Mardaviz نوشته شده:درود
سخنی از برخی کاربری (به قول ما بچه های تهرون «حالی به حالی» پیش آمد که بنده باید سخنی چند برانم:
«آقا میلاد از اینکه نژاد پرستی و باستان گرایی مفرط در این دهکده جهانی نخ نما شده کاملن مورد تایید بنده است.و اگر هر از گاهی واژه آریا به کار برده می شود نه از نقطه نظر نژادی بلکه فقط به عنوان یکی از گروههای زبانی نام برده می شود.اکنون ایرانیان به خودآگاهی ملی رسیده اند(که نمونه اش جنبش سره نویسی است که برخی این سره نویسی را به تمسخر می گیرند ولی ما باز هم سکوت می کنیم) که همان وحدت دولت و سرزمین است و این مهمترین ارزشی است که به یک ضرورت تبدیل می شود،خود آگاهی ملی نیز بدون به حساب آوردن ذهنیت ملی قابل درک نیست.و این ذهنیت ملی ما ایرانیان مولود سرنوشت تاریخی مان بوده.
هر ذهنیت ملی ما بخشی از خودآگاهی ملی ماست و برای ما ارزش احساس می شود ولی همین ویژگی های ذهنیتی ما ممکن است از سوی ملت های همجوارمان که پیشینه تاریخی و مذهبی دیگری دارند،ضد ارزش تلقی شود.
با اینکه ملت با اخلاق ایران هرازگاهی توهین اعراب به ایرانیان را می بینند و می شنوند ولی باز سکوت اختیار می کنند.
حال بیاییم تاریخ روابط اعراب و ایرانیان را درطول روابطشان بسنجیم و قضاوت عادلانه ای به میان نهیم.تاریخ روابط ایران و اعراب پر است از خیانتها نسبت به ایران و ایرانی (که به عنوان نمونه در شرح سقوط اصفهان به آن اشاره نمودم).
ولی این باز هم دلیلی نمی شود که ما همه اعراب را به یک چشم بنگریم.
البته در مورد واژه «تازی» باید خاطر نشان شود که این واژه نباید توهین تلقی شود زیرا ایرانیان در زمان ساسانیان بیشتر با قبایل طی در ارتباط بودند و به همین دلیل واژه تازی برگرفته از طی می باشد.(البته نظرات دیگری نیز بیان شده و مشهورترین همین نگره می باشد).
(بگذریم از اینکه برخی می خواهند با هدفی توهین آمیز از این واژه استفاده بنمایند)
البته بنده مخالف سددرسد کاربرد واژه سوسمار خور از سوی برخی هستم زیرا توهین به ملیت می باشد و در همه جای دنیا با این گونه الفاظ برخورد جدی می شود .ولی آیا اعراب نیز اینگونه اند؟به مانند ما می اندیشند؟و یا هنوز نیز مجوسیم؟
البته اگر اینقدر در طول تاریخ از واژه آریا سواستفاده نمی گردید این مشکلات نیز پیش روی ما قرار نمی گرفت.بنده بارها گفته ام و باز می گویم :«تنها مورد مجاز استعمال واژه آریا ،اقوام هندو ایرانی زبان هستند و نه ژرمن ها»
البته اینکه هویت برخی از کاربران عرب در این سایت مورد توهین واقع می شود ،بنده با اینان همسو نیستم.
بنده بارها در این سایت توهین به ایرانیان و زبان پارسی را دیدم و سکوت کردم.هنگامی هم که عاجز از گفتگو و بحث می شوند،با این حربه ها به میدان می آیند.(که آقا جان توهین شده)
و یا تاپیک های مربوط به زبانشناسی را می خواهند به نوعی منحرف نمایند.(با پیش کشیدن واژه عجم).آنهم از سوی کسانی که کوچکترین آگاهی در این امر ندارند.هنگامی که مقاله ایی علمی ارسال می شود،اینان خاموشند.ولی در ارسال موضوعات شبهه افکنانه استاد هستند.(سری به پستهایشان بزنید).
تنها اندیشه شان ضایع کردن کسانی هست که بااینان همسو نیستند.گهی ایران پرستند و گهی ایران ستیز.(البته در جامه ایران دوستی)
اکنون نیز این واژه سوسمارخوران به میدان آورده شده.(و با این روشها می خواهند جو دوستی و محبتی که در این سایت است به نوعی برهم زنند).البته بنده بیشتر از آن دسته کاربرانی دلگیرام که نام میهن پرست را به یدک می کشند و خالی از سواد.و اینان با به کاربردن بیهوده الفاظ ضد عربی این جو را برانگیخته می نمایند.و استدلالهایشان نیز دشمن شاد کن و انباری. بنده به برخی از اینان در پیام های خصوصی در این باره بارها تذکر داده ام که از به کار بردن چنین الفاظی خودداری نمایند.و اگر در موضوعی علمی ندارند.بحث ننمایند.و اگر در این سایت به نوعی به عرب زبانان سایت از جمله میلاد توهینی از سوی برخی روا شده.بنده از سوی اینان از شما پوزش می طلبم.
به هر روی بودند اعراب میهن پرستی که برای این آب و خاک جنگیدند و شهید شدند.
(و همچنین بایا است افرادی که نه تنها به اعراب بلکه به ایران و فرهنگ ایرانی توهین روا می دارند،از انجمن به در شوند.بنده برای آشنایی کاربران با سابقه سکونت اعراب درایران. مصمم شدم مقاله ای با عنوان سابقه تاریخی توطن و سکونت اعراب در ایران بنگارم).
و در مورد آقای یاسر میم ،دوست گرامی ام باید بگویم که دوست من
با بخشی از سخنانتان همسو هستم،ما ادعایی نداریم که هرچه هست از ایرانیان است.و کسانی هم که این امر را تبلیغ می نمایند،بدون شک یا ناآگاهند و یا ایران ستیز. ولی دوست من
تا به حال کشورهای آسیای میانه و قفقاز را گشته ای و با اندیشمندانشان گفتگو کرده ایی؟
آیا تا به حال نسخه های جعلی اشعار ترکی منتسب به خاقانی،نظامی ،و مولوی را دیده ایی؟
آیا تا به حال ترجمه سالنامه های چینی دوره امپراتوری هان را در مورد ایرانیان و سغدیان ایرانی تبار خوانده ایی؟
آیا تا به حال دست نوشته های مانویان آسیای میانه را و گستردگی فرهنگ ایرانی در آسیای دور را خوانده ایی؟
آیا تا کنون در احوال امپراتوری کوشانیان مطالعه ایی داشته ایی؟
آیا تاکنون در مورد گسترده گی فرهنگ ایرانی در چین مطالعه ای داشته ایی؟
آیا تا کنون کتب رومیان و سالنامه های چینیان را در مورد جامه های رزم ایرانیان و سوار نظام سنگین اسلحه چیزی خوانده ایی؟
آیا تاکنون در مورد حکومت هندو پارتی چیزی شنیده ایی؟
می خواهم بدانم اگر دانشمندان ایرانی را از دانشمندان اسلامی کسر نمایی چه چیزی حاصل می شود؟
آیا تاکنون در از بکستان به شما گفته اند که پورسینا یک ازبک ترک بوده؟
(با اینکه این اندیشمندان به همه ملل متعلقند)
آیا تا کنون در شب عروس مولانا در ترکیه به شما گفته اند که مثنوی در حقیقت ترجمه ای از کتاب ترکی ایشان است؟
آیا تاکنون آن کاتالوگهایی که در ازبکستان.ترکیه.آران.ترکمنستان.قزاقستان.به مسافرین می دهند تا با مفاخر ملی شان آشنا شوند دیده ایی؟
آیا تا کنون با یک پان ترک و یا با یک پان عرب گفتگویی داشته ایی؟
دوست گرامی، فکر می کنم شما خوب به حرف های بنده توجه نفرمودید.
بنده گفتم که زمانی که ما از تاریخ خود استفاده درست ننماییم و همانطور که آقا مهدی نیز فرمودند ما در تاریخ گیر نماییم دیگر چه سودی برای آینده ما خواهد داشت؟
آیا ایالات متحده همانند ما دارای تاریخی غنی است؟ اما همین کشور اکنون به ابرقدرتی در جهان می پردازد. مهم اکنون و آینده جامعه ما است.
فکر می کنید اگر ما اکنون ابرقدرت بودیم دیگر کسی به خود اجازه می داد تا مشاهیر ما را به اسم خود نماید و آیا افتخار نمی کرد که بگوید من هم زمانی با ایران بودم؟
در هر صورت با به اسم خود کردن دانشمندان و تاریخ سازی هیچ کس به جایی نمی رسد، ما که خود دارنده واقعی آن مشاهیر هستیم در چنین وضعی از خود باوری به سر می بریم (هرچند رو به بهبود است) حال دیگران با ثبت اسامی به کجا خواهند رسید. هرچند که اگر به این واسطه پیشرفتی هم داشته باشند لایق آنند.
دوست گرامی، آیا اعتقاد ندارید که هدف اصلی بزرگان این سرزمین تعالی بشریت بوده است؟
پس بیایید ما خود به داشته خود آگاه شویم و استفاده نماییم، حالا هر کس هم می تواند از این نعمات استفاده نماید.
آیا مولانا برای تفکراتش است که ما به او اهمیت می دهیم یا چیز دیگری است؟ سپاسگذار خواهم بود اگر این پرسش بنده را پاسخ دهید.
همچنین اگر در استدلال هایی که بنده داشته ام ایرادی می بینید بهتر است موردی بفرمایید تا بدانیم تفاوت در کجاست.
موفق باشید.









