سراسر دنیا رای دادن که من خوابم خوب آدم چیکار میتونه بکنه الا حرص خوردن
یا علی
ای دشمن حق ما دلیر و حق پرستیم برگرد تا سربند یا زهرا نبستیم
آماده ی نبرد [HIGHLIGHT=#00b050] [HIGHLIGHT=#00b050]و [HIGHLIGHT=#f2f2f2]پ
آماده ی نبرد [HIGHLIGHT=#00b050] [HIGHLIGHT=#00b050]و [HIGHLIGHT=#f2f2f2]پ
-
- پست: 21
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷, ۷:۴۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2342 بار
- سپاسهای دریافتی: 43 بار
Re: امشب سینمای ایران تا صبح بیدار است!
DJ Dani نوشته شده:اگر فیلم اساسا دیدگاه سیاسی داشت خوب یک تشکر رسمی از مراکز سیاسی بلاد کفر برای ایشان صادر می شد و دیگر جای حرفی باقی نمی گذاشت
شاهد از غیب رسید،
از جمله دلایل و نشانه های تایید کننده ی آن که اعطای اسکار به جدایی نادر از سیمین سیاسی بوده و به خاطر شایستگی های فنی و... نیست:
[External Link Removed for Guests] [BLOCKQUOTE][BLOCKQUOTE]وزارت خارجه آمریکا که پیشتر به "اصغر فرهادی" بعلت دریافت جایزه "گلدنگلوب" تبریک گفته بود در اقدامی دیگر نیز به وی به دلیل دریافت جایزه اسکار تبریک گفت.[/BLOCKQUOTE][/BLOCKQUOTE] به گزارش [External Link Removed for Guests] به نقل از فارس، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته به "اصغر فرهادی" به دلیل دریافت جایزه اسکار برای فیلم "جدایی نادر از سیمین" تبریک گفت.
وی در اظهاراتی تصریح کرد: این اولین فیلم ایرانی است که برنده اسکار می شود و من از طرف همه به اصغر فرهادی تبریک میگویم. این فیلمی است که واقعا به جهان تصویری ارزشمند از زندگی در ایران ارائه میکند. ما این موفقیت را به او تبریک گفته و پویندگی و عظمت تاریخی صنعت سینمای مستقل ایران را تحسین می کنیم.
این اقدامات مقامات آمریکا در حالی که به طور دائم از دولت ایران انتقاد میکنند تنها نمایانگر این مطلب است که دولت آمریکا سیاستی را پیشه گرفته است تا به نوعی مردم را جدا از دولت بداند در صورتیکه بارها بسیاری از تحلیلگران آمریکایی اعتراف کردهاند که مردم آمریکا جدا از دولت خود نیستند و در صورت بروز بحران از دولت حمایت میکنند.
فیلم "جدایی نادر از سیمین" روز یکشنبه هفته جاری (۷ اسفندماه) برنده جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار شد.
منبع: [External Link Removed for Guests]
آخرین ويرايش توسط 1 on mehdighorbani, ويرايش شده در 0.
- پست: 81
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۶ بهمن ۱۳۸۹, ۱۰:۵۹ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 407 بار
- سپاسهای دریافتی: 488 بار
Re: امشب سینمای ایران تا صبح بیدار است!
**** نامه پیمان معادی به اصغر فرهادی ****
یکشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۰
آنچه در ادامه مـیـخــوانــیــد، نامهء پیمان مــعــادی، هنرمند سینما و بازیگر فیلم موفق "جدایی نادر از سیمین" به کارگردان این فیلم "اصغر فرهادی" است.
اصغر فرهادی عزيز
از زمان بازگشتم از مراسم گلدنگلوب و حلقه منتقدان لسآنجلس که همراه با تو و فيلممان در آن حاضر بودم، میخواستم اين نامه را بنويسم؛ اما تلاش برای آماده شدن فيلم اولم «برف روی کاجها»، مجال مناسبی باقی نگذاشت.
در مراسم پايانی جشنواره فجر، وقتی فيلمم جايزه بهترين فيلم از نگاه مردم را میگرفت، ياد تو افتادم. تو که هميشه قدردان مردم سرزمينت، سرزمينمان، بودی و هستی؛ و با خودم گفتم حالا وقت اين نامه است. بهخصوص که کمتر از ۱۰روز ديگر به برپايی مراسم اسکار مانده؛ و خواهم گفت ربط اين ماجرا با آن ياد و ارزش مردم و نظرشان چيست.
يکی از خطاهای ديد آدمی، اين است که وقتی چيزی را از نزديک تجربه میکند، متوجه عظمت آن نمیشود. سفر و تجربههای اخيری که با ديدن و شنيدن واکنشهای مختلف نسبت به «جدايی نادر از سيمين» در کنارت داشتم، به تلاشم برای اينکه دچار اين خطای ديد نشوم، بسيار کمک کرد. مطمئنم خيلی از مردم ايران از خواندن اين واکنشها شادمان خواهند شد. خصوصا در روزهايی که عدهای تلاش دارند، موفقيتهای اين فيلم را به دلايل واهی به سياست ربط دهند و همين انگيزه برای من کافی است تا اين نامه را بنويسم و منتشر کنم.
واکنشهای ديگری هم که پيش میآيد، ممکن است حرفهايی را در پی داشته باشد که چندان اهميتی ندارد. از قديم میگفتند هميشه بدتر از اينکه پشت سرت حرف بزنند، اين است که پشت سرت هيچ حرفی نزنند!
همان اوايل سفر اخير، وقتی محمود کلاری که در شرق آمريکا و در تجربه تحسين شدن فيلم در حلقه منتقدان نيويورک همراهت بود، در تماس تلفنی به من گفت که تجربه بسيار عجيبی در مورد اين فيلم در انتظارمان است، به قدر کافی تعجب کردم.
کلاری میگفت نکته اساسی اين است که ما با سينما زندگی کردهايم و سالهای سال فيلم و مراسم سينمايی را ديدهايم؛ و حالا به خودمان میگوييم قرار است بعضی از نامهای بزرگ را در اينگونه مراسم ببينيم، در حالی که اين بار در کمال تعجب، آنها منتظرند تا ما را ببينند! و اين خاصيت فيلمهای بزرگ است.
تجربههای قبلی البته ميزان تعجب يا هيجان آدم را از اين واکنشها کمتر میکند. اما هرگز آن را از بين نمیبرد. حس پشت حرف کلاری را بعدا ذرهذره لمس کردم. وقتی وودی آلن که هميشه در نظرم سرچشمه خلاقيت بوده، به واسطه خواهرش برايت پيغام داده بود که طبق معمول نمیتواند - يا نمیخواهد - به مراسم بيايد ولی دوست دارد در نيويورک ما را ملاقات و درباره فيلم صحبت کند، تازه فهميدم آنچه از قول او درباره فيلم شنيده بودم، چه معنايی داشت: آلن گفته بود سالها بود نهتنها از سينمای ما، بلکه بهطور کلی از سينما انتظار نداشته که در اين دوران بتواند چيزی بيافريند که چنين تاثيری روی او بگذارد!
وقتی توماس لانگمن پسر کلود بری، کارگردان و تهيهکننده مشهور و تازه درگذشته فرانسوی که خودش تهيهکننده فيلم آرتيست و برنده انبوهی جايزه است، میگفت همه دارند از محصول من تعريف میکنند اما وقتی فيلم تو را ديدم، آرزو کردم که کاش من آن را تهيه کرده بودم، همه چيز داشت معنای کاملتری پيدا میکرد.
وقتی براد پيت میگفت شب قبل از برگزاری جلسه مطبوعاتی گلدنگلوب، دیویدی جدايی نادر از سيمين را در دستگاه گذاشتهاند و در ميانههای همان صحنه دادگاه اول فيلم، آنجلينا جولی با ديدن آن جدل زناشويی فيلم را نگه داشته، متاثر شده، فاصلهای انداخته و بعد از چند لحظه باز تماشا را ادامه دادهاند، اطمينانم بيشتر شد وقتی آنجلينا جولی درباره کار بعدیات پرسيد و ساده و راحت درخواست کرد که در فيلمت بازی کند و در پاسخ حرفت که گفتی شخصيت زن فيلمت فرانسوی زبان است و گفت تا آن تاريخ میتواند زبان فرانسه ياد بگيرد، من غرق در غرور شدم.
وقتی مريل استريپ درباره جزييات کارگردانی يا بازی صحنههای مختلف فيلم میپرسيد و با اشتياق گفت دوست دارد با تو کار کند، وقتی استيون اسپيلبرگ گفته بود که اعتقاد دارد جدايی نادر از سيمين با فاصله زياد بهترين فيلم امسال دنياست، وقتی ديويد فينچر نيمساعت وقت گذاشت تا با تو حرف بزند و نظرهايش را بگويد، وقتی چند سينماگر سرشناس میگفتند که فيلم را نديدهاند اما تعريفهای زياد فرانسيس فورد کوپولا را درباره آن شنيدهاند و خيلی کنجکاوند، وقتی الکساندر پين که خودش گلدنگلوب فيلم و کارگردانی را گرفت فقط به دليل علاقه به فيلم تو در طول آن روزها به يکی از نزديکترين دوستان هم صحبتات بدل شده بود و در هر دو مراسم گلدنگلوب و حلقه منتقدان لسآنجلس میگفت در طول حرفهايت روی صحنه سعی میکرده انرژی مثبت به سمت تو بفرستد.
وقتی ديگرانی که مجاز نيستم نامشان را بياورم، از فيلمت به عنوان يکی از محبوبترينهای فهرست شخصیشان در دو، سه سال اخير ياد میکردند، تازه درست دستگيرم شد که فيلم در دل آدمهايی که سالی دهها فيلم بزرگ و تاثيرگذار میبينند يا يکی، دوتايش را هر سال میسازند، چه مرزهايی را درنورديده و چه قلههايی را فتح کرده است.
در مراسم برگزيدگان منتقدان آمريکا (Critics’ Choice Award) که باب ديلن بزرگ قطعه جديد بسيار زيبايی را روی صحنه اجرا کرد، ما از لذت شنيدن و ديدن اجرايش حرف میزديم و به ما گفتند اگر میدانستيد خود باب درباره فيلمتان با چه لذتی حرف میزد، چه میگوييد. و اين تازه بخشی از آن چيزی است که من شنيدم و ديدم. باقیاش بماند برای روزگاری ديگر، مخصوصا داستان تو و رابرت دنيرو که اميدوارم آقای کلاری روزی تعريفش کند.
اصغر فرهادی عزيز، در جلسه مطبوعاتی ويژه گلدنگلوب، يکی از چهار، پنج باری که حاضران به شکلی استثنايی در ميان حرفهای تو دست زدند، در جواب سوالی بود که میپرسيد چطور با محدوديتهای توی ايران چنين فيلمیساختهای. گفتی هيچکس مرا مجبور نکرده بود آنجا با وجود محدوديتها فيلم بسازم، خواست خودم و قصهای که داشتم، طوری بود که بايد همانجا و با همان شرايط ساخته میشد و برای ساخت اين فيلم شما فکر کنيد همه چيز همانطور که من دلم میخواسته فراهم بوده است.
گفتی نمیخواهم بگويم شرايط فيلمسازی در کشورم آرمانی است، اما تصويری هم که شما از فيلمسازی در ايران داريد، خيلی دقيق نيست. اين حرفهايت وقتی يادم آمد که لابهلای حرفها و کارها و مصاحبههای مختلف، به من راجع به طرحی میگفتی که قرار است در آينده در تهران بسازی و آن را خيلی دوست داری.
حرف ديگرت که باز به تشويق حاضران آن جلسه انجاميد، همان بود که گفتی تفاوتهای مردمان نقاط مختلف دنيا بسيار کمتر از شباهتهايشان است، اما به نفع سياست است که تفاوتها و فاصلهها را بيشتر جلوه دهد و بر آنها تاکيد کند.
اين روزها که در ايران خبر جوايز فيلم تو حتی مانند نوعی گسترش فرهنگی عمل میکند و از جمله، گاهی حتی طيفهايی را به پيگيری اخبار فرهنگی وامیدارد که به طور معمول هيچ کاری به اتفاقهای هنری نداشتند، اين روزها که تبريکهای هر همکار و هر دوست، هر رهگذر خيابان و حتی هر بيمار اتاقهای بيمارستانی که برای بستری کردن و ترخيص پدرم به آن پا گذاشتم، اميد را در دل آدم میکارد و میپروراند، ياد همان حرفت میافتم. بله، بين مردمان مختلف دنيا و احساسهای انسانیشان، تفاوتها ناچيز است. اما آن نفعی که گفتی، آنقدر همه جا رخنه کرده که همين مردم اين روزها در گذر و خيابان از من میپرسند وقتی از آمريکا برگشتی، کاری با تو نداشتند؟
در خود مراسم، چه حال خوبی بود وقتی من هم مثل ميليونها ايرانی حرفهايت را موقع دريافت جايزه شنيدم. از آن بالا که چشم میانداختی، میديدی همه بزرگان سينما که عمری کارهايشان را ديدهای و دربارهشان خواندهای، بهت زل زدهاند؛ و انگار عشق و انرژی مردم ايران باعث شده بود ما آنجا محکم بايستيم. آن لحظهای که تو از مردم ياد کردی، میدانستم ميليونها نفر در کشورمان هم به ما زل زدهاند و تو به پشتوانه عشقشان، به جای هر عزيز ديگرت از آنها ياد کردی؛ و راستش اصغر، آن بالا چه حالی داد ايرانی بودن.
قدر و منزلتی که تو برای اين مردم قايلی، زمانی با آن نمايندگی کردن به درستی پيوند میخورد که حرف آن منتقد آمريکايی را به ياد بياوريم؛ که در يادداشتی بر جدايی نادر از سيمين نوشته بود: «اگر میخواهيد تهديدی نثار اين کشور کنيد، بهتر است قبل از آن اين فيلم را ببيند، تا بدانيد با چه مردمانی روبهروييد، تا در تصميم خود تجديدنظر کنيد.»
اينکه يک فيلم بتواند چنين دستاوردی، چنين تاثيری داشته باشد، يعنی اينکه تو بارها بيشتر از آن جملههايی که در ستايش مردمان ديارمان میگويی، دين خودت را به آنها ادا کردهای. حالا ديگر واقعا مهم نيست که فيلم در يکی از دو رشته «فيلم خارجی» و «فيلمنامه» که نامزد شده، جايزه آکادمی را بگيرد يا نه. مهمتر اين است که اين فيلم در طول اين مدت به اين مردم اميد، اشتياق و افتخار بخشيد.
برای همين اميد، اشتياق و افتخار است که میخواهم با صدايی صد بار بلندتر از آن فريادی که بعد از جايزه گرفتنات در جشنواره برلين، در سالن برليناله پالاس برآوردم، فرياد بزنم: «اصغر؛ خيلی چاکريم! »
یکشنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۰
آنچه در ادامه مـیـخــوانــیــد، نامهء پیمان مــعــادی، هنرمند سینما و بازیگر فیلم موفق "جدایی نادر از سیمین" به کارگردان این فیلم "اصغر فرهادی" است.
اصغر فرهادی عزيز
از زمان بازگشتم از مراسم گلدنگلوب و حلقه منتقدان لسآنجلس که همراه با تو و فيلممان در آن حاضر بودم، میخواستم اين نامه را بنويسم؛ اما تلاش برای آماده شدن فيلم اولم «برف روی کاجها»، مجال مناسبی باقی نگذاشت.
در مراسم پايانی جشنواره فجر، وقتی فيلمم جايزه بهترين فيلم از نگاه مردم را میگرفت، ياد تو افتادم. تو که هميشه قدردان مردم سرزمينت، سرزمينمان، بودی و هستی؛ و با خودم گفتم حالا وقت اين نامه است. بهخصوص که کمتر از ۱۰روز ديگر به برپايی مراسم اسکار مانده؛ و خواهم گفت ربط اين ماجرا با آن ياد و ارزش مردم و نظرشان چيست.
يکی از خطاهای ديد آدمی، اين است که وقتی چيزی را از نزديک تجربه میکند، متوجه عظمت آن نمیشود. سفر و تجربههای اخيری که با ديدن و شنيدن واکنشهای مختلف نسبت به «جدايی نادر از سيمين» در کنارت داشتم، به تلاشم برای اينکه دچار اين خطای ديد نشوم، بسيار کمک کرد. مطمئنم خيلی از مردم ايران از خواندن اين واکنشها شادمان خواهند شد. خصوصا در روزهايی که عدهای تلاش دارند، موفقيتهای اين فيلم را به دلايل واهی به سياست ربط دهند و همين انگيزه برای من کافی است تا اين نامه را بنويسم و منتشر کنم.
واکنشهای ديگری هم که پيش میآيد، ممکن است حرفهايی را در پی داشته باشد که چندان اهميتی ندارد. از قديم میگفتند هميشه بدتر از اينکه پشت سرت حرف بزنند، اين است که پشت سرت هيچ حرفی نزنند!
همان اوايل سفر اخير، وقتی محمود کلاری که در شرق آمريکا و در تجربه تحسين شدن فيلم در حلقه منتقدان نيويورک همراهت بود، در تماس تلفنی به من گفت که تجربه بسيار عجيبی در مورد اين فيلم در انتظارمان است، به قدر کافی تعجب کردم.
کلاری میگفت نکته اساسی اين است که ما با سينما زندگی کردهايم و سالهای سال فيلم و مراسم سينمايی را ديدهايم؛ و حالا به خودمان میگوييم قرار است بعضی از نامهای بزرگ را در اينگونه مراسم ببينيم، در حالی که اين بار در کمال تعجب، آنها منتظرند تا ما را ببينند! و اين خاصيت فيلمهای بزرگ است.
تجربههای قبلی البته ميزان تعجب يا هيجان آدم را از اين واکنشها کمتر میکند. اما هرگز آن را از بين نمیبرد. حس پشت حرف کلاری را بعدا ذرهذره لمس کردم. وقتی وودی آلن که هميشه در نظرم سرچشمه خلاقيت بوده، به واسطه خواهرش برايت پيغام داده بود که طبق معمول نمیتواند - يا نمیخواهد - به مراسم بيايد ولی دوست دارد در نيويورک ما را ملاقات و درباره فيلم صحبت کند، تازه فهميدم آنچه از قول او درباره فيلم شنيده بودم، چه معنايی داشت: آلن گفته بود سالها بود نهتنها از سينمای ما، بلکه بهطور کلی از سينما انتظار نداشته که در اين دوران بتواند چيزی بيافريند که چنين تاثيری روی او بگذارد!
وقتی توماس لانگمن پسر کلود بری، کارگردان و تهيهکننده مشهور و تازه درگذشته فرانسوی که خودش تهيهکننده فيلم آرتيست و برنده انبوهی جايزه است، میگفت همه دارند از محصول من تعريف میکنند اما وقتی فيلم تو را ديدم، آرزو کردم که کاش من آن را تهيه کرده بودم، همه چيز داشت معنای کاملتری پيدا میکرد.
وقتی براد پيت میگفت شب قبل از برگزاری جلسه مطبوعاتی گلدنگلوب، دیویدی جدايی نادر از سيمين را در دستگاه گذاشتهاند و در ميانههای همان صحنه دادگاه اول فيلم، آنجلينا جولی با ديدن آن جدل زناشويی فيلم را نگه داشته، متاثر شده، فاصلهای انداخته و بعد از چند لحظه باز تماشا را ادامه دادهاند، اطمينانم بيشتر شد وقتی آنجلينا جولی درباره کار بعدیات پرسيد و ساده و راحت درخواست کرد که در فيلمت بازی کند و در پاسخ حرفت که گفتی شخصيت زن فيلمت فرانسوی زبان است و گفت تا آن تاريخ میتواند زبان فرانسه ياد بگيرد، من غرق در غرور شدم.
وقتی مريل استريپ درباره جزييات کارگردانی يا بازی صحنههای مختلف فيلم میپرسيد و با اشتياق گفت دوست دارد با تو کار کند، وقتی استيون اسپيلبرگ گفته بود که اعتقاد دارد جدايی نادر از سيمين با فاصله زياد بهترين فيلم امسال دنياست، وقتی ديويد فينچر نيمساعت وقت گذاشت تا با تو حرف بزند و نظرهايش را بگويد، وقتی چند سينماگر سرشناس میگفتند که فيلم را نديدهاند اما تعريفهای زياد فرانسيس فورد کوپولا را درباره آن شنيدهاند و خيلی کنجکاوند، وقتی الکساندر پين که خودش گلدنگلوب فيلم و کارگردانی را گرفت فقط به دليل علاقه به فيلم تو در طول آن روزها به يکی از نزديکترين دوستان هم صحبتات بدل شده بود و در هر دو مراسم گلدنگلوب و حلقه منتقدان لسآنجلس میگفت در طول حرفهايت روی صحنه سعی میکرده انرژی مثبت به سمت تو بفرستد.
وقتی ديگرانی که مجاز نيستم نامشان را بياورم، از فيلمت به عنوان يکی از محبوبترينهای فهرست شخصیشان در دو، سه سال اخير ياد میکردند، تازه درست دستگيرم شد که فيلم در دل آدمهايی که سالی دهها فيلم بزرگ و تاثيرگذار میبينند يا يکی، دوتايش را هر سال میسازند، چه مرزهايی را درنورديده و چه قلههايی را فتح کرده است.
در مراسم برگزيدگان منتقدان آمريکا (Critics’ Choice Award) که باب ديلن بزرگ قطعه جديد بسيار زيبايی را روی صحنه اجرا کرد، ما از لذت شنيدن و ديدن اجرايش حرف میزديم و به ما گفتند اگر میدانستيد خود باب درباره فيلمتان با چه لذتی حرف میزد، چه میگوييد. و اين تازه بخشی از آن چيزی است که من شنيدم و ديدم. باقیاش بماند برای روزگاری ديگر، مخصوصا داستان تو و رابرت دنيرو که اميدوارم آقای کلاری روزی تعريفش کند.
اصغر فرهادی عزيز، در جلسه مطبوعاتی ويژه گلدنگلوب، يکی از چهار، پنج باری که حاضران به شکلی استثنايی در ميان حرفهای تو دست زدند، در جواب سوالی بود که میپرسيد چطور با محدوديتهای توی ايران چنين فيلمیساختهای. گفتی هيچکس مرا مجبور نکرده بود آنجا با وجود محدوديتها فيلم بسازم، خواست خودم و قصهای که داشتم، طوری بود که بايد همانجا و با همان شرايط ساخته میشد و برای ساخت اين فيلم شما فکر کنيد همه چيز همانطور که من دلم میخواسته فراهم بوده است.
گفتی نمیخواهم بگويم شرايط فيلمسازی در کشورم آرمانی است، اما تصويری هم که شما از فيلمسازی در ايران داريد، خيلی دقيق نيست. اين حرفهايت وقتی يادم آمد که لابهلای حرفها و کارها و مصاحبههای مختلف، به من راجع به طرحی میگفتی که قرار است در آينده در تهران بسازی و آن را خيلی دوست داری.
حرف ديگرت که باز به تشويق حاضران آن جلسه انجاميد، همان بود که گفتی تفاوتهای مردمان نقاط مختلف دنيا بسيار کمتر از شباهتهايشان است، اما به نفع سياست است که تفاوتها و فاصلهها را بيشتر جلوه دهد و بر آنها تاکيد کند.
اين روزها که در ايران خبر جوايز فيلم تو حتی مانند نوعی گسترش فرهنگی عمل میکند و از جمله، گاهی حتی طيفهايی را به پيگيری اخبار فرهنگی وامیدارد که به طور معمول هيچ کاری به اتفاقهای هنری نداشتند، اين روزها که تبريکهای هر همکار و هر دوست، هر رهگذر خيابان و حتی هر بيمار اتاقهای بيمارستانی که برای بستری کردن و ترخيص پدرم به آن پا گذاشتم، اميد را در دل آدم میکارد و میپروراند، ياد همان حرفت میافتم. بله، بين مردمان مختلف دنيا و احساسهای انسانیشان، تفاوتها ناچيز است. اما آن نفعی که گفتی، آنقدر همه جا رخنه کرده که همين مردم اين روزها در گذر و خيابان از من میپرسند وقتی از آمريکا برگشتی، کاری با تو نداشتند؟
در خود مراسم، چه حال خوبی بود وقتی من هم مثل ميليونها ايرانی حرفهايت را موقع دريافت جايزه شنيدم. از آن بالا که چشم میانداختی، میديدی همه بزرگان سينما که عمری کارهايشان را ديدهای و دربارهشان خواندهای، بهت زل زدهاند؛ و انگار عشق و انرژی مردم ايران باعث شده بود ما آنجا محکم بايستيم. آن لحظهای که تو از مردم ياد کردی، میدانستم ميليونها نفر در کشورمان هم به ما زل زدهاند و تو به پشتوانه عشقشان، به جای هر عزيز ديگرت از آنها ياد کردی؛ و راستش اصغر، آن بالا چه حالی داد ايرانی بودن.
قدر و منزلتی که تو برای اين مردم قايلی، زمانی با آن نمايندگی کردن به درستی پيوند میخورد که حرف آن منتقد آمريکايی را به ياد بياوريم؛ که در يادداشتی بر جدايی نادر از سيمين نوشته بود: «اگر میخواهيد تهديدی نثار اين کشور کنيد، بهتر است قبل از آن اين فيلم را ببيند، تا بدانيد با چه مردمانی روبهروييد، تا در تصميم خود تجديدنظر کنيد.»
اينکه يک فيلم بتواند چنين دستاوردی، چنين تاثيری داشته باشد، يعنی اينکه تو بارها بيشتر از آن جملههايی که در ستايش مردمان ديارمان میگويی، دين خودت را به آنها ادا کردهای. حالا ديگر واقعا مهم نيست که فيلم در يکی از دو رشته «فيلم خارجی» و «فيلمنامه» که نامزد شده، جايزه آکادمی را بگيرد يا نه. مهمتر اين است که اين فيلم در طول اين مدت به اين مردم اميد، اشتياق و افتخار بخشيد.
برای همين اميد، اشتياق و افتخار است که میخواهم با صدايی صد بار بلندتر از آن فريادی که بعد از جايزه گرفتنات در جشنواره برلين، در سالن برليناله پالاس برآوردم، فرياد بزنم: «اصغر؛ خيلی چاکريم! »
- پست: 3805
- تاریخ عضویت: شنبه ۷ شهریور ۱۳۸۸, ۳:۲۶ ق.ظ
- محل اقامت: جمهوری اسلامی ایران
- سپاسهای ارسالی: 4180 بار
- سپاسهای دریافتی: 22794 بار
- تماس:
Re: امشب سینمای ایران تا صبح بیدار است!
mehdighorbani نوشته شده:DJ Dani نوشته شده:اگر فیلم اساسا دیدگاه سیاسی داشت خوب یک تشکر رسمی از مراکز سیاسی بلاد کفر برای ایشان صادر می شد و دیگر جای حرفی باقی نمی گذاشت
شاهد از غیب رسید،
از جمله دلایل و نشانه های تایید کننده ی آن که اعطای اسکار به جدایی نادر از سیمین سیاسی بوده و به خاطر شایستگی های فنی و... نیست:
[External Link Removed for Guests] [BLOCKQUOTE][BLOCKQUOTE]وزارت خارجه آمریکا که پیشتر به "اصغر فرهادی" بعلت دریافت جایزه "گلدنگلوب" تبریک گفته بود در اقدامی دیگر نیز به وی به دلیل دریافت جایزه اسکار تبریک گفت.[/BLOCKQUOTE][/BLOCKQUOTE] به گزارش [External Link Removed for Guests] به نقل از فارس، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته به "اصغر فرهادی" به دلیل دریافت جایزه اسکار برای فیلم "جدایی نادر از سیمین" تبریک گفت.
وی در اظهاراتی تصریح کرد: این اولین فیلم ایرانی است که برنده اسکار می شود و من از طرف همه به اصغر فرهادی تبریک میگویم. [HIGHLIGHT=#FFFF00]این فیلمی است که واقعا به جهان تصویری ارزشمند از زندگی در ایران ارائه می . ما این موفقیت را به او تبریک گفته و پویندگی و عظمت تاریخی صنعت سینمای مستقل ایران را تحسین می کنیم.
این اقدامات مقامات آمریکا در حالی که به طور دائم از دولت ایران انتقاد میکنند تنها نمایانگر این مطلب است که دولت آمریکا سیاستی را پیشه گرفته است تا به نوعی مردم را جدا از دولت بداند در صورتیکه بارها بسیاری از تحلیلگران آمریکایی اعتراف کردهاند که مردم ایران جدا از دولت خود نیستند و در صورت بروز بحران از دولت حمایت میکنند.
فیلم "جدایی نادر از سیمین" روز یکشنبه هفته جاری (۷ اسفندماه) برنده جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار شد.
منبع: [External Link Removed for Guests]
پرونده فعالیت صلح آمیز هسته ای ایران تسلیحات ضد زره ایران
ناوچه های موشک انداز "کلاس کمان / سینا" پهپادهای ایرانی
ناوشکن های "کلاس موج" بالگردهای خانواده شاهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
ناوشکن عملیاتی-آموزشی "کلاس لقمان"
ناو خارک
رادارهای ایرانی؛ سربازان همیشه بیدار آسمان
موشك پدافند هوايي "صياد 2"
توان پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران
موشک های بالستیک و شبه بالستیک ساخت جمهوری اسلامی ایران
-
- پست: 21
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۷, ۷:۴۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2342 بار
- سپاسهای دریافتی: 43 بار
Re: امشب سینمای ایران تا صبح بیدار است!
DJ Dani نوشته شده:...اما بازهم صحبتهایی مطرح می شود که جز خنده ای تمسخر آمیز چیزی دیگری را به وجود نمی آورد.
سخنان سرشناس ترین، معروف ترین و یکی از بزرگترین منتقدین سینمای ایران که به زعم برخی چیزی جز خنده ی تمسخر بر لبان آنها نمی نشاند،
با این توضیح که وی به تنهایی به اندازه ی بیش از وزن نوجوانانی که به سخنانش می خندند، دارای تالیفات گوناگون است:
فراستی: جدایی نادر... فیلم چرک است /
منبع: [External Link Removed for Guests]
- پست: 316
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰, ۱۰:۱۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2097 بار
- سپاسهای دریافتی: 2074 بار
Re: امشب سینمای ایران تا صبح بیدار است!
mehdighorbani نوشته شده:شاهد از غیب رسید،
از جمله دلایل و نشانه های تایید کننده ی آن که اعطای اسکار به جدایی نادر از سیمین سیاسی بوده و به خاطر شایستگی های فنی و... نیست:
دوست عزیز و برادر
اگر شما ذره ای بخود زحمت میدادید از لابلای هزاران نقدی که در مورد ویژگی های فنی این اثر منتشر شده( البته در سایت ها و مجلات سینمایی، نه یک خبرگزاری نظامی)، میتوانستید متوجه این امر بشوید که عموم منتقدان سینمایی که حرفه تخصصی شان سینماست زبان به تشویق و تحسین این فیلم گشوده اند، آنهم در زمانی بسیار پیشتر از مراسم گلدن گلوب و اسکار. نمونه های داخلی چون "حمید مستغاثی" و "امیر پوریا" که سالهاست در این عرصه قلم میزند و از نمونه های بارز جهانی اش "راجر ایبرت" است که برای هر اهل سینمایی آشناست. اینان عمر خود را در گرو هنر و نقد و سینما گذاشته اند و هرگز مانند من و شما جناح بندی سیاسی و شخصی را درگیر نظر هنری خود نمی کنند و قطعاً از خبرگزاری جناحی مشرق در مورد سینما بیشتر می دانند، آنهم خبرگزاری ای که از دیدن تیر خبرهایش براحتی میتوان به جناح گرایی آن پی برد. نمونه ی همین امانت داری و صداقت را در خبر دروغین و تحریف شده ی خبرگزاری فارس که دیدید؟ امثال خبرگزاری فارس و مشرق هستند که تمام مسایل دنیا را سیاسی می کنند و سیاسی می بینند...
جالب ترین نکته اینجاست که از مجموعه منتقدان سینمایی دنیا شما تنها آقای فراستی را میشناسید و به حرفهایشان استناد می کنید، طوریکه خدای نکرده انگار حرف های فراستی وحی منزل است. در همین ایران حداقل 4-5 منتقد برجسته ی دیگر هستند که تالیفات و سابقه هنری شان بیش از آقای فراستی است، چرا یکبار سری به گفته های آنان نزدید؟ حق هم دارید، صدای آنها که در تلویزیون ملی پخش نمی شود. تنها جناب فراستی این تریبون را در اختیار دارد...
توضیح بیش از این تنها موجب ایجاد حساسیت در دوستان عزیز و کاربران این انجمن خواهد شد، بقول خودِ دوستان، کسی که خود را بخواب زده را هرگز نمی توان بیدار کرد... واقعاً همینطور است. معیارهای استدلال من و شما کاملاً متفاوت و متقابلند. شما برای استدلال در مورد ویژگی های فنی یک فیلم سینمایی به خبرگزاری نظامی مشرق استناد می کنید و من باید تا صبح از منتقدین سینمایی بگویم... به راستی اگر در مورد یک خبر نظامی، بنده برای شما تحلیلی از سایت سینمایی [External Link Removed for Guests] میگذاشتم خودِ شما چه می گفتید؟
کاش در کشور مرجعی بود که می توانست با قدرت در مورد برخی خبرگزاری های بی مسئولیت که به راحتی و با مصونیت دروغ پراکنی می کنند تحقیق و تفحص کند. براستی فکر کردید که چرا خبرگزاری فارس براحتی جمله ی فرهادی در مراسم اسکار را ( که تمام مرد دیدند وشنیدند) تحریف کرد و کوچکترین اعتراضی به این کار آماتوری و خلاف حرفه ی آنان نشد؟ حال اگر روزنامه ی "شرق" امروز چنین کاری میکرد، فردا صبح توقیف شده بود!
در پایان مطمئنم اگر شما ذره ای سینمایی بودید، هرگز چنین نظری نداشتید.
- پست: 246
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰, ۳:۵۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1072 بار
- سپاسهای دریافتی: 1014 بار
متن اسکار آقای اصغر فرهادی و حواشی ها + تصاویر
فرهادی افزود که «من با افتخار این جایزه را به مردم سرزمینم تقدیم مىکنم. مردمى که به همه فرهنگها و تمدنها احترام مىگذارند و از دشمنى و کینه بیزارند.»
[JUSTIFY CLASS=BODY]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.085439001330417991_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL]
گزارش تعامل؛ جدایی نادر از سیمین به عنوان برترین فیلم خارجی زبان جایزه اسکار این بخش را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب اولین اسکار تاریخ سینمای ایران در دستان اصغر فرهادی جای گرفت.
[SIZE=85]
[SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.188645001330417998_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL] [/CENTER DIR]
[CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.187199001330418004_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.552217001330418005_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.030443001330418007_taknaz_ir.jpg[/IMG] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.078396001330418009_taknaz_ir.jpg[/IMG] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.729402001330418011_taknaz_ir.jpg[/IMG] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.319498001330418013_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.694649001330418016_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]فرهادی پس از گرفتن جایزه اسکار ، خطاب به حاضران در مراسم هم گفت: سلام به مردم خوب سرزمینم. الان ایرانی های زیادی در سرتاسر دنیا نشسته اند و مراسم را نگاه می کنند. آنها خوشحالند. نه فقط به خاطر این جایزه و سینما بلکه بیشتر به این خاطر که در روزگاری که دائم حرف جنگ است و سیاست، نام ایران همراه فرهنگ است. فرهنگی کهن كشورم زیر غبار سیاست پنهان شده واین جایزه را به مردم کشورم تقدیم می کنم که به همه فرهنگ ها و تمدن ها احترام می گذارند.
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.916786001330418108_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL]
[IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.329822001330418112_taknaz_ir.jpg[/IMG]
[/CENTER DIR]
[CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]همچنین جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری به "رابرت ریچاردسن" برای «هوگو» رسیده و "دانته فرتی" و "فرانچسکو لو شیاو" نیز برای همین اثر اسکار برترین طراحی هنری را برده اند. «هوگو» ساخته مارتین اسکورسیزی است. [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.952848001330418169_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL]
جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن هم به «رنگو» به کارگردانی گور وربینسکی رسید.
"مارک کولیه" و "جی روی هلاند" هم برای فیلم «بانوی آهنین» اسکار بهترین چهره پردازی بردند.
اسکار بهترین بازیگر مکمل زن هم به "اوکتاویو اسپنسر" برای شرکت در فیلم «کمک» رسید."ریستوفر پلامر" به خاطر بازی در «تازهکارها» اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را گرفت. [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.594716001330418171_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
"یوجین گرتی" و "فیلیپ استاکتن"به خاطر فیلم «هوگو» اسکار بهترین تدوین صدا را از آن خود کردند. در رشته صداگذاری هم «هوگو» خوش درخشید و "تام فلایشمن" و "جان میجلی" برنده اسکار این بخش شدند.
«دختری با خالکوبی اژدها» هم در رشته تدوین ، اسکار را نصیب "آنگوس وال" و کرک بکستر" کرد.
اسکار بهترین طراحی لباس هم به مارک بریجز برای فیلم «هنرمند» رسید.
اسکار بهترین مستند بلند نیز به «شکستنخورده» رسید. این اثر ساخته دانیل لینزی، تیجی مارتین و ریچ میدلماس است. [/CENTER DIR]
[/JUSTIFY CLASS]
[JUSTIFY CLASS=BODY]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.085439001330417991_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL]
گزارش تعامل؛ جدایی نادر از سیمین به عنوان برترین فیلم خارجی زبان جایزه اسکار این بخش را به خود اختصاص داده و بدین ترتیب اولین اسکار تاریخ سینمای ایران در دستان اصغر فرهادی جای گرفت.
[SIZE=85]
[SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.188645001330417998_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL] [/CENTER DIR]
[CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.187199001330418004_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.552217001330418005_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.030443001330418007_taknaz_ir.jpg[/IMG] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.078396001330418009_taknaz_ir.jpg[/IMG] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.729402001330418011_taknaz_ir.jpg[/IMG] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.319498001330418013_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.694649001330418016_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL] [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]فرهادی پس از گرفتن جایزه اسکار ، خطاب به حاضران در مراسم هم گفت: سلام به مردم خوب سرزمینم. الان ایرانی های زیادی در سرتاسر دنیا نشسته اند و مراسم را نگاه می کنند. آنها خوشحالند. نه فقط به خاطر این جایزه و سینما بلکه بیشتر به این خاطر که در روزگاری که دائم حرف جنگ است و سیاست، نام ایران همراه فرهنگ است. فرهنگی کهن كشورم زیر غبار سیاست پنهان شده واین جایزه را به مردم کشورم تقدیم می کنم که به همه فرهنگ ها و تمدن ها احترام می گذارند.
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.916786001330418108_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL]
[IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.329822001330418112_taknaz_ir.jpg[/IMG]
[/CENTER DIR]
[CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]همچنین جایزه اسکار بهترین فیلمبرداری به "رابرت ریچاردسن" برای «هوگو» رسیده و "دانته فرتی" و "فرانچسکو لو شیاو" نیز برای همین اثر اسکار برترین طراحی هنری را برده اند. «هوگو» ساخته مارتین اسکورسیزی است. [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.952848001330418169_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL]
جایزه اسکار بهترین فیلم بلند انیمیشن هم به «رنگو» به کارگردانی گور وربینسکی رسید.
"مارک کولیه" و "جی روی هلاند" هم برای فیلم «بانوی آهنین» اسکار بهترین چهره پردازی بردند.
اسکار بهترین بازیگر مکمل زن هم به "اوکتاویو اسپنسر" برای شرکت در فیلم «کمک» رسید."ریستوفر پلامر" به خاطر بازی در «تازهکارها» اسکار بهترین بازیگر مرد مکمل را گرفت. [/CENTER DIR]
[SIZE=85] [SIZE=85]
[SIZE=85] [SIZE=85] [CENTER DIR=RTL][SIZE=85] [SIZE=85]
[URL=http://www.taknaz.ir/news_cats_82.html][IMG]http://www.taknaz.ir/upload/65/0.594716001330418171_taknaz_ir.jpg[/IMG][/URL] [SIZE=85] [COLOR=#1a1010]
"یوجین گرتی" و "فیلیپ استاکتن"به خاطر فیلم «هوگو» اسکار بهترین تدوین صدا را از آن خود کردند. در رشته صداگذاری هم «هوگو» خوش درخشید و "تام فلایشمن" و "جان میجلی" برنده اسکار این بخش شدند.
«دختری با خالکوبی اژدها» هم در رشته تدوین ، اسکار را نصیب "آنگوس وال" و کرک بکستر" کرد.
اسکار بهترین طراحی لباس هم به مارک بریجز برای فیلم «هنرمند» رسید.
اسکار بهترین مستند بلند نیز به «شکستنخورده» رسید. این اثر ساخته دانیل لینزی، تیجی مارتین و ریچ میدلماس است. [/CENTER DIR]
[/JUSTIFY CLASS]
آخرین ويرايش توسط 1 on CAPTAIN PILOT, ويرايش شده در 0.
دلیل: احتراما" تاپیک ادغام شد.
دلیل: احتراما" تاپیک ادغام شد.
به آن بندگانم که اسراف به نفس خویش کردند بگو هرگز از رحمت خدا نا امید مباشید،البته خدا همه گناهان شما را خواهد بخشید که او خدایی بسیار آمرزنده و مهربان است سوره مبارکه زمر آیه شریفه 153
- پست: 4390
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6707 بار
- سپاسهای دریافتی: 12101 بار
- تماس:
Re: امشب سینمای ایران تا صبح بیدار است!
فراستی که اصلا با همه درگیره ! به همه کس و همه چیز گیر میده کسی فیلم ورود آقایون ممنوع رو بهترین فیلم می دونه رو میشه بهش جایزه آب نبات چوبی طلایی رو داد !!! فراستی اصلا در حدی نیست که بخواد راجع به اسکار نظر بده ! معتبرترین جایزه سینمایی هست قبول داشتن یا نداشتن فراستی یا یه عده ای هیچ تاثیری در اعتبارش نداره ! مثل اینه یه نفر که با توپ پلاستیکی تو کوچه بازی میکرده بیاد بگه جام جهانی ارزش نداره و به درد نمیخوره ! در برابر همین فراستی ببینید چه کسایی در سینمای ایران از این فیلم تمجید کردن ! دلیل مخالفت شماها هم فقط اینه که بهتون القا کردن باید با این فیلم مخالفت کنید !
دقیقا اگر از فردا توی تی وی بگن فیلم خوبیه همه تون نظرتون برمیگرده !
دلیل عمدش اینه که فیلم چرت و پرت به تمام معنا اخراجی های سه در برابر این فیلم حرفی برای گفتن نداشت ! فراستی لطف کنه این نظرات کارشناسیش رو برای آشغالی مثل اخراجی های سه بگه !
دقیقا اگر از فردا توی تی وی بگن فیلم خوبیه همه تون نظرتون برمیگرده !
دلیل عمدش اینه که فیلم چرت و پرت به تمام معنا اخراجی های سه در برابر این فیلم حرفی برای گفتن نداشت ! فراستی لطف کنه این نظرات کارشناسیش رو برای آشغالی مثل اخراجی های سه بگه !
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
جکسون براون
- پست: 190
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸, ۹:۵۴ ب.ظ
- محل اقامت: بیشه شیران،خانه خورشید،ایران!
- سپاسهای ارسالی: 773 بار
- سپاسهای دریافتی: 2479 بار
Re: امشب سینمای ایران تا صبح بیدار است!
این رو از یکی از دوستانم که ساکن [HIGHLIGHT=#953734] براتون نقل قول میکنم.امیدوارم که عظمت این موفقیت رو بیشتر درک بفرمائید:
((و وقتی یه روز صبح بری سرکار و یارو آمریکایی به جا حرف زدن از مموتی و سفیر عرستان و به خیالش بیابونی بودن کشورت بهت تبریک بگه و بگه که دیشب دید یه فیلم ایرانی اسکار رو برد اونوقته که دلت میخواد اصغر فرهادی رو یه دل سیر ببوسی))
- پست: 560
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۶ مرداد ۱۳۸۹, ۱:۰۰ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2278 بار
- سپاسهای دریافتی: 1686 بار
- تماس:
Re: امشب سینمای ایران تا صبح بیدار است!
با سلام به تمام دوستان فرهیخته و عاشق ایران و هنر ایرانی
من هم به سهم خودم این موفقیت رو تبریک میگم و امیدوارم که این موفقیت ها برای هنر غنی و پر بار ایران ادامه داشته باشه
کاش از این همه بهونه بنی اسرائیلی گرفتن دست بر میداشتیم و اگه خوشحال نمیشدیم از این موفقیت حداقل سکوت میکردیم.
.
با ارزوی سر بلندی ایران و ایرانی که عاشق هنر و صلح و دوستی در تمام جهان است.
من هم به سهم خودم این موفقیت رو تبریک میگم و امیدوارم که این موفقیت ها برای هنر غنی و پر بار ایران ادامه داشته باشه
کاش از این همه بهونه بنی اسرائیلی گرفتن دست بر میداشتیم و اگه خوشحال نمیشدیم از این موفقیت حداقل سکوت میکردیم.
.
با ارزوی سر بلندی ایران و ایرانی که عاشق هنر و صلح و دوستی در تمام جهان است.
اول علی اخر علی
- پست: 801
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ آبان ۱۳۸۵, ۸:۲۶ ب.ظ
- محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
- سپاسهای ارسالی: 2750 بار
- سپاسهای دریافتی: 7452 بار
- تماس:
Re: امشب سینمای ایران تا صبح بیدار است!
mehdighorbani ,
استاد خیلی خیلی خیلی بزرگ و والا مقام...
بنده در برابر شما کودک...شما نظر خودت را بده و بنده هم نظر خودم را می دهم.
به جای آنکه چند خبر را کپی / پیست بفرمایید لطف کنید و نظر کارشناسانه خود را از نوجوانانی که مجموع وزنشان از سطح اطلاعات جنابعالی و افراد مورد علاقه تان پایین تر است دریغ نفرمایید.

من چه می گویم و این آقا چه می گوید.
بعد جناب Sami1993 تشریف می آورند خبر را برای بنده بزرگ می کنند که مثلا ببینم استکبار جهانی دیدگاه خبیثانه خود را در این فیلم به ملت ما عرضه کرده و جناب فرهادی نیز وظیفه چنین هدفی را به دوش کشیده است!

از آنجا که شنیدن نظر مخالف برای امثال شما دوستان قابل تحمل نیست و به زودی وضعیت از کنترل خارج می شود ترجیح می دهم سکوت کنم , به عباری عیسی به راه خویش و موسی به راه خویش.
به هر حال دوستان دیگری نیز هستند که نظرات افرادی امثال بنده را بیان کنند و من نظر خودم را در همان یک پست بیان کردم.
نیازی به اتلاف وقت خودم نمی بینم و تنها هدفم از زدن پست بیان جمله همیشگی ام است.
"هر حرفی جواب مناسب خودش را دارد"

استاد خیلی خیلی خیلی بزرگ و والا مقام...
بنده در برابر شما کودک...شما نظر خودت را بده و بنده هم نظر خودم را می دهم.
به جای آنکه چند خبر را کپی / پیست بفرمایید لطف کنید و نظر کارشناسانه خود را از نوجوانانی که مجموع وزنشان از سطح اطلاعات جنابعالی و افراد مورد علاقه تان پایین تر است دریغ نفرمایید.

من چه می گویم و این آقا چه می گوید.
بعد جناب Sami1993 تشریف می آورند خبر را برای بنده بزرگ می کنند که مثلا ببینم استکبار جهانی دیدگاه خبیثانه خود را در این فیلم به ملت ما عرضه کرده و جناب فرهادی نیز وظیفه چنین هدفی را به دوش کشیده است!

از آنجا که شنیدن نظر مخالف برای امثال شما دوستان قابل تحمل نیست و به زودی وضعیت از کنترل خارج می شود ترجیح می دهم سکوت کنم , به عباری عیسی به راه خویش و موسی به راه خویش.
به هر حال دوستان دیگری نیز هستند که نظرات افرادی امثال بنده را بیان کنند و من نظر خودم را در همان یک پست بیان کردم.
نیازی به اتلاف وقت خودم نمی بینم و تنها هدفم از زدن پست بیان جمله همیشگی ام است.
"هر حرفی جواب مناسب خودش را دارد"
