سلام چرا یکی ازذغالهای موتورجاروبرقی جرقه زیادی میزنه ذغال هم تعویض کردم بلبرینگها هم تعویض کردم درست نشد
علی زید گرگان
جرقهزدن ذغال جاروبرقی
مدیران انجمن: SAMAN, sinaset, شوراي نظارت
- پست: 722
- تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
- محل اقامت: تبریز
- سپاسهای ارسالی: 1772 بار
- سپاسهای دریافتی: 846 بار
Re: جرقهزدن ذغال جاروبرقی
با سلامzid6 نوشته شده: سهشنبه ۶ آذر ۱۳۹۷, ۱:۰۸ ب.ظسلام چرا یکی ازذغالهای موتورجاروبرقی جرقه زیادی میزنه ذغال هم تعویض کردم بلبرینگها هم تعویض کردم درست نشد
علی زید گرگان
چند مورد احتمال هست به تفصیل عرض میکنم خدمتتون
ممکن هست سیم پیچ های آرمیچر اتصالی داشته باشند
ممکن هست جنس زغال مرغوب نیست(معمولا زغال های مرغوب علاوه بر پودر زغال پودر مس هم دارند)
ممکن هست قسمت نیم دایره زغال خوب با کلکتو مچ نشده
ممکن هست فنر های پشت زغال ضعیف شدند و خوب نمیچسبند به کلکتور(همون قیمت شیار دار مسی)
ممکن هست خازن موازی نصب شده با سیم پیچ استاتور ایراد داشته باشه
یه احتمال هم هست که شاید شما تا حالا موتور در حال کار ندید و جرقه ها غیر عادی بیاد بنظرتون
همیشه مقداری (خیلی کم)جرقه تولید میشه
اگر مشکل گرم شدن و صدای غیر عادی نداشته باشه مشکلی نیست
موفق باشید
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
- پست: 1786
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹, ۹:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3440 بار
- سپاسهای دریافتی: 5880 بار
Re: جرقهزدن ذغال جاروبرقی
معذرتا من مدت ها اين عنوان را در بين ساير عناوين در تابلو اعلانات سايت مي ديدم و اين سوال در ذهنم مي امد كه "جرقهرزدن ذغال جارو برقي" يعني چه؟ گفتم شايد يك اصطلاح تعميراتي جارو برقي باشد ولي به تاپيك مراجعه نكردم چون حقيقت اش نشاطي براي اين مطلب فني نداشتم.
امروز كه توجه كردم ديدم در اصل "جرقه زدن" بوده كه يكپاچه نوشته شده. البته خود من هم گاهي در متون اشتباهاتي از اين قبيل دارم اما بنظر ميرسد عنوان يك موضوع جنبه با اهميت تري داشته باشد. لذا از دوستاني كه چنين اشتاباهات سهوي در عنوان يك موضوع برايشان پيش مي ايد تقاضا دارم بعد از پي بردن به اشتباه كلماتي در عنوان ان را تصحيح كنند تا سبب مشكل در خواندن ان نشود - ممنون
انچه كه دوست گرامي hos3ein2000 گفتند صحيح است و بيشتر اين موارد مي تواند سبب بروز چنين علتي شود اما در يك مورد ايشان گفتند "خازن موازي با استاتور" در حاليكه موتور جارو برقي ها از نوع يونيورسال است كه فاقد خازن استارتر يا انواع ديگر است ولي شايد واقعا بعد از اين چند سال من يادم رفته باشد و خواستم از ايشان بپرسم ايا مطمئن هستند كه موتورهاي يونيورسال يا همان ذغالي خازن هم دارند؟
اما دوست عزيز يك مورد را نگفتند كه بنده عرض ميكنم:
اگر بين قطعات كالكتور (شيارهاي كائوچويي) با ذرات مس پر شده باشد مي تواند سبب چنين علتي شود. بعد از باز كردن موتور ان شيارها را با دقت با يك چاقوي ميوه خوري يا تكه تيغ اره تميز كنيد و البته مواظب باشيد سيم ها ي كالكتور قطع نشوند و يا روي كالكتورها خط نيفتد. البته از اينكه ميگوييد فقط يكي از ذغال ها جرقه ميزند كمي موضوع بغرنج مي شود ولي سيم اتصالي همان ذغال را چك كنيد كه اتصال كاملي با ذغال بر قرار كند چون اتصال ناقص باعث افت ولتاژ و احيانا چنين مشكلي مي شود.
امروز كه توجه كردم ديدم در اصل "جرقه زدن" بوده كه يكپاچه نوشته شده. البته خود من هم گاهي در متون اشتباهاتي از اين قبيل دارم اما بنظر ميرسد عنوان يك موضوع جنبه با اهميت تري داشته باشد. لذا از دوستاني كه چنين اشتاباهات سهوي در عنوان يك موضوع برايشان پيش مي ايد تقاضا دارم بعد از پي بردن به اشتباه كلماتي در عنوان ان را تصحيح كنند تا سبب مشكل در خواندن ان نشود - ممنون
انچه كه دوست گرامي hos3ein2000 گفتند صحيح است و بيشتر اين موارد مي تواند سبب بروز چنين علتي شود اما در يك مورد ايشان گفتند "خازن موازي با استاتور" در حاليكه موتور جارو برقي ها از نوع يونيورسال است كه فاقد خازن استارتر يا انواع ديگر است ولي شايد واقعا بعد از اين چند سال من يادم رفته باشد و خواستم از ايشان بپرسم ايا مطمئن هستند كه موتورهاي يونيورسال يا همان ذغالي خازن هم دارند؟
اما دوست عزيز يك مورد را نگفتند كه بنده عرض ميكنم:
اگر بين قطعات كالكتور (شيارهاي كائوچويي) با ذرات مس پر شده باشد مي تواند سبب چنين علتي شود. بعد از باز كردن موتور ان شيارها را با دقت با يك چاقوي ميوه خوري يا تكه تيغ اره تميز كنيد و البته مواظب باشيد سيم ها ي كالكتور قطع نشوند و يا روي كالكتورها خط نيفتد. البته از اينكه ميگوييد فقط يكي از ذغال ها جرقه ميزند كمي موضوع بغرنج مي شود ولي سيم اتصالي همان ذغال را چك كنيد كه اتصال كاملي با ذغال بر قرار كند چون اتصال ناقص باعث افت ولتاژ و احيانا چنين مشكلي مي شود.
آخرین ويرايش توسط 2 on shafagh, ويرايش شده در 0.
- پست: 722
- تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
- محل اقامت: تبریز
- سپاسهای ارسالی: 1772 بار
- سپاسهای دریافتی: 846 بار
Re: جرقهزدن ذغال جاروبرقی
با سلام خدمت دوستان عزیز
بلی دوست عزیزم یک خازن در این نوع موتور برای تصحیح ضریب توان و کاهش نویز بصورت موازی در مدار قرار میگیرد
بسیار ممنون از پیگیری و نکته سنجی شما دوست خوبم
بلی دوست عزیزم یک خازن در این نوع موتور برای تصحیح ضریب توان و کاهش نویز بصورت موازی در مدار قرار میگیرد
بسیار ممنون از پیگیری و نکته سنجی شما دوست خوبم
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه
- پست: 1786
- تاریخ عضویت: پنجشنبه ۴ شهریور ۱۳۸۹, ۹:۱۴ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3440 بار
- سپاسهای دریافتی: 5880 بار
Re: جرقهزدن ذغال جاروبرقی
البته همانطور كه عرض شد من موتورهاي يونيورسال را بعنوان موتورهاي بدون خازن ميشناختم اما خواستم بپرسم مقدار اين خازن چقدر است؟
البته اين را بعنوان اطلاعات فني خودم ميپرسم ولي چنانچه مقدار را بگوييد انوقت ميتوانم تشخيص دهم كه ايا خازن ف_ي * ل*_ ت ر است يا تصحيح بازده. چون معمولا خازن هاي تقويت گشتاور موتور بايد خازن هايي بزرگ با ظرفيت سطوح پاييني ميكروفاراد باشند.
البته بنده حالا كه كمي يادم مي ايد بنا بر اصول ساختار اين نوع موتورها پيشگويي مي كنم خازن مربوطه بايست كوچك و با ظرفيتي در حد چند نانو باشد كه طبق گفته شما حكم ف_ي * ل*_ ت ر نويز را دارد و بعيد ميدانم در اين موتورها از خازن هاي افزايش بازده استفاده شود.
البته باز حالا كه فكر ميكنم يادم امد نمي دانم استارت يا دينام ماشين هم يك قطعه اي دارد كه تعميركارها به ان فيوز موتور مي گويند كه البته همان خازن است و لذا احتمال ميدهم كه حرف شما متقن باشد.
البته اين را بعنوان اطلاعات فني خودم ميپرسم ولي چنانچه مقدار را بگوييد انوقت ميتوانم تشخيص دهم كه ايا خازن ف_ي * ل*_ ت ر است يا تصحيح بازده. چون معمولا خازن هاي تقويت گشتاور موتور بايد خازن هايي بزرگ با ظرفيت سطوح پاييني ميكروفاراد باشند.
البته بنده حالا كه كمي يادم مي ايد بنا بر اصول ساختار اين نوع موتورها پيشگويي مي كنم خازن مربوطه بايست كوچك و با ظرفيتي در حد چند نانو باشد كه طبق گفته شما حكم ف_ي * ل*_ ت ر نويز را دارد و بعيد ميدانم در اين موتورها از خازن هاي افزايش بازده استفاده شود.
البته باز حالا كه فكر ميكنم يادم امد نمي دانم استارت يا دينام ماشين هم يك قطعه اي دارد كه تعميركارها به ان فيوز موتور مي گويند كه البته همان خازن است و لذا احتمال ميدهم كه حرف شما متقن باشد.
- پست: 722
- تاریخ عضویت: جمعه ۳ دی ۱۳۹۵, ۵:۱۷ ب.ظ
- محل اقامت: تبریز
- سپاسهای ارسالی: 1772 بار
- سپاسهای دریافتی: 846 بار
Re: جرقهزدن ذغال جاروبرقی
با سلام
خازن های مربوطه معمولا یک دهم تا یک میکروفاراد هستند و نقش نویز گیر و البته تصحیح کننده ضریب توان دارند
این برای موتور های روتور سیم پیچی شده میباشد
تشکر از حسن نظر و توجه شما
خازن های مربوطه معمولا یک دهم تا یک میکروفاراد هستند و نقش نویز گیر و البته تصحیح کننده ضریب توان دارند
این برای موتور های روتور سیم پیچی شده میباشد
تشکر از حسن نظر و توجه شما
خدا یاور بنده اش هست~ تا وقتی که بنده یاور برادرش باشه