< اين درست , ولي ( فکر ميکنم حضرت علي (ع) فرمودند ) انسان هم نبايد خودش را در معرض گناه قرار بده و آدم نبايد طوري رفتار کنه که موجب حساسيت و تحريک ديگران بشه و ديگران نسبت به اون سوءظن پيدا کنند . > مثلا انسان نبايد طوري لباس بپوشه که حتي اگر شخصي بسيار نجيب و چشم پاک ناخواسته نگاهش به لباس اون فرد افتاد موجب تحريک اون بشه ( با اينکه فرد نگاه کننده دلش هم نميخواسته نگاه کنه ) . کوچه و خيابان ملک شخصي نيست که هر کسي هر طور خواست اونجا رفتار کنه .
اگر من عمدا به کسي که لباس ناجور پوشيده نگاه کنم من گناه کرده ام . ولي آن شخصي هم که بد لباس پوشيده گناه کرده چون << زمينه ساز گناه >> بوده و نه تنها خودش به خاطر بد لباس پوشيدن مرتکب گناه شده بلکه زمينه گناه براي ديگران را نيز فراهم نموده و در نتيجه ديگران را نيز گمراه ميکند .
پس ما نميتونيم بگيم : ما هر جور که خواستيم لباس ميپوشيم و به کسي هم ربطي نداره , شما اگر ناراحتيد نگاه نکنيد .
اين دقيقا مثل داستان همان شخصي ميماند که همگي در يک قايق نشسته اند ولي يکنفر ميخواهد قسمتي از قايق را که سهم خودش است سوراخ کند . چرا ؟ چون آنهم در قايق سهم دارد . درسته که در قايق نشسته و ميخواهد فقط زير پاي خودش را سوراخ کند , ولي وقتي آب به قايق نفوذ کند , همه با هم دچار مکافات خواهند شد و ديگران هم غرق خواهند شد .
شما هم دارید همون استدلال های جبار سینگ رو میارید که قبلا جوابشونو گفتم به جای قبول مساله فقط دارید هی سوال رو چند بار تکرار میکنید . این جهان قایق نیست که یک نفر با سوراخ کردن اون بخواد شمارو بکشه واقعا تمثیل عجیبی اوردید . شما هم میتونید گناهاتونو بندازید گردن دیگران ببینم ایا در اون دنیا ازتون قبول خواهند کرد . علاقه دارم اون حدیثی رو که از حضرت علی یاد کردید منبعشو به من بدید تا اگر نا اگاهم اگاه بشم در مورد لباس دوم هم اون طراحی لباس جدید شنای زانان مسلمان بود که چند سال بود روش جنگ بود که چرا زنای ما نمیتونن در مسابقات بین المللی شنا کشور های مسلمان شرکت کنند . حالا شما هی خودتونو بزنید به اون راه که خبر ندارید میل خودتونه . این هم اخرین پست من در این تاپیکه و هر جوابی بدید که مطمئنم تکرار سوالات پیشینه جوابی دریافت نخواهید کرد . ادامه این بحث بی محتوا نه در شان ماست و نه سی سی . اگر حرفی دارید خوشحال میشم تو پی ام بدید
.

