قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
مدیران انجمن: MOHAMMAD_ASEMOONI, رونین, Shahbaz, MASTER, شوراي نظارت
- پست: 85
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲ آبان ۱۳۸۵, ۲:۵۷ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 40 بار
- سپاسهای دریافتی: 56 بار
- تماس:
قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
چکیده : با حذف یارانهها قیمت حاملهای انرژی و بسیاری از کالاها از قیمتها جهانی بالاتر رفت، در حالیکه سطح درآمدها و حقوق مردم کمتر از یک چهارم درآمدهای جهانی است.
بالاخره یارانهها وارد فاز هدفمندی شدند و با اعلام احمدینژاد آزادسازی و اصلاح قیمت حاملهای انرژی؛ آب و نان از یکشنبه ۲۸ آذر آغاز شد؛ هرچند بارها گفته شده بود یارانه کالاهای اساسی (آب و نان) فعلا هدفمند نمیشود.
با قیمتهای جدید و واریز ۴۴۵۰۰ تومان برای هر نفر در هر ماه تا پایان سال ۹۰ حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد نصیب دولت میشود درحالیکه بر اساس قانون هدفمندی یارانهها قرار بود در سال اول ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد دولت از این امر باشد اما ظاهرا دولت عجله داشت و راه ۳ ساله را یکساله قصد رفتن دارد.
به گزارش آفتاب، در حال حاضر استراتژى دولت این است که فقط روى هدفمند کردن یارانهها متمرکز شود نه بر روى یک استراتژى جامع اقتصادى – اجتماعى به نام آزادسازى اقتصادى و چون آن استراتژى اجرا نمىشود ممکن است حتى تا مدتى تولیدات داخلى در برابر واردات بدون سپر و بدون محافظ باشند. اگر ما استراتژى آزادسازى اقتصادى را در قالب یک منظومه کلان اجرا مىکردیم معنایش این بود که همزمان با آزادسازى قیمتها و حاملهای انرژی، باید سود بانکی؛ نظام تعرفهای و دستمزدها آزاد میشد ضمنا قانون کار و قانون مالیاتها اصلاح مىشد و فضاى عمومى کسبوکار نیز مىبایست آزاد یا و مساعد مىشد که در این حالت کلى نیز مىتوانستیم قدرت رقابت خود را با خارج حفظ کنیم.
قیمتهای داخلی انرژی و کالاها گرانتر از قیمتهای خارجی شد
با حذف یارانهها قیمت حاملهای انرژی و بسیاری از کالاها از قیمتها جهانی بالاتر رفت، در حالیکه سطح درآمدها و حقوق مردم کمتر از یک چهارم درآمدهای جهانی است.
به چند نمونه از مقایسه قیمتهای داخلی و جهانی توجه کنید:
خودرو: قیمت خودرو در داخل کشور در خودورهای تجاری حداقل ۵۰ درصد ودر خودروهای سواری حداقل ۱۳۰ درصد بالاتر از قیمتهای جهانی است در حالیکه کیفیتشان بسیار پایینتر و مصرف انرژی و قطعات یدکیشان چند برابر بیشتر است.
بنزین: آمار اکتسابی از شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی حاکی است، قیمت فوب خلیج فارس بنزین در آذر ماه ۸۹ تقریبا ۵۷۵ تومان در هر لیتر بوده است بر این اساس با توجه به قیمتگذاری حداقل ۴۰۰ تومانی بنزین برای هر لیتر پس از شروع اجرای قانون هدفمندی یارانهها و قیمت ۷۰۰ تومانی بنزین آزاد غیرسهمیهای قیمت بنزین در ایران از قیمتهای جهانی بالاتر خواهد رفت.
نفت گاز: قیمت هر لیتر نفتگاز فوب خلیجفارس در زمان یاد شده ۶۱۲ تومان بوده است. قیمت این حامل تاثیرگذار در قیمت تمام شده کالا و خدمات پس از اجرای قانون لااقل ۱۵۰ تومان تعیین شده ودر عین حال قیمت ۳۵۰ تومانی نفتگاز غیر سهمیهای نیز ۵۵ درصد قیمت فوب فعلی خلیج فارس است.
نفت کوره: قیمت نفت کوره با اجرای قانون هدفمند کرد یارانهها، ۲۰۰ تومان در هر لیتر تعیین شده است. قیمت فوب خلیج فارس این حامل در آذر ماه ۴۷۰ تومان در هر لیتر بوده است.
گاز: قیمت گاز خانگی به ۳۰ تا ۳۵۰ تومان درهرمتر مکعب افزایش یافته در حالیکه قیمتهای جهانی حدود ۱۵۰ تومان است.
برق: قیمت هر کیلووات ساعت برق به ۲۷ تا ۲۱۰ تومان افزایش یافته اما قیمتهای جهانی حدود ۴۰ تا ۱۰۰ تومان است.
مس: قیمت جهانی مس ۹۳۰۰ دلار در هر تن است در حالیکه قیمت داخلی ۹۸۵۰ تومان(۹۶۵۰ دلار در هر تن) به مصرف کنندگان عرضه میشود.
فولاد: قیمتهای جهانی بیلت و شمش فولادی ۵۳۰ دلار درهر تن است اما قیمتهای داخلی در شرکتهای مختلف از ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار درهر تن عرضه میشود.
آلومینیوم: در حالیکه قیمت جهانی هر تن آلومینیوم ۲۳۰۰ دلار است قیمتهای داخلی با وجود اینکه صادر کننده هستیم حدود ۲۶۰۰ دلار در هر تن است.
پتروشیمی: بیش از نیمی از محصوات پتروشیمی در داخل ۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از قیمتهای جهانی فرخته میشوند در حالیکه ماصادر کننده عمده این محصولات هستیم.
تاثیر حذف یارانهها بر صنعت حملونقل
بیشترین تاثیر هدفمندی یارانهها بر صنعت حل و نقل است؛ بهطوری که ۲۴۸ هزار کامیون و اتوبوس و… که حمل و نقل بار و مسافر را انجام میدهند میانگین در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷۰ لیتر گازوئل مصرف میکنند درحالیکه در دنیا حدود ۳۸ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر مصرف میشود.
در هر حال با ۹ تا ۲۱ برابر شدن قیمت گازوئیل (میانگین ۱۵ برابر)صنعت حملونقل دچار مشکل میشود. هر اتوبوس مسافری خارجشهری یا بینشهری با قیمت ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان روزانه حداقل ۱۶ ساعت کار میکند و میانگین ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارد و بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر سفر میکند یعنی حداقل ۸۵۰ تا ۱۱۰۰ لیتر گازوئیل مصرف میکند که هزینه آن با نرخ ۱۶۵ ریال روزانه برای هر اتوبوس ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان(میانگین ۱۶ هزار تومان) بود و پس از هدفمندی و با رقم فعلی گازوئیل ۱۵۰ و ۳۵۰ تومانی اگر مثل سابق مشتری و مسافر داشته باشد هزینه گازوئیل حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۳۵۰ هزارتومان(میانگین ۲۲۵ هزار تومان ) خواهد شد یعنی هزینههای سوخت حدود ۲۱۰ هزار تومان افزایش داشته که با احتساب افزایش هزینههای انسانی؛ قطعات یدکی و کاهش مسافر به ۲۵۰ هزار تومان خواهد رسید در حالیکه با افزایش ۲۰ درصدی کرایهها فقط ۸۰ هزار تومان افزایش درآمد خواهد داشت یعنی مجموع هزینههایش روزانه حداقل ۱۷۰ هزار تومان بالا خواهد رفت.
افزایش هزینههای حملونقل بار
در حالیکه بر اساس محاسبات بالا هزینههای روزانه از قبیل سوخت؛ قطعات و انسانی هر کامیون حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته اما درآمد و کرایه بارفقط ۱۵ درصد افزایش یافته و از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در روز به ۲۳۰ تا ۵۷۵ هزار تومان بالا رفته یعنی بهطور خالص بین ۱۸۰ تا ۲۸۰ هزار تومان به هزینههای روزانه کامیونها و کشندهها افزوده شده که باعث افزایش اضافه بر ۱۰ درصدی کرایه بار و تورم اضافهتر خواهد شد.
وعده داده شد که کامیونهای مصرفبالا را نوسازی میکنیم اما با تکنولوزی کدام کشور و چه نوع کامیونی؟ کامیونهای کشنده با کیفیت ولوو سوئدی(سایپا دیزل)؛ بنز آلمانی (توقف تولید در ایران خودرو دیزل به دلیل تحریم) ایویکو ایتالیایی(زامیاد)؛ بی ام سی ترکیهای در کویرخودرویزد؛ رنو وارداتی از فرانسه و…یا در اثر تحریم تولید نمیشود یا با قیمتهای حدود ۱۴۵ تا ۱۶۰ میلیون تومان خریداری ندارند و نوسازی ناوگان حملو نقل با آنها غیرممکن است. میماند کشندهها و کامیونهای چینی دانگ فنگ(سایپا دیزل) هوو(ایران خودرو دیزل)؛ کشندههای چینی آمیکو؛ کامیون چینی کاویان درکاریزان خودرو که از بین اینها هوو چینی مشهور به ارابه مرگ جادههای ایران اجازه واردات ندارد؛ دانگ فنگ چینی فروخته شده توسط سایپا دیزل به نام کامیون ژاپنی هم توسط خریداران قبلی بایکوت شده و در مجلس پرونده دارد و بقیه هم آنقدر بیکیفیتاند که خریداری ندارند پس نوسازی ناوگان حملونقل تا زمان رفع تحریمها و ورود کامیونهای اروپایی با کیفیت ممکن نخواهد بود. از سوی دیگر با توجه به بدهی ۸۵۰ میلیارد تومانی سایپادیزل(باسرمایه ۶۰ میلیارد تومان) و بدهی ۷۶۵ میلیارد تومانی ایران خودرو دیزل(سرمایه ۱۲۰ میلیارد تومان) خود این شرکتها هم در معرض ورشکستگی قرار دارند.
بالاخره یارانهها وارد فاز هدفمندی شدند و با اعلام احمدینژاد آزادسازی و اصلاح قیمت حاملهای انرژی؛ آب و نان از یکشنبه ۲۸ آذر آغاز شد؛ هرچند بارها گفته شده بود یارانه کالاهای اساسی (آب و نان) فعلا هدفمند نمیشود.
با قیمتهای جدید و واریز ۴۴۵۰۰ تومان برای هر نفر در هر ماه تا پایان سال ۹۰ حداقل ۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد نصیب دولت میشود درحالیکه بر اساس قانون هدفمندی یارانهها قرار بود در سال اول ۲۰ هزار میلیارد تومان درآمد دولت از این امر باشد اما ظاهرا دولت عجله داشت و راه ۳ ساله را یکساله قصد رفتن دارد.
به گزارش آفتاب، در حال حاضر استراتژى دولت این است که فقط روى هدفمند کردن یارانهها متمرکز شود نه بر روى یک استراتژى جامع اقتصادى – اجتماعى به نام آزادسازى اقتصادى و چون آن استراتژى اجرا نمىشود ممکن است حتى تا مدتى تولیدات داخلى در برابر واردات بدون سپر و بدون محافظ باشند. اگر ما استراتژى آزادسازى اقتصادى را در قالب یک منظومه کلان اجرا مىکردیم معنایش این بود که همزمان با آزادسازى قیمتها و حاملهای انرژی، باید سود بانکی؛ نظام تعرفهای و دستمزدها آزاد میشد ضمنا قانون کار و قانون مالیاتها اصلاح مىشد و فضاى عمومى کسبوکار نیز مىبایست آزاد یا و مساعد مىشد که در این حالت کلى نیز مىتوانستیم قدرت رقابت خود را با خارج حفظ کنیم.
قیمتهای داخلی انرژی و کالاها گرانتر از قیمتهای خارجی شد
با حذف یارانهها قیمت حاملهای انرژی و بسیاری از کالاها از قیمتها جهانی بالاتر رفت، در حالیکه سطح درآمدها و حقوق مردم کمتر از یک چهارم درآمدهای جهانی است.
به چند نمونه از مقایسه قیمتهای داخلی و جهانی توجه کنید:
خودرو: قیمت خودرو در داخل کشور در خودورهای تجاری حداقل ۵۰ درصد ودر خودروهای سواری حداقل ۱۳۰ درصد بالاتر از قیمتهای جهانی است در حالیکه کیفیتشان بسیار پایینتر و مصرف انرژی و قطعات یدکیشان چند برابر بیشتر است.
بنزین: آمار اکتسابی از شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی حاکی است، قیمت فوب خلیج فارس بنزین در آذر ماه ۸۹ تقریبا ۵۷۵ تومان در هر لیتر بوده است بر این اساس با توجه به قیمتگذاری حداقل ۴۰۰ تومانی بنزین برای هر لیتر پس از شروع اجرای قانون هدفمندی یارانهها و قیمت ۷۰۰ تومانی بنزین آزاد غیرسهمیهای قیمت بنزین در ایران از قیمتهای جهانی بالاتر خواهد رفت.
نفت گاز: قیمت هر لیتر نفتگاز فوب خلیجفارس در زمان یاد شده ۶۱۲ تومان بوده است. قیمت این حامل تاثیرگذار در قیمت تمام شده کالا و خدمات پس از اجرای قانون لااقل ۱۵۰ تومان تعیین شده ودر عین حال قیمت ۳۵۰ تومانی نفتگاز غیر سهمیهای نیز ۵۵ درصد قیمت فوب فعلی خلیج فارس است.
نفت کوره: قیمت نفت کوره با اجرای قانون هدفمند کرد یارانهها، ۲۰۰ تومان در هر لیتر تعیین شده است. قیمت فوب خلیج فارس این حامل در آذر ماه ۴۷۰ تومان در هر لیتر بوده است.
گاز: قیمت گاز خانگی به ۳۰ تا ۳۵۰ تومان درهرمتر مکعب افزایش یافته در حالیکه قیمتهای جهانی حدود ۱۵۰ تومان است.
برق: قیمت هر کیلووات ساعت برق به ۲۷ تا ۲۱۰ تومان افزایش یافته اما قیمتهای جهانی حدود ۴۰ تا ۱۰۰ تومان است.
مس: قیمت جهانی مس ۹۳۰۰ دلار در هر تن است در حالیکه قیمت داخلی ۹۸۵۰ تومان(۹۶۵۰ دلار در هر تن) به مصرف کنندگان عرضه میشود.
فولاد: قیمتهای جهانی بیلت و شمش فولادی ۵۳۰ دلار درهر تن است اما قیمتهای داخلی در شرکتهای مختلف از ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار درهر تن عرضه میشود.
آلومینیوم: در حالیکه قیمت جهانی هر تن آلومینیوم ۲۳۰۰ دلار است قیمتهای داخلی با وجود اینکه صادر کننده هستیم حدود ۲۶۰۰ دلار در هر تن است.
پتروشیمی: بیش از نیمی از محصوات پتروشیمی در داخل ۵ تا ۲۰ درصد بالاتر از قیمتهای جهانی فرخته میشوند در حالیکه ماصادر کننده عمده این محصولات هستیم.
تاثیر حذف یارانهها بر صنعت حملونقل
بیشترین تاثیر هدفمندی یارانهها بر صنعت حل و نقل است؛ بهطوری که ۲۴۸ هزار کامیون و اتوبوس و… که حمل و نقل بار و مسافر را انجام میدهند میانگین در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷۰ لیتر گازوئل مصرف میکنند درحالیکه در دنیا حدود ۳۸ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر مصرف میشود.
در هر حال با ۹ تا ۲۱ برابر شدن قیمت گازوئیل (میانگین ۱۵ برابر)صنعت حملونقل دچار مشکل میشود. هر اتوبوس مسافری خارجشهری یا بینشهری با قیمت ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان روزانه حداقل ۱۶ ساعت کار میکند و میانگین ۴۰۰ هزار تومان درآمد دارد و بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتر سفر میکند یعنی حداقل ۸۵۰ تا ۱۱۰۰ لیتر گازوئیل مصرف میکند که هزینه آن با نرخ ۱۶۵ ریال روزانه برای هر اتوبوس ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان(میانگین ۱۶ هزار تومان) بود و پس از هدفمندی و با رقم فعلی گازوئیل ۱۵۰ و ۳۵۰ تومانی اگر مثل سابق مشتری و مسافر داشته باشد هزینه گازوئیل حداقل ۱۵۰ و حداکثر ۳۵۰ هزارتومان(میانگین ۲۲۵ هزار تومان ) خواهد شد یعنی هزینههای سوخت حدود ۲۱۰ هزار تومان افزایش داشته که با احتساب افزایش هزینههای انسانی؛ قطعات یدکی و کاهش مسافر به ۲۵۰ هزار تومان خواهد رسید در حالیکه با افزایش ۲۰ درصدی کرایهها فقط ۸۰ هزار تومان افزایش درآمد خواهد داشت یعنی مجموع هزینههایش روزانه حداقل ۱۷۰ هزار تومان بالا خواهد رفت.
افزایش هزینههای حملونقل بار
در حالیکه بر اساس محاسبات بالا هزینههای روزانه از قبیل سوخت؛ قطعات و انسانی هر کامیون حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافته اما درآمد و کرایه بارفقط ۱۵ درصد افزایش یافته و از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در روز به ۲۳۰ تا ۵۷۵ هزار تومان بالا رفته یعنی بهطور خالص بین ۱۸۰ تا ۲۸۰ هزار تومان به هزینههای روزانه کامیونها و کشندهها افزوده شده که باعث افزایش اضافه بر ۱۰ درصدی کرایه بار و تورم اضافهتر خواهد شد.
وعده داده شد که کامیونهای مصرفبالا را نوسازی میکنیم اما با تکنولوزی کدام کشور و چه نوع کامیونی؟ کامیونهای کشنده با کیفیت ولوو سوئدی(سایپا دیزل)؛ بنز آلمانی (توقف تولید در ایران خودرو دیزل به دلیل تحریم) ایویکو ایتالیایی(زامیاد)؛ بی ام سی ترکیهای در کویرخودرویزد؛ رنو وارداتی از فرانسه و…یا در اثر تحریم تولید نمیشود یا با قیمتهای حدود ۱۴۵ تا ۱۶۰ میلیون تومان خریداری ندارند و نوسازی ناوگان حملو نقل با آنها غیرممکن است. میماند کشندهها و کامیونهای چینی دانگ فنگ(سایپا دیزل) هوو(ایران خودرو دیزل)؛ کشندههای چینی آمیکو؛ کامیون چینی کاویان درکاریزان خودرو که از بین اینها هوو چینی مشهور به ارابه مرگ جادههای ایران اجازه واردات ندارد؛ دانگ فنگ چینی فروخته شده توسط سایپا دیزل به نام کامیون ژاپنی هم توسط خریداران قبلی بایکوت شده و در مجلس پرونده دارد و بقیه هم آنقدر بیکیفیتاند که خریداری ندارند پس نوسازی ناوگان حملونقل تا زمان رفع تحریمها و ورود کامیونهای اروپایی با کیفیت ممکن نخواهد بود. از سوی دیگر با توجه به بدهی ۸۵۰ میلیارد تومانی سایپادیزل(باسرمایه ۶۰ میلیارد تومان) و بدهی ۷۶۵ میلیارد تومانی ایران خودرو دیزل(سرمایه ۱۲۰ میلیارد تومان) خود این شرکتها هم در معرض ورشکستگی قرار دارند.
- پست: 341
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۸۸, ۹:۱۴ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1067 بار
- سپاسهای دریافتی: 1211 بار
Re: قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
منبع؟؟
>>ما در جنگ با آمریکا و تفاله های آمریکا هستیم <<
نیروی دریایی حافظ مرز آبی
ياد گرفتم که :
1. با احمق بحث نکنم و بگذارم در دنياي احمقانه خويش خوشبخت زندگي کند.
2. با وقيح جدل نکنم چون چيزي براي از دست دادن ندارد و روحم را تباه مي کند
نیروی دریایی حافظ مرز آبی
ياد گرفتم که :
1. با احمق بحث نکنم و بگذارم در دنياي احمقانه خويش خوشبخت زندگي کند.
2. با وقيح جدل نکنم چون چيزي براي از دست دادن ندارد و روحم را تباه مي کند
-
- پست: 33
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۵۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1 بار
- سپاسهای دریافتی: 14 بار
Re: قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
منابع قیمتها؟ مخصوصا قیمتهای جهانی؟
man is in state of lost...
exept those who belive
exept those who pationt
exept those who belive
exept those who pationt
- پست: 763
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹, ۱:۲۶ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 687 بار
- سپاسهای دریافتی: 2866 بار
Re: قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
اصلا این یارو قیمتهای جهانی رو میدونه که باهم مقایسه میکنه !؟ همین الان بنزین تو چین لیتری 1200 تومان و تو ترکیه لیتری 3000 تومانه ، اینها قیمتهای جهانی نیستند !؟ تو برق و گاز که قیمتها از اینم بدتره !
در مورد قیمت خودروهای سواری در ایران که گفته شده 130% بالاتر از قیمت جهانی است بخاطر اینه که دولت برای حمایت از صنعت داخلی خودروسازی روی ماشینهای خارجی تعرفه ی صددرصد میکشه که این کارو خیلی از کشورهای اروپایی برای حمایت از صنعتشون انجام داده اند و میدهند .
در مورد قیمت خودروهای سواری در ایران که گفته شده 130% بالاتر از قیمت جهانی است بخاطر اینه که دولت برای حمایت از صنعت داخلی خودروسازی روی ماشینهای خارجی تعرفه ی صددرصد میکشه که این کارو خیلی از کشورهای اروپایی برای حمایت از صنعتشون انجام داده اند و میدهند .
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.
جان.اف.کندی
جان.اف.کندی
- پست: 78
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۸, ۵:۱۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 425 بار
- سپاسهای دریافتی: 238 بار
Re: قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
من اصلا نمی خوام وارد این بحث ها بشم ولی چیزایی را می شنوم که آدم شاخ در میاره ! ( در همینجا می گم من قیمت جهانی را دقیق ندارم )
آقای , شما چین و ترکیه را جز تعیین کننده های قیمت جهانی می دونی ؟ اصلا مگر ترکیه و چین چاهای بزرگ نفت و گاز دارند که بخواهند تعیین کننده ی قیمت باشند ؟ اونها مصرف کننده هستند و هرچه فروشنده تعیین کنه اون ها هم می خرند ! ؟
اصلا می فهمی چی می گی ؟ کشور های اروپایی مثل آلمان ایتالیا انگلیس فرانسه جزو بزرگترین تولید کننده های ماشین در دنیا هستند کشورشون نیازی به حمایت کردن از این صنایع نداره بلکه در برخی مواقع این صنعت خودروسازیشون هست که از دولت حمایت می کند در ضمن مثلا ماشینی مانند بنز در داخل خود کشور آلمان ارزون تر از کشور های دیگر است ولی ما در ایران می بینیم که سمند را گرونتر از کشورهایی دیگر که سمند به آن صادر شده می خریم در خارج کشور سمند قیمتی برابر با 5 میلیون تومان دارد در ایران ؟ نتیجه ی آن این می شود که یک خودروی در پیتی مثل پژو 405 ( البته نه در زمان خودش ) علان با این که در اروپا از رده خارج شده است ولی در ایران با کیفیت بد در حال تولید است آن هم با قیمتی چند برابر قیمت ساخت آن !!!
و در آخر آقای , کشور های اروپایی نه روی ماشین های وارداتیشون تعرفه می کشیدند نه خواهند کشید من یک بار از ایتالیا یک ماشین خریدم تا آلمان با اون رفتم و در آلمان همان را با پلاک ایتالیایی فروختم خبلی راحت و آسون بدون دردسر گمرک و 1000 کاغذ بازی
یک خورده دوستان فکر کنند روی نوشته هایشون !
آقای , شما چین و ترکیه را جز تعیین کننده های قیمت جهانی می دونی ؟ اصلا مگر ترکیه و چین چاهای بزرگ نفت و گاز دارند که بخواهند تعیین کننده ی قیمت باشند ؟ اونها مصرف کننده هستند و هرچه فروشنده تعیین کنه اون ها هم می خرند ! ؟
اصلا می فهمی چی می گی ؟ کشور های اروپایی مثل آلمان ایتالیا انگلیس فرانسه جزو بزرگترین تولید کننده های ماشین در دنیا هستند کشورشون نیازی به حمایت کردن از این صنایع نداره بلکه در برخی مواقع این صنعت خودروسازیشون هست که از دولت حمایت می کند در ضمن مثلا ماشینی مانند بنز در داخل خود کشور آلمان ارزون تر از کشور های دیگر است ولی ما در ایران می بینیم که سمند را گرونتر از کشورهایی دیگر که سمند به آن صادر شده می خریم در خارج کشور سمند قیمتی برابر با 5 میلیون تومان دارد در ایران ؟ نتیجه ی آن این می شود که یک خودروی در پیتی مثل پژو 405 ( البته نه در زمان خودش ) علان با این که در اروپا از رده خارج شده است ولی در ایران با کیفیت بد در حال تولید است آن هم با قیمتی چند برابر قیمت ساخت آن !!!
و در آخر آقای , کشور های اروپایی نه روی ماشین های وارداتیشون تعرفه می کشیدند نه خواهند کشید من یک بار از ایتالیا یک ماشین خریدم تا آلمان با اون رفتم و در آلمان همان را با پلاک ایتالیایی فروختم خبلی راحت و آسون بدون دردسر گمرک و 1000 کاغذ بازی
یک خورده دوستان فکر کنند روی نوشته هایشون !
-
- پست: 123
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۹, ۷:۴۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 41 بار
- سپاسهای دریافتی: 249 بار
Re: قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
در مورد قیمت خودروهای سواری در ایران که گفته شده 130% بالاتر از قیمت جهانی است بخاطر اینه که دولت برای حمایت از صنعت داخلی خودروسازی روی ماشینهای خارجی تعرفه ی صددرصد میکشه که این کارو خیلی از کشورهای اروپایی برای حمایت از صنعتشون انجام داده اند و میدهند
کشورهای اروپایی!! هیچ کشور اروپایی روی ماشین های وارداتی تعرفه نمی گذارد انجا واردات ازاد و اقتصاد رقابتی است.اگر اینطور نبود که الان بزرگترین صنعت خودروسازی جهان را نداشتند! معلومه با اطلاعات در حد صفر حرف میزنی!کلاس چندمی عزیزم؟!!
ایران نه تنها تعرفه سنگینی روی خودروهای وارداتی می کشد که حتی ماشین تولید داخل را در ایران بسیار گرانتر از خارج عرضه می کنند که نمیدونم چه پاسخی برای این کارشون دارند چون با هیچ منطقی جور در نمیاد.نتیجه این سیاست را البته همه می دونیم: خودروهای بسیار بی کیفیت داخلی!! و مردمی که چاره ای جز خرید ندارند.و عده ای که سود میلیاردی میبرند بدون هیچ زحمتی!
خودروهای بسیار گران با ایمنی بسیار پایین و بسیار پرمصزف! این صنعت خودروسازی ایران خیلی وضعش خرابه طوری که هیچ جای دفاعی باقی نگذاشته.
در مورد قیمت های جهانی هم تحقیق می کنم و براتون می گذارم.من هم از برخی شنیده ام که این قیمتها بالاتر از سطح جهانی است.
- پست: 763
- تاریخ عضویت: جمعه ۱۴ آبان ۱۳۸۹, ۱:۲۶ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 687 بار
- سپاسهای دریافتی: 2866 بار
Re: قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
دوستان عزیز بجای اینکه انقدر با پستهای پرمحتواتون ادب و فرهنگتون رو به رخ بقیه بکشید لااقل به اندازه ی یک جو در مورد حرفهایی که میزنید تحقیق میکردید ، جناب hashashin ، همین کشور آلمانی که شما ازش تعریف و تجمید میکنید سالها نه تنها از صنایع خودروسازی بلکه از تمام صنایعش بوسیله ی تعرفه های گمرکی سنگین و یارانه های صنعتی حمایت میکرد که در کتاب "امپریالیسم بالاترین مرحله ی سرمایه داری" به وضوح به این سیاست که تا جنگ جهانی دوم پابرجا بوده ، اشاره شده ، ایتالیا هم در همان دوره (از سالهای 1929) سیاست حمایتی برای صنایع خودش رو شروع کرد .
برخلاف نظرات کارشناسی شما (!!!) همین الان کشورهایی اروپایی مثل روسیه برای وارد کردن خودروهای خارجی تعرفه ی 100% میکشند و حتی آمریکا هم که به "مهد اقتصاد آزاد" مشهوره قصد داره برای حمایت از محصولاتش در مقابل کالاهای ارزان چینی (بخصوص در صنایع خودروسازی) از سیاست تعرفه استفاده کنه (البته هنوز قطعی نشده)
در بحث قیمت بنزین هم ، مگه میخوایم قیمت بنزین تو بورسهای جهانی رو تعیین کنیم که به کشورها کار دارید !؟ بحث الان قیمت بنزین برای مصرف داخلی کشورهاست که اون رو هم دولت تعیین و تنظیم میکنه که همانطور که گفتم در چین این قیمت لیتری 1200 تومان و در ترکیه لیتری 3000 تومان است (بیش از 4 برابر قیمت لیتری 700 تومانی که تعیین شده) در اروپا هم که بیشتر .
برخلاف نظرات کارشناسی شما (!!!) همین الان کشورهایی اروپایی مثل روسیه برای وارد کردن خودروهای خارجی تعرفه ی 100% میکشند و حتی آمریکا هم که به "مهد اقتصاد آزاد" مشهوره قصد داره برای حمایت از محصولاتش در مقابل کالاهای ارزان چینی (بخصوص در صنایع خودروسازی) از سیاست تعرفه استفاده کنه (البته هنوز قطعی نشده)
در بحث قیمت بنزین هم ، مگه میخوایم قیمت بنزین تو بورسهای جهانی رو تعیین کنیم که به کشورها کار دارید !؟ بحث الان قیمت بنزین برای مصرف داخلی کشورهاست که اون رو هم دولت تعیین و تنظیم میکنه که همانطور که گفتم در چین این قیمت لیتری 1200 تومان و در ترکیه لیتری 3000 تومان است (بیش از 4 برابر قیمت لیتری 700 تومانی که تعیین شده) در اروپا هم که بیشتر .
دعا نکنید زندگی آسانی داشته باشید ، دعا کنید انسانهایی قوی باشید.
جان.اف.کندی
جان.اف.کندی
- پست: 618
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۷, ۱:۲۸ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 1938 بار
- سپاسهای دریافتی: 1909 بار
Re: قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
cheka نوشته شده:دوستان عزیز بجای اینکه انقدر با پستهای پرمحتواتون ادب و فرهنگتون رو به رخ بقیه بکشید لااقل به اندازه ی یک جو در مورد حرفهایی که میزنید تحقیق میکردید ، جناب hashashin ، همین کشور آلمانی که شما ازش تعریف و تجمید میکنید سالها نه تنها از صنایع خودروسازی بلکه از تمام صنایعش بوسیله ی تعرفه های گمرکی سنگین و یارانه های صنعتی حمایت میکرد که در کتاب "امپریالیسم بالاترین مرحله ی سرمایه داری" به وضوح به این سیاست که تا جنگ جهانی دوم پابرجا بوده ، اشاره شده ، ایتالیا هم در همان دوره (از سالهای 1929) سیاست حمایتی برای صنایع خودش رو شروع کرد .
برخلاف نظرات کارشناسی شما (!!!) همین الان کشورهایی اروپایی مثل روسیه برای وارد کردن خودروهای خارجی تعرفه ی 100% میکشند و حتی آمریکا هم که به "مهد اقتصاد آزاد" مشهوره قصد داره برای حمایت از محصولاتش در مقابل کالاهای ارزان چینی (بخصوص در صنایع خودروسازی) از سیاست تعرفه استفاده کنه (البته هنوز قطعی نشده)
در بحث قیمت بنزین هم ، مگه میخوایم قیمت بنزین تو بورسهای جهانی رو تعیین کنیم که به کشورها کار دارید !؟ بحث الان قیمت بنزین برای مصرف داخلی کشورهاست که اون رو هم دولت تعیین و تنظیم میکنه که همانطور که گفتم در چین این قیمت لیتری 1200 تومان و در ترکیه لیتری 3000 تومان است (بیش از 4 برابر قیمت لیتری 700 تومانی که تعیین شده) در اروپا هم که بیشتر .
در مقاله قیمت بنزین کشور با فوب خلیج فارس مقایسه شده بود که 575 تومان هست . پس بنزین آزاد از نرخ قیمت بنزین فوب خلیج بالاتر هست.
اینکه بخواید نرخ بنزین ایران رو با بقیه کشورها مقایسه کنید کلی ایراد داره . اولا ایران خودش تولید کننده مواد نفتی هست نه مصرف کننده.
ثانیا ظرفیت حمل و نقل عمومی ایران بسیار پایین تر از اروپا و چین و سایر جاهایی که ازشون نام میبرید هست. از طرفی هم درآمد و سرانه کشور خیلی پایین تر از میانگین جهانیست.
راندمان پایین و مصرف بالای سیستم حمل و نقل کشور به خاطر بی کیفیت یا فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل هم خودش دلیل دیگری هست .
پس اینکه مستقیما قیمت رو با بقیه کشورها مقایسه کنید اشتباه هست و اگر هم دقت کنید هیچکدوم از کارشناس ها چنین نگاه بچه گانه ای رو به قیمت بنزین ندارند .
لطفا منبع ( که البته ندارید ) درباره تعرفه 100 درصدی روسیه رو هم نشون بدید.( روسیه روهم جزو اروپای صنعتی حساب نکنید که مضاحه فقط) در مورد تعرفه ها هم از زمان حال صحبت کنید نه از اقتصاد مفلوک ایتالیای فاشیست 1920 ! اگر تعرفه ای وجود داشته باشه باید برای ارتقای کیفیت و بهبود صنعت داخل باشه ( که منطقی و درست هست ) نه مونوپولی که الان خودرو ساز داخلی به وجود آورده .
آخرین ويرايش توسط 2 on pedmehr, ويرايش شده در 0.
در روح و جان من میمانی ای وطن
- پست: 4389
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
- محل اقامت: کرج پلاک 43!
- سپاسهای ارسالی: 6706 بار
- سپاسهای دریافتی: 12099 بار
- تماس:
Re: قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
شمایی که اینقدر دم از مقایسه قیمت داخلی و خارجی میزنید ! کمی هم سطح درآمد مردم ایران و کشورهای اروپایی رو هم مقایسه کنید !!!! اینقدر هم از صنعت انحصاری و عقب افتاده کشور که کاملا ورشکسته هست ! ( با چند برابر قیمت فروختن ! ) رو با کشورهای پیشرفته مقایسه نکنید که فقط باعث آبروریزی هست ! روسیه رو جز آدم حساب نکنید شما !!! به جز موارد نظامی هنوزم در بسیاری موارد یک کشور عقب افتاده هست .
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
جکسون براون
- پست: 78
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۲۲ دی ۱۳۸۸, ۵:۱۲ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 425 بار
- سپاسهای دریافتی: 238 بار
Re: قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
, من هرگز از آلمان به خوبی یاد نکردم ! پست ها را بیشتر بخوان دوست عزیز !
شما هنوز تو قیمت های 1920 داری می چرخی ؟ آیا حدو حدود شناخت شما از قیمت ها و کشور های اروپایی و نوع پیشرفت مال دوره ی فاشیست در ایتالیاست ؟ عجب !
خودرو سازی روسیه ؟
یادش بخیر یک بار به این کشوری که بعضی ها برایش با هم وطنان خودشون هم در گیر می شن رفتیم یه موسکویچ 2140 آک بند نو نو خریدیم 25000 تومان 3 بار خراب شد نصف قیمت فروختیمش به یه مکانیکیه که از قطعاتش استفاده کنه !
شما هنوز تو قیمت های 1920 داری می چرخی ؟ آیا حدو حدود شناخت شما از قیمت ها و کشور های اروپایی و نوع پیشرفت مال دوره ی فاشیست در ایتالیاست ؟ عجب !
خودرو سازی روسیه ؟
یادش بخیر یک بار به این کشوری که بعضی ها برایش با هم وطنان خودشون هم در گیر می شن رفتیم یه موسکویچ 2140 آک بند نو نو خریدیم 25000 تومان 3 بار خراب شد نصف قیمت فروختیمش به یه مکانیکیه که از قطعاتش استفاده کنه !
-
- پست: 199
- تاریخ عضویت: شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۷, ۱۲:۵۰ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 281 بار
- سپاسهای دریافتی: 407 بار
Re: قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
فکر کنم برق از کشورهای دیگه گرون تر شده باشه. من تو قبض تابستون نگاه کردم خود دولت قیمت آزاد برقو 77 تومن زده. به نطرم 200 تومن یه خورده برای آزادش گرونه
ولی بقیه حامل ها نسبت به جهانی پایی تره. بنزینم اگه دولت داره از پالایشاه های داخلی تامین می کنه
چرا هزینه های فوق خلیج فارسو به اضافه هزینه حمل و نقل از کشورهای عربی می کنه. ما که نفهمیدیم؟
ولی بقیه حامل ها نسبت به جهانی پایی تره. بنزینم اگه دولت داره از پالایشاه های داخلی تامین می کنه
چرا هزینه های فوق خلیج فارسو به اضافه هزینه حمل و نقل از کشورهای عربی می کنه. ما که نفهمیدیم؟
- پست: 830
- تاریخ عضویت: شنبه ۲ تیر ۱۳۸۶, ۱۱:۴۷ ب.ظ
- محل اقامت: باختران
- سپاسهای ارسالی: 309 بار
- سپاسهای دریافتی: 2025 بار
- تماس:
Re: قیمتهای هدفمندی از قیمتهای جهانی بیشتر است
دوستان چرا ترکیه وچین رومثال می زنند درعربستان پارسال که بودم هر2لیتر رویک ریال میخریدند یعنی لیتری 140تومن حالا مابیشتربه ترکیه شباهت داریم یا عربستان یا نمونه دیگرش سلیمانیه عراق ااست که که من چند دفع باماشین رفتم اونجاهم بنزین چند نرخی بود ولی نه انقدرزیاد که به مردمشون فشاربیاره اگریادم باشه 700 و900بود دوم انکه مگرماخودمان بنزین تولید نمی کنیم چراباید به قیمت خلیج فارس بخریم مگروارداتی است به نظر من قیمت cng انقدرگران می شد
...............................................
خداراشکر بحث قوی وبادلیل انجام میشه ممنون از همه دوستان امیدوارم دوباره یکسری خیلی متعصب هستند دوباره نیاییند بحث رومنحرف کنند
...............................................
خداراشکر بحث قوی وبادلیل انجام میشه ممنون از همه دوستان امیدوارم دوباره یکسری خیلی متعصب هستند دوباره نیاییند بحث رومنحرف کنند
که ارتش ایران درجنگ کرد حماسه نبود معجزه بود
یاسرعرفات
وبلاگ من [External Link Removed for Guests]
یاسرعرفات
وبلاگ من [External Link Removed for Guests]