نخستين كاميون ملي رونمايي شد--- 1389
جام جم آنلاين: نخستين كاميون طراحي شده توسط متخصصان صنعت خودروي كشور با نام 'كاوه' روز سهشنبه با حضور مديران عامل گروه خودروسازي سايپا و سايپاديزل، تعدادي از اعضاي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي و فعالان صنعت خودروي كشور رونمايي شد.

گزارش ايرنا، در اين مراسم همچنين خط توليد كاميونت جديد در سايپا ديزل افتتاح و از محصول استراتژيك ولوو FM 6*6 رونمايي شد.
اين مراسم نمايندگي بينالمللي خدمات پس از فروش ولوو در ايران به مديرعامل سايپا ديزل اهدا شد و هشت مركز جديد خدمات پس از فروش نيز در سراسر كشور فعاليت خود را آغاز كردند.
سايپا ديزل در اين مراسم با بيان اينكه كار طراحي و ساخت اين كاميون حدود دو سال و نيم به طول انجاميد، گفت: اين كاميون با مشخصات اروپايي ساخته شده داراي 420 اسب بخار قدرت و قدرت كشندگي آن حدود 70 تن است.
'علي ملك' سپس افزود: اين كشنده تمام ويژگيهاي محصولات مشابه را دارد و كيفيت، رفاه، رعايت استانداردهاي اروپا و يورو 5 از جمله مشخصات اين محصول جديد سايپا ديزل است.
تصريح كرد: موتور كاميون كاوه از خانواده ولوو و گيربكس آن نيز از مدل ZF و داراي 16 دنده است كه قابليت هوشمندي را نيز دارد.
[HR][HR][HR]
مدیرعامل سایپا دیزل تشریح کرد--- 1390
کامیون ملی یک محصول کاملاً چینی است/اعتراض شرکت دانگفنگ
خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت سایپا دیزل با بیان اینکه کامیونی که سال گذشته به عنوان محصول ملی و با نام "کاوه" رونمایی شد یک محصول کاملاً چینی است، گفت: این کامیون محصول شرکت دانگ فنگ است و ۱۰۰درصد قطعات آن از چین وارد شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد شیخالاسلامی در یک نشست خبری اظهار داشت: نامگذاری کامیون چینی به عنوان خودروی ملی یک اشتباه بود و در واقع این محصول همان کامیون دانگفنگ است که سال گذشته تحت عنوان کامیون ملی رونمایی شد.
وی ادامه داد: این کامیون قبلاً در کشور چین رونمایی و تولید شده و ۱۰۰ درصد قطعات آن از چین وارد شده است.
وی تصریح کرد: کامیون دانگفنگ محصول با کیفیتی است،دارای نیروی محرکه خوبی است ولی نمیتوان آن را کامیون ملی محسوب کرد...!
----------------------
یاد خاطره ای از دوران کودکیم افتادم ...! topic-t69665.html#p332916