[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]عصرظهور، زمان گسترش و شكوفايى علم و دانايى است، و شهر فاضله اسلامى، شهرعلم و دانش است. با آمدن منجى عالم، همان گونه كه ظلم و بيداد جاى خود رابه عدل و دادگرى مىسپارد، و نابسامانىهاى اجتماعى به سامان مىگرايد،جهل و نادانى نيز جاى خود را به علم و دانايى مىدهد و جهان از نور عقل ودانش آكنده مىشود. علوم و دانشهايى كه در طول اعصار و قرون در پشتپردهها مكنون مانده بود، ابراز مىگردد و مرز دانايى و يادگيرى تاسراپرده منازل و اعماق وجود تك تك انسانها، گسترش مىيابد. حضرت اماممحمد باقر(ع) فرموده است: "اذا قام قائمنا وضع الله يده على رؤوس العبادفجمع بها عقولهم و كملت بها احلامهم" هنگامى كه قائم ما قيام كند، خداونددست محبتش را به سر بندگان مىگذارد و عقول آنها را با آن كامل و افكارشانرا پرورش داده تكميل مىكند.
بدين ترتيب، در پرتو ارشاد و هدايت حضرتمهدى(عج) و در زير دست عنايت او، مغزها در مسير كمال به حركت در مىآيد وانديشهها شكوفا مىشوند. كوته بينىها، تنگنظرىها و افكار پست و پليد ـكه سرچشمه بسيارى از تضادها و برخوردهاى خشونتآميز اجتماعى است ـ ، برطرف مىگردد. مردمى بلند نظر، با افكارى باز و سينههايى گشاده و همتىوالا و بينشى وسيع، پرورش مىيابند، لذا تعبير پياده شدن 27 حرف علم بهمنصه ظهور میرسد.
2 ـ 13 ـ نظام سياسى مصلح
دولت مصلح حكومتىجهانى و فراگير است، و حكومتهاى جهانى به لحاظ مبناى غير الهى و ابزارهاىغير مشروع محكوم به نابودى مىباشند. پيش از هر فرضيه و گمان بايد پذيرفتكه محتوا و قالب سياسى در حكومت مصلح موعود نبايد و نمىتواند درنمونههاى تاريخى مشابه داشته باشد. اعلان قرآن مبنى بر جاء الحق و زهقالباطل از نابودى هر باطل خبر مىدهد و برچيده شدن حكومتهاى سراسر جهانرا كه در دايره باطل قرار دارند، نويد مىدهد.
اين بشارت از دو ديدگاه قابل تأمل است:
الف ـ دولت مصلح حكومتى جهانى و فراگير است؛
ب ـ حكومتهاى جهانى به لحاظ تئورى و عملى باطل بوده و مشمول نابودى توسط حضرتش مىگردند.
براساسروايتها، ساختار حكومت مهدى مصلح از نوع هيچ يك از نظامهاى موجود نيستبلكه در دايره تمدن اسلامى و نشأت گرفته از قرآن و سنت معصومين(ع) است.
راهکارهاي علمي رسيدن به آرمانشهر
3 ـ 1 ـ آموزش و پرورش
اسلام،تعليم و تزكيه را درصدر برنامههای خود قرارداده است. به گونهای كه ازهمان آغاز نزول وحي، آن را از وظايف اصلي و حتمي پيامبر به حساب میآورد.اسلام، آموزش و پرورش را تنها يك حق ندانسته، بلكه وظيفه هر مسلمانمیداند. پيامبر گرامي اسلام میفرمايد: "به دنبال دانش بودن وظيفه هركس وبر هر مسلماني واجب است". بنابراين آموزش و پرورش در سرنوشت جامعه نقشاساسي دارد: زيرا بدون افراد صالح و سالم، جامعه صالح و شايسته پديدنميآيد و مردم در صورتي راه صلاح را میپيمايند كه علاوه بر داشتن زمينهفردي درست در درون خود زمينههای خوشايند و جذاب را در جامعه ببينند. پسافزون بر طرح و برنامه، ساختن افراد شايسته از راه كارهاي ضروري رسيدن بهشهر فاضله مطلوب است. بر اين اساس آموزش و پرورش مقدمه پرورش و خودسازياست و رستگاري در سايه خودسازي به دست میآيد:بي ترديد آن كس كه به تزكيهو پاكي نفس خود پرداخت رستگار گشت.
3 ـ 2 ـ تحريم عوامل فساد
ازديگر راه كارهاي اسلام براي حفظ سلامت جامعه و اعتماد متقابل مردم بايكديگر، تحريم اعمالي است كه سلامت جامعه را به خطر میافكند. اسلام از يكسو با تحريم اعمالي همچون دروغ، غيبت، تهمت، قمار، سرقت و مقرركردن كيفربراي برخي از آنها حد و مرزي براي رفتارهاي اجتماعي قرارداده و از سويديگر، افشاي گناهاني را كه سبب دريده شدن پرده عفت عمومي میشود جرمدانسته است. از ديدگاه اسلام، توبه كردن از گناهاني كه با حقوق مرتبطنيست. بلكه از حقوق الهي است ـ بر اعتراف نزد قاضي و حاكم شرع اعتراف وتقاضاي پاك شدن فرمود: اگر پوشانده بود و توبه میكرد برايش بهتر بودالبتهتحريم عوامل فساد و امر به اجتناب از آنها بدان معنا نيست كه فرد گوشهگيري را اختيار كند و از جامعه دور شود. حضرت محمد(ص) در سخنان خود گوشهگيري را فاقد ارزش دانسته و جداشدگان از جماعت مسلمانان از دايره اسلامخارج شمرده است. هيچ رهبانيت و گوشه گيري در اسلام نيست به راستي خداوندبلند مرتبه بر ما رهبانيت قرار نداده است. رهبانيت امت من همان جهاد درراه خداست. در جايي ديگر میفرمايد: هر كس از جماعت مسلمانان جدا شود، قيداسلام را از گردن خود برداشته است.
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]3 ـ 3 ـ تحكيم روابط اجتماعي
خداوند براي تحقق اين اصل مهم، آداب اجتماعي ويژهای وضع كرده است كه برخي از آنها عبارتند از:
الفـ سلام كردن و دست دادن در آغاز ملاقات: آن گاه كه همديگر را ملاقاتمیكنيد بيش از هرگونه كلامي اول به همديگر سلام كنيد و مصافحه كنيد.
ب. رفق و مدارا: رسول خدا(ص) میفرمايد: "مدارا كردن با مردم نيمي از ايمان است و ملايم و نرم بودن با آنان نيمي از خوشي در زندگي".
پ:فروتني: پيامبر اسلام فرمودند: "خداوند به داود وحي كرد به راستي نزديكترين مردم به خدا متواضعان هستند، همان طور كه دورترين مردم از خدامتكبرانند".
ت: احترام به ديگران: (به ويژه سالخوردگان)؛ رسول خدا دراين باره میفرمايند: "گرامي داشتن مسلمان پير و سالخورده، بزرگ شمردنخداست".
ث: زيارت ديد و بازديد برادر مومن فقط به خاطر خدا، رسول خدامیفرمايد: "هركس برادرش را به خاطر خدا و در راه خدا زيارت كند خداوندعزيز و بلندمرتبه گويد: مرا زيارت و ثواب و پاداشت بر عهده من است".
ج:برآوردن نيازهاي مادي و معنوي ديگران: امام صادق میفرمايد: "هركس ازمؤمني مشكلي را برطرف كند. خداوند در روز رستاخيز براي قلبش گشايش ايجادمیكند".
3 ـ 4 ـ تعاون و همكاري عمومى
براي تحقق شهر فاضله مطلوبدر اسلام، تعاون و همكاري گروهي، به عنوان يكي از اصول و راه كارهاي مهممطرح میشود: خداوند متعال در قرآن میفرمايد: «بر نيكي و پرهيزگارييكديگر را ياري كنيد و با همديگر همكاري كنيد".
3 ـ 5 ـ تقويت بنيان خانواده
ازآنجا كه خانواده میتواند نقطه آغازين هر صلاح و فساد باشد و اجتماع ازتركيب خانواده پديد میآيد، اسلام بيش ترين توجه خود را به خانواده معطوفداشته است. پيامبر اكرم(ص) در اين باره میفرمايد: "در اسلام هيچ بنايينزد خدا محبوب تر از تشكيل خانواده نيست." مسلم است كه بقاي خانواده نيزهمچون شكل گيري آن مهم و ضروري است. امام صادق مردم را به تلاش براي حفظخانواده فراخوانده و ميفرمايد: "هيچ چيز نزد خداوند عزيز و بلند مرتبه،مبغوض تر از خانهای نيست كه به خاطر تفرقه خراب شود". طبيعي است هنگاميكه خانواده براساس مودت و تفاهم متقابل شكل گيرد و پدر و مادر با هم تفاهمو تعاون و آگاهي، فضايي آرام و مطلوب براي رشد فرزندان پديد آورند، حركتعمومي جامعه به سوي صلاح و سعادت خواهد بود. بدين سبب اسلام براي پدر ومادر به عنوان دو ركن اساسي سرنوشت ساز خانواده مقامي والا و ارزشمنددرنظر گرفته. آنان را داراي مسئوليتي حساس و ويژه میداند.
مطالب مرتبط
بهائيان و استعمار گران 6/1. استعمار و <مذهب تراشي>
سوء استفاده از آموزههاي مهدويّت
رفاه و آسايش
بهره گيرى از تمامى قابليتها و قدرتها و نيروهاى مادى در آرمانشهر حضرت مهدى موعود(عج)
مودت و همدلى
شهر تربيت
شهر عدالت
آرمانشهر حضرت ولیعصر(عج)
بازگشت مسيح از زاويهاي ديگر
مسيحيان و بازگشت مسيح
انديشه انتظار در اديان جهان
چند نكته دربارهى مسجد سهله
ويژگىهاى مسجد سهله
اماكن زيارتى منتسب به امام زمان (عج) در ايران و جهان (1)
نقد نظرية توسعه سياسي در غرب بر اساس مباني اسلامي
مباني نظري توسعه سياسي در غرب
الگوي توسعه سياسي در پرتو عدالت مهدوي
توقيعات شيخ مفيد.
دليلهاي امكان ارتباط.
ارتباط با امام زمان(عج) در عصر غيبت
علم در عصر ظهور
در اين بخش ميتوانيد درباره موضوعاتي كه در انجمن براي آنها بخشي وجود ندارد به بحث و گفتگو بپردازيد
مدیران انجمن: رونین, Shahbaz, MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

-
- پست: 5234
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۴۷ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1747 بار
- سپاسهای دریافتی: 4179 بار
- تماس:
علم در عصر ظهور
مرکز انجمنهای تخصصی گنجینه دانش
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
مرکز انجمنهای اعتقادی گنجینه الهی
[External Link Removed for Guests]
پرش به
- بخشهاي داخلي
- ↲ اخبار و قوانين سايت
- ↲ سوالات، پيشنهادات و انتقادات
- ↲ مرکز جوامع مجازي - CentralClubs Network
- ↲ سرويس ميزباني وب - CentralClubs Hosting
- ↲ مجله الکترونيکي مرکز انجمنهاي تخصصي
- بخش تلفن همراه
- ↲ نرم افزار تلفن همراه
- ↲ Symbian App
- ↲ Android App
- ↲ Windown Phone App
- ↲ iOS App
- ↲ JAVA Mobile App
- ↲ بازيهاي تلفن همراه
- ↲ Symbian Games
- ↲ Android Games
- ↲ iOS Games
- ↲ Windows Phone Games
- ↲ JAVA Mobile Games
- ↲ گوشيهاي تلفن همراه
- ↲ Sony
- ↲ Samsung
- ↲ GLX
- ↲ Dimo
- ↲ Huawei
- ↲ Motorola
- ↲ Nokia
- ↲ گوشيهاي متفرقه
- ↲ سرگرميهاي تلفن همراه
- ↲ خدمات و سرويسهاي مخابراتي
- ↲ تازه ها و اخبار تلفن همراه
- ↲ مطالب كاربردي تلفن همراه
- ↲ متفرقه در مورد تلفن همراه
- ↲ سوالات و اشکالات تلفن همراه
- بخش كامپيوتر
- ↲ نرم افزار كامپيوتر
- ↲ گرافيک و طراحي کامپيوتري
- ↲ طراحي صفحات اينترنتي
- ↲ سوالات و اشکالات نرم افزاري
- ↲ برنامه نويسي
- ↲ C Base Programming
- ↲ Dot Net Programming
- ↲ Web Programming
- ↲ Other Programming
- ↲ Software Engineering
- ↲ Java Programming
- ↲ Database Programming
- ↲ سخت افزار كامپيوتر
- ↲ امنيت و شبكه
- ↲ امنيت
- ↲ شبکه
- ↲ تازه ها و اخبار دنياي کامپيوتر
- ↲ مطالب كاربردي كامپيوتر
- ↲ متفرقه در مورد کامپيوتر
- بخش هوا فضا
- ↲ نيروي هوايي ايران
- ↲ متفرقه درباره نیروی هوایی
- ↲ نیروی هوایی و سازندگی
- ↲ حماسه و حماسه آفرینان نيروي هوايي
- ↲ تیزپروازان در بند
- ↲ شهدا و جانباختگان نیروی هوایی
- ↲ عملیاتهاي نيروي هوايي
- ↲ دستاوردها و اخبار نيروي هوايي
- ↲ تاریخچه نیروی هوایی در ایران
- ↲ هوانيروز ايران
- ↲ حماسه و حماسه آفرينان هوانيروز
- ↲ شهدا و جانباختگان هوانيروز
- ↲ دستاوردها و اخبار هوانيروز
- ↲ هواپيماها
- ↲ هواپيماهاي نظامي
- ↲ هواپيماهاي غير نظامي
- ↲ هواپيماهاي بدون سرنشين
- ↲ بالگردها
- ↲ بالگردهاي نظامي
- ↲ بالگردهاي غير نظامي
- ↲ بالگردهاي بدون سرنشين
- ↲ اخبار بالگردها
- ↲ تسليحات هوايي
- ↲ موشكهاي هوا به هوا
- ↲ موشكهاي هوا به زمين
- ↲ موشکهاي دريايي
- ↲ موشکهاي زمين به هوا
- ↲ موشکهاي زمين به زمين
- ↲ ديگر مباحث هوانوردي
- ↲ الکترونيک هواپيمايي
- ↲ موتورهاي هوايي
- ↲ شبيه سازهاي پرواز
- ↲ گالري تصاوير هوافضا
- ↲ تصاوير هواپيماهاي جنگنده
- ↲ کليپهاي هوايي
- ↲ تصاوير هواپيماهاي بمب افکن
- ↲ تصاوير هواپيماهاي ترابري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي مسافربري
- ↲ تصاوير هواپيماهاي شناسايي
- ↲ تصاوير بالگردهاي نظامي
- ↲ تصاوير بالگردهاي غير نظامي
- ↲ تصاوير نمايشگاههاي هوايي
- ↲ تصاوير متفرقه هوايي
- ↲ انجمن نجوم
- ↲ منظومه شمسي
- ↲ كيهانشناسي
- ↲ گالري تصاوير نجوم
- ↲ اخبار نجوم
- ↲ اخبار هوافضا و هوانوردي
- ↲ مدرسه هوانوردي
- ↲ كتابخانهي هوا فضا
- ↲ متفرقه در مورد هوا فضا
- بخش جنگ افزار
- ↲ ادوات زميني
- ↲ ادوات زرهي
- ↲ تجهيزات انفرادي
- ↲ تسليحات سنگين و توپخانهاي
- ↲ خودروهاي نظامي
- ↲ تسليحات ضد زره
- ↲ ادوات دريايي
- ↲ ناوهاي هواپيمابر
- ↲ ناوشکنها
- ↲ رزم ناوها
- ↲ ناوچهها
- ↲ زيردرياييها
- ↲ تجهيزات و تسليحات دريايي
- ↲ ساير ادوات دريايي
- ↲ گالري تجهيزات و ادوات دريايي
- ↲ اخبار ادوات دريايي
- ↲ اخبار نظامي
- ↲ گالري نظامي
- ↲ متفرقه در مورد جنگ افزار
- بخش دفاع مقدس
- ↲ حماسه دفاع مقدس
- ↲ تخريب و خنثي سازي
- بخش خودرو و وسايل نقليه
- ↲ مباحث فنی و تخصصی خودرو
- ↲ معرفي خودرو
- ↲ تازهها و اخبار خودرويي
- ↲ گالري خودرو
- ↲ متفرقه وسايل نقليه
- بخش پزشکي
- ↲ پزشكي و درمان
- ↲ پزشکي
- ↲ سوال پزشکي
- ↲ بهداشت
- ↲ بهداشت عمومي
- ↲ بهداشت مواد غذايي
- ↲ لوازم آرايشي و بهداشتي
- ↲ متفرقه در مورد پزشکي
- ↲ روانشناسي و روان پزشكي
- بخش فرهنگ، تمدن و هنر
- ↲ فرهنگي هنري
- ↲ شعر و ادبيات
- ↲ فيلم و سينما
- ↲ هنرهاي نمايشي
- ↲ فرهنگ هنرهاي نمايشي
- ↲ موسيقي
- ↲ عكس و نقاشي
- ↲ تاريخ، فرهنگ و تمدن
- ↲ تاريخ ايران
- ↲ تاريخ جهان
- ↲ فلسفه
- ↲ زبانهاي خارجي
- ↲ زبان انگليسي
- ↲ زبان اسپانيايي
- ↲ هنر آشپزي
- بخش علم، فناوري و آموزش
- ↲ انجمن علم و فناوري
- ↲ انجمن آموزش
- ↲ کتاب و فرهنگ مطالعه
- ↲ دانش عمومی
- ↲ کنکور و دانشگاه
- ↲ جامعه شناسي
- ↲ خانواده
- ↲ متفرقه جامعه شناسي
- ↲ حقوق و قضا
- ↲ علوم
- ↲ فيزيک
- ↲ شيمي
- ↲ رياضي
- ↲ متالورژي
- ↲ پليمر
- ↲ علوم کشاورزي
- ↲ گياهان زراعي و باغي
- ↲ گياهان دارويي
- ↲ طبیعت و محیط زیست
- ↲ زيست شناسي
- ↲ عمران
- ↲ بتن و سازههاي بتني
- ↲ معماري و شهرسازي
- ↲ سبکها و مشاهير معماري
- ↲ شهرسازي
- ↲ معماري داخلي
- ↲ معماري منظر
- بخش الکترونيک و رباتیک
- ↲ مفاهیم اولیه و پایه در الکترونیک
- ↲ نرم افزارهای کمکی الکترونیک
- ↲ مدارهای مجتمع
- ↲ سوالات و پرسشهای مفاهیم پایه
- ↲ مدارات ساده و آسان
- ↲ مدارهای آنالوگ و دیجیتال
- ↲ شبیه ساز و طراحی مدار
- ↲ مدارات صوتی
- ↲ مدارات، منابع تغذیه سویچینگ و اینورتوری
- ↲ مدارات مخابراتی
- ↲ میکروکنترلرهای AVR
- ↲ آموزش و مثالها AVR
- ↲ طرح آماده و کامل شده AVR
- ↲ میکروکنترلرهای ARM
- ↲ سایر میکروکنترولرها و پردازندهها
- ↲ سایر میکروکنترلرها
- ↲ مدار مجتمع برنامه پذیر FPGA
- ↲ رباتیک
- ↲ اخبار و مصاحبه ها در رباتیک
- ↲ آموزش و مقالات رباتیک
- ↲ پروژهها تکمیل شده رباتیک
- ↲ مدارها و مکانیک در رباتیک
- ↲ رباتهای پرنده
- ↲ برق و الکترونیک عمومی
- ↲ تعمیر لوازم برقی
- ↲ اخبار برق و الکترونیک
- بخش بازيهاي رايانهاي
- ↲ بازيهاي رايانهاي
- ↲ كنسولهاي بازي
- ↲ PSP
- ↲ اخبار بازيها
- بخش تجاري اقتصادي
- ↲ بخش اقتصادی و مالی
- ↲ تجارت آنلاين
- ↲ بورس
- ↲ تحلیل و سیگنال روز
- ↲ کار آفرینی
- بخشهاي متفرقه
- ↲ بخش ويژه
- ↲ ساير گفتگوها
- ↲ صندلي داغ
- ↲ اخبار و حوادث
- ↲ انجمن ورزش
- ↲ آکواريوم و ماهيهاي زينتي
- ↲ معرفي سايتها و وبلاگها