صیغه موقت . . .
مدیران انجمن: رونین, Shahbaz, MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت
- پست: 875
- تاریخ عضویت: جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷, ۷:۳۶ ب.ظ
- محل اقامت: شهرکرد
- سپاسهای ارسالی: 1385 بار
- سپاسهای دریافتی: 3738 بار
- تماس:
صیغه موقت . . .
مهر: مجلس بالاخره تکلیف ازدواج های موقت را روشن کرد؛ صیغه نیاز به ثبت رسمی ندارد! خبری که دیروز وقتی اعلام شد، اما و اگرهای زیادی را درباره آینده این ازدواج ها سر زبان ها انداخت و بحث قدیمی تضییع حقوق زنان و تکلیف بچه های متولد شده از این ازدواج ها را زنده کرد.در قانونی که مجلسی ها دیروز مجلس با104 رای موافق، 6 رای مخالف و 12 رای ممتنع تصویب کردند، صیغه در سه صورت نیاز به ثبت پیدا می کند: وقتی زن باردار شود، وقتی طرفین توافق کنند و وقتی شرط ضمن عقد باشد. اما در این بین، وضعیت بارداری زن بعد از یک ازدواج ثبت نشده و زیر بار نرفتن مرد برای ثبت ازدواج، مشکلی است که خیلی ها به مصوبه دیروز مجلس وارد می کنند.
قانون راه در رو نمی گذارد
ازدواج موقت، هیچ حق و حقوقی برای زن ایجاد نمی کند اما وقتی پای بچه به این رابطه باز می شود، ورق برمی گردد و ماجرا جنبه های قانونی تری پیدا می کند. مردان، اغلب فرزند متولد شده را نمی پذیرند و حاضر به ثبت ازدواج، شناسنامه گرفتن برای بچه و قبول تعهدات پدری نمی شوند. اما افشین عبدالله نژاد، وکیل پایه یک دادگستری معتقد است که اگرچه بیشتر افراد از قوانین مربوط به ازدواج موقت ناآگاه هستند اما بر اساس قوانین موجود، مشکلات پیش آمده در اثر این ازدواج قابل حل است.او می گوید: «اگر ازدواج موقت ثبت نشود و زن در این مدت باردار شود و در عین حال مرد حاضر به ثبت ازدواج نشود، زن با مراجعه به دادگاه می تواند درخواست اثبات زوجیت کند و دادگاه بر اساس قوانین موجود، این کار را انجام می دهد. یکی از این قوانین، ماده 1158 قانون مدنی است که بر اساس آن، طفل متولد در زمان زوجیت متعلق به شوهر است؛ مشروط بر اینکه از تاریخ نزدیکی تا زمان تولد کمتر از6 ماه و بیشتر از 10 ماه نگذشته باشد.»او ادامه می دهد: «وقتی هیچ دلیلی در دست نیست اما رابطه زوجیت جفت محرز است، قانونگذار از خانواده حمایت می کند و بچه را متعلق به مرد می داند. اما اگر این ازدواج محرز نبود، رابطه نسبی پدر و فرزند با آزمایش DNAبررسی می شود. الان این اتفاق بسیار زیاد می افتد و مشکل خیلی از زوج ها را حل می کند.»عبدالله نژاد درباره مواردی که مرد حاضر به انجام آزمایش و جوابگویی به دادگاه نیست، می گوید: «اگر مرد در دادگاه حاضر نشود، قانون او را به نفع زن و طفل محکوم کرده و پدر بچه شناسایی می کند.»
مرز ازدواج های ثبت نشده با روابط نامشروع
یکی از نگرانی هایی که درباره ثبت نشدن ازدواج موقت وجود دارد، مرز نامشخص روابط شرعی و غیرشرعی است؛ به طوری که یک رابطه غیرشرعی ممکن است با ادعای دو طرف به ازدواج موقت، شرعی تلقی شود. چیزی که نمایندگان مخالف این قانون، آن را رواج انحراف تعبیر می کنند. اما عبدالله نژاد در این باره می گوید: «بنای فقه در این موارد پرده پوشی است. ما در قانون یک نوع ازدواج داریم که به آن نکاح معاطاتی گفته می شود. در این ازدواج، زن و مرد با هم رابطه دارند و اراده آنها بر ازدواج است. اما صیغه ای جاری نشده است. در این موارد، وقتی برای دادگاه نیت زوجین محرز شود، نکاح معاطاتی تلقی شده و بحث زنا پیش نمی آید.»او ادامه می دهد: «قانونی که دیروز مجلس تصویب کرد، بی هیچ تردیدی قانون سودمندی است اما ای کاش این قانون به ثبت ازدواج موقت در همه موارد تاکید داشت. اگر در مصوبه جدید مجازاتی برای عدم ثبت ازدواج در سه مورد ذکر شده تعیین شده باشد، می توان از قوانین کیفری استفاده کرد و زوج را تحت فشار قرار داد تا ازدواج را ثبت کند. در غیر این صورت باید از روش های دیگر استفاده کرد که در حال حاضر متداول است.»
قبلا هم کسی ثبت نمی کرد
با تمام این ها، مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی برای دفترخانه داران تازگی ندارد، آنها می گویند که ازدواج موقت قبل از این هم در دفترخانه ها ثبت نمی شد اما وجود قانونی برای ثبت آن، حد و مرزها و تعهدهای رابطه زن و مرد را مشخص می کرد. امیر وکیلیان، دفتردار شماره 132 ازدواج تهران در این باره می گوید: «من از جزئیات این مصوبه اطلاعی ندارم اما تجربه من نشان داده که هیچ کس برای ثبت ازدواج موقت تمایلی نشان نمی دهد. همه ترجیح می دهند روابط شان غیر رسمی و در خفا باشد.»عقیل توکلی، مسئول دفترخانه شماره 410 تهران هم در این باره می گوید: «این قانون اوضاع را بدتر می کند چون بیشتر روابط به سمت زیرزمینی شدن می رود. ضمن این که روابط غیرشرعی هم رواج پیدا می کند و هر کس خواست، می تواند رابطه اش را ازدواج موقت جلوه دهد حتی اگر اینطور نباشد. کسی هم نمی تواند چیزی بگوید چون قانونا عقد موقت می تواند بین دو نفر باشد و هیچ جا به ثبت نرسد.»
قانون راه در رو نمی گذارد
ازدواج موقت، هیچ حق و حقوقی برای زن ایجاد نمی کند اما وقتی پای بچه به این رابطه باز می شود، ورق برمی گردد و ماجرا جنبه های قانونی تری پیدا می کند. مردان، اغلب فرزند متولد شده را نمی پذیرند و حاضر به ثبت ازدواج، شناسنامه گرفتن برای بچه و قبول تعهدات پدری نمی شوند. اما افشین عبدالله نژاد، وکیل پایه یک دادگستری معتقد است که اگرچه بیشتر افراد از قوانین مربوط به ازدواج موقت ناآگاه هستند اما بر اساس قوانین موجود، مشکلات پیش آمده در اثر این ازدواج قابل حل است.او می گوید: «اگر ازدواج موقت ثبت نشود و زن در این مدت باردار شود و در عین حال مرد حاضر به ثبت ازدواج نشود، زن با مراجعه به دادگاه می تواند درخواست اثبات زوجیت کند و دادگاه بر اساس قوانین موجود، این کار را انجام می دهد. یکی از این قوانین، ماده 1158 قانون مدنی است که بر اساس آن، طفل متولد در زمان زوجیت متعلق به شوهر است؛ مشروط بر اینکه از تاریخ نزدیکی تا زمان تولد کمتر از6 ماه و بیشتر از 10 ماه نگذشته باشد.»او ادامه می دهد: «وقتی هیچ دلیلی در دست نیست اما رابطه زوجیت جفت محرز است، قانونگذار از خانواده حمایت می کند و بچه را متعلق به مرد می داند. اما اگر این ازدواج محرز نبود، رابطه نسبی پدر و فرزند با آزمایش DNAبررسی می شود. الان این اتفاق بسیار زیاد می افتد و مشکل خیلی از زوج ها را حل می کند.»عبدالله نژاد درباره مواردی که مرد حاضر به انجام آزمایش و جوابگویی به دادگاه نیست، می گوید: «اگر مرد در دادگاه حاضر نشود، قانون او را به نفع زن و طفل محکوم کرده و پدر بچه شناسایی می کند.»
مرز ازدواج های ثبت نشده با روابط نامشروع
یکی از نگرانی هایی که درباره ثبت نشدن ازدواج موقت وجود دارد، مرز نامشخص روابط شرعی و غیرشرعی است؛ به طوری که یک رابطه غیرشرعی ممکن است با ادعای دو طرف به ازدواج موقت، شرعی تلقی شود. چیزی که نمایندگان مخالف این قانون، آن را رواج انحراف تعبیر می کنند. اما عبدالله نژاد در این باره می گوید: «بنای فقه در این موارد پرده پوشی است. ما در قانون یک نوع ازدواج داریم که به آن نکاح معاطاتی گفته می شود. در این ازدواج، زن و مرد با هم رابطه دارند و اراده آنها بر ازدواج است. اما صیغه ای جاری نشده است. در این موارد، وقتی برای دادگاه نیت زوجین محرز شود، نکاح معاطاتی تلقی شده و بحث زنا پیش نمی آید.»او ادامه می دهد: «قانونی که دیروز مجلس تصویب کرد، بی هیچ تردیدی قانون سودمندی است اما ای کاش این قانون به ثبت ازدواج موقت در همه موارد تاکید داشت. اگر در مصوبه جدید مجازاتی برای عدم ثبت ازدواج در سه مورد ذکر شده تعیین شده باشد، می توان از قوانین کیفری استفاده کرد و زوج را تحت فشار قرار داد تا ازدواج را ثبت کند. در غیر این صورت باید از روش های دیگر استفاده کرد که در حال حاضر متداول است.»
قبلا هم کسی ثبت نمی کرد
با تمام این ها، مصوبه جدید مجلس شورای اسلامی برای دفترخانه داران تازگی ندارد، آنها می گویند که ازدواج موقت قبل از این هم در دفترخانه ها ثبت نمی شد اما وجود قانونی برای ثبت آن، حد و مرزها و تعهدهای رابطه زن و مرد را مشخص می کرد. امیر وکیلیان، دفتردار شماره 132 ازدواج تهران در این باره می گوید: «من از جزئیات این مصوبه اطلاعی ندارم اما تجربه من نشان داده که هیچ کس برای ثبت ازدواج موقت تمایلی نشان نمی دهد. همه ترجیح می دهند روابط شان غیر رسمی و در خفا باشد.»عقیل توکلی، مسئول دفترخانه شماره 410 تهران هم در این باره می گوید: «این قانون اوضاع را بدتر می کند چون بیشتر روابط به سمت زیرزمینی شدن می رود. ضمن این که روابط غیرشرعی هم رواج پیدا می کند و هر کس خواست، می تواند رابطه اش را ازدواج موقت جلوه دهد حتی اگر اینطور نباشد. کسی هم نمی تواند چیزی بگوید چون قانونا عقد موقت می تواند بین دو نفر باشد و هیچ جا به ثبت نرسد.»
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
کارت پستال درخواستی اعضای سنترال
[External Link Removed for Guests]
کارت پستال درخواستی اعضای سنترال
- پست: 756
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۱:۲۱ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4048 بار
- سپاسهای دریافتی: 2811 بار
Re: صیغه موقت . . .
هیچ وقت فرق واقعی بین زنا و ازدواج موقت رو نفهمیدم
این یکی توافقی ست و بر روی کاغذ نشوته میشود
انیکی بدون توافق و کاغذ بازی
اما چیزی که مشترک است تغییر نمیکند
یعنی فقط یه بچه کل این مسائلو تغییر میده؟
خیلی شبیه به نزول بانکیست در واقع نزول شرعی
این یکی توافقی ست و بر روی کاغذ نشوته میشود
انیکی بدون توافق و کاغذ بازی
اما چیزی که مشترک است تغییر نمیکند
یعنی فقط یه بچه کل این مسائلو تغییر میده؟
خیلی شبیه به نزول بانکیست در واقع نزول شرعی
- پست: 1637
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۶, ۱۱:۵۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 8092 بار
- سپاسهای دریافتی: 3732 بار
Re: صیغه موقت . . .
با سلام ؛
می دانید که اگر شما حیوانی را بدون بردن نام خدا ذبح کنید گوشت آن حیوان حرام است ولی فقط با گفتن چند واژه(بسم الله...) قبل از سر بریدن ، گوشت حیوان حلال می شود . در ازدواج دائمی همچنین با گفتن چند جمله(و البته شرایطی دیگر) دو طرف به هم محرم میشن . وگرنه اگر بخواهید خارج از این چهارچوب نگاه کنید هر ازدواجی را باید زنا حساب کرد !
ازدواج دائمی از لحاظ قانونی ساماندهی شده و برای جلوگیری از سوءاستفاده روی کاغذ آمده ولی ازدواج موقت از این لحاظ مشکل داره .
فرزندی که از ازدواج موقت بدنیا میاد مانند فرزندی که از ازدواج دائمی بدنیا میاد ، از پدر ارث می بره ولی در زنا خیر .
زن نباید با مرد دیگری رابطه داشته باشه وگرنه زنا محسوب میشه .
پس از پایان مدت(که در واقع مانند حکم طلاق در ازدواج دائم است) ، زن باید مانند ازدواج دائمی عده نگه داره .
همانطور که در ازدواج دائمی صیغه محرمیت خوانده میشه در ازدواج موقت هم این اتفاق می افته .
از لحاظ سن و سال و غیره هم محدودیتهایی وجود داره که از یک سنی به پایین مانند ازدواج دائمی باید با اجازه پدر (یا قیم) ازدواج صورت بگیره .
در این ازدواج حضور شاهدان مانند ازدواج دائمی ضروری است .
و اما تفاوت اصلیش با ازدواج دائمی اینه که زن در این ازدواج ارثی از شوهرش نمیبره ، مهریه و نفقه وجود ندارند(البته فکر کنم بستگی به توافق دو طرف میتونه وجود داشته باشه) ، مدت زمان محرمیت از قبل تعیین میشه و چند مورد جزئی دیگر .
البته شباهتها و تفاوتها بیش از اینهاست من چند موردی که خودم می دانستم را نوشتم ولی با اینحال من خودم اگر ازدواج کنم حاضر نیستم دل همسرم را بشکنم .
یک جستجوی ساده انجام بدید مطالب زیادی در اینترنت وجود داره .
می دانید که اگر شما حیوانی را بدون بردن نام خدا ذبح کنید گوشت آن حیوان حرام است ولی فقط با گفتن چند واژه(بسم الله...) قبل از سر بریدن ، گوشت حیوان حلال می شود . در ازدواج دائمی همچنین با گفتن چند جمله(و البته شرایطی دیگر) دو طرف به هم محرم میشن . وگرنه اگر بخواهید خارج از این چهارچوب نگاه کنید هر ازدواجی را باید زنا حساب کرد !
ازدواج دائمی از لحاظ قانونی ساماندهی شده و برای جلوگیری از سوءاستفاده روی کاغذ آمده ولی ازدواج موقت از این لحاظ مشکل داره .
فرزندی که از ازدواج موقت بدنیا میاد مانند فرزندی که از ازدواج دائمی بدنیا میاد ، از پدر ارث می بره ولی در زنا خیر .
زن نباید با مرد دیگری رابطه داشته باشه وگرنه زنا محسوب میشه .
پس از پایان مدت(که در واقع مانند حکم طلاق در ازدواج دائم است) ، زن باید مانند ازدواج دائمی عده نگه داره .
همانطور که در ازدواج دائمی صیغه محرمیت خوانده میشه در ازدواج موقت هم این اتفاق می افته .
از لحاظ سن و سال و غیره هم محدودیتهایی وجود داره که از یک سنی به پایین مانند ازدواج دائمی باید با اجازه پدر (یا قیم) ازدواج صورت بگیره .
در این ازدواج حضور شاهدان مانند ازدواج دائمی ضروری است .
و اما تفاوت اصلیش با ازدواج دائمی اینه که زن در این ازدواج ارثی از شوهرش نمیبره ، مهریه و نفقه وجود ندارند(البته فکر کنم بستگی به توافق دو طرف میتونه وجود داشته باشه) ، مدت زمان محرمیت از قبل تعیین میشه و چند مورد جزئی دیگر .
البته شباهتها و تفاوتها بیش از اینهاست من چند موردی که خودم می دانستم را نوشتم ولی با اینحال من خودم اگر ازدواج کنم حاضر نیستم دل همسرم را بشکنم .
یک جستجوی ساده انجام بدید مطالب زیادی در اینترنت وجود داره .
* * * جز ايران نباشد مرا نام ياد * * * * * * * * * که يزدان مرا زين سبب کام داد * * *
- پست: 547
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸, ۵:۲۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3625 بار
- سپاسهای دریافتی: 3960 بار
Re: صیغه موقت . . .
KH.I.A.2500 نوشته شده:با سلام ؛
می دانید که اگر شما حیوانی را بدون بردن نام خدا ذبح کنید گوشت آن حیوان حرام است ولی فقط با گفتن چند واژه(بسم الله...) قبل از سر بریدن ، گوشت حیوان حلال می شود . در ازدواج دائمی همچنین با گفتن چند جمله(و البته شرایطی دیگر) دو طرف به هم محرم میشن . وگرنه اگر بخواهید خارج از این چهارچوب نگاه کنید هر ازدواجی را باید زنا حساب کرد !
ازدواج دائمی از لحاظ قانونی ساماندهی شده و برای جلوگیری از سوءاستفاده روی کاغذ آمده ولی ازدواج موقت از این لحاظ مشکل داره .
فرزندی که از ازدواج موقت بدنیا میاد مانند فرزندی که از ازدواج دائمی بدنیا میاد ، از پدر ارث می بره ولی در زنا خیر .
زن نباید با مرد دیگری رابطه داشته باشه وگرنه زنا محسوب میشه .
پس از پایان مدت(که در واقع مانند حکم طلاق در ازدواج دائم است) ، زن باید مانند ازدواج دائمی عده نگه داره .
همانطور که در ازدواج دائمی صیغه محرمیت خوانده میشه در ازدواج موقت هم این اتفاق می افته .
از لحاظ سن و سال و غیره هم محدودیتهایی وجود داره که از یک سنی به پایین مانند ازدواج دائمی باید با اجازه پدر (یا قیم) ازدواج صورت بگیره .
در این ازدواج حضور شاهدان مانند ازدواج دائمی ضروری است .
و اما تفاوت اصلیش با ازدواج دائمی اینه که زن در این ازدواج ارثی از شوهرش نمیبره ، مهریه و نفقه وجود ندارند(البته فکر کنم بستگی به توافق دو طرف میتونه وجود داشته باشه) ، مدت زمان محرمیت از قبل تعیین میشه و چند مورد جزئی دیگر .
البته شباهتها و تفاوتها بیش از اینهاست من چند موردی که خودم می دانستم را نوشتم ولی با اینحال من خودم اگر ازدواج کنم حاضر نیستم دل همسرم را بشکنم .
یک جستجوی ساده انجام بدید مطالب زیادی در اینترنت وجود داره .
باسلام
لازم دیدم دراصلاح وتکمیل مواردی که دوستمون فرمودن چند موردی رو عرض کنم
درازدواج موقت عدم وجود مهریه موجب بطلان عقد میشه برخلاف دائم که اجباری به مهرنیست و فقط مهرالمثل تعیین میشه پس مهرواجبه ولی نفقه الزامی نیست وبسته به توافق وپیمان طرفین است مدت زمان عده هم در ازدواج دائم وموقت متفاوت برا تفاوت زنا و صیغه هم همین کافیست که زنا خشم خدارو جلب میکنه وسبب شقاوت دنیا و آخرت میشه وعلاوه برآثارمنفی که درزندگی شخص میذاره آثارسو ءاجتماعی هم داره ولی صیغه خیر برعکس فکرنکنم بزرگترازاین تفاوتی وجود داشته باشه
عبارات حکشده بر شمشیر پیامبر(ص)
آیتالله سیدمحمد ضیاءآبادی در کتاب «خاتم انبیا، رحمت بیانتها» آورده است: مرحوم علامه مجلسی(ره) از امالی مرحوم شیخ صدوق(ره) نقل کرده است که در دستگیره شمشیر رسول اکرم(ص) این چند جمله نوشته شده بود:
« صِلْ مَنْ قطعک و قُلِ الحقَّ و لَوْ عَلیکَ یا علی نَفْسِکَ و أحْسِنْ بِمَنْ أسَاءَ إلیْکَ »
ترجمه
« اگر کسی از تو برید، تو به او بپیوندو(همیشه و در هر جا) آنچه حق است بگو اگرچه به زیانت تمام شودونیکی کن درباره کسی که به تو بدی کرده است »
[External Link Removed for Guests]
آیتالله سیدمحمد ضیاءآبادی در کتاب «خاتم انبیا، رحمت بیانتها» آورده است: مرحوم علامه مجلسی(ره) از امالی مرحوم شیخ صدوق(ره) نقل کرده است که در دستگیره شمشیر رسول اکرم(ص) این چند جمله نوشته شده بود:
« صِلْ مَنْ قطعک و قُلِ الحقَّ و لَوْ عَلیکَ یا علی نَفْسِکَ و أحْسِنْ بِمَنْ أسَاءَ إلیْکَ »
ترجمه
« اگر کسی از تو برید، تو به او بپیوندو(همیشه و در هر جا) آنچه حق است بگو اگرچه به زیانت تمام شودونیکی کن درباره کسی که به تو بدی کرده است »
[External Link Removed for Guests]
- پست: 841
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۶ شهریور ۱۳۸۵, ۵:۵۵ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 845 بار
- سپاسهای دریافتی: 2088 بار
Re: صیغه موقت . . .
پس بر اساس این قانون پلیس دیگه نمی تونه 2 نفر رو به جرم رابطه نامشروع بگیره بصرف اینکه رسمی و قانونی نشده؟
حالا من یک سوالی درام اگه کسی اهل حقوق و اینها هست جواب بده، بر اساس همین قانون اگر خونه ای از سمت موجر به مستاجر به شرط زوج بودن اجاره یا رهن داده شده باشه ولی بصورت رسمی دونفر ثبت نشده باشن داستان به چه صورت هست؟
حالا من یک سوالی درام اگه کسی اهل حقوق و اینها هست جواب بده، بر اساس همین قانون اگر خونه ای از سمت موجر به مستاجر به شرط زوج بودن اجاره یا رهن داده شده باشه ولی بصورت رسمی دونفر ثبت نشده باشن داستان به چه صورت هست؟
[External Link Removed for Guests]
- پست: 233
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸, ۷:۱۱ ب.ظ
- محل اقامت: داهات
- سپاسهای ارسالی: 6318 بار
- سپاسهای دریافتی: 841 بار
- تماس:
Re: صیغه موقت . . .
سلام SORENA عزيز
در مسايل حقوقي طرح يک سوال معمولاً پيچيده تر از جواب آن هست
در مورد سوال شما ابهام اينجاست که در بندهاي قرارداد في مابين موجر ومستاجر دقيقاً چه جملاتي نوشته شده باشه، اگر فقط جمله " اجاره به شرط زوج بودن " نوشته شده باشد و نوع زوجيت مشخص نشده باشه موجر نمي تونه بخاطر ثبت نشدن واقعه نکاح از مستاجر بازخواستي داشته باشه البته مستاجر در زمان عقد قرارداد آگاهانه ملک خود را به طرف قرارداد ، اجاره مي دهد و بستگي به موجر داره که در لحظه عقداجاره نامه مدارک ثبتي ازدواج از طرف بخواد يا نه ممکنه در اون لحظه چند شاهد باشند که گواهي بر زوجيت طرفين قرارداد دهند و موجر قبول کنه.
خلاصه اينکه در عقد هرقراردادي حتي جابجاي بعضي کلمات مي تونه بطور کامل روند رسيدگي به يک اختلاف حقوقي را عوض کنه.
شرمنده اگر جوابم واضح نيست ولي درصورت امکان شما مي تونيد متن دقيق وکامل قرارداد اجاره نامه را دراختيار اينجانب بذاريد که جواب بهتري دريافت کنيد.
ياحق
در مسايل حقوقي طرح يک سوال معمولاً پيچيده تر از جواب آن هست
در مورد سوال شما ابهام اينجاست که در بندهاي قرارداد في مابين موجر ومستاجر دقيقاً چه جملاتي نوشته شده باشه، اگر فقط جمله " اجاره به شرط زوج بودن " نوشته شده باشد و نوع زوجيت مشخص نشده باشه موجر نمي تونه بخاطر ثبت نشدن واقعه نکاح از مستاجر بازخواستي داشته باشه البته مستاجر در زمان عقد قرارداد آگاهانه ملک خود را به طرف قرارداد ، اجاره مي دهد و بستگي به موجر داره که در لحظه عقداجاره نامه مدارک ثبتي ازدواج از طرف بخواد يا نه ممکنه در اون لحظه چند شاهد باشند که گواهي بر زوجيت طرفين قرارداد دهند و موجر قبول کنه.
خلاصه اينکه در عقد هرقراردادي حتي جابجاي بعضي کلمات مي تونه بطور کامل روند رسيدگي به يک اختلاف حقوقي را عوض کنه.
شرمنده اگر جوابم واضح نيست ولي درصورت امکان شما مي تونيد متن دقيق وکامل قرارداد اجاره نامه را دراختيار اينجانب بذاريد که جواب بهتري دريافت کنيد.
ياحق
خرم آن روز کزین منزل ویران بروم
راحت جان طلبم وز پی جانان بروم
راحت جان طلبم وز پی جانان بروم
Re: صیغه موقت . . .
فرض کنیم شوهر یک زن مرده و او بیوه شده و داره بیمه شوهر بیچاره اش را میگیره در همین موقع خانم صیغه 99 ساله بکی دیگه میشه و ضمن داشتن اقا بالا سر و بالش زیر سر هم از این شوهر میتیغه هم پول اون مرحوم را میگیره انشاالله نمایندگان عزیز میدونن این قضیه چقدر در ایران زیاده و رای مثبت دادن و حساب پول یا مفتی که بیمه تامین اجتمایی یا ادارات دیگر به جیب این خانمها زرنگ میریزن و جای دیگه در مورد بیمه که باید پول بدن هزار جور سختگیری در مورد بیمه های درمانی میکنند را در نظر دارند .
- پست: 233
- تاریخ عضویت: شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸, ۷:۱۱ ب.ظ
- محل اقامت: داهات
- سپاسهای ارسالی: 6318 بار
- سپاسهای دریافتی: 841 بار
- تماس:
Re: صیغه موقت . . .
این هم روزنامه خبرجنوب امروز 90/12/17 بود در مورد مستمری زنان بیوه هستش تصویب شده:
[External Link Removed for Guests]
یا حق
[External Link Removed for Guests]
یا حق
خرم آن روز کزین منزل ویران بروم
راحت جان طلبم وز پی جانان بروم
راحت جان طلبم وز پی جانان بروم
- پست: 320
- تاریخ عضویت: سهشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹, ۳:۴۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 694 بار
- سپاسهای دریافتی: 1535 بار
Re: صیغه موقت . . .
conarmis نوشته شده:فرض کنیم شوهر یک زن مرده و او بیوه شده و داره بیمه شوهر بیچاره اش را میگیره در همین موقع خانم صیغه 99 ساله بکی دیگه میشه و ضمن داشتن اقا بالا سر و بالش زیر سر هم از این شوهر میتیغه هم پول اون مرحوم را میگیره انشاالله نمایندگان عزیز میدونن این قضیه چقدر در ایران زیاده و رای مثبت دادن و حساب پول یا مفتی که بیمه تامین اجتمایی یا ادارات دیگر به جیب این خانمها زرنگ میریزن و جای دیگه در مورد بیمه که باید پول بدن هزار جور سختگیری در مورد بیمه های درمانی میکنند را در نظر دارند .
حساب بیست سی سال حق بیمه پرداخت شده چی میشه؟
حضرت امام صادق (ع) فرمودند :هركس ميخواهد از اصحاب قائم (علیه السلام) باشد، می بایست که منتظر باشد وبر اساس ورع و محاسن اخلاق عمل نماید در حالی که منتظر است.
« من سره ان يكون من اصحاب القائم فلينتظرو ليعمل بالورع و محاسن الاخلاق و هو منتظر » (مجلسي ج 52 / ص 140)
صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و فرجنا
- پست: 827
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰, ۱۲:۵۴ ق.ظ
- محل اقامت: جبهه ی جنگ
- سپاسهای ارسالی: 3906 بار
- سپاسهای دریافتی: 2336 بار
Re: صیغه موقت . . .
Erratic نوشته شده:هیچ وقت فرق واقعی بین زنا و ازدواج موقت رو نفهمیدم
این یکی توافقی ست و بر روی کاغذ نشوته میشود
انیکی بدون توافق و کاغذ بازی
اما چیزی که مشترک است تغییر نمیکند
یعنی فقط یه بچه کل این مسائلو تغییر میده؟
خیلی شبیه به نزول بانکیست در واقع نزول شرعی
ببین دوست عزیز ازدواج موقت همون ازدواج دایم است با این تفاوت که فقط توش زمان معین میشه
تو ازدواج موقت همه ی شرایط از دواج دایم است اما با فرق اینکه زن میتونه شرط بزاره و بعدش تو زمان مقرر تموم بشه
مثلا وقتی تو ازدواج دایم مادر زن محرم داماد میشه تو ازدواج موقت هم اینجوری است
اگه کم بود توضیحات یه pm بده
در اخر الزمان که مجال نظاره نیست - جز راه پاک علی راه و چاره نیست
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست
ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم
امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست
ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم
امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س
- پست: 756
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۱:۲۱ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 4048 بار
- سپاسهای دریافتی: 2811 بار
Re: صیغه موقت . . .
d
اقا من میتونم قانع نشم؟
من توکتم نمیره که زنو شوهر با هم ازدواج کنن اونم واسه یه مدت خاص یا چیزی
مثل این میمونه که گناه رو قرار دادی کنی.
شرط میبندم خدا هم همچین حرفی نزده تو قران
مجتبی مقبلی خواجه نوشته شده:Erratic نوشته شده:هیچ وقت فرق واقعی بین زنا و ازدواج موقت رو نفهمیدم
این یکی توافقی ست و بر روی کاغذ نشوته میشود
انیکی بدون توافق و کاغذ بازی
اما چیزی که مشترک است تغییر نمیکند
یعنی فقط یه بچه کل این مسائلو تغییر میده؟
خیلی شبیه به نزول بانکیست در واقع نزول شرعی
ببین دوست عزیز ازدواج موقت همون ازدواج دایم است با این تفاوت که فقط توش زمان معین میشه
تو ازدواج موقت همه ی شرایط از دواج دایم است اما با فرق اینکه زن میتونه شرط بزاره و بعدش تو زمان مقرر تموم بشه
مثلا وقتی تو ازدواج دایم مادر زن محرم داماد میشه تو ازدواج موقت هم اینجوری است
اگه کم بود توضیحات یه pm بده
اقا من میتونم قانع نشم؟
من توکتم نمیره که زنو شوهر با هم ازدواج کنن اونم واسه یه مدت خاص یا چیزی
مثل این میمونه که گناه رو قرار دادی کنی.
شرط میبندم خدا هم همچین حرفی نزده تو قران
- پست: 827
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۰, ۱۲:۵۴ ق.ظ
- محل اقامت: جبهه ی جنگ
- سپاسهای ارسالی: 3906 بار
- سپاسهای دریافتی: 2336 بار
Re: صیغه موقت . . .
Erratic نوشته شده:dمجتبی مقبلی خواجه نوشته شده:Erratic نوشته شده:هیچ وقت فرق واقعی بین زنا و ازدواج موقت رو نفهمیدم
این یکی توافقی ست و بر روی کاغذ نشوته میشود
انیکی بدون توافق و کاغذ بازی
اما چیزی که مشترک است تغییر نمیکند
یعنی فقط یه بچه کل این مسائلو تغییر میده؟
خیلی شبیه به نزول بانکیست در واقع نزول شرعی
ببین دوست عزیز ازدواج موقت همون ازدواج دایم است با این تفاوت که فقط توش زمان معین میشه
تو ازدواج موقت همه ی شرایط از دواج دایم است اما با فرق اینکه زن میتونه شرط بزاره و بعدش تو زمان مقرر تموم بشه
مثلا وقتی تو ازدواج دایم مادر زن محرم داماد میشه تو ازدواج موقت هم اینجوری است
اگه کم بود توضیحات یه pm بده
اقا من میتونم قانع نشم؟
من توکتم نمیره که زنو شوهر با هم ازدواج کنن اونم واسه یه مدت خاص یا چیزی
مثل این میمونه که گناه رو قرار دادی کنی.
شرط میبندم خدا هم همچین حرفی نزده تو قران
بهتره که شما بری تو ريالرآن سوره ی بقره رو کامل بخونی تا متوجه بشی که تو قرآن هم هست
یاشاید هم داری با برهان خلف پیگیری میکنی ؟
در اخر الزمان که مجال نظاره نیست - جز راه پاک علی راه و چاره نیست
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست
ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم
امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س
باید سر عدویه سید علی را برید و گفت - در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست
ما همان نسل جوانیم که ثابت کردیم - در ره عشق جگر دار تر از 100 مردی
هر زمان شور خمینی به سر افتد مارا - دور سید علی خامنه ای می گردیم
امیرا تو میری و فر مان دهی - سر بی سران را تو سامان دههی
عصای تو ام اژدها کن مرا - به اذن ولایت رها کن مرا
رها کن مرا تا خروشان شوم - بلا بر سر دین فروشان شوم
و پ س