دستاوردی دیگر:تونل توحید
مدیران انجمن: رونین, Shahbaz, MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

- پست: 983
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۱۲:۰۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7461 بار
- سپاسهای دریافتی: 7118 بار
- تماس:
دستاوردی دیگر:تونل توحید
بزرگترین تونل شهری ایران در شرایطی گشایش مییابد که با توجه به ترافیک سنگین و نیاز شدید بخشی از شهر به اتصال 2بزرگراه چمران و نواب صفوی، پروژه تونل توحید دارای 2رشته تونل مجاور هم ( دو قلو ) و هر رشته دارای 3باند رفت و برگشت به طول 2136 متر است.
این در حالی است که اتصال این دو بزرگراه (از میدان توحید تا میدان جمهوری) تا سال 1377 بلاتکلیف بود، اما با توجه به حساسیت، ترافیک سنگین و نیاز شدید شهر به اتصال این دو بزرگراه، شهرداری تهران در سال 1377 اقدام به انتخاب مشاور برای مطالعه و بررسی اتصال این دو بزرگراه کرد، در همین راستا در اواخر سال 1385 پیمانکار انتخاب و در 29/3/86 رسما عملیات اجرایی پروژه تونل توحید شروع شد.
این در حالی است که با احتساب و برنامه زمانبندی شده، پروژه باید در مدت 29 ماه از زمان عقد قرارداد اجرا، تکمیل و بهرهبرداری شود که همین مدت زمان تعیین شده برای انجام این پروژه بزرگ با این موقعیت مکانی و ویژگیهای استثنایی، یک رکورد کم نظیر در جهان برای کشور است. از ویژگیهای خاص، مهم و منحصر به فرد این پروژه، باید به تلاقی تونل با خط 2و4 مترو اشاره کرد.
این در شرایطی است که در روند حفاری، تونل توحید گاهی با ناپایداری خاک بهویژه در شمال شفت میدان توحید مواجه شده است که این امر کندی عملیات اجرا را در برداشته و همچنین در طول مسیر حفاری به معارضانی از جمله لولههای آب شرب، تاسیسات شهری، رشتههای متعدد قنات، کانالهای فاضلاب و غیره برخورد کرده که با تمهیدات لازم و دقت، موانع را رفع و روند اجرا درحال پیشروی است.
برای اجرای این پروژه 6 کارگاه اصلی در نقاط مختلف: 1- رمپ شمالی، ابتدای خیابان باقر خان 2- میدان توحید 3- نیایش، بین توحید و آزادی 4- تقاطع خیابان آزادی و توحید 5- میدان جمهوری 6- تقاطع خیابان آذربایجان با نواب، به اضافه حدود 30 جبهه کاری در محل مستقر و فعال هستند.
از نکات بارز و قابل اهمیت دیگر، توانمندی فنی و تجربی 3هزار و 400 نفر پرسنل اجرایی در تونل توحید و استفاده از 708 دستگاه تجهیزات سبک و سنگین مدرن درروند اجرای پروژه است.
در احداث و تجهیزات مورد استفاده در تونل توحید از تکنولوژی و دانش فنی و مهندسی روز بهره گرفته شده که از جمله شامل 70 عدد جتفن، 11 اگزوز فن برای تهویه وخروج هوای آلوده و ورود هوای تازه به تونل، ژنراتورهای اختصاصی و اضطراری برق که درصورت قطع برق تهران و شبکه سراسری بهصورت خودکار برق تونل را همواره روشن نگه دارد و جبران قطع برق کند و تأمین روشنایی استاندارد و پیشبینی تنظیم نور طبیعی بیرون و نور مصنوعی داخل تونل (عدمخیرگی )، تعبیه شبکههای فاضلاب و همچنین نصب بیش از 3هزار شمع و بیش از 25هزار قطعه بتنی و نصب سیستم هوشمند و محاسبه دقیق و مقاومسازی تونل در مواجهه با زلزله و تکانهای تخریبی ناشی از گسلهاست.
تونل توحید نخستین بزرگراه شمال به جنوب تهران است که 2 بزرگراه شهید چمران و شهید نواب صفوی را به یکدیگر متصل خواهد کرد.
با بهرهبرداری از تونل توحید، مشکل ترافیک در حدفاصل تقاطع خیابان باقرخان و بزرگراه شهید چمران و خیابان آذربایجان و بزرگراه شهید نواب صفوی رفع میشود که صرفهجویی در مصرف بنزین و کاهش آلودگیهای هوا، صوتی و بصری را نیز به دنبال خواهد داشت.
مشخصات تونل توحید
نوع: دوقلو
طول: 2136متر
شیب متوسط طولی تونل: 4 درصد
تعداد خطوط عبوری از هر باند: 3
عرض خارجی: 30 متر
حداکثر عمق از سطح: سی و یک و نیم متر
شرایط کلی قرارداد
کارفرما: سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
مدیریت طرح: شرکت مدیریت راهبردی ابنیه مهندسی ( مرام )
پیمانکار: شرکت ساختمانی پرلیت
اطلاعات قراردادی پروژه
مدیریت طرح: شرکت مدیریت راهبردی ابنیه مهندسی ( مرام (
پیمانکار : شرکت ساختمانی پرلیت
تاریخ انعقاد قرارداد ( ابلاغ ):21/3/86
تاریخ تحویل زمین: 28/3/86
تاریخ شروع واقعی: 29/3/86
شرح کلی پروژه
اجرای 2 رشته تونل مجاور یکدیگر ( دوقلو ) جهت اتصال بزرگراه چمران به بزرگراه نواب شامل 3 باند رفت و 3 باند برگشت و احداث مسیر دسترسی و پیادهروی اضطراری در طرفین تونل با گاباری عبوری هر تونل به ابعاد 5 در11متر با رمپ و لوپها و دسترسیهای مورد نیاز در ابتدا و انتهای تونل با تمام امکانات و تأسیسات مکانیکی و برقی مورد نیاز بر اساس شرح خدمات و در قالب قرارداد EPC .
بخشهای مختلف پروژه
-1 کارگاه رمپ شمالی از پایین پل گیشا تا ابتدای خیابان باقرخان
-2 کارگاه میدان توحید
-3 کارگاه نیایش مابین میدان توحید و تقاطع آزادی
-4 کارگاه تقاطع خیابان آزادی
-5 کارگاه میدان جمهوری
-6 کارگاه تقاطع خیابان آذربایجان با نواب
مشخصات فنی پروژه
این تونل با 2 پرتال از شمال خیابان باقرخان تا خیابان آذربایجان در بزرگراه نواب احداث میشود و شامل 6 کارگاه جهت انجام بخشهای مختلف پروژه است. عملیات بازگشایی 2 رمپ ورودی و خروجی تونل از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که تأثیر عمدهای بر وضعیت ترافیک منطقه خواهد داشت. تلاقی تونل با خطوط مترو باعث شده تا مطالعات فنی در سطح بالایی انجام پذیرد. از کارگاههایی که در اولویت تجهیز و شروع فعالیت بودند میتوان به کارگاههای رمپ شمالی و میدان توحید و میدان جمهوری و تقاطع آزادی اشاره کرد. مسیر انحراف ترافیک شمال باقرخان با وجود معارض متعدد ملکی و تأسیساتی از اهمیت ویژهای جهت عملیاتی شدن فعالیتهای اصلی برخوردار است.
مزایای احداث تونل توحید
کاهش نیاز به رفع معارض ملکی و تاسیسات شهری، ارتقای عملکرد کریدور شهید چمران _ شهید نواب در شبکه معابر شهر تهران از جاده دسترسی به بزرگراه، افزایش سرعت اجرای پروژه و در نتیجه تسریع در بهرهبرداری از آن، کاهش زمان سفرهای درون شهری، ترافیک عبوری به علت افزایش متوسط سرعت حرکت وسایل نقلیه و تسهیل در دسترسیهای محلی، کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه و جلوگیری از هدر رفتن سوخت، افزایش ایمنی عبور و مرور و در نتیجه کاهش حوادث، تصادفات و جرایم ترافیکی، کاهش آلودگی محیط زیست اعم از صوتی و هوایی، کاهش استهلاک وسایل نقلیه و هزینههای نگهداری و تامین قطعات یدکی، بالا رفتن امنیت فکری و کاهش اضطراب شهروندان مزایای احداث تونل توحید.این تونل از شمال خیابان باقرخان تا خیابان آذربایجان در بزرگراه شهیدنوابصفوی احداث میشود تا شمال به جنوب تهران را متصل کند. شرکت مدیریت راهبردی ابنیه مهندسی (مرام) مجری پروژه تونل توحید است.
شرکت ساختمانی پرلیت پیمانکار این پروژه است و رتبههای زیر را دارد:
رتبه 1 آب
رتبه 1 راهوترابری
رتبه 1 ابنیه
رتبه 1 تأسیسات
رتبه 2 صنعت
رتبه 5 اکتشافات زیرزمینی
این در حالی است که اتصال این دو بزرگراه (از میدان توحید تا میدان جمهوری) تا سال 1377 بلاتکلیف بود، اما با توجه به حساسیت، ترافیک سنگین و نیاز شدید شهر به اتصال این دو بزرگراه، شهرداری تهران در سال 1377 اقدام به انتخاب مشاور برای مطالعه و بررسی اتصال این دو بزرگراه کرد، در همین راستا در اواخر سال 1385 پیمانکار انتخاب و در 29/3/86 رسما عملیات اجرایی پروژه تونل توحید شروع شد.
این در حالی است که با احتساب و برنامه زمانبندی شده، پروژه باید در مدت 29 ماه از زمان عقد قرارداد اجرا، تکمیل و بهرهبرداری شود که همین مدت زمان تعیین شده برای انجام این پروژه بزرگ با این موقعیت مکانی و ویژگیهای استثنایی، یک رکورد کم نظیر در جهان برای کشور است. از ویژگیهای خاص، مهم و منحصر به فرد این پروژه، باید به تلاقی تونل با خط 2و4 مترو اشاره کرد.
این در شرایطی است که در روند حفاری، تونل توحید گاهی با ناپایداری خاک بهویژه در شمال شفت میدان توحید مواجه شده است که این امر کندی عملیات اجرا را در برداشته و همچنین در طول مسیر حفاری به معارضانی از جمله لولههای آب شرب، تاسیسات شهری، رشتههای متعدد قنات، کانالهای فاضلاب و غیره برخورد کرده که با تمهیدات لازم و دقت، موانع را رفع و روند اجرا درحال پیشروی است.
برای اجرای این پروژه 6 کارگاه اصلی در نقاط مختلف: 1- رمپ شمالی، ابتدای خیابان باقر خان 2- میدان توحید 3- نیایش، بین توحید و آزادی 4- تقاطع خیابان آزادی و توحید 5- میدان جمهوری 6- تقاطع خیابان آذربایجان با نواب، به اضافه حدود 30 جبهه کاری در محل مستقر و فعال هستند.
از نکات بارز و قابل اهمیت دیگر، توانمندی فنی و تجربی 3هزار و 400 نفر پرسنل اجرایی در تونل توحید و استفاده از 708 دستگاه تجهیزات سبک و سنگین مدرن درروند اجرای پروژه است.
در احداث و تجهیزات مورد استفاده در تونل توحید از تکنولوژی و دانش فنی و مهندسی روز بهره گرفته شده که از جمله شامل 70 عدد جتفن، 11 اگزوز فن برای تهویه وخروج هوای آلوده و ورود هوای تازه به تونل، ژنراتورهای اختصاصی و اضطراری برق که درصورت قطع برق تهران و شبکه سراسری بهصورت خودکار برق تونل را همواره روشن نگه دارد و جبران قطع برق کند و تأمین روشنایی استاندارد و پیشبینی تنظیم نور طبیعی بیرون و نور مصنوعی داخل تونل (عدمخیرگی )، تعبیه شبکههای فاضلاب و همچنین نصب بیش از 3هزار شمع و بیش از 25هزار قطعه بتنی و نصب سیستم هوشمند و محاسبه دقیق و مقاومسازی تونل در مواجهه با زلزله و تکانهای تخریبی ناشی از گسلهاست.
تونل توحید نخستین بزرگراه شمال به جنوب تهران است که 2 بزرگراه شهید چمران و شهید نواب صفوی را به یکدیگر متصل خواهد کرد.
با بهرهبرداری از تونل توحید، مشکل ترافیک در حدفاصل تقاطع خیابان باقرخان و بزرگراه شهید چمران و خیابان آذربایجان و بزرگراه شهید نواب صفوی رفع میشود که صرفهجویی در مصرف بنزین و کاهش آلودگیهای هوا، صوتی و بصری را نیز به دنبال خواهد داشت.
مشخصات تونل توحید
نوع: دوقلو
طول: 2136متر
شیب متوسط طولی تونل: 4 درصد
تعداد خطوط عبوری از هر باند: 3
عرض خارجی: 30 متر
حداکثر عمق از سطح: سی و یک و نیم متر
شرایط کلی قرارداد
کارفرما: سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
مدیریت طرح: شرکت مدیریت راهبردی ابنیه مهندسی ( مرام )
پیمانکار: شرکت ساختمانی پرلیت
اطلاعات قراردادی پروژه
مدیریت طرح: شرکت مدیریت راهبردی ابنیه مهندسی ( مرام (
پیمانکار : شرکت ساختمانی پرلیت
تاریخ انعقاد قرارداد ( ابلاغ ):21/3/86
تاریخ تحویل زمین: 28/3/86
تاریخ شروع واقعی: 29/3/86
شرح کلی پروژه
اجرای 2 رشته تونل مجاور یکدیگر ( دوقلو ) جهت اتصال بزرگراه چمران به بزرگراه نواب شامل 3 باند رفت و 3 باند برگشت و احداث مسیر دسترسی و پیادهروی اضطراری در طرفین تونل با گاباری عبوری هر تونل به ابعاد 5 در11متر با رمپ و لوپها و دسترسیهای مورد نیاز در ابتدا و انتهای تونل با تمام امکانات و تأسیسات مکانیکی و برقی مورد نیاز بر اساس شرح خدمات و در قالب قرارداد EPC .
بخشهای مختلف پروژه
-1 کارگاه رمپ شمالی از پایین پل گیشا تا ابتدای خیابان باقرخان
-2 کارگاه میدان توحید
-3 کارگاه نیایش مابین میدان توحید و تقاطع آزادی
-4 کارگاه تقاطع خیابان آزادی
-5 کارگاه میدان جمهوری
-6 کارگاه تقاطع خیابان آذربایجان با نواب
مشخصات فنی پروژه
این تونل با 2 پرتال از شمال خیابان باقرخان تا خیابان آذربایجان در بزرگراه نواب احداث میشود و شامل 6 کارگاه جهت انجام بخشهای مختلف پروژه است. عملیات بازگشایی 2 رمپ ورودی و خروجی تونل از اهمیت بالایی برخوردار است به طوری که تأثیر عمدهای بر وضعیت ترافیک منطقه خواهد داشت. تلاقی تونل با خطوط مترو باعث شده تا مطالعات فنی در سطح بالایی انجام پذیرد. از کارگاههایی که در اولویت تجهیز و شروع فعالیت بودند میتوان به کارگاههای رمپ شمالی و میدان توحید و میدان جمهوری و تقاطع آزادی اشاره کرد. مسیر انحراف ترافیک شمال باقرخان با وجود معارض متعدد ملکی و تأسیساتی از اهمیت ویژهای جهت عملیاتی شدن فعالیتهای اصلی برخوردار است.
مزایای احداث تونل توحید
کاهش نیاز به رفع معارض ملکی و تاسیسات شهری، ارتقای عملکرد کریدور شهید چمران _ شهید نواب در شبکه معابر شهر تهران از جاده دسترسی به بزرگراه، افزایش سرعت اجرای پروژه و در نتیجه تسریع در بهرهبرداری از آن، کاهش زمان سفرهای درون شهری، ترافیک عبوری به علت افزایش متوسط سرعت حرکت وسایل نقلیه و تسهیل در دسترسیهای محلی، کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه و جلوگیری از هدر رفتن سوخت، افزایش ایمنی عبور و مرور و در نتیجه کاهش حوادث، تصادفات و جرایم ترافیکی، کاهش آلودگی محیط زیست اعم از صوتی و هوایی، کاهش استهلاک وسایل نقلیه و هزینههای نگهداری و تامین قطعات یدکی، بالا رفتن امنیت فکری و کاهش اضطراب شهروندان مزایای احداث تونل توحید.این تونل از شمال خیابان باقرخان تا خیابان آذربایجان در بزرگراه شهیدنوابصفوی احداث میشود تا شمال به جنوب تهران را متصل کند. شرکت مدیریت راهبردی ابنیه مهندسی (مرام) مجری پروژه تونل توحید است.
شرکت ساختمانی پرلیت پیمانکار این پروژه است و رتبههای زیر را دارد:
رتبه 1 آب
رتبه 1 راهوترابری
رتبه 1 ابنیه
رتبه 1 تأسیسات
رتبه 2 صنعت
رتبه 5 اکتشافات زیرزمینی

- پست: 983
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۱۲:۰۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7461 بار
- سپاسهای دریافتی: 7118 بار
- تماس:
Re: دستاوردی دیگر:تونل توحید
تونل توحيد افتتاح شد
تونل توحيد تهران به عنوان طولاني ترين تونل شهري کشور صبح امروز -دوشنبه- دوازدهم بهمن ماه همزمان با سالگرد ورود تاريخي حضرت امام خميني (ره) به ميهن اسلامي به روي شهروندان تهراني گشوده شد.
به گزارش ايرنا، اين تونل که کلنگ احداث آن حدود 32 ماه قبل به زمين زده شد، در سه شيفت کاري با سه هزار و 400 کارگر احداث شده و يکي از سريعترين تونل هاي احداث شده در دنيا به شمار مي رود .
سالها بود شهروندان تهراني چراغ قرمز طولاني ميدان توحيد و ترافيک ناشي از آن را به عنوان کابوسي در ترددهاي شهري مي دانستند که حال با احداث و افتتاح تونل توحيد، تردد روان پيش روي شهروندان تهراني قرار گرفته است.
بزرگترين تونل شهري ايران در شرايطي به روي شهروندان تهراني گشايش مييابد که با توجه به ترافيک سنگين و نياز شديد بخشي از شهر به اتصال دو بزرگراه چمران و نواب صفوي، اين پروژه دو رشته تونل مجاور هم ( دو قلو ) و هر رشته سه باند رفت و برگشت به طول 2136 متر دارد.
اين در حالي است که اتصال اين دو بزرگراه (از ميدان توحيد تا ميدان جمهوري) تا سال 1377 بلاتکليف بود، اما با توجه به حساسيت، ترافيک سنگين و نياز شديد شهر به اتصال اين دو ، شهرداري تهران در سال 1377 اقدام به انتخاب مشاور براي مطالعه و بررسي اتصال اين دو بزرگراه کرد، در همين راستا در اواخر سال 1385 پيمانکار انتخاب و در 3/86/29 به طور رسمي عمليات اجرايي پروژه تونل توحيد آغاز شد.
با احتساب و برنامه زمانبندي شده، پروژه بايد در مدت 29 ماه از زمان عقد قرارداد اجرا، تکميل و بهرهبرداري مي شد که همين مدت زمان تعيين شده براي انجام اين پروژه بزرگ با اين موقعيت مکاني و ويژگيهاي استثنايي، يک رکورد کم نظير در جهان براي کشور است. از ويژگيهاي خاص، مهم و منحصر به فرد اين پروژه، بايد به تلاقي تونل با خط 2و4 مترو اشاره کرد.
اين در شرايطي است که در روند حفاري تونل توحيد گاهي با ناپايداري خاک بهويژه در شمال ميدان توحيد مواجه شد که اين امر کندي عمليات اجرا را در برداشته و همچنين در طول مسير حفاري به معارضاني از جمله لولههاي آب شرب، تاسيسات شهري، رشتههاي متعدد قنات، کانالهاي فاضلاب و غيره برخورد کرده که با تمهيدات لازم و دقت، موانع را رفع و روند اجرا درحال پيشروي است.
براي اجراي اين پروژه شش کارگاه اصلي در نقاط مختلف: 1- رمپ شمالي، ابتداي خيابان باقر خان 2- ميدان توحيد 3- نيايش، بين توحيد و آزادي 4- تقاطع خيابان آزادي و توحيد 5- ميدان جمهوري 6- تقاطع خيابان آذربايجان با نواب، به اضافه حدود 30 جبهه کاري در محل مستقر و فعال بودند.
از نکات بارز و قابل اهميت ديگر، توانمندي فني و تجربي 3هزار و 400 نفر پرسنل اجرايي در تونل توحيد و استفاده از 708 دستگاه تجهيزات سبک و سنگين مدرن درروند اجراي پروژه است.
در احداث و تجهيزات مورد استفاده در تونل توحيد از فناوري و دانش فني و مهندسي روز بهره گرفته شده که از جمله شامل 70 عدد جتفن، 11 اگزوز فن براي تهويه وخروج هواي آلوده و ورود هواي تازه به تونل، ژنراتورهاي اختصاصي و اضطراري برق که درصورت قطع برق تهران و شبکه سراسري بهصورت خودکار برق تونل را همواره روشن نگه دارد و تأمين روشنايي استاندارد و پيشبيني تنظيم نور طبيعي بيرون و نور مصنوعي داخل تونل (عدمخيرگي )، تعبيه شبکههاي فاضلاب و همچنين نصب بيش از 3هزار شمع و بيش از 25هزار قطعه بتني و نصب سيستم هوشمند و محاسبه دقيق و مقاومسازي تونل در مواجهه با زلزله و تکانهاي تخريبي ناشي از گسلهاست.
تونل توحيد نخستين بزرگراه شمال به جنوب تهران است که دو بزرگراه شهيد چمران و شهيد نواب صفوي را به يکديگر متصل خواهد کرد.
با بهرهبرداري از تونل توحيد، مشکل ترافيک در حدفاصل تقاطع خيابان باقرخان و بزرگراه شهيد چمران و خيابان آذربايجان و بزرگراه شهيد نواب صفوي رفع ميشود که صرفهجويي در مصرف بنزين و کاهش آلودگيهاي هوا، صوتي و بصري را نيز به دنبال خواهد داشت.
تونل توحيد تهران به عنوان طولاني ترين تونل شهري کشور صبح امروز -دوشنبه- دوازدهم بهمن ماه همزمان با سالگرد ورود تاريخي حضرت امام خميني (ره) به ميهن اسلامي به روي شهروندان تهراني گشوده شد.
به گزارش ايرنا، اين تونل که کلنگ احداث آن حدود 32 ماه قبل به زمين زده شد، در سه شيفت کاري با سه هزار و 400 کارگر احداث شده و يکي از سريعترين تونل هاي احداث شده در دنيا به شمار مي رود .
سالها بود شهروندان تهراني چراغ قرمز طولاني ميدان توحيد و ترافيک ناشي از آن را به عنوان کابوسي در ترددهاي شهري مي دانستند که حال با احداث و افتتاح تونل توحيد، تردد روان پيش روي شهروندان تهراني قرار گرفته است.
بزرگترين تونل شهري ايران در شرايطي به روي شهروندان تهراني گشايش مييابد که با توجه به ترافيک سنگين و نياز شديد بخشي از شهر به اتصال دو بزرگراه چمران و نواب صفوي، اين پروژه دو رشته تونل مجاور هم ( دو قلو ) و هر رشته سه باند رفت و برگشت به طول 2136 متر دارد.
اين در حالي است که اتصال اين دو بزرگراه (از ميدان توحيد تا ميدان جمهوري) تا سال 1377 بلاتکليف بود، اما با توجه به حساسيت، ترافيک سنگين و نياز شديد شهر به اتصال اين دو ، شهرداري تهران در سال 1377 اقدام به انتخاب مشاور براي مطالعه و بررسي اتصال اين دو بزرگراه کرد، در همين راستا در اواخر سال 1385 پيمانکار انتخاب و در 3/86/29 به طور رسمي عمليات اجرايي پروژه تونل توحيد آغاز شد.
با احتساب و برنامه زمانبندي شده، پروژه بايد در مدت 29 ماه از زمان عقد قرارداد اجرا، تکميل و بهرهبرداري مي شد که همين مدت زمان تعيين شده براي انجام اين پروژه بزرگ با اين موقعيت مکاني و ويژگيهاي استثنايي، يک رکورد کم نظير در جهان براي کشور است. از ويژگيهاي خاص، مهم و منحصر به فرد اين پروژه، بايد به تلاقي تونل با خط 2و4 مترو اشاره کرد.
اين در شرايطي است که در روند حفاري تونل توحيد گاهي با ناپايداري خاک بهويژه در شمال ميدان توحيد مواجه شد که اين امر کندي عمليات اجرا را در برداشته و همچنين در طول مسير حفاري به معارضاني از جمله لولههاي آب شرب، تاسيسات شهري، رشتههاي متعدد قنات، کانالهاي فاضلاب و غيره برخورد کرده که با تمهيدات لازم و دقت، موانع را رفع و روند اجرا درحال پيشروي است.
براي اجراي اين پروژه شش کارگاه اصلي در نقاط مختلف: 1- رمپ شمالي، ابتداي خيابان باقر خان 2- ميدان توحيد 3- نيايش، بين توحيد و آزادي 4- تقاطع خيابان آزادي و توحيد 5- ميدان جمهوري 6- تقاطع خيابان آذربايجان با نواب، به اضافه حدود 30 جبهه کاري در محل مستقر و فعال بودند.
از نکات بارز و قابل اهميت ديگر، توانمندي فني و تجربي 3هزار و 400 نفر پرسنل اجرايي در تونل توحيد و استفاده از 708 دستگاه تجهيزات سبک و سنگين مدرن درروند اجراي پروژه است.
در احداث و تجهيزات مورد استفاده در تونل توحيد از فناوري و دانش فني و مهندسي روز بهره گرفته شده که از جمله شامل 70 عدد جتفن، 11 اگزوز فن براي تهويه وخروج هواي آلوده و ورود هواي تازه به تونل، ژنراتورهاي اختصاصي و اضطراري برق که درصورت قطع برق تهران و شبکه سراسري بهصورت خودکار برق تونل را همواره روشن نگه دارد و تأمين روشنايي استاندارد و پيشبيني تنظيم نور طبيعي بيرون و نور مصنوعي داخل تونل (عدمخيرگي )، تعبيه شبکههاي فاضلاب و همچنين نصب بيش از 3هزار شمع و بيش از 25هزار قطعه بتني و نصب سيستم هوشمند و محاسبه دقيق و مقاومسازي تونل در مواجهه با زلزله و تکانهاي تخريبي ناشي از گسلهاست.
تونل توحيد نخستين بزرگراه شمال به جنوب تهران است که دو بزرگراه شهيد چمران و شهيد نواب صفوي را به يکديگر متصل خواهد کرد.
با بهرهبرداري از تونل توحيد، مشکل ترافيک در حدفاصل تقاطع خيابان باقرخان و بزرگراه شهيد چمران و خيابان آذربايجان و بزرگراه شهيد نواب صفوي رفع ميشود که صرفهجويي در مصرف بنزين و کاهش آلودگيهاي هوا، صوتي و بصري را نيز به دنبال خواهد داشت.

- پست: 983
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۱۲:۰۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7461 بار
- سپاسهای دریافتی: 7118 بار
- تماس:
Re: دستاوردی دیگر:تونل توحید
حاشیه های افتتاح تونل توحید
تونل توحيد با عبور كاروان انقلاب كه گذر 30 سال تاريخ را نشان ميداد در مسيري گلكاري شده افتتاح شد.
به گزارش ایلنا اين كاروان كه ساعاتي قبل از زمان رسيدن امام خميني در سال 57 مقابل تونل متوقف بودند راس ساعت 9:33 دقيقه، يعني درست لحظه ورود امام به كشور پس از سرود جمهورياسلامي وارد تونل شدند به سمت حرم امامخميني حركت كردند.
كاروانهاي انقلاب كه از خودروهاي عمومي قديمي تا خودروهاي لوكس قديمي پشت هم در حركت بودندخاطره 30 سال گذشته را مرور ميكردند، رانندگان با لباسهاي قديمي و با چهرههايي شبيه مردان آن سالها همراه با سوت و كف، بوغ و گاهي هم جيغ بدرقه شدند.چون در حاشيه ديوارههاي تونل دهها كودك و نوجوان در كنار خانوادههاي خود به صف شده و با در دست داشتن گل كاروانها را همراهي ميكردند.
بعد از عبور كاروانهاي انقلاب نوبت رسيد به شهرونداني كه ماهها پيش براي اين مراسم ثبتنام كرده بودند، پس از عبور كاروانهاي انقلاب به آنها اجازه داده شد كه با خودروهاي شخصي از اين مسير عبور كنند. مسيري كه دقيقا از همان لحظه مسير جديد رفتوآمد تهرانيها شد.
اما در مراسم امروز فقط خبرنگاران و ميهمانان تماشاگر اين برنامه نبودند، در بالاي ديوارههاي تونل نيز مردم ساعتها به انتظار افتتاح تونل ايستاده و سر از پا نميشناسند و مدام سرك ميكشند تا شايد با فاصلهاي نزديكتر از ديگران ميهمانان، مراسم افتتاح را ببينند.
همسايههاي اين پروژه هم حالا با خيال راحت از پشت پنجرههاي خود ميهمان اين مراسم بودند و خبرنگاران را همراهي ميكردند.
مراسمي كه به گفته برخي مسوولان ميزبان 150 خبرنگار بود كه با شور و هيجان بعد از گذشت ماهها پيگيري و گزارشنويسي افتتاح پروژه را خبر ميكردند.
سوژه امروز تنها تماشاگران و ميهمانان مراسم نبودند عكاسهايي كه ماهها بعد از بازديدهاي كوتاه تصاويري را از تونل مخابره كرده بودندامروز در ميان همهمه ميهمانان و همكاران، به سختي تعادل خود را بر روي ميلههاي اتوبوس بدون سقف مخصوص حمل و نقل خبرنگاران و عكاسان حفظ ميكردند تا تولد تونل توحيد را ثبت كنند. هرچند گاهي خبرنگاران هم به كمك آنها ميآمدند و با كمك تلفنهاي همراه خود تصاوير يادگاري را ثبت ميكردند.
با اين حال مراسم امروز در كنار اين ميهمانان، ميزبان برخي از اعضاي شوراي شهر همچون بيادي، دبير،چمران و طلايي مسئولان شهري مانند قاليباف، تشكريهاشمي، بيژني و ايازي و برخي مسئولان كشوري مانند حجتالاسلام رازيني، سرهنگ هاشمي (رئيس پليس راهور) بود.
تونل توحيد با عبور كاروان انقلاب كه گذر 30 سال تاريخ را نشان ميداد در مسيري گلكاري شده افتتاح شد.
به گزارش ایلنا اين كاروان كه ساعاتي قبل از زمان رسيدن امام خميني در سال 57 مقابل تونل متوقف بودند راس ساعت 9:33 دقيقه، يعني درست لحظه ورود امام به كشور پس از سرود جمهورياسلامي وارد تونل شدند به سمت حرم امامخميني حركت كردند.
كاروانهاي انقلاب كه از خودروهاي عمومي قديمي تا خودروهاي لوكس قديمي پشت هم در حركت بودندخاطره 30 سال گذشته را مرور ميكردند، رانندگان با لباسهاي قديمي و با چهرههايي شبيه مردان آن سالها همراه با سوت و كف، بوغ و گاهي هم جيغ بدرقه شدند.چون در حاشيه ديوارههاي تونل دهها كودك و نوجوان در كنار خانوادههاي خود به صف شده و با در دست داشتن گل كاروانها را همراهي ميكردند.
بعد از عبور كاروانهاي انقلاب نوبت رسيد به شهرونداني كه ماهها پيش براي اين مراسم ثبتنام كرده بودند، پس از عبور كاروانهاي انقلاب به آنها اجازه داده شد كه با خودروهاي شخصي از اين مسير عبور كنند. مسيري كه دقيقا از همان لحظه مسير جديد رفتوآمد تهرانيها شد.
اما در مراسم امروز فقط خبرنگاران و ميهمانان تماشاگر اين برنامه نبودند، در بالاي ديوارههاي تونل نيز مردم ساعتها به انتظار افتتاح تونل ايستاده و سر از پا نميشناسند و مدام سرك ميكشند تا شايد با فاصلهاي نزديكتر از ديگران ميهمانان، مراسم افتتاح را ببينند.
همسايههاي اين پروژه هم حالا با خيال راحت از پشت پنجرههاي خود ميهمان اين مراسم بودند و خبرنگاران را همراهي ميكردند.
مراسمي كه به گفته برخي مسوولان ميزبان 150 خبرنگار بود كه با شور و هيجان بعد از گذشت ماهها پيگيري و گزارشنويسي افتتاح پروژه را خبر ميكردند.
سوژه امروز تنها تماشاگران و ميهمانان مراسم نبودند عكاسهايي كه ماهها بعد از بازديدهاي كوتاه تصاويري را از تونل مخابره كرده بودندامروز در ميان همهمه ميهمانان و همكاران، به سختي تعادل خود را بر روي ميلههاي اتوبوس بدون سقف مخصوص حمل و نقل خبرنگاران و عكاسان حفظ ميكردند تا تولد تونل توحيد را ثبت كنند. هرچند گاهي خبرنگاران هم به كمك آنها ميآمدند و با كمك تلفنهاي همراه خود تصاوير يادگاري را ثبت ميكردند.
با اين حال مراسم امروز در كنار اين ميهمانان، ميزبان برخي از اعضاي شوراي شهر همچون بيادي، دبير،چمران و طلايي مسئولان شهري مانند قاليباف، تشكريهاشمي، بيژني و ايازي و برخي مسئولان كشوري مانند حجتالاسلام رازيني، سرهنگ هاشمي (رئيس پليس راهور) بود.

- پست: 983
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۱۲:۰۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7461 بار
- سپاسهای دریافتی: 7118 بار
- تماس:
Re: دستاوردی دیگر:تونل توحید
اولین تصادف در تونل توحید ، بدون مصدوم
تونل توحيد در اولين روز از بهرهبرداري خود شاهد، تصادف يك دستگاه خودرو با عابرپياده بود.
اورژانس تهران درباره جزييات اين خبر به ايسنا، گفت: وقوع يك فقره تصادف خودرو با عابر پياده در تونل «توحيد» در ساعت 10:27 از سوي مركز كنترل ترافيك به اورژانس گزارش شد.
بنابراين گزارش، اين در حالي بود كه آمبولانسهاي اورژانس در ورودي شمال و جنوب تونل توحيد مستقر بودند. در نتيجه بلافاصله يكي از آمبولانسهاي مستقر به محل حادثه اعزام شد، اما امدادگران فرد حادثهديده را مشاهده نكردند و پس از هشت دقيقه جستوجو به دليل نيافتن مصدوم به محل اوليه استقرار خود بازگشتند.
اورژانس تهران اعلام كرد: به نظر ميرسد عابرپياده حادثهديده بلافاصله پس از تصادف و پيش از رسيدن آمبولانس اورژانس به بيمارستان منتقل شده بود.
تونل توحيد در اولين روز از بهرهبرداري خود شاهد، تصادف يك دستگاه خودرو با عابرپياده بود.
اورژانس تهران درباره جزييات اين خبر به ايسنا، گفت: وقوع يك فقره تصادف خودرو با عابر پياده در تونل «توحيد» در ساعت 10:27 از سوي مركز كنترل ترافيك به اورژانس گزارش شد.
بنابراين گزارش، اين در حالي بود كه آمبولانسهاي اورژانس در ورودي شمال و جنوب تونل توحيد مستقر بودند. در نتيجه بلافاصله يكي از آمبولانسهاي مستقر به محل حادثه اعزام شد، اما امدادگران فرد حادثهديده را مشاهده نكردند و پس از هشت دقيقه جستوجو به دليل نيافتن مصدوم به محل اوليه استقرار خود بازگشتند.
اورژانس تهران اعلام كرد: به نظر ميرسد عابرپياده حادثهديده بلافاصله پس از تصادف و پيش از رسيدن آمبولانس اورژانس به بيمارستان منتقل شده بود.

- پست: 983
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۱۲:۰۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7461 بار
- سپاسهای دریافتی: 7118 بار
- تماس:
Re: دستاوردی دیگر:تونل توحید
گشايش تونل توحيد
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

- پست: 983
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۱۲:۰۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7461 بار
- سپاسهای دریافتی: 7118 بار
- تماس:
Re: دستاوردی دیگر:تونل توحید
گشايش تونل توحيد (2)
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]

- پست: 4394
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6716 بار
- سپاسهای دریافتی: 12104 بار
- تماس:
Re: دستاوردی دیگر:تونل توحید
jezghele نوشته شده: : افتتاح تونل
عکسهای انتخاباتی قالیباف برای دوره بعدی ریاست جمهوری ! ...
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
جکسون براون

- پست: 983
- تاریخ عضویت: یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۷, ۱۲:۰۵ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 7461 بار
- سپاسهای دریافتی: 7118 بار
- تماس:
Re: دستاوردی دیگر:تونل توحید
سخنگوي شهرداري تهران گفت: عبور از تونل توحيد از روز 12 بهمن تا امروز به صورت شبانهروزي است و از فردا از ساعت 22 تا 6 صبح به مدت 2 ماه براي انجام ريزهكاريها مسدود ميشود.
محمدهادي ايازي در گفتوگو با خبرنگار اجتماعي فارس در پاسخ به اين پرسش كه آيا ترافيك در تونل توحيد ديروز و امروز بسيار زياد بوده است، گفت: بله. ترافيك زياد است.
سخنگوي شهرداري تهران شدت بار ترافيكي در اين محدوده گفت: بار ترافيكي به علت استقبال شديد شهروندان بوده است.
وي ادامه داد: ابتدا مردم ميترسيدند تونل ريزش كند، حالا كه خيالشان راحت شده كه تونل ايمن است از آن عبور ميكنند.
ايازي در پاسخ به اين پرسش كه دود زيادي روز گذشته وسط تونل را پر كرده بود، گفت: به علت ترافيك زياد اين اتفاق افتاده است و در پي رفع آن هستيم.
محمدهادي ايازي در گفتوگو با خبرنگار اجتماعي فارس در پاسخ به اين پرسش كه آيا ترافيك در تونل توحيد ديروز و امروز بسيار زياد بوده است، گفت: بله. ترافيك زياد است.
سخنگوي شهرداري تهران شدت بار ترافيكي در اين محدوده گفت: بار ترافيكي به علت استقبال شديد شهروندان بوده است.
وي ادامه داد: ابتدا مردم ميترسيدند تونل ريزش كند، حالا كه خيالشان راحت شده كه تونل ايمن است از آن عبور ميكنند.
ايازي در پاسخ به اين پرسش كه دود زيادي روز گذشته وسط تونل را پر كرده بود، گفت: به علت ترافيك زياد اين اتفاق افتاده است و در پي رفع آن هستيم.

- پست: 837
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۶:۱۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 231 بار
- سپاسهای دریافتی: 1917 بار
Re: دستاوردی دیگر:تونل توحید
عزیز دادار دودور هم داره تونلی که با این عظمت در عرض دوسال با همت 4هزار کارگر و مهندس ساخته بشه .هر چند انتظاری هم از بعضی ها نیست.چون از همون روز اول هی میگفتن ای داره میریزه.ای نمیدونم جای بتون گچ زدن واز این چرت وپرتا.به خدا که خیلی بی معرفتیم که هر وقت یک کاری به دست خودمون صورت میگیره می خوایم اونو کوچیک جلوه بدیم.بابا یکم حس وطنپرستی داشته باشید.
شاید سالهای سال باشد که اتش امپراطوری پارس خاکستر شده باشد.اما روزی فرا خواهد رسید که ز خاکستر ها ققنوس برخیزد و ان هنگام اتش سالهای سال سکوت مردم ایران زبانه خواهد کشید و بار دیگر مردمی از سرزمین پارس از شرق تا چین واز غرب تا دروازه های روم حکمرانی میکنند و تمام دشمنان این مرز وبوم در اتش قهر ایران خواهند سوخت.ان روز نزدیک است...













ببینم میتونی کاری کنی تاپیک و قفل کنن یا نه 

