چيزي كه باب شده و پايه و اساسي نداره بدعت هست حداقل و وقتي چهرهي زشتي داره، مثل همين كار، قمه زدن و هر كار ناهنجار ديگهاي، پس نبايد انجام داد
اينكه ميفرماييد سينه زني، عزاداري به اين سبك سفارش امام چهارم ما هست، اما اساس قمه زني، گل مالي، لخت شدن، قلاده انداختن و صداي سگ در اوردن چيزي جز تحريف، يدعت گذاري و تخريب دقيقا به پشتوانه مالي همسايگان دور نزديگ غربي ما هست. اگر به سخنان آقاي رحيم پور ازعدي در نماز جمعه چند هفته قبل دقت كرده بوديد، دقيقا همين موضوع رو به شكل صريح عنوان كردند. به شخصه وقتي چنين كارهاي ناهنجاري رو ميبينم شرم ميكنم. اما همين عزاداري و سينه زني كه شما اون رو همسنگ چنين كارهاي ناهنجاري ميدونيد رو خودم به عينه ديدم در شيراز چند خارجي اين مراسم رو ميدند و با اينكه نميدونستند چيه، سوز و سنگيني اون باعث شده بود اشك بريزند و از من كه نزديك اونها ايستاده بودم ميپرسيدند كه اين چه مراسميه كه اينقدر سوز داره؟ گفتم در سوگ اماممون عزارادي ميكنيم، گفت تسليت ميگم تازه به قتل رسيده؟ گفتم نه، 1400 سال پيش حدودا، كه چشمشون از حدقه زد بيرون كه يعني اينقدر سوز و عزارادي و تاثير براي امامي هست كه 1400 سال پيش كشته شده؟ گفتم بله...
آيا شما چنين معنويت و روحانيت يا تاثيري در اين رفتار ناهنچار ميبينيد؟
ضمنا اينكه يك رسم پايه در رسم و رسوم داشته باشه مجوز كافي براي وارد كردن اون به دين و به نام دين نيست، وگرنه بت پرستي هم قدمت چند هزار ساله داره، پس بهتره در آينده در مراسمها به جاي كتل و غيره، بت هم بيارند ...
پس بهتره اگر ميخواهيم عزاداري كنيم، به شكلي عزاداري كنيم كه امامان ما عزاداري ميكردند. وگرنه اين رفتارها ممكنه ريشه تاريخي داشته باشه و براي افرادي هم معني و معنويت داشته باشه. اما چيزي نيست كه بشه اون رو به دين چسبوند و بدعت گذاشت. تا به حال با خودتون فكر كرديد ابوحريره چرا اينفدر منفور هست؟ چون هر چيزي رو وارد دين ميكرد، حديث جعل ميكرد و حديث ميساخت و به واسطه اون بدعتهايي در دين ميگذاشت. پس باز تاكيد ميكنم هر چند شايد اينها نيت خوبي داشت باشند. اما بازتاب اون در رسانهها، چهرهي خوبي از اين كار حتي در بين شيعيان ايجاد نميكنه و چيزي كه چهرهي دين رو تحريب كنه قطعا بد هست ...




