شیطانم پرستی محصول عرفان یهود

در اين بخش ميتوانيد درباره موضوعاتي كه در انجمن براي آنها بخشي وجود ندارد به بحث و گفتگو بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Shahbaz, MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 1120
تاریخ عضویت: جمعه ۲۶ مهر ۱۳۸۷, ۹:۳۹ ق.ظ
محل اقامت: همشهری فضل الله جاوید نیا
سپاس‌های ارسالی: 2466 بار
سپاس‌های دریافتی: 8401 بار

شیطانم پرستی محصول عرفان یهود

پست توسط javadfakoori »

   حوزه و دانشگاه گفت:‌ در انجيل‌هاي شيطان‌پرستي كه از عرفان يهودنشأت گرفته است، راه زندگي خوب، هماهنگي با شيطان و كرنش كردن در برابر اومعرفي شده است. 
  گزارش فارس،حجت‌الاسلام حميد‌رضا مظاهري‌سيف، استاد حوزه و دانشگاه، عصر روز گذشته درنشست بررسي كيفيت عرفان‌هاي نوظهور، كه به همت بسيج دانشجويي دانشگاه جامععلمي كاربردي در سالن همايش معاونت بهداشت، درمان و توانبخشي هلال‌احمربرگزار شد، به معرفي برخي عرفان‌ها و اديان نوظهور پرداخت و آنها را ازجنبه‌هاي مختلف مورد بررسي قرار داد. 
 *دين، نياز هميشگي  
  ابتداي سخنان خود گفت: انسان هرچه تلاش كند تا از دين، معنويت و عرفانفاصله بگيرد، ناكام خواهد شد؛ چون همه هستي انسان روح اوست و روح انسان ازملكوت و خدا نشأت مي‌گيرد، تشنگي ذاتي‌اش تنها با دين سيراب مي‌شود.
وي افزود: حال اگر در مسير سيراب كردن خود، آب گوارا يافت، سعادتمندمي‌شود اما اگر به سرچشمه حيات، معنويت و معرفت نرسيد، كام خود را به هرلجنزاري نزديك خواهد كرد.
مظاهري‌سيف در ادامه سخنان خود اظهار كرد:در عصر حاضر و پس از چند قرن تلاش كه نيروهاي مختلف فكري و جريان‌هاياجتماعي وجود داشته تا به نام عصر روشنگري و مدرينيته دين و معنويت را بهنام اسطوره از زندگي بشر خارج كند، ناكام شد به نحوي كه امروز بشر درزندگي خودش هزاران فرقه معنوي و عرفاني را مي‌بينيد و در اين آشفته بازار،هر كس ادعايي مطرح مي‌كند. 
 * افزايش چشمگير دين‌هاي نوين در عصر  
  كرد: دين‌ها و جريان‌هاي معنويت‌‌گراي گوناگون بسياري اعلام موجوديتكرده‌اند به طوريكه محققان مربوطه مانند ايرين باركر، كه سال‌ها تحقيق دراين باره دارد، مدعي است كه نمي‌توان تعداد دين‌هاي جديد در دنيا را بيانكرد.
نويسنده كتاب «جريان‌‌شناس عرفان‌هاي نوظهور» ادامه داد: اينمحقق عرفان‌هاي نوظهور در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: در طول 50سال اخير تعداد پيامبران و ادياني كه ظهور كرده‌اند، شايد بيش از اديانطول تاريخ شوند.
مظاهري سيف گفت: براي تحليل اين‌ اديان نوينمي‌توان، 3 رويكرد را نام برد. رويكرد توهم توطئه‌ يكي از اينها است. بهاين نحو كه اين توهم را داشته باشيم كه همه اين اديان را استكبار جهانيايجاد كرده تا با انقلاب اسلامي به مبارزه بپردازد. هرچند ممكن است شواهديهمه وجود داشته باشد اما اشكالاتي هم دارد. از جمله اينكه تنها 3 دهه ازعمر انقلاب مي‌گذرد، اما بنا به گفته گاردون ميلتون و ايرين باركر، پيدايشدين‌هاي جديد به حدود 60 سال پيش بازمي‌گردد.
وي افزود: ديدگاهساده‌انگارانه، دومين رويكرد تحليل پيرامون عرفان‌ها و دين‌هاي نوظهوراست. برخي معتقدند كه بشر در عصر بحران معنويت به اين جنبش‌هاي معنوي نوينبراي پاسخ گرفتن نيازهاي امروز نياز دارد.
مظاهري سيف ادامه داد:اين ديدگاه هم اشكالات اساسي دارد. الان در غرب كه دولت و نظريات سكولاراست و با دين كاري ندارند، آنجا هم نهضت‌هاي مردمي و كانون‌هاي قانونيبراي جلوگيري از شكل‌گيري اين فرقه‌ها ايجاد شده است.
اين محققعرفان‌هاي نوظهور ادامه داد: ديدگاه كاوش‌گرانه تحليل سوم است كه تنهادلايل علمي را قبول مي‌كند. تبليغ خيرخواهي و انديشه‌هاي نيك پذيرفته است،اما اگر شاهدي برانديشه‌هاي نيك نباشد، بلكه تبليغ خلاف شود، نمي‌توان آنرا تبليغ كرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: وقتيمعنويت‌هاي نوظهور در قلمرو جهاني را با پارادايم‌هاي علمي مطالعهمي‌كنيم، در مي‌يابيم كه گرايش به معنويت يك گرايش اصيل است كه غالب جامعهانساني متوجه اين موضوع شده است كه بدون دين و موقت نمي‌تواند زندگي كند. 
 * دين‌هاي جديد منشأ مشترك  
 ‌سيفدر ادامه به بيان نقاط مشترك عرفان‌هاي نوظهور و معنويت‌هاي نوظهور پرداختو گفت: در اين عرفان‌ها خداي متعالي، به زمين آمده و در درون بشر جايگرفته است. كساني مانند پائولوكوئيلو، اوشو و وين‌ دائر از خدا سخنمي‌گويند، اما خداي متعالي در تعاليم اين افراد مرده و تنها شامل يك نيرويدروني است كه با نيروي فكري به خصوص تمركز مي‌شود اين نيرو را مهار كرد وبه جريان انداخت و از ان استفاده كرد.
وي افزود: اين موضوع،غربي‌هاي متدين را نگران كرده است به طوريكه نام اين جنبش جديد راشرقي‌سازي غرب گذاشته‌اند. چون در تفكر تائو و بودا، خداي متعالي را خيليقبول ندارند و از نيروي درونيه صحبت مي‌كنند. مانند معابد تائو (دينباستاني در سرزمين چين) كه در آن معابد ورزشي است و نيروهاي دروني را درقالب تمرينات ورزشي به جريان‌ مي‌اندازد. به همين علت است كه تئولوژيست‌هاو الهي‌دانان غربي، فريادشان بلند شد كه مسيحيت از دست مي‌رود و دين‌داريمردم غرب، در حال شرقي شدن است. 
 * در غرب، باور به تناسخ جاي اعتقاد به معاد را گرفته  
  بيان آماري از كتاب «جنبش‌هاي نوين ديني، چالش‌ها و راهكارها» نوشتندبرايان ويلسون، گفت: ويلسون در مقاله‌اي به نام «شرقي‌سازي غرب» مي‌گويدكه در 40 سال اخير، 30 درصد از مردم غرب و مسيحيان، باور به معاد را ازدست داده‌اند و باور به تناسخ را پذيرفته‌اند.
مظاهري‌سيف در خصوصعامل مشترك دوم بين عرفان‌هاي نوظهور گفت: در اين عرفان‌ها، خدايي درونيبا شبكه‌اي از نيروي طبيعي و شعور عالم‌گير در ارتباط است و خداي ماجلوه‌اي از خداي كيهاني است.
وي در خصوص نقطه مشترك سوم عرفان‌‌هاينوظهور گفت: اين عرفان‌ها مي‌گويند براي هدايت شدن به نداي درون خودش گوشكن. البته قلب جلوه‌گاه الهامات الهي است و پيامبر براي احساس خير و شر،رجوع به قلب را سفارش مي‌كند، پس قلب سرچشمه الهامات الهي است، اماوسوسه‌ها در اين قلب حضور جداي دارند. پيامبران عصر جديد، اين موضوع كه بهنداي دروني گوش كن را بيان مي‌كنند در حاليكه هيچ معياري از تشخيص خير وشر را معرفي نمي‌كنند.
حجت‌الاسلام مظاهري‌سيف در ادامه سخنان خوداينگونه نتيجه‌گيري كرد: اين اديان نوين سرچشمه واحدي دارند. اگر مشتركنباشند، منشأ مشترك دارند. 
 *ردپاي يهود در زايش دين‌ها و عرفان‌هاي  
  و پژوهشگر در ادامه سخنان خود به نقش يهوديت در پيدايش اديان جديداشاره كرد و گفت: گاردون ميلتون نظر جالبي دارد. وي مي‌گويد؛ با اينكهجمعيت يهوديان نسبت به ديگر اديان كم است اما معمولاً يا پايه‌گذار اديانجديد هستند يا به اديان جديد وارد مي‌شوند.
وي به معرفي سازمان‌هايتوليد اديان جديد پرداخت و گفت: مركز گفت‌وگوي بين‌الاديان كه در انگلستانواقع شده است، بخش‌هايي از اديان مختلف را جذب مي‌كند و با ادغام آنها يكدين جديد مي‌سازند. همچنين جرياني وجود دارد به نام پارلمان اديان جهان كهتحت نفوذ كامل يهودي‌ها است. دركتاب «تاريخ اديان» نوشته «جاني بي‌ناس»تنها 12 دين تا قبل از قرن بيستم، معرفي شده است اما مؤسسان پارلمان اروپاانتظار دارند تا 220 دين در جلساتشان شركت كنند. وي ادامه داد: اسپانسر وحاميان مالي اين پارلمان نيز خانواده‌هايي مانند روچيل و مردوخ، مالكانرسانه‌هاي گسترده و صاحب‌نام هستند. مؤسسه توسعه يهوديت، يكي ديگر ازبنيادهاي فعال در زمينه دامن زدن به اين جنبش است.
وي افزود:يهوديان كه نژاد سامي دارند و خود را برتر از ديگران مي‌دانند، هيچگاهقبول نمي‌كنند كه پيروان دين ديگر به دين آنها در آيند حال اين يهوديتچگونه مي‌خواهد توسعه پيدا كند؟ اين بنياد در حقيقت در زمينه معنويت و باتبليغ عرفان يهود يعني «كابالا» انديشه‌هاي خود را تبليغ مي‌كند. 
 * كاباليست‌ها، پيشرو در توليد عرفان‌هاي  
  ادامه داد: ‌هم‌اكنون در دنيا كاباليست‌هاي يهودي، كاليست‌هاي مسيحي،كاباليست‌هاي زرتشتي و كاباليست‌هاي هندو به دنبال دست‌يابي به يك هژمونيو سلطه و اقتدار جهاني حركت مي‌كنند.
اين استاد حوزه و دانشگاه گفت:وقتي عرفان يهود و كابالا را مطالعه مي‌كنيم، به همان آموزه‌هاي عرفانجديد، نيروي كيهاني، نداي درون، نيروي فكر و تمركز براي رسيدن به قدرتانجام كارهاي خارق‌العاده برمي‌خوريم. گرهارد شولم كه خود يهودي استمي‌گويد: عرفان يهود بيش از اينكه عرفان باشد، جادوگري است.
پژوهش‌گر جنبش دين‌هاي نوين در ادامه سخنان خود گفت: عرفان يهود در راستاي3 اصل اساس گام بر مي‌دارد. ايجاد جنبش‌هاي ديني نوين و معنويت نوظهور بامطالعه بر فرهنگ‌ها و دين‌هاي مختلف، راه‌اندازي تشكيلاتي به نام «دين عصرجديد» كه اختلاف‌نظر وجود دارد كه آيا اين دين عصر جديد، تنها يك دين يابستري براي پيدايش و زايش اديان جديد است و اصل سوم نيز شيطان‌پرستي نامدارد. 
 * شيطان‌پرستي، محصول عرفان  
مظاهري‌سيف ادامه داد: در عرفاني يهود، چند قاعده وجود دارد. يكي از آنهاتئوري «سفيراها» يا تجليات الهي است. در اين قاعده تجليات الهي شامل 2 بخشتجليات خير و تجليات شر است. در اين عقيده تجليات شر يا عالم ستيراهرا دراختيار فرشته‌اي به نام سمائيل قرار دارد.
وي افزود: در اين اعتقاد،جهان هستي به طور تناوب در اختيار تجليات خير و شر است و هر دوره اقتضائاتخودش را دارد. به عنوان مثال در اين عقيده، دوران بازگشت مسيحا، اوجتجليات خير الهي است و جهان پر از صلح مي‌شود. آنها معتقدند كه اينتجليات، پشت سرآمده و رفته‌اند و پيش از ظهور حضرت مسيح (ع) دوره تجلياتشر است. گاهي حتي مي‌گويند كه در اين دوره فرزندان خدا عليه خدا شورشمي‌كند و گاهي نيز مي‌گويند جنگي بين خدا و نيروهاي شر در بر مي‌گيرد بههر حال اين عقايد ريشه در عرفان يهود دارد.
مظاهري‌سيف ادامه داد:اگر انجيل‌هاي شيطاني را ورق بزنيد، اصطلاحات آن با ادبيات عبري كه زبانمذهبي يهود است، نوشته شده‌اند. در اين انجيل‌ها معتقدند كه در دوره‌‌ايكه تجليات شر الهي جريان دارد، راه زندگي خوب، هماهنگي با شيطان و كرنشكردن در برابر اوست. حال شيطان‌پرستان به طور صريح مي‌گويند كه الاننيروهاي خير ضعيف شده‌اند و خدا ضعيف شده و نمي‌تواند كاري كند.
ويافزود: كابالان‌ها معتقدند كه در عالم يك توازن و يك هارموني وجود دارد وآن هارموني بين نيروهاي خير و شر برقرار است. اين توازن و هارموني دربسياري از جنبش‌هاي عرفاني نوظهور با نام‌هاي مختلف وجود دارد. بسياري ازآثاري كه در ايران ترجمه مي‌شوند نيز بحث نيروهاي خير و شر و توازن بينآنها را مطرح مي‌كنند و القاء مي‌كنند كه براي زندگي خوب بايد توازن رابرقرار كرد.
وي افزود: اين اعتقاد مي‌گويد كه براي رسيدن به خدا،نياز به طاعت و بندگي و ترك گناه نيست؛ بلكه مي‌توان با خير و شر وهماهنگي و هارموني به خدا رسيد. معتقدند كه اگر توازن را برقرار كنيد،مي‌توانيد به راه خدا برسيد.
حجت‌الاسلام حميدرضا مظاهري سيف دربخشي از سخنان خود اظهار كرد: 3 ملاك براي شناخت عرفان‌هاي درست و نادرستوجود دارد و مي‌توان با عقل (در طرح سؤالات اوليه، بسياري از مدعيانفرقه‌‌سازي در كشور ما ناتوان مي‌مانند)، اصول اخلاقي (صداقت، راستگويي،حيا، مهر‌باني و عدم خشونت) و داشتن معيارهاي شرعي (شريعت و دين) ميزاندرستي عرفان‌ها را سنجيد. 

[External Link Removed for Guests]
موعود
ای آنکه دیده دوخته ای بر خلیج فارس این لقمه با شکمبه ی توسازگار نیست
زیرا درون آب زلالش بدون شک ماهی ست, پا برهنه سوسمار نیست



آسمان اصفهان
ارسال پست

بازگشت به “ساير گفتگوها”