رانندگی بسبک رانندگان تاکسی هند

در اين بخش ميتوانيد درباره موضوعاتي كه در انجمن براي آنها بخشي وجود ندارد به بحث و گفتگو بپردازيد

مدیران انجمن: رونین, Shahbaz, MASTER, MOHAMMAD_ASEMOONI, شوراي نظارت

ارسال پست
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1776
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹, ۹:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3434 بار
سپاس‌های دریافتی: 5873 بار

رانندگی بسبک رانندگان تاکسی هند

پست توسط shafagh »

چند سال قبل در یک مجله خواندم بدلیل گرانی بنزین در هندوستان رانندگان تاکسی هند برای صرفه جویی در مصرف سوخت هنگام رانندگی و وقتی ماشین بقدر کافی سرعت گرفت ماشین را خلاص کرده و تامسافتی به همان حالت خلاص که دور موتور کاملا کم می شود حرکت می کنند و این کار تا حدود زیادی از مصرف سوخت انها کم می کند من هم از شش ماه قبل تا به حال از این روش استفاده می کنم و برای رفت و برگشت در یک مسیر حدود پنجاه درصد در مصرف بنزین صرفه جویی می شود. البته مدتی طول کشید تا به این روش عادت کنم و البته کمی هم از راحتی و اسایش راننده کم می شود. من این روش را به دوستان توصیه نمی کنم زیرا باید در این کار مهارت و تبحر لازم را داشته باشند و در ضمن قادر به رعایت اصول ایمنی و احتیاطات کاملا ایمن باشند
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 1378
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۶ فروردین ۱۳۸۷, ۱۲:۱۰ ب.ظ
محل اقامت: شهرکرد
سپاس‌های ارسالی: 4214 بار
سپاس‌های دریافتی: 8330 بار

Re: رانندگی بسبک رانندگان تاکسی هند

پست توسط FREE MAN »

ممنون بابت مطلبتون . اما این روش بسیار خطرناکه و برای رانندگان تازه کار میتونه خطرات زیادی رو بوجود بیاره .این کار کنترل راننده رو روی ماشین کم میکنه و قدرت مانور راننده رو در مواقع بحرانی پایین میاره .
زنده بودن حرکتی افقی است از گهواره تا گور و زندگی کردن حرکتی عمودی است از زمین تا آسمان
[FONT=Tahoma, Tahoma, Tahoma, Tahoma, Tahoma][HIGHLIGHT=#fef8e0]انسان ها دو دسته اند: آن هایی که بیدارند در تاریکی و آن هایی که خوابند در   
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 1776
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹, ۹:۱۴ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 3434 بار
سپاس‌های دریافتی: 5873 بار

Re: رانندگی بسبک رانندگان تاکسی هند

پست توسط shafagh »

FREE MAN نوشته شده:ممنون بابت مطلبتون . اما این روش بسیار خطرناکه و برای رانندگان تازه کار میتونه خطرات زیادی رو بوجود بیاره .این کار کنترل راننده رو روی ماشین کم میکنه و قدرت مانور راننده رو در مواقع بحرانی پایین میاره .


عرض کردم من این روش را بهیچ وجه برای سایر دوستان توصیه نمی کنم خودم هم فقط در جاهایی که مناسب است از این روش استفاده می کنم مثلا دربعض قسمت های بزرگراه ها و جاهایی که مناسب کم کردن سرعت نیستند یا سرازیرهای تند و پیچ دار که باید از دنده سنگین استفاده شود یا شب که دید و تشخیص سرعت کم می شود این روش را بکار نمی برم
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4389
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6706 بار
سپاس‌های دریافتی: 12099 بار
تماس:

Re: رانندگی بسبک رانندگان تاکسی هند

پست توسط Mohammad 1985 »

البته بهترین روش اینه شما بزارید ماشین که سرعت گرفت خودش حرکت کنه و دنده رو خلاص نکنید به خصوص در سرپایینی ها و جاهایی که ماشین می تونه مسافت زیادی بدون گاز دادن حرکت کنه دنده هم هر چی سنگین تر باشه دیرتر ماشین سرعتش کم میشه مثلا در این حالت در دنده 4 یا 5 باشید ماشین بیشتر بدون گاز دادن حرکت میکنه تا زمانی که موتور در حال چرخش هست و نیروش رو از چرخها میگیره ECU پاشش بنزین رو کاملا قطع میکنه و هیچ بنزینی مصرف نمیشه
همچنین نوع رانندگی که در اون کمترین نیاز به ترمز باشه بهترین هست برای کاهش مصرف سوخت دقیت کنید ترمز کردن = با هدر دادن انرژی ! به عنوان مثال زمانی که به چراغ قرمز نزدیک میشین یا به سرعت گیرها نزدیک میشین تا دقیقه آخر گاز ندین ! و اون جلو ترمز کنید ! می تونید بسته به سرعت حتی از 200 300 متری پاتون رو از روی گاز بردارید تا ماشین سرعتش کم بشه وخودش پشت چراغ نگه داره ! در ضمن شما زمان کمتری پشت چراغ می مونید چون تا ماشین با سرعت کمتر پشت چراغ قرمز برسه زمان بیشتری صرف میشه
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵, ۱۲:۴۶ ب.ظ
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار

Re: رانندگی بسبک رانندگان تاکسی هند

پست توسط Present »

وقتی ماشین خاموش میشه ترمز ماشین خیلی سفت می شه و مثل زمانی که ماشین روشن هست کار نمی کنه . به همین علت در قانون جدید بکسل ماشین با سیم بکسل ممنوع شده و فقط استفاده از بکسل ثابت مجاز هست که میله آهنی هست یا به وسیله ماشین های جرثقیل دار
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)
Captain II
Captain II
نمایه کاربر
پست: 4389
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۴, ۱:۱۴ ب.ظ
محل اقامت: کرج پلاک 43!
سپاس‌های ارسالی: 6706 بار
سپاس‌های دریافتی: 12099 بار
تماس:

Re: رانندگی بسبک رانندگان تاکسی هند

پست توسط Mohammad 1985 »

  , من که صحبتی از خاموش کردن موتور نکردم ولی حتی در صورت خاموش بودن موتور چون نیروی ترمز از موتور تامین میشه در صورتی که ماشین توی دنده باشه کاملا مثل زمانی که روشنه میشه ترمز گرفت ! ولی اصلا توصیه نمیشه این کار چون به راحتی میشه تا زمانی که موتور داره توسط گیربکس میچرخه ( ماشین توی دنده هست و شما گلز نمی دین ) مصرف بنزین رو کاملا به صفر رسوند !
به همه سياستمداران مشکوک باش.
جکسون براون
Captain
Captain
پست: 2755
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۵, ۱۲:۴۶ ب.ظ
محل اقامت: شیراز
سپاس‌های ارسالی: 22364 بار
سپاس‌های دریافتی: 5559 بار

Re: رانندگی بسبک رانندگان تاکسی هند

پست توسط Present »

منظور بنده این نبود که عمدا ماشین رو خاموش کنیم منظور زمانی بود که ماشین خراب شده و روشن نمی شه و شما مجبورید ماشین رو بکسل کنید تا تعمیرگاه . همچنین مواقعی بکسل با سیم بکسل ممنوع شده و اگر پلیس شما رو ببینه جریمه می کنه
پروانه نیستم که به یک شعله جان دهم / شمعم که سوزم و دودی نیاورم

گــــــــــــــــاهی تــــــــــــــاوان شیــــــــــر بودن قـــفس اســـت ...
امــــــــا شـــــغال هــــا در شـــــهــــر آزاد مـــــیگـــــــردنــــــــــد ... !

به زودی تعمیرکار لب تاپ می شم :-)
ارسال پست

بازگشت به “ساير گفتگوها”