جولان سگ‌های جیبی در شمال پایتخت

در اين بخش ميتوانيد درباره موضوعاتي كه در انجمن براي آنها بخشي وجود ندارد به بحث و گفتگو بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Shahbaz, MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

Novice Poster
Novice Poster
پست: 61
تاریخ عضویت: شنبه ۴ تیر ۱۳۹۰, ۹:۴۵ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 9 بار
سپاس‌های دریافتی: 138 بار

Re: جولان سگ‌های جیبی در شمال پایتخت

پست توسط gsm_nazari »

باور دارین الان تو فرهنگ ما نگر داشتن خاوری موجه تر از نگه داشتن یه سگه
Major I
Major I
پست: 863
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ دی ۱۳۸۸, ۱۰:۵۳ ب.ظ
محل اقامت: البرز
سپاس‌های ارسالی: 5392 بار
سپاس‌های دریافتی: 4116 بار
تماس:

Re: جولان سگ‌های جیبی در شمال پایتخت

پست توسط FARSHAD.ADL »

درود بر تمامی دوستان گرامی :razz:
من نمیدونم مشکل بعضی دوستان عزیز با این قضیه چیه سگ و امثالهم چه ربطی به حکومت اسلامی و ...
داره. باید به این نکته توجه داشت که اگر ما مدعی داشتن دمکراسی هستیم باید بتونیم کسانی رو که عقایدی بر خلاف رای و نظر ما دارند رو نیز تحمل کنیم ولی اگر غیر از این است توقع داریم هرچیزی که ما میگیم درسته و همه هم باید طبق نظر ما عمل کنند و اگر نکنند باید با پلیس و ... باهاشون برخورد کنیم بگین که تکلیفمون رو بدونیم.
مملکت ما مشکلات بزرگ تری از سگ و گربه داره که رسیدگی به اونها مهم تر است.به نظر شخص بنده البته!
پیروز باشید :razz:
Major I
Major I
پست: 235
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۸, ۵:۰۶ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 977 بار
سپاس‌های دریافتی: 988 بار

Re: جولان سگ‌های جیبی در شمال پایتخت

پست توسط HS368 »

درسته، ما ممکلتمون کل مشکل داریم که از این هم بدتره، ولی نباید به بهانه ی بزرگ بودن اون مشکلات از این چیزا چشم پوشی کنیم! تعریف ما از دمکراسی با تعریف غرب از دمکراسی فرق داره! اونا مشروب خوری یا همجنس بازی و ... براشون عین دموکراسیه! اما برای ما و فرهنگ اسلامی ما این ظلم به جامعه چراشو خود اسلام جواب داده!
به نظر من سگ نگداشتن تو خونه عیبی نداره، چهاردیواری اختیاری!! اما تو جامعه آوردنش یا تو اتوبوس و مترو و ... اینجور جاها آوردنش عیب داره! سگ داشتن یه فرهنگ غربیه! الان کسایی رو میبینی که سگ و گربه رو از بچه هاشون بیشتر دوست دارند(نظیر هانيه توسلی)، به نظرت چر این اتفاق افتاده؟
حالا ما این اتفاق جدی نمیگیریم ولی اون زمان میاد که تو ایران خودمون مثل غرب بعضیا با سگهاشون ازدواج میکنند! (گاماس گاماس)
خوشبختی ما در سه جمله است ... تجربه از دیروز , استفاده از امروز , امید به فردا ... ولی ما با سه جمله دیگر زندگی مان را تباه میکنیم حسرت دیروز , اتلاف امروز , ترس از فردا ... دکتر علی شریعتی
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 965
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸, ۸:۴۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2776 بار
سپاس‌های دریافتی: 3436 بار

Re: جولان سگ‌های جیبی در شمال پایتخت

پست توسط victory67 »

با سلام خدمت تمام دوستان عزیز .بعضی دوستان می گن چون فرهنگ غربی هست اشتباه اصلا این جمله درست نیست . چون اگر درست بود خیلی فرهنگ های درست را در بر می گرفت .مثلا عید باستانی ما ایرانی ها ٫ یک فر هنگ که قبل از ورود اسلام به ایران بود.آیا بعد اینکه اسلام به ایران آمد با آن مخالفت کرد نه بلکه از آن استقبال کرد و معصومین برای آغار سال نو روایاتی گفته اند .در دین ما سگ داشتن جایز نیست به دلیل اینکه بزاق دهانش خیلی کثیف و سرشار از میکروب است و دیگر دلایل. . د ر اخر این گل تقدیم شما عزیزان :razz:
  تصویر تصویرزندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست/ هر کسی نغمه خود خواندو از صحنه رودتصویر تصویر 
  تصویر تصویرصحنه پیوسته بجاست /خرم آن نغمه که بسپارند به یادتصویر تصویر     
  
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 196
تاریخ عضویت: دوشنبه ۹ آذر ۱۳۸۸, ۱۱:۳۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2998 بار
سپاس‌های دریافتی: 405 بار

Re: جولان سگ‌های جیبی در شمال پایتخت

پست توسط رضاخان »

مسئولین نظام اول بهتر است برای جوانان کار و مسکن آبرومند ایجاد کنند
بعد هم امنیت اجتماعی که کسی با چاقو قهرمانامونو نکشه یا نره استخر زنونه یا مهمانی خصوصی به زنو بچه ی مردم تجاوز کنه
بعد اگه وقتی پیدا کردند جلوی دزدی ها از بیت المال و بانکها رو بگیرن
بعد برن وضعیت رفت و آمد مردم روبراه کنن تا هر روز تو مترو مثل ساردین نشیم
بعد جلوی افزایش بی محابای شیرو تخم مرغو بگیرن تا مردم کم بضاعت دچار سو تغذیه نشن
بعد بیان به زندگی مردم گیر بدن
سگ نجسه ولی میشه دستاتو بشوری و پاک بشی ولی قتل و غارت بیت المال و تجاوزو چطور میشه پاک کرد

اول اصول دینمونو درست کنیم بعد فروعشو
:razz:
Junior Poster
Junior Poster
پست: 153
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰, ۹:۰۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 69 بار
سپاس‌های دریافتی: 377 بار

Re: جولان سگ‌های جیبی در شمال پایتخت

پست توسط azarakhsh45 »

وقتی مقاله این خبرنگار محترم را مطالعه کردم به خودم گفتن این خبرنگار محترم تا به حال چند بار در مورد فروش علنی مواد مخدر مقاله و خبر تهیه نموده است ؟ چند بار در خصوص بچه های معصومی که تا نیمه های شب سر چهار راه های هستند و گدایی میکنند تا پول مواد مخدر پدر و مادر و برادر بزرگترشان بدست یاورد مقاله نوشته است ؟ چند بار در مورد زن و مرد هایی با چهره سیاه و لباس پاره دارند تو سطل های زباله دنبال یک خوردنی میگردند نوشته است ؟ چند بار در خصوص مشکلات ایمنی خیابانهای تهران نوشته است ؟ چند بار و .....
سگ در فرهنگ اسلامی ما نیست ولی چرا داره فراگیر میشه ؟ چرا من که اصلا به حیوانات علاقه ندارم گاهی وقت ها به خودم میگم ای کاش یک سگ داشتم با حد اقل احساس کنم یک موجود زنده وفادار به من وجود دارد , یک موجود زنده که مرا دوست دارد وجود دارد بدون اینکه چشمش به دست من باشد که بهش خوراکی میدم یا نه . یک موجود زنده وجود دارد که حتی اگر توی جیب هم جا بگیره ولی اگه من را در خطر ببیند تا پای جان از من دفاع میکنه .
قضاوت کردن خیلی راحت هست ولی قضاوت صحیح خیلی سخته . خیلی خوبه در این انجمن علمی کسی پیدا بشه و بیاد ریشه یابی کنه که چرا مردم علاقه من هستند که سک نگه دارند . یک سری به کلینیک های دامپزشکی بزنید . تعجب میکنید مردم چه علاقه ای به سگ شون دارند چقدر برای یک سگ بیمار نگرانند و اشک میریزند . ببینید سگ چه صفتی داره که در انسان امروزی در حال فراموشی هست با باعث میشه دیگران به خود جلب کنه
Junior Poster
Junior Poster
پست: 153
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۰, ۹:۰۱ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 69 بار
سپاس‌های دریافتی: 377 بار

Re: جولان سگ‌های جیبی در شمال پایتخت

پست توسط azarakhsh45 »

[External Link Removed for Guests]

این مقاله هم به خوندنش می ازره هرچند که به برخی از فسمت های ایراداتی هم هست


  
همواره وقتي از اخلاق سگي و صفت سگي ياد مي شود، تنها مفاهيمي چون خشم ، تندخويي و بداخلاقي از صفات زشت و نكوهيده و در نهايت وفاداري از صفات و خصلت هاي نيكوي سگ به ذهن خطور مي كند. از اين رو به نظر مي رسد كه درخواست از مومنان براي كسب فضليت هاي سگي و اخلاق هاي آن شايد به نوعي اهانت و توهين به مومنان دانسته شود و انتخاب عنواني از اين دست را به عنوان بد ذوقي نويسنده و عدم وجود حس زيباشناختي قلمداد كنيد.
 
 


 



با اين همه ، نويسنده بر اين باور است كه نه تنها در انتخاب عنوان از حس زيبا شناختي بهره گرفته است بلكه به عللي توجه خواننده را نيز به حس زيباشناختي واقعي برانگيخته است تا با نگاه و رويكردي جديد به هستي و آفريده هاي خداوندي نگريسته شود.
 
 در منطق ارسطويي هنگامي كه به نقد شر و خير در جهان پرداخته مي شود، آن را به پنج قسم دسته بندي مي كنند. ارسطو نسبت خير و شر در يك چيز را اين گونه مي داند كه عبارت يا

شر و بدي در يك چيز به مطلق مي چربد و يا اين كه خير مطلق اين گونه است. چنان كه ممكن است كه ميان خير و شر تساوي باشد و يا اين كه خير بر شر مقدم و يا شر بر خير مقدم باشد.وي مي افزايد: از آن جايي كه شر مطلق انگيزه اي براي وجود يافتن آن وجود ندارد، در جهان تحقق نمي يابد و اما در صورت تساوي نيز هيچ معنا و مفهوم ندارد كه اصولا آن چيزي كه خير و شرش مساوي است آفريده و خلق شود.
 
 اما اگر شري بر خيري بچربد در آن حالت آن چيز آفريده نمي شود چون سودي ندارد و تنها از پنج مورد دو مورد خير مطلق و آن چه خيرش بر شرش مي چربد مي تواند وجود يابد. 
 البته در تحليل قرآني و فرهنگ اسلامي به گونه اي غير از تحليل ارسطويي به مساله نگريسته مي شود؛ زيرا در تحليل ارسطويي براي خير و شر امري به نام وجود ثابت است و تنها در ميزان

و اندازه و سود و زيان آن بحث و گفت و گو است. به سخن ديگر در اين نگرش و رويكرد اصل وجود حتي براي شر ثابت است.
 
 اين در حالي است كه در تفكر و نگرش اسلامي ، اصولا براي شر وجودي نيست، زيرا شر به معناي عدم وجود است و اگر در باره شري سخن گفته مي شود به معناي فقدان وجودي و يا نقصان كمالي است. بر اين اساس همه موجودات و وجودات خير هستند و به سبب نقصان كمالي عنوان شر و بدي بر آنان بار مي شود. 
 در داستان حضرت عيسي (ع) كه گفته شد تا بدترين موجود را انتخاب و به نزد او آورد، آن حضرت با آن كه با سگي مرده با وضعيت مشمئز كننده رو به رو مي شود آن را به پيشگاه خداوندي نمي برد؛ زيرا در همان مرده وي دندان هاي سفيدي را مي بيند كه زيبايي خاصي به آن موجود بخشيده است. 
 به هر حال در هر موجودي خيري وجود دارد كه مي بايست در جست وجوي آن بود. 
 اصولا نگرش اسلام به آفريده ها و حتي اعمال و رفتارهاي انساني مبتني بر مثبت نگري است و اصالت برائت از اعمال زشت و نابهنجار و اصالت صحت در كارهاي كه ايشان انجام مي دهند و اموري از اين دست همگي بر اساس اين اصل اسلامي است كه انسان مي بايست اصل مثبت نگري را در همه امور ملحوظ دارد. 
 با توجه به اين مساله است كه حضرت اميرمومنان ده صفت و خصلت ارزنده در سگ مي جويد و به مومنان معرفي مي كند كه اگر انسان آن را داشته باشد مي تواند خود را از مومنان واقعي بر شمارد و از فوايد ايمان و كمال انساني بهره مند گردد. بنابراين وقتي از صفت خوب سگ سخن گفته مي شود و از مومنان خواسته مي شود تا داراي اخلاق سگي شوند در نهايت نبايد تنها همان وفاداري سگي در جلوي چشم وي مجسم مي شود. 
 اميرمومنان علي (ع) در سگ ده صفت را شناسايي مي كند كه اگر در مومني جمع شود، بي گمان نه تنها او از اهل فلاح و رستگاري، بلكه از دارندگان مقامات بلندي عرفاني و ايماني خواهد بود. 
 براي اين كه مطلب به طور كامل روشن شود؛ در اين جا متن حديث را نقل و به ترجمه آن مي پردازيم: 
 قال علي (ع) : طوبی لمن عیشه کعیش الکلب ففیه عشرة خصال فینبغی ان یکون کلها للمؤمن. 
 

الاول لیس له مقدار بین الخلق و هو حال المساکین.
 
 

الثانی ان یکون فقیرا لیس له مال و لا ملک و هو صفة المجردین.
 
 

الثالث لیس له مأوی معلوم و الارض کلها له بساط و هو من علامات المتوکلین.
 
 

الرابع ان یکون اکثر اوقاته جائعا و هو من علامات الصالحین.
 
 الخامس ان ضربه صاحبه مأة جلدة لا یترک بابه و هو من علامات المریدین. 
 السادس لا ینام من الیل الا الیسیر و ذلک من اوصاف المحبین. 
 السابع انه یطرد و یجفی ثم یدعی فیجب و لا یحقد و ذلک من علامات الخاشعین. 
 

الثامن رضی بما یدفع صاحبه من الاطعمة و هو حال القانعین.
 
 

التاسع اکثر عمله السکوت و ذلک من علامات الخائفین.
 
 

العاشر اذا مات لم یبق منه المیراث و هو حال الزاهدین. (منبع: نشان از بی نشانها، چاپ هجدهم، ج اول، ص 310 و لئالى الأخبار ج5، ص387 ـ

388)
 
 امیرالمؤمنین (علیه السـلام) می فرمایند: خوشا به حال کسی که زندگیش مثل زندگی سگ باشد!!! در سگ ده خصلت پسنديده است که مؤمن به داشتن آن سزاوارتر است. 
 نخست : آن كه سگ در ميان مردمان ، قدر و قیمتی ندارد که این حال «مساکین» است. 
 دوم این که سگ مال و مِلکي ندارد که این صفت «مجردین» است. 
 سوم این که خانه و لانه اي مشخص و معيني ندارد و هر جا كه رود همان جا را خوابگاه خود سازد و همه زمین بساط اوست كه این از نشانه های «متوکلین» است. 
 چهارم این که اغلب اوقات گرسنه است و این عادت «صالحین» است. 
 پنجم این که اگر صد ضربه تازیانه از صاحب خودش بخورد، در خانه او را رها نمی کند و این صفت «مریدین» است. 
 ششم این که شبها به جز اندكي نمي آرامد و این از صفت های «محبین» و دوستداران است. 
 هفتم این که رانده مي شود و ستم می بیند ولی اگر او را بخوانند بدون دلگیری بر می گردد و این از علامت های «خاشعین» و فروتنان است. 
 هشتم این که به هر خوراك كه صاحبش به او مي دهد و راضی است و این حال «قانعین» است. 
 نهم این که بيش تر لب فروبسته و خاموش است و این از علامت های «خائفین» است. 
 دهم این که وقتی می میرد ارثی از او باقی نمی ماند و این حال «زاهدین» است. 
 اگر به اين حديث توجه شود به خوبي دانسته مي شود كه بسياري كه از صفات پسنديده اي كه در اين جا براي سگ بيان شده است از صفات متعالي كساني است كه به مقام انسانيت واقعي رسيده و خصلت هاي خوب را در خويش پرورش داده و به فعليت رسانده اند؛ زيرا زهدو پارسايي، قناعت ، خشوع ، حب و دوستي ، مريدي ، صالح و درستكاري، توكل ، تجرد و مسكنت و فقر در برابر خداوند از مهم ترين امتيازات انسان هاي كامل و مومن است و بسياري از كارهاي و اعمالي كه انسان به عنوان اصول اخلاقي و هنجاري عقلاني و عقلايي و شرعي انجام مي دهد براي دست يابي به اين خصلت و يا فعليت بخشي به آن هاست. 
 درباره هر يك از اين خصلت ها آيات بسياري در قرآن بيان شده و راهكارها و دستورهايي نيز براي به دست اوردن آن تشريح شده است. برخي از آن ها به عنوان ملاك دين و معيار سنجش آن دانسته شده و در روايات نيز آمده است كه به عنوان نمونه به اين حديث مي توان اشاره كرد كه مي فرمايد: هل الايمان الا الحب ؛ آيا ايمان جز حب و دوستي است. 
 خداوند خشوع و توكل و صلاح و زهد را ابزاري براي تقرب به سوي خود مي شمارد كه با اين تقرب انسان به حقيقت وجودي خويش دست مي يابد؛ زيرا تقرب به خدا از سنخ تقرب مكاني نيست بلكه مكانت است كه با صبغه الهي گرفتن و شاكله وجودي او شدن شدني و ممكن است. 
 به هر حال بهره مندي از اخلاق سگي مي تواند آدمي را به سوي كمالاتي سوق دهد كه آرزوي هر انساني است. 
 بنابراين نمي بايست در تحليل مسايل و ديدن اشياء تنها به صفات زشت موجودي اشاره كرد كه در سگ خصلت تندخويي و خشم اوست بلكه مي بايست به ده ها صفت خوب و پسنديده اي اشاره كرد كه مي تواند درسي براي بشر باشد. 
 سخن نويسنده به پيروي از مولاي اين است كه چرا ما براي رسيدن به فن آوري هاي نو و جديد به حيوانات و گياهان و شيوه هاي رفتاري آنان توجه مي كنيم و هر روز به دستاوردهاي علمي و صنعتي خود اضافه مي كنيم ولي در حوزه اخلاقي و رفتاري به رفتارها و خصلت هاي خوب آنها توجه نمي كنيم تا اخلاق خويش را بازسازي و در مسير كمالي قرار دهيم؟ 
 گفتني است كه در برخي از منابع و نسخه هاي از جمله لئالي الاخبار اين حديث به اين شكل از پيامبر(ص) نقل شده است: وفي بعض نسخ الحديث قال النبي صلى الله عليه وآله : ينبغي للمؤمن من أن يكون أخلاقه كأخلاق الكلب ففيه خمسة أخلاق أولها : يكون جائعا أبدا وهذا من أخلاق الصالحين والثاني : لا يكون له موضع وهذا من آثار الصالحين والثالث : لا ينام بالليل وهذا من أفعال الصالحين والرابع : لا يكون له مال حتى يورثه وهذا معيشة الصالحين والخامس لا يهادق ( لا يفارق ق ظ ) باب صاحبه وأن طرده في يوم مأة مرة وهذا من وفاء الصالحين(لئالى الأخبار ج5، ص387 ـ

388)) كه در اين حديث براي سگ پنج خصلت خوب بيان شده است كه مي بايست مومنان آن را در خود ايجاد كنند.
 
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 965
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۸۸, ۸:۴۷ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2776 بار
سپاس‌های دریافتی: 3436 بار

Re: جولان سگ‌های جیبی در شمال پایتخت

پست توسط victory67 »

مشکل فعلی در فرهنگ ما ایرانی است همه منتظر هستن تا دیگری خودش درسن کنه ولی خود طرف یک فرشته بیش نیست در فکر خودش !!!!!!بعضی از دوستان هم که این همه ایراد می گیرند خودتون و همفکراتون برای رفع این مشکلات فقط شعار دادین و هیچ عملی انجام نمی دین .رضا خان عزیز چون فرهنگ پایینه حتما زور بالا سر بعضی ادم ها باید باشه تا درست شن که فقط در کوتاه مدت جواب می دهد با این فرهنگ فعلی جامعه مطمعن باشید پیغمبرم بیاد کاری نمی تونه بکنه چون در مملکت ما دو تا ویژگی خیلی مشهود ۱ شعار دادن و عمل نکردن به آن چه از طرف مردم چه مسئولان.۲از خود شروع نکردن وتخریب بی خود افراد
  تصویر تصویرزندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست/ هر کسی نغمه خود خواندو از صحنه رودتصویر تصویر 
  تصویر تصویرصحنه پیوسته بجاست /خرم آن نغمه که بسپارند به یادتصویر تصویر     
  
قفل شده

بازگشت به “ساير گفتگوها”