رابطه "زدن میز" و "قاتل سوئدی" در جادههای ایران
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, رونین, Shahbaz, MASTER, شوراي نظارت
- پست: 509
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۳ آذر ۱۳۸۹, ۱۲:۰۷ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4134 بار
- سپاسهای دریافتی: 2138 بار
رابطه "زدن میز" و "قاتل سوئدی" در جادههای ایران
سایت دویچه وله فارسی در یک گزارش تصویری حادثه دردناک قتل عام مسافران دو اتوبوس اسکانیا را در آزادراه تهران قم بررسی نموده است.
زدن میز
یک مرد ایرانی با تعریف خاطرهای از زندگی مشترک با همسر آلمانیاش میگفت:«بچه ما تازه راه افتاده بود و "تاتی، تاتی کنان" رفت و سرش خورد به میز. من بچه را از روی زمین بلند کردم، بوسیدم و اشکهایش را پاک کردم و بعد میز را زدم و گفتم: ای میز بد، چرا بچهمون رو اوف کردی». مرد ادامه میدهد:«همسرم با دیدن این صحنه گفت: تقصیر میز نبوده است، با زدن میز، کودک هیچگاه مسئولیت رفتار خود را یاد نمیگیرد.»
"قاتل چینی" و عدم مسئولیتپذیری دستگاهها
اولین بار در سال ۸۶ ورود تریلرهای چینی با نام هوو تبدیل به کابوس جادههای ایران شد. خودرویی بی کیفیت که به علت نقص فنی در سیستم ترمز و فرمان هر روز تعدادی را به کام مرگ میفرستاد. به این خودرو لقب "قاتل چینی" داده شد. هر دستگاهی تقصیر را گردن دیگری میانداخت و هیچکس مسئولیتی به عهده نگرفت. تا اینکه بالاخره تردد این خودروها در برخی جادهها و برخی ایام سال ممنوع شد.
تصادف در اتوبان تهران - قم
تصادف سنگین دو اتوبوس اسکانیا در اتوبان تهران - قم دل میلیونها ایرانی را به درد آورد. خبرگزاری ایلنا روز سهشنبه (۱۹ شهریور/ ۱۰ سپتامبر) تعداد کشتهشدگان این حادثه را ۶۳ نفر و مجروحان را۱۲ نفر اعلام کرد.
تولد "قاتل سوئدی"
خبرگزاری مهر در همان روز حادثه با انتشار گزارشی "قاتل سوئدی" را مسئول مرگ ۱۰۵ نفر در ۹ تصادف مهم اتوبوسهای اسکانیا معرفی کرد. در این گزارش به سایر عوامل دخیل در یک تصادف همچون "خستگی راننده"، "پرت شدن حواس راننده مثلا هنگام خوردن چای و یا تماس با تلفن همراه"، "فرسوده بودن لاستیک"، "سرعت غیر مجاز راننده" و دلائل دیگر هیچ اشارهای نشده است.
قتلهای سریالی "قاتل سوئدی"
خبرگزاری مهر ۹ تصادف مهم اتوبوسهای اسکانیا، که یکی از مهمترینآنها مرگ ۲۶ دختر دانشآموز در جاده ایذه - بروجن بود را بر میشمارد و شمار تلفات این تصادفات را ۱۰۵ نفر اعلام میکند.
"قاتل سوئدی" در ایران مونتاژ میشود
شرکت عقاب افشان، نمایندگی انحصاری اتوبوس اسکانیا را دارد و بدنه آن در کارخانهای در سمنان ساخته میشود. این اتوبوس پس از مونتاژ کامل، وارد بازار میشود. اگر این اتوبوسها نقص فنی دارند، چرا افراد مسئول بعد از تصادف چهارم، پنجم و یا هشتم دستور توقف تردد این اتوبوسها را ندادهاند؟
مسئول مصوبه اجرایی نشده کیست؟
سرهنگ هادی هاشمی فرمانده اسبق پلیس راه میگوید:«تبصره یک ماده ۵ آیین نامه حمل مسافر مشخص کرده که باید مدیر فنی در شرکتهای مسافربری فعال باشند و بعد از کنترل لاستیک، سیستم گرمایشی، ترمز، سیستم روشنایی، مدارک راننده و ساعت کار مجاز و عدم نقص آنها اجازه دهند مسافر سوار اتوبوس شود. او میافزاید:« ۱۶ سال از تصویب این قانون توسط هیات وزیران میگذرد اما هنوز اجرایی نشده است.»
"قاتل سوئدی" چکش را برداشته بود؟
سرهنگ هاشمی میگوید:«این اتوبوسها به دلیل اینکه کولر دارند، شیشه آنها یک تکه است و باید روی هر شیشه یک چکش برای موارد اضطراری وجود داشته باشد تا در صورتی که اتوبوس دچار مشکل شد، مسافران بتوانند با شکستن شیشه از داخل اتوبوس خارج شوند». وی میافزاید:«نه در اتوبوسهای آتش گرفته و نه در هیچ اتوبوس دیگری این چکشها وجود ندارند؟». مسئول کیست؟
"قاتل سوئدی" در عقب را قفل میکند؟
فرمانده اسبق پلیس راه میگوید:«در عقب اتوبوس نیز در اکثر مواقع قفل شده و رانندگان از آنجا به عنوان انباری استفاده میکنند».
"قاتل سوئدی" با مجوز استاندارد
سرهنگ هاشمی میگوید:«این خوروها در تصادفات رخ به رخ دچار حریق میشوند و اگر چه این خودرو با همین باطری استانداردها را اخذ کرده اما جای باطری نامناسب است و میتوان آن را به نیمه عقب اتوبوس منتقل کرد». وی میافزاید:«حتما باید استاندارد این خودرو مورد بازنگری قرار گیرد».
عوامل تصادف
جاده، خودرو، عوامل طبیعی، انسان و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط راننده از عوامل اصلی تصادفهای رانندگی هستند.
جادههای ایران، صحنه نبرد؟
مهدی سنایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی میگوید:«آمار نشان می دهد که طی ۱۲ سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر در حوادث جادهای کشته شدهاند و این بیش از میزان عزیزانی است که در دوره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از دست دادیم.»
چرا "قاتل" خارجی است؟
مسئولیت این تصادف غمانگیز تا چه حد "ایرانی" و تا چه اندازه "خارجی" است؟ فرهنگ رانندگی ایرانیان چگونه است؟
فقط در ایران؟
پرسیده نمیشود که این "قاتل سوئدی" در هیبت اسکانیا، چرا فقط درایران است که آدم میکشد.
باز هم "زدن میز"
منتقدین میگویند در تاریخ ایران حتی یک مسئول هم به خاطر خطایش نه عذرخواهی کرده، استعفا داده و یا حتی اخراج شده است. به نظر میرسد این بار هم برای تسلی دردها باز بر میز زده میشود.
منبع: دویچه وله
اما نویسنده این مقاله ننوشته است که چرا با وجود حضور سایر برندهای اتوبوس های بین شهری در ایران ،چرا در بزرگترین فجایع جاده ای همیشه اتوبوس های اسکانیا یک پای تصادف بوده اند!
زدن میز
یک مرد ایرانی با تعریف خاطرهای از زندگی مشترک با همسر آلمانیاش میگفت:«بچه ما تازه راه افتاده بود و "تاتی، تاتی کنان" رفت و سرش خورد به میز. من بچه را از روی زمین بلند کردم، بوسیدم و اشکهایش را پاک کردم و بعد میز را زدم و گفتم: ای میز بد، چرا بچهمون رو اوف کردی». مرد ادامه میدهد:«همسرم با دیدن این صحنه گفت: تقصیر میز نبوده است، با زدن میز، کودک هیچگاه مسئولیت رفتار خود را یاد نمیگیرد.»
"قاتل چینی" و عدم مسئولیتپذیری دستگاهها
اولین بار در سال ۸۶ ورود تریلرهای چینی با نام هوو تبدیل به کابوس جادههای ایران شد. خودرویی بی کیفیت که به علت نقص فنی در سیستم ترمز و فرمان هر روز تعدادی را به کام مرگ میفرستاد. به این خودرو لقب "قاتل چینی" داده شد. هر دستگاهی تقصیر را گردن دیگری میانداخت و هیچکس مسئولیتی به عهده نگرفت. تا اینکه بالاخره تردد این خودروها در برخی جادهها و برخی ایام سال ممنوع شد.
تصادف در اتوبان تهران - قم
تصادف سنگین دو اتوبوس اسکانیا در اتوبان تهران - قم دل میلیونها ایرانی را به درد آورد. خبرگزاری ایلنا روز سهشنبه (۱۹ شهریور/ ۱۰ سپتامبر) تعداد کشتهشدگان این حادثه را ۶۳ نفر و مجروحان را۱۲ نفر اعلام کرد.
تولد "قاتل سوئدی"
خبرگزاری مهر در همان روز حادثه با انتشار گزارشی "قاتل سوئدی" را مسئول مرگ ۱۰۵ نفر در ۹ تصادف مهم اتوبوسهای اسکانیا معرفی کرد. در این گزارش به سایر عوامل دخیل در یک تصادف همچون "خستگی راننده"، "پرت شدن حواس راننده مثلا هنگام خوردن چای و یا تماس با تلفن همراه"، "فرسوده بودن لاستیک"، "سرعت غیر مجاز راننده" و دلائل دیگر هیچ اشارهای نشده است.
قتلهای سریالی "قاتل سوئدی"
خبرگزاری مهر ۹ تصادف مهم اتوبوسهای اسکانیا، که یکی از مهمترینآنها مرگ ۲۶ دختر دانشآموز در جاده ایذه - بروجن بود را بر میشمارد و شمار تلفات این تصادفات را ۱۰۵ نفر اعلام میکند.
"قاتل سوئدی" در ایران مونتاژ میشود
شرکت عقاب افشان، نمایندگی انحصاری اتوبوس اسکانیا را دارد و بدنه آن در کارخانهای در سمنان ساخته میشود. این اتوبوس پس از مونتاژ کامل، وارد بازار میشود. اگر این اتوبوسها نقص فنی دارند، چرا افراد مسئول بعد از تصادف چهارم، پنجم و یا هشتم دستور توقف تردد این اتوبوسها را ندادهاند؟
مسئول مصوبه اجرایی نشده کیست؟
سرهنگ هادی هاشمی فرمانده اسبق پلیس راه میگوید:«تبصره یک ماده ۵ آیین نامه حمل مسافر مشخص کرده که باید مدیر فنی در شرکتهای مسافربری فعال باشند و بعد از کنترل لاستیک، سیستم گرمایشی، ترمز، سیستم روشنایی، مدارک راننده و ساعت کار مجاز و عدم نقص آنها اجازه دهند مسافر سوار اتوبوس شود. او میافزاید:« ۱۶ سال از تصویب این قانون توسط هیات وزیران میگذرد اما هنوز اجرایی نشده است.»
"قاتل سوئدی" چکش را برداشته بود؟
سرهنگ هاشمی میگوید:«این اتوبوسها به دلیل اینکه کولر دارند، شیشه آنها یک تکه است و باید روی هر شیشه یک چکش برای موارد اضطراری وجود داشته باشد تا در صورتی که اتوبوس دچار مشکل شد، مسافران بتوانند با شکستن شیشه از داخل اتوبوس خارج شوند». وی میافزاید:«نه در اتوبوسهای آتش گرفته و نه در هیچ اتوبوس دیگری این چکشها وجود ندارند؟». مسئول کیست؟
"قاتل سوئدی" در عقب را قفل میکند؟
فرمانده اسبق پلیس راه میگوید:«در عقب اتوبوس نیز در اکثر مواقع قفل شده و رانندگان از آنجا به عنوان انباری استفاده میکنند».
"قاتل سوئدی" با مجوز استاندارد
سرهنگ هاشمی میگوید:«این خوروها در تصادفات رخ به رخ دچار حریق میشوند و اگر چه این خودرو با همین باطری استانداردها را اخذ کرده اما جای باطری نامناسب است و میتوان آن را به نیمه عقب اتوبوس منتقل کرد». وی میافزاید:«حتما باید استاندارد این خودرو مورد بازنگری قرار گیرد».
عوامل تصادف
جاده، خودرو، عوامل طبیعی، انسان و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط راننده از عوامل اصلی تصادفهای رانندگی هستند.
جادههای ایران، صحنه نبرد؟
مهدی سنایی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی میگوید:«آمار نشان می دهد که طی ۱۲ سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر در حوادث جادهای کشته شدهاند و این بیش از میزان عزیزانی است که در دوره دفاع مقدس و جنگ تحمیلی از دست دادیم.»
چرا "قاتل" خارجی است؟
مسئولیت این تصادف غمانگیز تا چه حد "ایرانی" و تا چه اندازه "خارجی" است؟ فرهنگ رانندگی ایرانیان چگونه است؟
فقط در ایران؟
پرسیده نمیشود که این "قاتل سوئدی" در هیبت اسکانیا، چرا فقط درایران است که آدم میکشد.
باز هم "زدن میز"
منتقدین میگویند در تاریخ ایران حتی یک مسئول هم به خاطر خطایش نه عذرخواهی کرده، استعفا داده و یا حتی اخراج شده است. به نظر میرسد این بار هم برای تسلی دردها باز بر میز زده میشود.
منبع: دویچه وله
اما نویسنده این مقاله ننوشته است که چرا با وجود حضور سایر برندهای اتوبوس های بین شهری در ایران ،چرا در بزرگترین فجایع جاده ای همیشه اتوبوس های اسکانیا یک پای تصادف بوده اند!
-
- پست: 19
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۱, ۹:۴۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 15 بار
- سپاسهای دریافتی: 198 بار
Re: رابطه "زدن میز" و "قاتل سوئدی" در جادههای ایران
حالا اينا شدن وكيل وصى اسكانيا؟ مگه مونتاژ تحت ليسانس اسكانيا نيست؟ ديگه چه ربطى به مونتاژ داره؟ اين اوتوبوس نقص هاى فراوانى داره و واقعا سفر با اون زجر آوره. خودم بارها با انواع جديد و به روز اين اتوبوس سفر كردم.
-
- پست: 134
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۲, ۱۱:۳۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 174 بار
- سپاسهای دریافتی: 289 بار
Re: رابطه "زدن میز" و "قاتل سوئدی" در جادههای ایران
interceptor نوشته شده:اما نویسنده این مقاله ننوشته است که چرا با وجود حضور سایر برندهای اتوبوس های بین شهری در ایران ،چرا در بزرگترین فجایع جاده ای همیشه اتوبوس های اسکانیا یک پای تصادف بوده اند!
چون اتوبوس های اسکانیای ایران را سوئد نمیسازد . شرکت عقاب افشان میسازد.
چند بار با اتوبوس سفر کردید؟ چند بار دیدید اتوبوس مشکل روشن کردن یا گاز دادن دارد وقتی مسافرها سوار شدن تازه راننده یادش افتاده اتوبوس رو سرویس کند؟
مشکل خود ماییم نه کس دیگه.
-
- پست: 670
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 373 بار
- سپاسهای دریافتی: 1777 بار
Re: رابطه "زدن میز" و "قاتل سوئدی" در جادههای ایران
دوستان مسله زدن میز یا تقصیر گردن وسیله زبان بسته انداختن رو خیلی جاها دیدم ،
مثلا در مورد همین هوو ، ثبت نام این کامیونها با قیمت 3.5 میلیون تومان باعث شد خیلی از راننده ها کم تجربه بی تجربه و حتی کسانی که راننده نبودنند با وسوسه شدن نسبت به خرید این کامیون اقدام کنند
در حالی که من به خاطر شغل پدر و خانوادگی آشنایی زیادی با کامیونها دارم و با وحود با خبر بودن از نقایص و ضعفهای این کامیونها موارد زیادی رو هم میدونم که در دست یک راننده حرفه ای و با تجربه به خوبی تا به امروز نزدیک میلیونها کیلومتر رو طی کردن ،
در مورد اتوبوسهای اسکانیا یکی از پیشرفته ترین و ایمنترین اتوبوسهای ایرانی هستند
چرا همیشه تقصیر گردن وسیله بی زبان میندازن ؟
اینجا یک بررسی لازم هست که نشون بده مقصر اصلی کی هست ؟ راننده ؟ شرکت حمل و نقل ؟ راه و ترابری ؟ یا مشکل از جای دیگری نشات میگیره ؟
توی این بحث مجالی نیست در مورد وضعیت امروز رانندگی حرف بزنم .ولی مشکلات رانندگان و کلا شغل های وابسطه به حمل و نقل جاده ای امروز بسیار زیاد شده .
مثلا در مورد همین هوو ، ثبت نام این کامیونها با قیمت 3.5 میلیون تومان باعث شد خیلی از راننده ها کم تجربه بی تجربه و حتی کسانی که راننده نبودنند با وسوسه شدن نسبت به خرید این کامیون اقدام کنند
در حالی که من به خاطر شغل پدر و خانوادگی آشنایی زیادی با کامیونها دارم و با وحود با خبر بودن از نقایص و ضعفهای این کامیونها موارد زیادی رو هم میدونم که در دست یک راننده حرفه ای و با تجربه به خوبی تا به امروز نزدیک میلیونها کیلومتر رو طی کردن ،
در مورد اتوبوسهای اسکانیا یکی از پیشرفته ترین و ایمنترین اتوبوسهای ایرانی هستند
چرا همیشه تقصیر گردن وسیله بی زبان میندازن ؟
اینجا یک بررسی لازم هست که نشون بده مقصر اصلی کی هست ؟ راننده ؟ شرکت حمل و نقل ؟ راه و ترابری ؟ یا مشکل از جای دیگری نشات میگیره ؟
توی این بحث مجالی نیست در مورد وضعیت امروز رانندگی حرف بزنم .ولی مشکلات رانندگان و کلا شغل های وابسطه به حمل و نقل جاده ای امروز بسیار زیاد شده .
به رویاهایت بی اندیش ..........
-
- پست: 115
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲, ۱:۴۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 100 بار
- سپاسهای دریافتی: 305 بار
Re: رابطه "زدن میز" و "قاتل سوئدی" در جادههای ایران
سلام دوستان
بنده یکی از آشنایانم رو در حادثه برخورد دو اتوبوس متاسفانه از دست دادم
به بنده گفتن ، که اتوبوس ها پس از برخورد به سرعت آتش گرفته و افرادی ، از جمله ایشون زنده زنده در
آتیش سوختن من در مورد کامیون ، اطلاعی ندارم ، اما برخود واجب دانستم ، که بگویم این اتوبوس های
اسکانیا ، که پس از تصادف ، به سرعت آتش میگیرند ، 100% مشکل دارند.
بنده متخصص نیستم اما اطلاعات جسته و گریخته ای که بدست آوردم ، حکایت از این دارد ، که سیستم
برق این اتوبوس مشکل دارد ، آمار آتش سوزی در اتوبوس های اسکانیا بالاست
آمار ، خود بیانگر این حقیقت است ، که اتوبوس های اسکانیا مشکل دارند
دلیل تصادف ممکن است اشتباهات انسانی و......غیره باشد ، اما..........................
اما دلیل به سرعت آتش گرفتن اتوبوس ها پس از سانحه تصادف متوجه اتوبوس ، و کارخانه سازنده اتوبوس می
باشد ، و نشان دهنده نواقصی در طراحی یا ساخت ویا مونتاژ ، اتوبوس هست ، شاید در مرحله مونتاژ
پروتوکل های ایمنی به دلیل صرفه جویی در هزینه ، و هم چنین ، نبود نظارت ، رعایت نمی شوند ،شاید هم
یا استفاده از مواد بی کیفت و ارزان ، به عنوان مثال در عایق کاری سیستم برق ، این اتوبوس به جای
استفاده از مواد اصلی و رعایت دستور العمل های شرکت سازنده و شاید هم گاف شرکت سازنده در
طراحی این اتوبوس و شاید هم ........................................
بنده همین جا از مسئولین تقاضا می کنم ، که به این مسئله به سرعت رسیدگی شود
امیدوارم ، که دیگر ، هرگز ، شاهد چنین سوانحی نباشیم
مشکل اصلی این اتوبوس ، به سرعت آتش گرفتن آن است ، اتوبوس باید پایداری بیشتری داشته باشد و
اینچنین با سرعت آتش نگیرد ، امیدوارم تونسته باشم منظور را رسانده باشم
با تشکر
-
- پست: 670
- تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 373 بار
- سپاسهای دریافتی: 1777 بار
Re: رابطه "زدن میز" و "قاتل سوئدی" در جادههای ایران
دوست عزیز تسلیت عرض میکنم و براتون طلب صبر دارم ، بسیار دردناک هست
این موردی که اشاره کردید بسیار خوب بود چرا آتشسوزی آنی ولی آیا انفجاری رخ داده یا اینکه آتشسوزی تدریجی بوده؟
این موردی که اشاره کردید بسیار خوب بود چرا آتشسوزی آنی ولی آیا انفجاری رخ داده یا اینکه آتشسوزی تدریجی بوده؟
به رویاهایت بی اندیش ..........
-
- پست: 56
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۷, ۱۱:۳۰ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 427 بار
- سپاسهای دریافتی: 146 بار
Re: رابطه "زدن میز" و "قاتل سوئدی" در جادههای ایران
اسكانيا وولوو دوتا ار معتبرترين سازندگان اتوبوس وكاميون درجهان هستند با توجه به اهميتي كه سوئد به جان شهروندان خودش مي ده قبولش سخته كه اجازه بده يه اتوبوس قاتل روي خط توليد انبوه بره (به احتمال زياد مشكل از كيفيت مونتاژ درايران ناشي مي شه نه طراحي):-?
- پست: 227
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۸۸, ۱۲:۲۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 588 بار
- سپاسهای دریافتی: 938 بار
Re: رابطه "زدن میز" و "قاتل سوئدی" در جادههای ایران
GH58 نوشته شده:اسكانيا وولوو دوتا ار معتبرترين سازندگان اتوبوس وكاميون درجهان هستند با توجه به اهميتي كه سوئد به جان شهروندان خودش مي ده قبولش سخته كه اجازه بده يه اتوبوس قاتل روي خط توليد انبوه بره (به احتمال زياد مشكل از كيفيت مونتاژ درايران ناشي مي شه نه طراحي):-?
شرکت پژو هم شرکت معتبریه ولی خودروهای مونتاژ شده این شرکت در ایران جان خیلی ها را در اثر اتش سوزی گرفتن توی سنترال خودمان
هم یک بخش برای پیگیری اتش سوزی خودروهای مونتاژ پژو داریم.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
از خاك بر امديم و خاك بر سرمان شد.
- پست: 227
- تاریخ عضویت: جمعه ۲۳ بهمن ۱۳۸۸, ۱۲:۲۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 588 بار
- سپاسهای دریافتی: 938 بار
Re: رابطه "زدن میز" و "قاتل سوئدی" در جادههای ایران
VAHSHI نوشته شده: , درسته آیا مدلهای فرانسوی پژو دچار چنین مشکلاتی شدن ؟ ایراد کاملا از نمونه های ساخته ایرانه
همه ما قربانی اقتصاد تک قطبی دولتی هستیم .
از خاك بر امديم و خاك بر سرمان شد.
- پست: 22
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱, ۱۱:۱۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1221 بار
- سپاسهای دریافتی: 108 بار
Re: رابطه "زدن میز" و "قاتل سوئدی" در جادههای ایران
مشکل از مسوولان هست ...
من خودم شده بارها سوار اتوبوس های درون شهری شدم ... روی شیشه پنجره نوشته شده در مواقع ضروری با چکش شیشه را بشکنید ... در حالیکه از چکش خبری نبود ...
من خودم شده بارها سوار اتوبوس های درون شهری شدم ... روی شیشه پنجره نوشته شده در مواقع ضروری با چکش شیشه را بشکنید ... در حالیکه از چکش خبری نبود ...
- پست: 837
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۶:۱۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 231 بار
- سپاسهای دریافتی: 1917 بار
Re: رابطه "زدن میز" و "قاتل سوئدی" در جادههای ایران
زمانی که کاردانی مکانیک خودرو میخوندم یه روز استادمون شلنگ های سوخت پژو رو اورد.گفت فرق این دوتا چیه؟یک نمونش ایرانی بود و یک نمونه هم خارجی.نمونه ایرانی کاملا ترک خورده و معیوب بود و نمونه خارجی کاملا سالم.هر ادمی میتونست اینو تشخیص بده. نکته دردناک این بود که شلنگ های ایرانی با کیفیت هم توبازار بود اما قیمتش کمی بالاتر از شلنگ های اشغال ایرانی بود و ایران خودرو برای اینکه هزینه ها پایین بیاد اون شلنگای بی کیفیتو مصرف میکرد.دوستان شاید تو یک پژو405 این صرفه جویی چیزی نشه اما تو چند هزار پژو برای مسیولین وقت لقمه دندون گیری بود.البته بعد ها علل دیگه ای هم برای اتش سوزی پیدا شد که تازه فهمیدیم بعضی از اقایون ظاهرا اشتهای بالایی برای بیت المال خوری دارند.
حکایت اسکانیا هم همینه.هیچکس در دنیا نمیتونه اسکانیارو زیر سوال ببره.بحث سر مونتاژ و احتمالا از این دست زیر آبی رفتن ها در شرکت عقاب افشان هست.نکته قابل تامل اینه که چطور شعله های اتش به این سرعت به عقب اوتوبوس رسیده؟در این مواقع معمولا سوییچ اینرسی به سرعت برق تمام خودرو رو قطع میکنه اما احتمالا در اثر ایجاد جرقه یا هرچیزی به سرعت مشتعل شده.ولی باز هم جای تعجب هست که چطور شعله با سرعت به عقب اوتوبوس رسیده.؟
در اخر باید گفت اخه عزیزان بیت المال خور چارتا چکش که باید بالای همه شیشه ها باشه مگه چقد میشه هزینش؟و احتمالا جواب این عزیزان:تو یه اسکانیا هیچی ولی تو هزارتا اونقدی میشه که جیبتو باهاش پر کنی.
حکایت اسکانیا هم همینه.هیچکس در دنیا نمیتونه اسکانیارو زیر سوال ببره.بحث سر مونتاژ و احتمالا از این دست زیر آبی رفتن ها در شرکت عقاب افشان هست.نکته قابل تامل اینه که چطور شعله های اتش به این سرعت به عقب اوتوبوس رسیده؟در این مواقع معمولا سوییچ اینرسی به سرعت برق تمام خودرو رو قطع میکنه اما احتمالا در اثر ایجاد جرقه یا هرچیزی به سرعت مشتعل شده.ولی باز هم جای تعجب هست که چطور شعله با سرعت به عقب اوتوبوس رسیده.؟
در اخر باید گفت اخه عزیزان بیت المال خور چارتا چکش که باید بالای همه شیشه ها باشه مگه چقد میشه هزینش؟و احتمالا جواب این عزیزان:تو یه اسکانیا هیچی ولی تو هزارتا اونقدی میشه که جیبتو باهاش پر کنی.
شاید سالهای سال باشد که اتش امپراطوری پارس خاکستر شده باشد.اما روزی فرا خواهد رسید که ز خاکستر ها ققنوس برخیزد و ان هنگام اتش سالهای سال سکوت مردم ایران زبانه خواهد کشید و بار دیگر مردمی از سرزمین پارس از شرق تا چین واز غرب تا دروازه های روم حکمرانی میکنند و تمام دشمنان این مرز وبوم در اتش قهر ایران خواهند سوخت.ان روز نزدیک است...