صف‌هاي طولاني، نتيجه ضرب الاجل پس‌دهي وجه سيم‌كارت دولتي

در اين بخش از اخبار تلفن همراه استفاده کنيد و بحث نماييد.

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
پست: 5147
تاریخ عضویت: شنبه 30 اردیبهشت 1385, 2:30 pm
محل اقامت: گشتم نبود نگرد نیست.
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 127 بار
تماس:

صف‌هاي طولاني، نتيجه ضرب الاجل پس‌دهي وجه سيم‌كارت دولتي

پست توسط DJ.HAMED »

صف‌هاي طويل، خستگي ، اعصاب آشفته و در نتيجه هياهو و ستيز لفظي بين مراجعان و كاركنان پست و پست بانك، خاطره‌اي است كه هر ارباب رجوع و حتي رهگذر از مقابل دفاتر پست و شعب پست بانك ، در ساعات اداري شنبه و يكشنبه از اين دفاتر و شعب به ذهن مي‌سپارد.
شركت ارتباطات سيار، هفته گذشته، هفدهم دي ماه را به عنوان مهلت نهايي بازپرداخت كامل وجه منصرفان از پيش‌خريد سيم‌كارت در بهمن‌ماه ‪ ۸۴‬اعلام كرد.
ظاهرا همانگونه كه شركت مخابرات و شركت تابعه آن، ارتباطات سيار، دچار موقعيت مشابه در زمان اعلام آغاز بازپس دهي وجه منصرفان در ارديبهشت گذشته شد، در حال حاضر نيز به دليل فقدان مديريت سبب ازدحام فوق‌العاده منصرفان در مقابل شعب پست و پست بانك شد كه حتي تا مرز شكستن شيشه و مراقبت شعب پست بانك توسط ماموران انتظامي پيش رفت.
"وفا غفاريان" رييس هيات مديره شركت مخابرات ايران پيش از اين در گفت -وگويي باايرنا، بااعلام اينكه مخابرات چهارهزار و ‪ ۲۰۰‬ميليارد ريال براي استردادوجوه مردم به حساب پست بانك واريز كرده، ازمردم خواست نگران كمبود نقدينگي نباشند و مراجعه را به طول زمان استرداد تا اردبيهشت ‪ ۸۶‬گسترش دهند.
اعلام اينكه تمامي سيم‌كارت‌هاي پيش فروش شده در بهمن سال گذشته، تا بهمن امسال واگذار خواهد شد، بتدريج از صف‌هاي طولاني در مقابل اين شعب كاست.
دراين دوره نيز از ‪ ۱۱‬دي ماه وتنها شش روز براي استرداد كامل سه ميليون و ‪ ۶۰۰‬هزار ريال وجه ثبت نام اعلام شد و ماجراي ارديبهشت ماه به‌نوعي تكرار شد، با اين تفاوت كه اين‌بار زمان بسيار محدودتر و شمار مراجعان به دفاتر و شعب اين دو شركت دولتي بسيار افزون‌تر شد.
گفته مي‌شود مخابرات وارتباطات سيار براي به حداقل رساندن استرداد وجوه پيش‌فروش سيم‌كارت،بافاصله‌اي كوتاه (شش روزه) ضرب‌الاجلي رابراي استرداد وجوه اعلام و در نتيجه خستگي روحي و جسمي شديدي را به‌منصرفان ازپيش‌خريد سيم‌كارت و نيز كاركنان پست و پست بانك تحميل كرده‌اند.
"صابر فيضي" مديرعامل شركت مخابرات ايران روزيكشنبه درگفت‌وگوبا خبرنگار ايرنا اين موضوع را رد كرد و گفت : درست است كه از حدود پنج ماه پيش اعلام كرديم‌قصدداريم تابهمن ماه تمامي سيم‌كارت‌هاي ثبت نامي سال گذشته‌را واگذار كنيم، ولي تجهيزات تمامي سيم‌كارت‌ها به دستمان نرسيده بود تا از اين امر مطمئن شويم و چند ماه زودتر ضرب الاجل را اعلام كنيم.
وي گفت: اكنون تجهيزات را در اختيار داريم، اما واگذاري حدود دو ميليون سيم‌كارت باقيمانده از ثبت نام سال گذشته زمان بر است.
به گفته وي، اگر براي استرداد وجه فيش سيم‌كارت مهلت تعيين نشود، پس از اين كه شماره روي سيم‌كارت رفت، براي پرداخت وجه مراحل قانوني لازم است.
درهمين حال "عباسعلي ابوالفضلي" سرپرست روابط عمومي شركت ارتباطات سيار روز يكشنبه تاكيد كرد مهلت ‪ ۱۷‬ديماه به‌هيچ وجه تمديد نخواهد شد.
اين در حالي است كه "فيضي" احتمال داد كه اين مهلت تمديد شود و گفت :اين موضوع روز گذشته مطرح شده است.
"داود زارعيان" مدير كل روابط عمومي شركت مخابرات ايران نيز گفت: قبلا اعلام كرده بوديم كه تا يك ماه پيش از واگذاري آخرين مرحله سيم‌كارت‌ها، وجه منصرفان بازپس داده مي‌شود و چون قصد داريم تمامي سيم‌كارت‌ها را تا دهه فجر واگذار كنيم، ‪ ۱۷‬ديماه مهلت تعيين شده پايان مي‌يابد.
وي در پاسخ به اين سوال كه با اين شرايط، چه نيازي به اعلام ضرب الاجل در هفته گذشته بود، گفت: تقاضاي زيادي ازسوي مردم، بويژه در شهرهايي كه بهاي سيم‌كارت ارزان شده براي بازپس‌گيري وجه ثبت‌نامي داشتيم.
زارعيان گفت: از طرفي به دليل اين كه بايد سيم‌كارت صادر شود، نياز به مهلتي است تا اطلاعات جمع‌آوري شده و سيم‌كارت‌هاي واقعي واگذار شود.
وي گفت نبايد بر اساس فيش‌هايي كه در دست مردم است و بسياري در نهايت بازپس داده خواهد شد، سيم‌كارت صادر شود.
"محمدحسن محبيان" ، مدير عامل شركت پست ايران نيز درباره ازدحام مردم براي بازپس‌گيري وجوه ثبت نام تلفن همراه به خبرنگار ايرنا، گفت: پست فقط تاييديه مي‌دهد و ظرف چهار يا پنج دقيقه بايد اين كار انجام شود.
وي گفت "اگر به موردي برخورديد كه تاييده براي آن صادرنشد به ما اعلام كنيد تا با اعزام بازرس به ان رسيدگي كنيم.
:grin:
ارسال پست

بازگشت به “تازه ها و اخبار تلفن همراه”