[External Link Removed for Guests] [External Link Removed for Guests]
حضرت امام صادق (ع) فرمودند :هركس ميخواهد از اصحاب قائم (علیه السلام) باشد، می بایست که منتظر باشد وبر اساس ورع و محاسن اخلاق عمل نماید در حالی که منتظر است. « من سره ان يكون من اصحاب القائم فلينتظرو ليعمل بالورع و محاسن الاخلاق و هو منتظر » (مجلسي ج 52 / ص 140) صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا
این در جواب آقایانی که در این چند ماه سعی داشتند که ماجراهای سال 88 رو تطهیر کنند و اون رو یک سو تفاهم ساده تلقین کنند بسیار گویاست ، مخصوصا اینکه از سایت خود مقام معظم رهبریست!
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم
گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ... امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !
آقا کسی میدونه کدامیک از دولتمردان کنونی از واژه فتنه برای حوادث بعد انتخابات 88 استفاده کردن و کیا همچنان سعی دارن خودشون قاییم کنن؟
خواب دیدم قیامت شده است .
هرقومی را داخل چالهای عظیم انداخته و بر سرهر چاله نگهبانانی گرز به دست گمارده بودند الا چاله ایرانیان. خود را به عبید زاکانی رساندم و پرسیدم: «عبید این چه حکایت است که بر ما اعتماد کرده نگهبان نگماردهاند؟» گفت:«میدانند که به خود چنان مشغول شویم که ندانیم در چاهیم یا چاله.» خواستم بپرسم: «اگر باشد در میان ما کسی که بداند و عزم بالا رفتن کند...» نپرسیده گفت: گر کسی از ما، فیلش یادهندوستان کند خود بهتر از هرنگهبانی لنگش کشیم و به تهِ چاله بازگردانیم!
با سلام/ متاسفانه هنوز درک عموم از فتنه 88 محدود به دعواهای نامزد های انتخاباتی و کلیشه های احساسی که صداوسیما و ... دراذهان جاانداختن. اتفاقات 88 بروز سیاسی و امنیتی یک فتنه عمیق معرفتیه که متاسفانه درکی نسبت به اون وجود نداره: اومانیسم (انسان محوری) بستر ظهور سکولاریسم (اصالت دنیویت) لیبرالیسم ( آزادی به مفهوم نفی حدود و قیود و جولان نفسانیت) مدرنیسم (نوگرایی)ایندیویژوالیسم (فردگرایی)ناسیونالیسم(ملی گرایی)فمینیسم(زن محوری)دموکراسی(اصالت رای مردم)هدونیسم (اصالت لذت)پلورالیسم (کثرت گرایی)پوزیتیویسم(اصالت حس و تجربه مادی)و........... اینها همه چارچوب بینشی شمار کثیری ازمردم ایرانه که بخش قابل توجهی از اون تحت حاکمیت و تربیت نهادهای سکولار (بانکداری/رسانه تلویزیون و مطبوعات/مدارس/دانشگاه /ساختارهای اداری و..... )همین حکومت شکل گرفته و بخشی هم به زمانه و شرایط جهانی که مدرنیته براون غالبه برمیگرده که هیچ جای فراری برای هیچکس باقی نذاشته حالا همین مردم در تعامل با اسلام و نظام دچار تقاطع هایی میشن که صورت بروزیافته جمعی و شدیدش میشه اتفاقات 88. تقسیم بندی کلی که من نسبت به مردم دارم اینه :دو طیف اقلیت رادیکال لیبرال و حزب اللهی و یک بدنه اکثریت عادی که بسته به خاستگاه های فرهنگی اقتصادی محیطی و... به مدرنیسم یا مذهب به صورت نسبی گرایش دارن 88 به نظرمن عرصه بروز طیف رادیکال لیبرال بود که از چارچوبهای اعتقادی و احکامی اسلام و از جهت گیریهای نظام (مستقل از فسادها و ناکارامدی های افراد و زیرسیستم های نظام که همه مردم با اونها مخالفن) تا مغز استخوان متنفرن و ابتدا با هم گروهی بدنه عادی متمایل به غرب و طیف رادیکال اعتراضات در بستر نتیجه انتخابات شکل گرفت ولی به تدریج با عریان شدن مواضع و ارمانهای رادیکالی (ریشه ای) ضد اسلام بدنه عادی مدرنیست(که ممکن است کراهت هایی نسبت به بخش هایی ازاسلام داشته باشن ولی ضدیت و دشمنی به معنای تنفر ذاتی وریشه ای ندارن) کناره گرفتن و رسوایی عاشورا رقم خورد.با این حال این طیف بر ارمانهای خودشون مصممن و هرجا عرصه بروز پیداکنن بخصوص در تهران و دانشگاه های کشور قطعا باز عمل خواهندکرد نظیر 25بهمن 89 بنابراین اینکه فتنه تمام شد اصلا اینطورنیست اتش زیر خاکستر همیشه باقیه و رادیکال های لیبرال قطعا ازهرفرصتی که به نظر خودشون بتونن ایران رو از اشغال اسلام خارج کنن و به وطن اصلی معنوی خودشون امریکا پیوند بدن دریغ نخواهندکرد. اما مسئله بسیار ازاردهنده درکنار خیلی مسائل دیگه اینه که رفرمیست ها(اصلاح طلبان) میخوان این مسئله های جدی رو برای مردم بفراموشانن مسئله ای که به تضعیف شدید سیاسی ایران منجر شد و فشار های بی سابقه اقتصادی رو از طرف امریکا دامن زد البته جناح اصولگرایان هم با عملکرد افتضاح خود هم به فتنه میدان جولان بیشتر داد و هم با ناکارامدی و فساد خودشون اثرفتنه رو بجای خنثی سازی تکمیل کردن جوری که امروز فاز اقتصادی هم به خودش گرفته. قطعا حوادث اینچنینی معلول عوامل ریشه ای وعمیقی هستن و نباید اینجور تلقی کنیم که دیگه قابل تکرار نیست .تا بستر وقوع حادثه باشه برای شروع یک جرقه کافیه اگه مردم ایران نتونن درکوتاه مدت یک بازسازی عمیق و فوری اقتصادی اجتماعی سیاسی انجام بدن باید منتظر بدتر از88 هم باشن . البته من عقبه معرفتی قضیه رو به قدر درکم تشریح کردم و دوست ندارم نگاهم درسطح بمونه که فلان رفتار شخص و جریان و دستگاه رسانه ای و امنیتی x فلان رفتار شخص و افراد طرفدار جریان y رو رقم زد و چه کاسبی هایی که از ماجراها نشد و چه کسایی با تابلوی فلان به قدرت نرسیدن و از این قبیل مطالب// تحلیل هر قضیه ای باید در مجرای خودش انجام بگیره و اینکه تمرکز بر وجهی از قضیه نباید مانع پرداخت به وجوه دیگر یک قضیه و عدم جامعیت دید بشه. متشکرم