بر خلاف موفقیت دور از انتظار این موتور جستجو، در آمد یاهو رقیب اصلی گوگل به دلیل کاهش تبلیغات در این سایت حدود 38 درصد نزول کرده است.
یکی از تحلیل گران شرکت تجارت آنلاین RBC Capital Markets، در این مورد اظهار داشته است که :
"شرکت های انگشت شماری وجود دارند که قادرند مانند گوگل سیر صعودی درآمد خود را حفظ نموده و به توسعه محصولاتشان ادامه دهند" او نتایج بدست آمده از محاسبه درآمد گوگل را "شگفت انگیز و غیرقابل باور" می پندارد.
آمار نشان می دهد سهم گوگل در بازار موتورهای جستجوی اینترنتی در ماه اوت به 44.1 درصد رسید که در مقایسه با ماه اوت سال 2005، معادل 6.8 درصد افزایش داشته است. لازم به ذکر است سهم یاهو با 1 درصد کاهش به 28.7 درصد رسیده است.
در حقیقت نیمه چهارم امسال از لحاظ تبلیغات برای گوگل نقطه عطفی محسوب می شود که طی آن با شرکت هایی چون Viacom's MTV Networks ، MySpace و شرکت نرم افزاری Intuit همکاری نموده است. در چند هفته گذشته نیز مجددا گوگل قرردادی 1.65 میلیارد دلار با YouTube به امضاء رساند.
پرداخت غرامت به دلیل تختی از قوانین تجاری
به عقیده تحلیل گران، گوگل در آینده ای نه چندان دور به علت تخطی هایش در عدم رعایت حقوق انحصاری شرکت های مختلف ناگزیر به پرداخت غرامت های سنگین و حضور در دادگاه خواهد شد.
در حال حاضر تقریبا کل در آمد گوگل از طریق تبلیغات تامین می گردد، همان متون تبلیغاتی کوچک که در کنار نتایج هر جستجوی کاربر ظاهر می شود!
در این میان یاهو با اعلام تاخیر در راه اندازی پروژه جدید تبلیغاتش که بدون شک منجر به افزایش سود این شرکت می شد، بر ناکامی های اخیرش دامن زد. طبق برنامه زمانی تعیین شده یاهو این استراتژی جدید را سال آینده در اختیار عموم قرار خواهد داد.
کریس شرمن (Chris Sherman)، ویراستار خبرنامه SearchDay در این مورد اظهار داشته :
"این اقدام باعث حرکتی در وضعیت فعلی یاهو خواهد شد، در حال حاضر با محبوبیتی که گوگل نزد کاربران بدست آورده بسیار مشکل می توان به آنها سایت دیگری را پیشنهاد نمود، مگر اینکه به دلیلی از جانب گوگل یک سهل انگاری سر بزند، که از دید من بعید به نظر می رسد."
اخیراً گذشته گوگل یک پردازنده متن آنلاین رایگان را در اختیار کاربران قرار داد تا بدینوسیله آنها را بفریبد و توجه شان را از نرم افزار آفیس شرکت مایکروسافت به سمت خود معطوف نماید.
[External Link Removed for Guests]
