مقدمات برگزاری مراسم عروسی

در اين بخش ميتوانيد درباره موضوعاتي كه در انجمن براي آنها بخشي وجود ندارد به بحث و گفتگو بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Shahbaz, MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
New Member
پست: 5
تاریخ عضویت: دوشنبه ۵ آبان ۱۳۹۹, ۸:۳۲ ق.ظ
سپاس‌های دریافتی: 1 بار

مقدمات برگزاری مراسم عروسی

پست توسط nilshid »

مقدمات برگزاری مراسم عروسی
مقدمات برگزاری مراسم عروسی : قطعا روز عروسی، یکی از مهم ترین و ویژه ترین روزهای زندگی هر زوجی بحساب می آید. همه چیز در این روز باید بدون هیچ مشکلی برگزار شود. اقدامات قبل و بعد از مراسم باید دقیق برنامه ریزی شود. برنامه ریزی برای جشن، ممکن است حتی دو ماه هم طول می کشد. در این مقاله، برخی از اساسی ترین قدم ها که باید در برنامه ریزی ها به آن ها توجه کنیم را شرح می دهیم:
  1. گام اول تعیین تاریخ عروسی
  2. گام دوم تهیه لیست مهمانان و تعیین بودجه مورد نیاز
  3. گام سوم تعیین محل جشن
گام اول مقدمات برگزاری مراسم عروسی : تعیین تاریخ عروسی
بدیهی است که اولین گام برای شروع برنامه ریزی، تعیین تاریخ عروسی است. اگر روز عروسی مشخص نباشد ما چطور بتوانیم برای آن برنامه ریزی درستی انجام دهیم؟
در تعیین روز جشن ، در نظر گرفتن مسائل زیر حیاتی است:
  • تاریخ مراسم بر هزینه های شما تاثیر مستقیم دارد. مثلا، هزینه اجاره تالار در روزهای خاص (مانند عیدها و تعطیلات) با روزهای عادی متفاوت است.
  • برای تعیین روز عروسی بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که اگر مهمان های از راه دور دارید روزهای تعطیل را انتخاب کنید.
  • اگر در شهرهای پرترافیک زندگی می کنید، در نظر داشته باشید که ترافیک خیابان ها در تاریخ های خاص به مراتب بیشتر از روزهای عادی است.
  • در تعیین تاریخ مراسم خود، تداخل با برنامه ها و مراسم دوستان، آشنایان و نزدیکان را در نظر بگیرید.
گام دوم: تهیه لیست میهمانان و تعیین بودجه مورد نیاز
این گام هم مانند گام قبلی بسیار ضروری است. هرگز به حدس و گمان بسنده نکنید. اسامی را لیست کنید تا بهتر بتوانید برنامه ریزی کنید. وقتی لیست مهمانان خود را روی کاغذ بیاورید، خواهید دید با آنچه شما در ذهن داشتید بسیار متفاوت است. بعد از تعیین تاریخ و تعداد مهمان ها، اکنون باید بودجه ای که قصد دارید برای عروسی خود خرج کنید را تعیین کنید. بهترین راه که می تواند کمکتان کند این است که با آشنایانی که به تازگی مجلسی داشته اند در این رابطه صحبت کنید تا متوجه شوید هر مرحله، چقدر بودجه نیاز دارد.
گام سوم: تعیین محل جشن
فرقی نمی کند چه مکانی را انتخاب کنید؛ مهم این است که شما و همسرتان بر سر محل برگزاری و بودجه مصرفی توافق داشته باشید. علاوه بر این ها، نکات دیگری مانند: تعداد مهمان ها، فصل برگزاری، آب و هوای منطقه و فرهنگ خانواده ها می تواند در تصمیم گیری شما درباره محل برگزاری مراسم موثر باشد. چند گام دیگر که باید آن ها را نیز برای برگزاری مراسم در نظر داشته باشید در ادامه آمده است. چهار گامی که در بالا گفته شد، گام های اصلی و اساسی برگزاری مراسم هستند و نکات زیر، در مرحله دوم از مقدمات برگزاری مراسم عروسی انجام می گیرند.
انتخاب محضر برای مقدمات برگزاری مراسم عروسی
در صورتی که به صورت رسمی ازدواج خود را ثبت نکرده اید، باید نسبت به هماهنگی با دفتر ثبت ازدواج، اقدام کنید. سعی کنید مسافت محضری که انتخاب می کنید زیادی از محل مراسم دور نباشد.
[External Link Removed for Guests]
ممکن است انتخاب عکاس و فیلمبردار متناسب با سلیقه شما گاهی تا یک ماه طول بکشد. شما کارهای دیگری نیز برای انجام دارید پس این مورد را در اولویت قرار دهید. حداقل تا پنج ماه قبل از عروسی، آتلیه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
آرایشگاه و لباس عروس و داماد
این مورد هم باید چند ماه قبل از عروسی رزرو شود تا استرسی برای آرایشگاه به شما وارد نشود و به راحتی بتوانید برای دیگر موارد وقت بگذارید. در این مورد هم، نزدیکی محل آرایشگاه به آتلیه عکاسی و گل فروشی فراموش نشود. یکی دیگر از گام ها، انتخاب لباس است. شما باید زمان و انرژی زیادی را برای انتخاب لباس عروس و کت و شلوار داماد صرف کنید (مخصوصا اگر سخت پسند باشید). پس هرگز این موارد را به روزهای آخر موکول نکنید.
گل فروشی و ماشین عروس از مقدمات حیاتی برگزاری مراسم عروسی
برای طراحی و آماده کردن دسته گل عروس، تزیین ماشین عروس، گل آرایی سالن پذیرایی و… باید با یک گل فروشی مناسب قرارداد ببندید و کمه کم یک ماه قبل از عروسی گل فروشی را پیدا کنید. و باز هم سعی کنید گل فروشی را نزدیک محل برگزاری جشن انتخاب کنید. اگر قصد دارید ماشین عروس را اجاره کنید یا از دوستان امانت بگیرید، دست کم دو ماه قبل از عروسی هماهنگی های لازم را انجام دهید. نباید انجام این هماهنگی ها را به روزهای آخر موکول کنید.
تهیه کارت عروسی
خیلی از خانواده ها این کار را جزء آخرین اقدامات قرار می دهند و در روزهای آخر، با عجله اقدام به نوشتن و توزیع کارت ها می کنند. در نتیجه برخی از مهمانان از قلم می افتند یا برای رساندن کارت دعوت به دست برخی از مهمانان فرصتی نمی ماند. متاسفانه این موارد در جشن های عروسی بسیاری دیده شده است. توصیه می کنیم حداقل یکی دو ماه قبل از عروسی کارت ها را تهیه کنید و به حال فرصت اسامی را بنویسید تا کسی از قلم نیوفتد.
شما برای عروسی خود چه کردید؟ آیا از عکاس، تالار و آرایشگاه خود راضی بودیدٔ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذار ید.

منبع: [External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “ساير گفتگوها”