تولید آسفالت پلیمری بادوام توسط محققان کشور

در اين بخش مي‌توانيد در مورد تمامي مسائل مرتبط با عمران به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: hani1459, شوراي نظارت

ارسال پست
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2952
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷, ۴:۲۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2399 بار
سپاس‌های دریافتی: 12644 بار

تولید آسفالت پلیمری بادوام توسط محققان کشور

پست توسط hani1459 »

[FONT=Tahoma, Arial, sans-serif]   دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان برای اولین بار در کشور موفق به طراحی و تولید آسفالت پلیمری با ترکیب جدید شدند.   
[FONT=Tahoma, Arial, sans-serif]   گزارش بنانیوز ([External Link Removed for Guests]) فروغی ابری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان با اعلام این خبر گفت: این نوع آسفالت توسط احمد گلی، عضو هیات علمی گروه عمران و با ترکیب نوعی پلیمر کراتون طراحی و ساخته شده و با مشارکت و همکاری سازمان عمران شهرداری اصفهان، در پژوهشکده بتن و راه سازی که به صورت مشترک توسط این دانشگاه و شهرداری اصفهان تأسیس شده، تولید شده است که با حضور مسؤولان استانی در خیابان ۲۵۰ متری مقابل تالار همایشهای بین‌المللی امیرکبیر واحد خوراسگان، اجرا خواهد شد.    
[FONT=Tahoma, Arial, sans-serif]   افزود: علاوه بر آسفالت پلیمری نوع دیگری از آسفالت با نام آسفالت الیافی که برای بار دوم در ایران اجرا می‌شود، در این دانشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.   
[FONT=Tahoma, Arial, sans-serif]   هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با این بیان که کار تحقیقاتی تولید آسفالت پلیمری قریب به سه ماه به طول انجامیده، گفت: اگر چه از نظر هزینه تولید، این نوع آسفالت، نسبت به آسفالت معمولی حدوداً ۲۰ درصد گران‌تر است، اما به دلیل مقاومت بالای آن، امکان اجرای آسفالت با ضخامت کمتر و مقاومت و دوام بیشتر و در نتیجه کاهش هزینه‌های نگهداری، فراهم خواهد شد.   
[FONT=Tahoma, Arial, sans-serif]   افزود: یکی از مشکلات آسفالت‌های معمولی، ترک خوردن، جمع شدن، چین خوردن و عدم امکان توزیع فشار در بافت آن است، در حالی که در آسفالت پلیمری جدید، به دلیل مقاومت بالا و وجود پیوستگی در بافت آسفالت همه این مشکلات تا حدود زیادی رفع شده و ضمن افزایش طول عمر و عملکرد بهتر آسفالت و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، دوام آسفالت تا ۵۰ درصد افزایش یافته است.   
  [FONT=Tahoma, Arial, sans-serif]http://www.bananews.   
[FONT=Times New Roman] [FONT=Times New Roman]  و ایران را دوست میدارم    
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15899
تاریخ عضویت: جمعه ۷ بهمن ۱۳۸۴, ۷:۵۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 72687 بار
سپاس‌های دریافتی: 31681 بار
تماس:

Re: تولید آسفالت پلیمری بادوام توسط محققان کشور

پست توسط Mahdi1944 »

hani1459 عزيز
من حدود 10 سال پيش هم خبري مشابه اين شنيدم، اطلاعي داريد آيا اين نوع اسفالت استفاده هم شده يا خير؟ و اينکه اساسا الان وضعيت اسفالتهايي که در ايران استفاده ميشه در مقايسه در ديگر کشورها به لحاظ کيفي در چه جايگاهي هست؟
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2952
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۸۷, ۴:۲۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2399 بار
سپاس‌های دریافتی: 12644 بار

Re: تولید آسفالت پلیمری بادوام توسط محققان کشور

پست توسط hani1459 »

MAHDI1944عزیز سلام
تا اونجایی که من اطلاع دارم در اصفهان از این نوع اسفالت های پلیمری استفاده میشه و شده البته فکر کنم در اصفهان استفاده از قیر ها و اسفالت های پلیمری اجباری شده !؟

متاسفانه در ایران به دلیل قراردادهای نافصی که با پیمانکار ها بسته میشه (البته نه در همه موارد) پیمانکار هیچ گونه مسئولیتی بعد از تحویل اسفالت ندارد اما در چند وقت گذشته فعالیتهایی برای رفع این نقیصه انجام شده اما هنوز بیشتر قرارداد ها با همان سبک و سیاق گذشته بسته میشه عمر اسفالت های خارج شهر کشور های خارجی معمولا 9 سال است که در ایران به دلیل مسائلی که عرض کردم و کیفیت بد اسفالت ها 3 سال است یعنی زمانی که یک کشور خارجی بعد از 9 سال اسفالتش رو بازسازی میکنه ما در همین زمان سه بار بازسازی کردیم و همین نکته کافیه تا عمق فاجعه رو نشون بده
[FONT=Times New Roman] [FONT=Times New Roman]  و ایران را دوست میدارم    
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1885
تاریخ عضویت: شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲, ۱۰:۴۷ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 8864 بار
سپاس‌های دریافتی: 3058 بار

Re: تولید آسفالت پلیمری بادوام توسط محققان کشور

پست توسط SMH »

hani1459 نوشته شده:MAHDI1944عزیز سلام
تا اونجایی که من اطلاع دارم در اصفهان از این نوع اسفالت های پلیمری استفاده میشه و شده البته فکر کنم در اصفهان استفاده از قیر ها و اسفالت های پلیمری اجباری شده !؟

متاسفانه در ایران به دلیل قراردادهای نافصی که با پیمانکار ها بسته میشه (البته نه در همه موارد) پیمانکار هیچ گونه مسئولیتی بعد از تحویل اسفالت ندارد اما در چند وقت گذشته فعالیتهایی برای رفع این نقیصه انجام شده اما هنوز بیشتر قرارداد ها با همان سبک و سیاق گذشته بسته میشه عمر اسفالت های خارج شهر کشور های خارجی معمولا 9 سال است که در ایران به دلیل مسائلی که عرض کردم و کیفیت بد اسفالت ها [SIZE=150]3 سال   یعنی زمانی که یک کشور خارجی بعد از 9 سال اسفالتش رو بازسازی میکنه ما در همین زمان سه بار بازسازی کردیم و همین نکته کافیه تا عمق فاجعه رو نشون بده


دوست گلم شوخی میکنی؟!!!!
3 ســــــــــــــــــــــــــــــــــــال ؟!!!!
نمیدونم شنیدی یا نا اما توی مازندران - ساری - کمربندی که دارن درست میکنن ، افتتاح شده اما هنوز پل های روگذری که داره رو دارن میسازن یعنی به طور کامل هنوز افتتاح نشده.
اما با این حال جاده داغـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــونه ....
در حدی که وسط راه چاله ی فضایی میبینی .
فکر کنم بدترین پروژه ی راهسازی که توی عمرم دیدم همین پروژه بوده.
یعنی هنوز به طور کامل افتتاح نشده ، افتضاح شده .
گر چرخ به كام ما نگردد 
كاري بكنيم تا نگردد 
تصویر
ارسال پست

بازگشت به “عمران”