گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام برای تحقق یک فاجعه تاریخ

در اين بخش مي‌توانيد در مورد تمامي مسائل مرتبط با عمران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: hani1459, شوراي نظارت

ارسال پست
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2952
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷, ۴:۲۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2399 بار
سپاس‌های دریافتی: 12644 بار

گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام برای تحقق یک فاجعه تاریخ

پست توسط hani1459 »

  دوگانه یونسکو با اماکن مقدس ادیان الهی؛    [External Link Removed for Guests]   [BLOCKQUOTE][BLOCKQUOTE]آثار و اماکن متبرکه اسلامی در حال محو شدن از جهان است؛ اما مسیحیان تلاش کردند آثار خود را حفظ کنند و مسئولین شهرسازی رم، هرگز اجازه ندارند در ۱۰ کیلومتری واتیکان مکانی بلندتر از واتیکان را بسازند. اما در مکه، مکان مقدس مسلمانان جهان چه فاجعه فرهنگی – تاریخی در حال انجام است؟![/BLOCKQUOTE][/BLOCKQUOTE] گروه فرهنگی مشرق - واژه حریم در لغت به معنی پیرامون، گرداگرد و مكانی كه حمایت و دفاع از آن واجب است معنی شده است مسجد الحرام به عنوان حریم خصوصی ومقدس مسلمانان جهان به شمار می رود که این روزها در قبال سکوت عجیب مسلمانان جهان و سازمان یونسکو، در میان برج های سربه فلک کشیده و مملو از نمادهای فراماسونری محصور شده است و کعبه، خانه ای که مسلمانان جهان گرداگرد آن به راز و نیاز با خدای یکتا می پردازند در میان آسمان خراش ها گم شده است و این گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام، برای نابودی تمام تاریخ چند هزارساله، میراث فرهنگی وهویت دینی مسلمانان، در حال انجام است و همچنان غیرت مسلمانان به جوش نیامده است.

    تصویر
طبق قانون سازمان یونسکو، حریم قانونی مکان‌های مقدس از نظر ساخت بنا، در مجاورت این مکان ها باید رعایت شود
 
***هویت، انسان و مکان
هویت را می توان تجلی فرهنگ در محیط دانست زیرا مکان ها از انسان معنا می گیرند و انسان نیز مجموعه ای از باورها و اندیشه ها است که فرهنگ او را شکل می دهد و نمود و تجلی از فرهنگ انسان را در مکان و محیط می توان مشاهده نمود که همان هویت اوست. فن و هنر معماری از مهمترین نشانه ها و ویژگی های فرهنگ هر قوم و هر دوره تاریخی و نشان دهنده فضای زیست انسان در هر زمان می باشد.
معماری همیشه و در همه حال تابع اصول و ضوابط معین و شناخته شده ای است و پیوندی استوار و ناگسستنی با فرهنگ، الگوهای رفتاری و ارزش های جامعه دارد و به همین دلیل است که سبک معماری هر دوره، انعکاسی از فرهنگ و هنر آن دوره محسوب می شود، همچنان که تغییرات در معماری با تغییراتی که در سایر عرصه های زندگی به وقوع می پیوندد متناسب است و این تغییرات لازمه معماری پویا و زنده است تا بتواند نیازهای جدید انسان را پاسخگو باشد.

 تصویر 
***حضرت ابراهیم(ع) معمار خانه خدا
مکان مقدس مسمانان، هویت تاریخی- دینی تمام مسلمانان جهان می باشد." مکه منوره "دارای سابقه تاریخی ای با قدمت ۲ هزارسال قبل از میلاد مسیح دارد و "کعبه"(خانه خدا) در این مکان بنیان نهاده شده است. معمار "خانه خدا"، پیامبر خدا حضرت ابراهیم(ع) است و ساکنان این مکان مقدس نیز اهل‌بیت حضرت ابراهیم(ع) به عنوان اولین افرادی هستند که در مکه زندگی نموده اند. پس از آن "حضرت ابراهیم(ع)" خانه خدا را با قوانین خاصی یعنی تساوی اجزا می‌سازد و خداوند امر می‌کند که این مساوات اجزا در مکانی باشد که سرشار از آرامش باشد و بدین ترتیب خانه خدا به دست پیامبر خدا ساخته می شود.

 [COLOR=#0000cd]***"کلیسای سن پیترو" بزرگترین کلیسای جهان
 
  مکان مقدس مسیحیان، "کلیسای سن پیترو"(
Basilica
di
San Pietro
in Vaticano) است که در مجاورت واتیکان در مرکز شهر رم پایتخت کشور ایتالیا قرار دارد و حدود ۲۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد. بنای کلیسای "سن پیترو" در رم به مدت یک سده تمام در دست ساخت بود. ابتدا در دوره رنسانس با طرح برامانته (۱۵۰۶)، سپس با طرح تازه میکل آنژ (۱۵۴۶) به صورت پلان متمرکز و ایستا ساخته شد. پاپ توسعه کلیسا را به کارلو مادرنو (۱۶۰۷) واگذار نمود. او سه بلوک را به صحن کلیسا افزود و نقشه را از تقارن محوری تبدیل نمود. سپس با ساخت یک نمای کشیده با سنتوری بر فراز ورودی که مورد انتقاد فراوان هم قرار گرفت چشم از جهان فرو بست. سرانجام تکمیل کار بر عهده جووانی برنینی (۱۶۲۳) گذارده شد.

[HIGHLIGHT=#NaNNaNNaN]  
Ads not by this site
     تصویر  "کلیسای سن پیترو" بزرگترین کلیسای جهان است که در مجاورت واتیکان در مرکز شهر رم پایتخت کشور ایتالیا قرار دارد

   تصویر  مسئولین شهرسازی رم، هرگز اجازه ندارند در ۱۰ کیلومتری واتیکان مکانی بلندتر از واتیکان را بسازند
 
***بیت العتیق
از ملاک‌ها و مبانی انتخاب خانه خدا«بیت العتیق» بودن آن است؛ یعنی تحت سیطره هیچ حاکمی نباشد و خانه‌ای آزاد باشد. و به عنوان مکانی برای آرامش مسلمانان شناخته شود.طبق قانون جهانی سازمان یونسکو، حریم قانونی مکان های مقدس از نظر ساخت بنا، در مجاورت این مکان ها باید رعایت گردد. اما در همین مکان مقدس یعنی مکه، ۳۰ سال پیش، آرامگاه مادر پیامبر(ص)، توسط بولدوزرها به کلی ویران شد. این تخریب ها طی ۳۰ سال گذشته زیاد بوده است و حدود ۳۰۰ مکان تاریخی که تنها متعلق به پیامبر(ص) نبوده و متعلق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می باشد، ویران شده است. در سال ۱۹۲۵ مقامات وقت سعودی اقدام به تخریب تمام ضریح‌های مقبره بقیع که در آن شماری از ائمه (ع) و همسران پیامبر و فرزندان و اصحاب ایشان به خاک سپرده شده بودند، کردند. همچنین آنان خانه‌ای را که روزگاری متعلق به حضرت «خدیجه»، همسر پیامبر (ص) بود را تخریب و به حمام عمومی حجاج تبدیل کرده‌اند و مکانی که گفته شده پیامبر (ص) در آن دیده به جهان گشوده‌اند، پیش از آنکه تبدیل به کتابخانه شود، به بازار خرید و فروش دام تبدیل کرده اند.آنان همچنین، منطقه ای «اجیاد» و تپه ای که این منطقه بر آن قرار داشت را نیز ویران نموده اند.

  تصویر  با اجرای طرح های توسعه مسجد الحرام و ساخت آسمانخراش های متعدد،میراث دینی و فرهنگی مکه در حال نابودی است
 
مقام های سعودی، در ۱۰ سال گذشته، به بهانه حضور تعداد زیاد زائران در ایام انجام مناسک حج در صددند کل منطقه را ویران کنند. در مکه مکرمه با اجرای طرح های توسعه مسجد الحرام، مجتمع عظیم «جبل عمر» ساخته شده است، که امروز با آسمان خراش ها، هتل ها و «برج عظیم ساعت» دومین برج مرتفع جهان با ارتفاع ۶۰۰ متر ، مقدس ترین مکان اسلامی و محلی که در آن همه مسلمانان جهان برای انجام مناسک عبادی گرد هم جمع می شوند را به وسیله این مجتمع، تحت تاثیر قرار داده و عظمت و شکوه خانه خدا را تحت الشعاع خود قرار دهد. و بدین ترتیب میراث فرهنگی مکه در حال نابودی است.

[HIGHLIGHT=#NaNNaNNaN]  
Ads not by this site
     تصویر  از سویی دیگر، طرح گسترش مسجد النبی در مدینه به سمت غرب در حال گسترش است و جایی که مزار بنیانگذار اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)قرار دارد و دیواره های غربی مسجد النبی که دارای سه مسجد است و از آن جمله می توان به مسجد «الغمامه» اشاره نمود که پیشینه ساخت آنها به دوره حضرت محمد (ص) باز می گردند و هم اکنون این مکان های مقدس و تاریخی نیز در مسیر توسعه قرار گرفته اند و این در حالی است که مشخص نیست برای حفظ و نگهداری این سه مسجد مقام های سعودی طرحی دارند یا خیر.
اما بدون شک با این اقدامات حافظه تاریخی مکه مکرمه و مدینه مقدسه صفر خواهد شد و این یک خطر بزرگ است که این کنطقه را تهدید می کند چرا که در مراحل بعدی با معماری ای مواجه خواهیم شد که نه تنها متعلق به حجاز نیست بلکه متعلق به مشرق زمین هم نیست. به عبارتی خانه خدا تبدیل به ماکتی محصور شده با ساختمان هایی می شود که به سبک شیکاگو و نیویورک ساخته شده اند و این باعث می شود که شهر مکه هویت اصلی خود را از دست می دهد و تبدیل به ناکجا آباد خواهد شد.

 تصویر 
و در این میان سکوت سازمان‌های جهانی بی‌دلیل نیست. آنها همگی تحت مدیریت سازمان‌های ماسونی عمل می‌کنند زیرا یونسکو به عنوان یکی از بازوهای اصلی و فرهنگی فراماسونری جهانی به شمار می رود و رؤسای آن عمدتاً خود فراماسونر هستند، امّا در این میان سکوت سازمان‌های فرهنگی اسلامی در سراسر جهان اسلام و از جمله ایران توجیه پذیر نیست.

  تصویر  در سال ۱۹۲۵ مقامات وقت سعودی اقدام به تخریب تمام ضریح‌های مقبره بقیع که در آن اهل بیت (ع) و همسران پیامبر و فرزندان و اصحاب ایشان به خاک سپرده شده بودند، کردند. همچنین آنان خانه‌ای را که روزگاری متعلق به حضرت «خدیجه»، همسر پیامبر (ص) بود را تخریب وبه حمام عمومی حجاج تبدیل کرده‌اند 
در قدس شریف، وقتی تکه ای از مسجد الاقصی تخریب می‌شود، مردم فلسطین اشغالی و مسلمانان جهان بدان توجه دارند و برای آن تظاهرات به پا می‌کنند اما در مکه و مدینه هیچ کس، اعتراض نمی‌کند.کل جامعه اسلامی و جهانی درباره این اتفاق سکوت کرده است.

ما می‌دانیم آثار اسلامی و مکان‌های مربوط به اهل بیت(ع) در حال ویران شدن و محو شدن از جهان است اما مسیحیان با وجود اینکه بعضی مسائل تاریخی در مورد مصلوب کردن حضرت مسیح(ع) اثبات نشده، تلاش کردند آثار خود را حفظ کنند و جالب تر اینکه مسئولین شهرسازی رم، هرگز اجازه ندارند در ۱۰ کیلومتری واتیکان مکانی بلندتر از واتیکان را بسازند! و به محض این که وارد این خیابان پهن و سنگفرش واتیکان می شوید، کلیسای واتیکان را در روبروی خود مشاهده می کنید. اما در مکه، مکان مقدس مسلمانان جهان چه فاجعه فرهنگی – تاریخی در حال انجام است؟!

[External Link Removed for Guests]
[FONT=Times New Roman] [FONT=Times New Roman]  و ایران را دوست میدارم    
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4390
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6708 بار
سپاس‌های دریافتی: 12102 بار
تماس:

Re: گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام برای تحقق یک فاجعه ت

پست توسط Mohammad 1985 »

از آل سعود کثیفتر و پست تر نداریم !
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1786
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹, ۹:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3440 بار
سپاس‌های دریافتی: 5880 بار

Re: گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام برای تحقق یک فاجعه ت

پست توسط shafagh »

البته خانه خدا عظمتی ملکوتی دارد و مقام و هیبت ان قابل محو نمی باشد اما شایسته بود ال سعود این بناهای ظاهری بلند را در مسافتی دور از مسجدالحرام بنا کند تا تلالو بیت الله را از دید انظار جهان تحت الشعاع قرار ندهد. مسلما این اقدام ال سعود نشان دهنده نیت خوبی نیست و نوعی مخفی کردن و کمرنگ کردن بزرگترین مظهر اسلام است :

 يُرِيدُونَ أَن يُطْفِؤُواْ نُورَ اللّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَيَأْبَى اللّهُ إِلاَّ أَن يُتِمَّ نُورَهُ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ ﴿32﴾ 


مى‏خواهند نور خدا را با سخنان خويش خاموش كنند ولى خداوند نمى‏گذارد تا نور خود را كامل كند هر چند كافران را خوش نيايد (32)


[COLOR=#000000]البته این اقدام ال سعود هم در اصل نوعی حائل شدن در مقابل شعائر اسلام است
 
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2952
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷, ۴:۲۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2399 بار
سپاس‌های دریافتی: 12644 بار

Re: گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام برای تحقق یک فاجعه ت

پست توسط hani1459 »

معماری لندنی در مکه
اگر کل مباحث مطرح شده را بیخیال بشویم میتوان دست کثیف انگلیسی ها رو به وضوح در این کار دید معمار این کار نورمن فاستر معمار بریتانیایی تبار یکی از نوابغ معماری است اما چرا این پروژه به او واگذار شده و چرا یک انگلیسی در حالی که معروفترین معمار حال حاضر دنیا یک عرب است خودش جای بحث دارد و نکته مهم اینجاست که طرح مورد نظر به جای اینکه از معماری اسلامی اقتیاس شود از معماری بریتانیا اقتباس شده اما چرا و چرا این اجازه داده شده؟ نکته مهم این است که در طرح هیچ نشانه ای از معماری قرن بیسیت و یکم دیده نمی شود و دقیق تر این که این طرح تمام جنبه های یک معماری پست مدرن را شاید از دیگاه یک ناظر داشته باشد اما از دید یک معمار خیر و دلیل اصلی ان هم باز میگردد به این امر گه یک بنای پست مدرن باید تداعی کننده تاریخ واقلیم و فرهنگ و اداب و سنن و... مردم ان منطقه باشد که در این کار هیچ اثری از معماری اسلامی یا معماری عرب وجود ندارد باز به این جمله بر میخوریم که طرح باید تداعی کننده باشد و نه عینا تکرار شونده و به نوعی باید تلفیقی از سنت و مدرنیزم باشد که در این کار به هیچ وجه دیده نمیشود اگر اسکلت فلزی را در این کار را نادیده بگیریم هیچ اثری از مدرنیزم در ان دیده نمیشود(شاید این سوال پیش بیاید که برج ساعت لندن خودش یک بنای مدرن است و جواب این است این بنا متعلق به مکتب مدرن اولیه است پس اقتباس عینی از این طرح یعنی تکرار عینی یک طرح که متعلق به دوره مدرن اولیه است) شاید بتوان گفت که طرح این بنا متعلق به قرن 19 هم نمیباشد و حتی قبل از بنیانگزاری مکتب دیکانستراکشن در سال 1930 توسط ژاک دریدرا . اما چرا شاید جواب دقیق این سوال را در این جمله دریدرا بتوان یافت (یک متن هرگز مفهوم واقعی خودش را آشکار نمی کند ، زیرا مولف آن متن حضور ندارد ) پس به راحتی میتوان در یافت که طراح (نورمن فاستر) نمیخواهد که ناظر با پیچیدگی های خاصی رو برو شود و دقیق تر اینکه معمار میخواهد که ناظر با اولین نگاه لندن را در مکه ببیند
اما سوال دیگر این است که چرا فاستر دست به این عمل زده? اگر به پیشینه او نگاه کنیم در وحله نخست مفاهیم مدرن بعد از مکتب دیکانستراکت در تمام کار های او مشهود است از این رو این سوال پیش می اید که چرا فاستر دست به چنین کاری زده و چرا درهای انتقاد رو بر روی خودش باز کرده چرا کارنامه خود را مخدوش کرده شاید جواب تمامی این سوالات را بتوان به راحتی در مسائل سیاسی یافت. hani1459

چند نمونه از اثار نورمن فاستر
تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر

تصویر
[FONT=Times New Roman] [FONT=Times New Roman]  و ایران را دوست میدارم    
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1885
تاریخ عضویت: شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲, ۱۰:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8864 بار
سپاس‌های دریافتی: 3058 بار

■ «مکّه» در حال از دست دادن هویت فرهنگی‌ است

پست توسط SMH »


■ «مکّه» در حال از دست دادن هویت فرهنگی‌ است


در برنامه راز مطرح شد:
«مکّه» در حال از دست دادن هویت فرهنگی‌ است
یونسکو تلاش کرد تا این مکان های مقدس را به عنوان آثار حفظ شده میراث جهانی حفظ کند اما حکومت صعودی اجازه نداد تا این مکان ها در لیست یونسکو قرار بگیرد و ممکن است این اقدام دلایل سیاسی داشته باشد. این در حالی است که از معماری واتیکان به شدت محافظت می شود و مانع نابودی آن می شوند. شاید مکه آسیب فیزیکی نبیند اما در اطراف آن وضع متفاوت است.

در بیست و پنجمین برنامه راز که از شبکه چهار سیما پخش می شود، مطرح شد: «مکه» در حال از دست دادن هویت فرهنگی‌ است. قسمت بیست و پنجم برنامه «راز» با موضوع «چالش‌های معماری مقدس‌ترین مکان» با حضور بهمن ادیب زاده استاد معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی از شبکه چهارم سیما پخش شد
در بیست‌وپنجمین برنامه «راز» عرفان احمد آل علوی مدیر اجرایی بنیاد تحقیقات میراث اسلامی مکه و الیور وین رایت منتقد معماری و طراح روزنامه گاردین از لندن مهمانانی بودن که از طریق اینترنت با برنامه«راز» ارتباط برقرار کردند.
  تصویر

 در رم در ۱۰ کیلومتری واتیکان حق ساخت مکانی بلندتر از واتیکان وجود ندارد
در ابتدای بحث طالب زاده در خصوص بلندمرتبه‌سازی در اطراف کعبه و سایه ای که برجی شبیه بیگ بن روی این خانه مقدس انداخته است گفت: کل جامعه اسلامی و جهانی درباره این اتفاق سکوت کرده است. این سکوت آن قدر طولانی شده است که برج شبیه بیگ بن را ساختند. بحث ما درباره بی‌تفاوتی نسبت به این مکان مقدس و سکوت جامعه اسلامی در قبال آن است. حتی در رم در ۱۰ کیلومتری واتیکان حق ساخت مکانی بلندتر از واتیکان را ندارید اما در مکه صاحبان این کشور نسبت به این مسئله بی‌تفاوت هستند.

بهمن ادیب زاده استاد معماری در رابطه با صحبت‌های طالب زاده عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم وضعیت فعلی را بهتر تحلیل کنیم، باید از سابقه و پیشینه تاریخی این مکان‌ها شروع کنیم. اول اینکه وقتی به خالق هستی برای ساخت خانه خودش مراجعه می‌کنید، متوجه می شوید اصولی را برای ساخت خانه خودش معین می‌کند. این اصول منحصر به زمان و مکان نیست. به همین دلیل در زبان وحی خداوند می‌فرماید اولین خانه‌ای که برای مردم بنا کردم، کعبه است. وقتی تهاجمی نسبت به خانه خدا صورت می‌گیرد، تمام ادیان مقابل آن قرار می‌گیرند. کعبه خانه‌ای است که مایه هدایت و رحمت عالمیان است.

استاد معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی توضیح داد: سابقه تاریخی مکه نشان می‌دهد کعبه ۲ هزارسال قبل از میلاد مسیح بنیان نهاده شده است. شهرساز خانه خدا حضرت ابراهیم(ع) یعنی یک پیامبر است و ساکنان آن فرزندان پیامبر و خانواده آنها هستند که زندگی آنجا را بنا می‌نهند. پس از آن ابراهیم(ع) خانه خدا را با قوانین خاصی یعنی تساوی اجزا می‌سازد و خداوند امر می‌کند که این مساوات اجزا در مکانی باشد که سرشار از آرامش باشد.

کعبه نباید تحت سیطره هیچ حاکمی باشد
ادیب زاده افزود: وقتی اشاره می‌کنیم که این خانه متعلق به جهانیان است، اگر در طرح های توسعه معماری و شهرسازی آن برنامه ریزی می‌کنیم باید مواظب باشیم مکتب‌های خاص معماری غربی بر آن حاکم نشود. معماری باید متناسب با فرهنگی بومی مکه باشد. از ملاک‌ها و مبانی انتخاب خانه خدا«بیت العتیق» بودن آن است؛ یعنی تحت سیطره هیچ حاکمی نباشد و خانه‌ای آزاد باشد. برای احداث هر بنایی باید به مبانی بنیان گذاری کعبه توجه شود.

طالب زاده با اشاره به بی تفاوتی جهان اسلام نسبت به ساخت و سازهای بی رویه اطراف خانه کعبه تصریح کرد: ما همیشه شاهد این بودیم که این موضوع حتی در سطح رسانه ها هم مطرح نمی شود و وقتی تفکر وهابیت وارد این قضیه شد، عملا تبدیل به فاجعه شد. فشار دولت و وهابیت اجازه هیچ حرکتی بر علیه این مسئله را نمی دهد.عرفان آل احمد علوی به من گفت که دومین برج بلند جهان را تبدیل به یک هتل مدرن کرده‌اند و حق نداریم به عنوان جامعه اسلامی علت این جریان را بپرسیم.

وهابیت قصد تخریب محل تولد پیامبر(ص) و ساخت یک پارکینگ بجای آن را دارد
در میانه نخست برنامه عرفان احمد آل علوی مدیر اجرایی بنیاد تحقیقات میراث اسلامی مکه به عنوان مهمان مجازی در پاسخ به این سوال که چه اتفاقی در مکه افتاده است و چرا به صحبت‌های شما بی‌توجهی می‌کنند،گفت: کارهای من برای حفظ میراث اسلامی بوده است. نسبت به این مسأله نگرانی بسیاری دارم و تلاش می کنم مکان تولد پیامبر(ص) را حفظ کنم چون الان این محل کتابخانه شده و با اقدامات وهابی ها در حال نابودی است. وهابی‌ها می‌خواهند این خانه را خراب و آن را تبدیل به پارکینگ یا آسمان خراش دیگری کنند که مشرف به مکه است.

عرفان احمد آل علوی ادامه داد: طی ۲۰ سال گذشته در ایالات متحده و انگلستان کنفرانس‌ها و سخنرانی‌هایی داشتم و نشان دادم که قرار است چه اتفاقی بیفتد و این کارها قبل از احداث برج ساعت البیت مکه بود.در قدس شریف می بینیم وقتی تکه ای از مسجد الاقصی تخریب می‌شود، همه به آن توجه و برای آن تظاهرات می‌کنند اما در مکه و مدینه هیچ کسی اعتراض نمی‌کند.
  تصویر 
 
 
حاکمان عربستان طی ۳۰ سال حدود ۳۰۰ مکان مذهبی تاریخی را نابود کردند
آل علوی افزود: ۳۰ سال پیش در مکانی که مادر پیامبر(ص) مدفون شد، بولدوزرها آمدند و آنجا را ویران کردند. من کنفرانسی را در انگلستان برگزار کردم تا اطلاع رسانی کنم و نماینده کشورهایی مانند هند و پاکستان آنجا بودند اما بعد از کنفرانس همه رفتند و این مسأله مغفول ماند. این تخریب ها طی ۳۰ سال گذشته زیاد بوده و حدود ۳۰۰ مکان تاریخی که تنها متعلق به پیامبر(ص) نبودند هم ویران شد. این مکان ها به اهل بیت تعلق داشته است.

مدیر اجرایی بنیاد تحقیقات میراث اسلامی مکه تشریح کرد: ما می‌دانیم آثار اسلامی و مکان‌های مربوط به اهل بیت در حال ویران شدن و محو شدن از جهان است اما مسیحیان با وجود اینکه بعضی مسائل تاریخی در مورد مصلوب کردن حضرت مسیح(ع) اثبات نشده، تلاش کردند آثار خودشان را حفظ کنند. مکان‌های تاریخی اسلامی در حال تبدیل شدن به اسطوره است و اثبات کردن اسطوره هم دشوار است. وقتی امپراتوری عثمانی حاکم بر عربستان صعودی بود، وضع متفاوتی حکمفرما بود. در آن دوره برخی از مکان های مذهبی مکه و مدینه را حفظ کردیم.

در موزه‌های عربستان آثار شخصی ملک عبدالعزیز را جمع‌آوری کردند نه آثار صدر اسلام را
وی افزود: ما در مکه و مدینه دو موزه داریم. با بازدید از این دو موزه مشاهده می کنیم که قدمت آن به ۴۰۰ الی ۲۰۰ سال پیش و آثار شخصی ملک عبدالعزیز باز می گردد. در این موزه‌ها میراثی متعلق به صدر اسلام را نمی‌بینیم. یونسکو مکان هایی را برای حفاظت خودش از آثار تاریخی معین کرده است اما برای حفاظت از میراث فاطمه(س) و علی(ع) چه کاری انجام شده است؟

آل علوی گفت:این مکان ها در حال محو شدن هستند و فرزندان نسل‌های آینده نمی‌توانند از آنها مطلع شوند. ما در برهه حساسی هستیم که مسلمانان باید در آن بیدار شوند. مسجد الاقصی سومین مکان مقدس است و این در حالی است که مکه بلد الامین و مکانی است که حجاج آنجا می آیند. باید به مسجدالحرام توجه بیشتری کرد چون مسجدالاقصی تحت نظر صهیونیست ها است اما مکه و مدینه تحت حکومت مسلمانان است و رژیم صعودی که داعیه اسلام را دارد پشت این قضیه نمی ایستد.

بهمن ادیب زاده استاد معماری درباره روند ساخت و ساز در مکه و شرایط حاکم برآن یادآور شد: رویکرد عمران و آبادی تحت عنوان توسعه حرم شریفین و جهت این توسعه بسیار مهم است. در زمان خلفای دوم و سوم خانه‌های اطراف بیت الله را خریدند و توسعه دادند. در ۱۳۷۰ و محدوده خانه خدا هیچ ساختمانی وجود ندارد که بلندتر از این مکان مقدس باشد و در دوره های بعدی هم خانه خدا نسبت به رواق های اطراف خود کاملا مسلط است.
ادیب زاده ادامه داد: بعدها به تدریج ساختمان هایی بلندتر تحت عنوان توسعه حرم و اضافه کردن صحن برای زائران ساخته می شود اما افزودن این صحن ها به قیمت نابودی هویت فرهنگی رقم می خورد.

شهر مکه در حال از دست دادن هویت فرهنگی‌اش است
این استاد معماری دانشگاه اظهار کرد:جغرافیای خانه خدا در محیطی است که با تپه های سنگی محاصره شده است. در طرح های جدید خانه های سنگی برداشته می شود و خانه کعبه که هویت جغرافیایی خود را از کوه های اطراف می گیرد، به تدریج تبدیل به دشتی می‌شود که ساختمان هایی جایگزین آن کوه ها می شوند.

این استاد شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: با این اقدامات حافظه تاریخی اینجا صفر می شود و این بسیار خطرناک است. در مراحل بعدی ما با معماری مواجه می شویم که نه تنها متعلق به حجاز نیست بلکه متعلق به مشرق زمین هم نیست. به عبارتی خانه خدا تبدیل به ماکتی محصور شده با ساختمان هایی است که به سبک شیکاگو و نیویورک ساخته شده است. این باعث می شود که شهر مکه هویت اصلی خود را از دست بدهد و تبدیل به ناکجا آباد شود چون در حال از دست دادن نشانه های بومی خودش است.
الیور وین رایت منتقد معماری روزنامه گاردین از لندن دیگر مهمان مجازی برنامه بود که در خصوص معماری شهر مکه مقاله ای نوشته بود و درباره آن گفت: برج ساعت البیت دومین برج مرتفع جهان با ارتفاع ۶۰۰ متر در حال احداث در مکه است. پس از بررسی متوجه احداث ساختمان هایی با وضعیت مشابه در مکه شدم که میراث فرهنگی مکه در آن در حال نابودی است.

یونسکو قصد دارد مکان‌های مقدس عربستان را به عنوان میراث جهانی حفظ کند ولی حکومت عربستان نمی‌گذارد
وین رایت منتقد معماری ادامه داد: یونسکو تلاش کرد تا این مکان های مقدس را به عنوان آثار حفظ شده میراث جهانی حفظ کند اما حکومت صعودی اجازه نداد تا این مکان ها در لیست یونسکو قرار بگیرد و ممکن است این اقدام دلایل سیاسی داشته باشد. این در حالی است که از معماری واتیکان به شدت محافظت می شود و مانع نابودی آن می شوند. شاید مکه آسیب فیزیکی نبیند اما در اطراف آن وضع متفاوت است.

منتقد معماری روزنامه گاردین در خصوص برداشت خود از شباهت برج البیت با بیگ بن لندن گفت: این برج ۶ برابر برج بیگ بن لندن است که برای احداث آن مکان های اطراف ویران شد و مثل این بود که صفحه بزرگی را اطراف آن ایجاد کنند و معماری بومی آن از بین رفته است.

الیور وین افزود: وقتی در مکه باشید، برایتان دشوار است که به این برج ها توجه نکنید. کل مسجدالحرام در حال محصور شدن با این برج هاست و این جالب توجه است.

بهمن ادیب زاده استاد معماری در پایان چند راه حل برای توقف ساخت و سازهای اطراف مکه ارائه داد و گفت: این حساسیت دفاع از مکان های مقدس می تواند در قالب مجمع بین المللی حفاظت از مکان های مقدس که حالت خصوصی داشته باشد، شکل بگیرد. دوم اینکه دانشگاه های معماری، شهرسازی و پایداری محیطی وارد این عرصه شوند و می توانند با کنفرانس های بین المللی منشورهایی تدوین کنند که مجامع بین المللی پاسخگوی آن باشند. در آخر هم دخالت دادن یونسکو برای حفظ میراث مذهبی عربستان می تواند کارساز باشد.



  

منبع: [External Link Removed for Guests]
[/TD] [/TR]   [/TD] [/TR] [TR] [TD]     
گر چرخ به كام ما نگردد 
كاري بكنيم تا نگردد 
تصویر
Fast Poster
Fast Poster
نمایه کاربر
پست: 215
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۸۸, ۱۱:۳۸ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3148 بار
سپاس‌های دریافتی: 393 بار

Re: گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام برای تحقق یک فاجعه ت

پست توسط apple2009 »

سلام
برنامه راز کی پخش میشه؟
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1885
تاریخ عضویت: شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲, ۱۰:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8864 بار
سپاس‌های دریافتی: 3058 بار

Re: گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام برای تحقق یک فاجعه ت

پست توسط SMH »

[HIGHLIGHT=#f2f2f2]با سلام دوستان من چند وقت پیش به این دوتا عکس ورخوردم
دوستان الان اگه این ساختمون مال کسانی هست که می خواهند از عظمت خانه ی خدا کم کنند پس اون الله که بالای ساختمون نوشته شده چیه؟!!!!
 

تصویر
تصویر
گر چرخ به كام ما نگردد 
كاري بكنيم تا نگردد 
تصویر
Major II
Major II
پست: 51
تاریخ عضویت: جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲, ۱۱:۳۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 22 بار
سپاس‌های دریافتی: 54 بار

Re: گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام برای تحقق یک فاجعه ت

پست توسط centraluse »

mojtaba13721372 نوشته شده:[HIGHLIGHT=#f2f2f2]با سلام دوستان من چند وقت پیش به این دوتا عکس ورخوردم
دوستان الان اگه این ساختمون مال کسانی هست که می خواهند از عظمت خانه ی خدا کم کنند پس اون الله که بالای ساختمون نوشته شده چیه؟!!!!
 




اگر دقت کنید علامت شاخ شیطان بالاتر از کلمه الله قرار داده شده.
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 94
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶, ۷:۵۶ ب.ظ
محل اقامت: چهارراه تحویلی
سپاس‌های ارسالی: 705 بار
سپاس‌های دریافتی: 160 بار
تماس:

Re: گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام برای تحقق یک فاجعه ت

پست توسط Mamal_Moj »

[External Link Removed for Guests]سلام به همگی
فایل پیوست مربوط به 2 سال پیشه ، اما دیدنش بد نیست
Powerpoint
11 مگ زیپ شده
یا حق

[External Link Removed for Guests]
علی یارتون

[External Link Removed for Guests]
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1378
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۷, ۱۲:۱۰ ب.ظ
محل اقامت: شهرکرد
سپاس‌های ارسالی: 4214 بار
سپاس‌های دریافتی: 8330 بار

Re: گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام برای تحقق یک فاجعه ت

پست توسط FREE MAN »

دوست عزیز ؛ فکر کنم اون شاخ شیطان همون هلالی هست که نشونه اسلام و اعرابه ، بالای همه مسجداشون هم اونو می بینی . خواهشا دوباره بحثای توهمی رافعی پوری راه نندازید ...
زنده بودن حرکتی افقی است از گهواره تا گور و زندگی کردن حرکتی عمودی است از زمین تا آسمان
[FONT=Tahoma, Tahoma, Tahoma, Tahoma, Tahoma][HIGHLIGHT=#fef8e0]انسان ها دو دسته اند: آن هایی که بیدارند در تاریکی و آن هایی که خوابند در   
Major II
Major II
پست: 443
تاریخ عضویت: جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹, ۱۱:۳۸ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 6358 بار
سپاس‌های دریافتی: 2155 بار

Re: گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام برای تحقق یک فاجعه ت

پست توسط anga2009 »

این تفکرات وهابی ها از تفکرات شیطان هم خطرناک تر است
وب سایت روستای گندشمین
[External Link Removed for Guests]
خدایا من را ببخش...
Captain II
Captain II
پست: 386
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶, ۲:۱۵ ب.ظ
محل اقامت: کرمان
سپاس‌های ارسالی: 1523 بار
سپاس‌های دریافتی: 1169 بار

Re: گام های آهسته و پیوسته دشمنان اسلام برای تحقق یک فاجعه ت

پست توسط SA@M »

هلال اسلامی:

تصویر
.
تصویر
.
تصویر
.

اما یک نکته:

امروزه جهانيان هلال را نماد اسلام مي دانندواین نماد بر پرچم شمار زيادي از كشورهاي اسلامي نظير الجزاير ، آذربايجان ، مالزي ، موريتاني ، پاكستان ، تونس ، تركيه ، تركمنستان ، ازبكستان وحتی به گونه ای ایران نقش بسته است. افزون بر آن در نقش سازمانها و نهادهاي بين المللي ویژه مسلمانان يا كشورهاي اسلامي و مهمترينشان سازمان جهاني صليب سرخ و هلال احمر ، نمود عيني آنرا مي توان ديد.
اما آیا براستي هلال و يا ستاره همراه آن مي تواند با اسلام ارتباط داشته باشد؟ هلال و ستاره نشان دهنده چيست و چه معناي نماديني در دل خود نهفته است؟ از چه زمان بر بستر اسلام گسترانيده شده و آيا در مقام نماد آخرين دين آسمانی معتبر بازگو كننده هويت آن است؟
نماد هلال به چندين هزار سال پيش از اسلام باز مي گردد. تعيين ريشه هاي دقيق اين نماد ديرين كاري دشوار است ،اما بسياري براين راي هستند كه بکارگیری آن به مردمان آسياي ميانه و سيبري باستان باز مي گردد كه خورشيدو ماه و خدايان آسماني را پرستش مي كردند.
همچنين گزارشهايي در دست است كه نماد هلال وستارة باز نمايي از تانيت(Tanit)بت یا الهه كارتاژها و ديانا(Diana)بت یا رب النوع يوناني است.
مردمي كه در شهر بيزانس(قسطنطنيه یا اسلامبول که امروزه استانبول ناميده مي شود) مي زيستند نمادهلال ماه را اختيار كردند. بنابر برخي روايتها گزينش نماد به سبب احترامي بوده كه اين مردم براي ديانا،الهه يوناني قائل بود.
منابع ديگري اشاره مي كند كه اين نماد به نبردي باز مي گردد كه در آن رومي ها در روز اول ماه ، بربرها(اقوام گت) را شكست دادند.
البته روایت درست تر این است که: نخستين كسي كه در آن روزگار كهن ، گستاخانه قدبرافراشت وقصد گرفتن شهر بیزانس را داشت ، فيليپ مقدوني پدر اسکندر بود كه فرمانرواي جوان كشوري نو بنياد و نيرومند بود و با چشماني حريص به بيزانس پر جوش و خروش مي نگريست.
تدبير جنگ فليپ براي به دست آوردن بيزانس اين بود كه غفلتا بر آن بتازد. پس در انتظار شبي تاريك و طوفاني نشست و سرانجام شبي كه همه مردمان شهر در بستر گرم آرميده بودند و از باروهاي شهر بالا رفتند و از راههاي نهاني و زير زميني به شهر در آمدند و آهسته وآرام در كوچه هاي ساكت شهر خزيدند ولي ناگهان باد تغيير جهت داد و ابرهاي طوفان زا ابرها را با خود برد و ماه درخشيد. ماهتاب چنان زيبا و درخشان بود كه سگها يكي پس از ديگري پارس كردند آغاز كردند و ناگهان همة شهر را بانگ و غوغاي سگها فرا گرفت (مه فشاند نور وسگ عوعو کند). اهالي شهر از خواب پريدند و متوجه شدند كه دشمن به شهر در آمده است. پس سلاح به دست گرفتند و بيش از آن كه شب به پايان برسد هر مقدوني را كه در شهر ديدند كشتند. مقدونيان كه وضع را چنان ديدند پاي به گريز نهادند.
بيزانسيها اين پيروزي بر فليپ و سپاهيان او را معجزه خدايان دانستند و از آن روز، شكل ماه نو را، كه ياد آور پيروزي بر دشمن بود، بر سكه هاي خويش زدند و بر درفشهاي خود سوزن دوزي كردند .
ماه نو اندك اندك رمز و نشانه شهر بيزانس شد (چه در دوران بت پرستی و چه در دوران مسیحیت) و امروز هم بر پرچم فاتحان قسطنطنيه همچنان باقي است.
به هر صورت هلال ماه دير زماني پس از ظهور مسيح (ع)، نماد شهر بيزانس بودو در حقيقت جامعه نوپاي مسلمانان نمادي نداشتند .در زمان حضرت محمد (ص) سپاه و کاروان مسلمانان براي معرفي هويت خود از پرچمهاي ساده به رنگهاي سياه ، سرخ ، سفيد یا سبز استفاده مي كردند.
خلافت عثماني نماد هلال و ستاره را به جهان اسلام آوردند. تركها كه در سال (1453 م.832 ه ش)قسطنطنيه را گرفتند و امپراتوري بيزانس را سرنگون كردند پرچم و نماد شهر مسیحی را پذيرفتند. سلطان محمد فاتح امپراتور عثماني نماد هلال را خوش يمن مي دانست بنابراین آنرا نگه داشته ونمادسلسلة خويش ساخت. او روياي گسترش هلال ماه را از يك سوي زمين تا ديگر سوي آن در سر می پروراند. امپراتوري عثمانی صدها سال بر جهان اسلام حكم راندوتنها کشور ایران بود که در برابر زورگویی وکشورگشایی آنهاایستاد(در زمان صفویان ، افشاریان ، زندیان و قاجاریه).
پس از صدها جنگ با كشورهاي اروپايي از جمله جنگهاي صليبي ، نماد اين خلافت در اذهان جهانيان به مثابه مظهر و تجلي دين اسلام در آمد. بر مبناي همين تاريخچه بسياري از مسلمانان از بکارگیری آن بهعنوان نماد دين اسلام سرباز مي زدند و معتقد بودند که دين اسلام به لحاظ تاريخي بدون نماد است.
شايد امروزه پذيرش آسان اين نماد از سوي مسلمانان به سبب نسبت ذهني هلال با ماه هاي قمري باشد كه از تقويم قمري براي شناسايي اعياد و اوقات مذهبي و فرايض و مناسك مقدس نظير حج استفاده مي شود. در زمانهایي مانند عيد فطرهم با رويت هلال ،ماه شوال تعيين مي شود. از اين رو هلال ماه درنجوم اسلامي از دير باز تا كنون ، اهميت وافري داشته است. اما بايد توجه داشته كه در اينجا سخن از نماد دين است و بي شك نمادي نظير هلال ماه و ستاره پنج پر نمي تواند و اصولا نبايد در مقام نشان دهنده ديني ، نظير اسلام قرار گيرد.
نتیجه ای که از این نوشتار می گیریم این است که هلال در مرحله نخست نشان بت پرستان یونانی و رومی بوده است که سپس تبدیل به نماد مسیحیان بیزانس (روم شرقی) شده است.
هنوز پس از گذشت 28 سال سازمان جهانی صلیب سرخ، افزون بر صلیب دو شکل هلال سرخ و شیر و خورشید را نماد جهانی خود می داند.
در نوشتاری دیگر در آینده در مورد اینکه شیر و خورشید نمادی کاملا ایرانی و حتی اسلامی است سخن خواهم گفت.
منابع:
۱- ماهنامه پیام هلال ، شماره 110،آبان 84 ، صفحه 22
2- سقوط قسطنطنیه نوشته برناردین کیلتی ، برگردان مصطفی مقربی، سازمان انتشارات و آموزش انقلاب اسلامی ، صفحه 23- 24- 215

[External Link Removed for Guests]
اندکی صبر...
ارسال پست

بازگشت به “عمران”