ماهنامه معتبر فرانسوي ژئو با عنوان «شگفتي ايران» مطالبي را به ايران اختصاص داده است. دراين شماره علاوه بر مطالب تحليلي، گزارش هايي در مورد تاريخ ٠٣١ ساله خيابان ولي عصر تهران به چاپ رسيده است. نويسنده اين خيابان را به عنوان زيباترين خيابان در خاورميانه ياد كرده است. در اين مطلب همچنين به صحبت هاي افراد مختلف در داخل تاكسي هاي تهران اشاره شده كه به گفته نويسنده بهترين محل براي آشنايي با اوضاع سياسي و اجتماعي ايران است .
[align=center]--------------------------------------------------------[/align]
نوروز خيابان وليعصر براي گذر عابران مهيا است
اجراي پروژه ساماندهي خيابان وليعصر تا پيش از نوروز به اتمام ميرسد تا در روزهاي شلوغ خريد نزديك نوروز ،شهروندان براي تردد در مسير پر رفت و آمد خيابان وليعصر حد فاصل ميدان راه آهن تا ميدان تجريش با مشكل مواجه نشوند.
تهران_ خبرگزاري ميراث فرهنگي_ اجراي پروژه ساماندهي خيابان وليعصر تا پيش از نوروز به اتمام ميرسد تا در روزهاي شلوغ خريد نزديك نوروز ،شهروندان براي تردد در مسير پر رفت و آمد خيابان وليعصر حد فاصل ميدان راه آهن تا ميدان تجريش با مشكل مواجه نشوند.
"حجتالله ملاصالحي" مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران در جلسه علني امروز شوراي شهر تهران با بيان اين مطلب افزود: « تلاش مديريت شهري بر آن است تا براساس پيشبينيهاس صورت گرفته و برنامهريزيهاي انجام شده ساماندهي خيابان وليعصر تا پيش از نوروز به اتمام رسد.»
اين اقدام به منظور تسهيل آمد و شد شهروندان در روزهاي پر رفت و آمد در اين مسير انجام ميشود.
موضوع اجراي پروژه پياده راهسازي خيابان وليعصر كه در جلسه گذشته شوراي شهر شهر تهران با انتقادات و پيشنهاداتي از سوي اعضاي مواجه شده بود از جمله مواردي بود كه توسط مدير عامل سازمان زيبا سازي شهر تهران به تفصيل عنوان شد.
ملاصالحي همچنين دراين باره گفت:« اگر در خيابان وليعصر حد فاصل ميدان راه آهن تا ميدان قدس به طول 36 كيلومتر، ميخواستيم 100 متر به 100 متر كندهكاري و پروژه را اجرا كنيم، پيشبيني ميشد اين پروژه تا 10 سال آينده به طول انجامد و در اين مدت زمان با توجه به تورم ، هزينههاي اين پروژه چندين برابر زمان كنوني آن ميشد.»
وي تصريح كرد: « يكي از اهداف سازمان زيباسازي موضوع توسعه پياده راهسازي و توسعه فرهنگ پياده در كشور بوده تا بر اين اساس بتوان براي مشكل ترافيك تهران راهحلي انديشيد.»
پروژه معماري و پياده راه سازي خيابان وليعصر در دو فاز اجرا ميشود و انتخاب 25 پيمانكار از طريق مناقصه و فراخوان 6 ماهه صورت گرفته است.
مدير عامل سازمان زيباسازي شهر تهران تصريح كرد : « مرحله نخست توسط پيمانكار و در سه شيفت كاري انجام ميشود كه در برخي از بخشهاي اين پروژه برداشت نخالهها و آسفالت تا 3 لايه پيش رفته است.»
به گفته وي، در مرحله نخست پياده راهسازي و در مرحله دوم همسطح سازي تقاطعها انجام ميشود.
براي اجراي اين پروژه در هر 500 متر يك پيمانكار در نظر گرفته و مصالح مورد نياز پيمانكاران نيز به شوراي شهر ارايه شده است.
ملاصالحي همچنين از بازديدهاي خود و شهرداران مناطق خبر داد و افزود:« با سركشيهاي مداوم از نحوه اجراي پروژه و سرعت آن مطمئن مي شويم. »
"منظر خير اللهي" ،عضو كميسيون فرهنگي شوراي شهر تهران نيز در همين زمينه گفت: «اگر چه اقدام ساماندهي خيابان وليعصر در خور اهميت و ضروري است اما اين نكته را فراموش نكنيم كه هنوز موضوع پياده راهسازي براساس توجه به نياز معلولان مدنظر قرار نگرفته است.»
ملاصالحي در پاسخ گفت:«در مرحله دوم كار كه هم سطح سازي تقاطع ها مورد نظر است به اين موضوع پرداخته شده است.»
"مسعود زريبافان" ، عضو ديگر شوراي شهر نيز در همين زمينه گفت: «بررسي گزارش ارايه شده توسط سازمان زيباسازي شوراي تهران نشان داد كارها تاكنون با توجه به در نظر گرفتن امور استاندارد و فني پيش رفته است. البته لازم است تا در زمينه اصلاح هندسي و برطرف كردن تيزي مضر برخي تقاطعها اقدام شود.»
"حمزه شكيب" نيز توجه به موضوع فرهنگي را يكي از وظايف سازمان زيباسازي شهرتهران عنوان كرد و گفت:« فرهنگسازي ميان شهروندان مورد توجه قرار گيرد. »
وي توجه به مشكلات ويژه معلولان جسمي و حركتي و در نظر گرفتن وضعيت سالمندان را نيز براي اجراي پروژههاي شهري ضروري دانست.
به گفته ملاصالحي تا پايان بهمن اين پروژه به اتمام مي رسد و تنها بخشهايي از همسطحسازي تقاطعها باقي ميماند كه اجراي اين بخش نيز به زودي به مراحل پاياني ميرسد.
موفق باشید
ماهنامه فرانسوی ژئو :ولیعصر زیباترین خیابان خاورمیانه
مدیران انجمن: رونین, Shahbaz, MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

- پست: 2597
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۱۲:۲۷ ب.ظ
- سپاسهای دریافتی: 155 بار
- تماس:

-
- پست: 422
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵, ۱۲:۰۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 50 بار
- سپاسهای دریافتی: 181 بار
چه جایی را هم گفته ؟
این مجله گویا یادشان رفته که از موشهای عظیم الجثه که در جوی های این خیابان حضور دارند و حتی دست یکی از دوستان من را گزیدند و یک هفته دچار تب شد ، نام ببرند و یا از ترافیک های بسیار سنگین و کشنده این خیابان که من بعضی اوقات یک ساعت پشت چراغ راهنمایی اش هستم ، یادی بکنند و یا.................
این مجله گویا یادشان رفته که از موشهای عظیم الجثه که در جوی های این خیابان حضور دارند و حتی دست یکی از دوستان من را گزیدند و یک هفته دچار تب شد ، نام ببرند و یا از ترافیک های بسیار سنگین و کشنده این خیابان که من بعضی اوقات یک ساعت پشت چراغ راهنمایی اش هستم ، یادی بکنند و یا.................

-
- پست: 3324
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 941 بار
- سپاسهای دریافتی: 1474 بار
- تماس:
zector,
چرا شما هميشه اينقدر بدبين هستيد ؟ هميشه هر خبري که داده ميشه اولين نفر شما هستيد و شروع به انتقاد ميکنيد !
اصلا متن رو کامل خونديد؟ و منظور اين ماهنامه و علت ارزيابي را متوجه شديد؟
منظور زيبايي به خودي خود هست نه اون موشها و ترافيک اگه اينجوري باشه بدترين محل ها از نظر اينجور مسائل بناهاي قديمي هستند که پر از عقرب و حيوانات ديگر هستند بنابر اقتضايي که دارند همين ارگ بم چندين بار خبر فوت افرادي رو در ان توسط حشرات و حيوانات شنيديم (قبل از زلزله) ؟ همچنين اهرام ثلاثه و...
پس لطفا هميشه مراد اون متکلم را متوجه شويد و بعد اظهار نظر کنيد.
هر موردي بر اساس خودش شناسايي و مورد مقايسه قرار ميگيره اگه ميگفت کم ترافيک ترين يا پاک ترين هوا ، بله حق با شما بود اما منظور از باب زيبا شناختي و حتي قدمت بود که مورد بررسي قرار گرفته.
خوبه کمي بازتر و مثبت به مسائل بنگريم
چرا شما هميشه اينقدر بدبين هستيد ؟ هميشه هر خبري که داده ميشه اولين نفر شما هستيد و شروع به انتقاد ميکنيد !
اصلا متن رو کامل خونديد؟ و منظور اين ماهنامه و علت ارزيابي را متوجه شديد؟
منظور زيبايي به خودي خود هست نه اون موشها و ترافيک اگه اينجوري باشه بدترين محل ها از نظر اينجور مسائل بناهاي قديمي هستند که پر از عقرب و حيوانات ديگر هستند بنابر اقتضايي که دارند همين ارگ بم چندين بار خبر فوت افرادي رو در ان توسط حشرات و حيوانات شنيديم (قبل از زلزله) ؟ همچنين اهرام ثلاثه و...
پس لطفا هميشه مراد اون متکلم را متوجه شويد و بعد اظهار نظر کنيد.
هر موردي بر اساس خودش شناسايي و مورد مقايسه قرار ميگيره اگه ميگفت کم ترافيک ترين يا پاک ترين هوا ، بله حق با شما بود اما منظور از باب زيبا شناختي و حتي قدمت بود که مورد بررسي قرار گرفته.
خوبه کمي بازتر و مثبت به مسائل بنگريم


-
- پست: 422
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۵, ۱۲:۰۹ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 50 بار
- سپاسهای دریافتی: 181 بار
خوشمزه !
گزیدن همان معنی گاز گرفتن را می دهد. هر شب دوبار ادبیات فارسی قرقره کن بعد بیا اظهار نظر کن
.
شوخی کردی پس جواب شوخی را هم بگیر
------------------
Mohsen جان !
نظر شخصی بنده این هست. ممکن است دیگران نظر دیگری داشته باشند. اگر قرار بود بهترین خیابان ها انتخاب شوند ، خیابان های اصفهان بسیار بهتر و قدیمی تر هستند
.
گزیدن همان معنی گاز گرفتن را می دهد. هر شب دوبار ادبیات فارسی قرقره کن بعد بیا اظهار نظر کن
.
شوخی کردی پس جواب شوخی را هم بگیر
------------------
Mohsen جان !
نظر شخصی بنده این هست. ممکن است دیگران نظر دیگری داشته باشند. اگر قرار بود بهترین خیابان ها انتخاب شوند ، خیابان های اصفهان بسیار بهتر و قدیمی تر هستند
.
- پست: 422
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 5 بار
- سپاسهای دریافتی: 49 بار
zector, عزيز
دوستان و کاربران گرامي ,
يادم مياد راجع به احداث اين خيابان و داستانهاي آن مطالبي رو خواندم که بعد از سفر پهلوي اول به ترکيه و مشاهده بعضي شهرهاي ان کشور و خيابانها در زمان آتاتورک تصميم به احداث اين خيابان گرفت که اين احداث به سرعت و بدون کارشناسي و آينده نگري صورت گرفت ( البته اگر اشتباه نکرده باشم - ) .. که حالا شاهد مشکلات غير قابل حل آن از جمله عرض کم آن هستيم ...
اما گذشته از اين معضلات با وجود درختان بلند و قديمي که سنشان به همان دوره پهلوي اول بر ميگردد .. بدون شک اين خيابان زيبايي خاصي دارد ... گرچه اين درختان عمرشان رو به پايان است و اين هم معضل ديگر اين خيابان هست... داستانهاي زيادي راجع به احداث اين خيابان در تاريخ ماندگار است از جمله سفر دوباره پهلوي اول به ترکيه و مشاهده خيابانهاي اسفالت و دستور سريع برداشتن سنگ فرشهاي اين خيابان و ساير خيابانهاي تهران بدون زير سازي و ايجاد زيرساختهاي لازم براي يک خيابان اصلي پايتخت....
البته اين معضل در دوره پهلوي دوم هم ماندگار بود ... ميتوانيد به داستانهاي احداث خيابان جردن مراجعه کنيد ..... و کلی متعجب شوید !!!!
پيروز باشيد.
دوستان و کاربران گرامي ,
يادم مياد راجع به احداث اين خيابان و داستانهاي آن مطالبي رو خواندم که بعد از سفر پهلوي اول به ترکيه و مشاهده بعضي شهرهاي ان کشور و خيابانها در زمان آتاتورک تصميم به احداث اين خيابان گرفت که اين احداث به سرعت و بدون کارشناسي و آينده نگري صورت گرفت ( البته اگر اشتباه نکرده باشم - ) .. که حالا شاهد مشکلات غير قابل حل آن از جمله عرض کم آن هستيم ...
اما گذشته از اين معضلات با وجود درختان بلند و قديمي که سنشان به همان دوره پهلوي اول بر ميگردد .. بدون شک اين خيابان زيبايي خاصي دارد ... گرچه اين درختان عمرشان رو به پايان است و اين هم معضل ديگر اين خيابان هست... داستانهاي زيادي راجع به احداث اين خيابان در تاريخ ماندگار است از جمله سفر دوباره پهلوي اول به ترکيه و مشاهده خيابانهاي اسفالت و دستور سريع برداشتن سنگ فرشهاي اين خيابان و ساير خيابانهاي تهران بدون زير سازي و ايجاد زيرساختهاي لازم براي يک خيابان اصلي پايتخت....
البته اين معضل در دوره پهلوي دوم هم ماندگار بود ... ميتوانيد به داستانهاي احداث خيابان جردن مراجعه کنيد ..... و کلی متعجب شوید !!!!
پيروز باشيد.
درون كوچه قلبم چه غمگينانه ميپيچدصداي تو كه ميگفتي به جز تو دل نيمبندم-فريب وعده هايت را ندانستم ولي اكنون به يادوعده هاي توميان گريه ميخندم

