کاربران چیني تلفن همراه در سال 2006 میلادی در جستجوی چه چیزی بوده اند؟

در اين بخش از اخبار تلفن همراه استفاده کنيد و بحث نماييد.

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
پست: 5147
تاریخ عضویت: شنبه 30 اردیبهشت 1385, 2:30 pm
محل اقامت: گشتم نبود نگرد نیست.
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 127 بار
تماس:

کاربران چیني تلفن همراه در سال 2006 میلادی در جستجوی چه چیزی بوده اند؟

پست توسط DJ.HAMED »

mInfo که یک سرویس دهنده چینی برای جستجو های اینترنتی است آماری را در خصوص مهمترین جستجوهای انجام شده ارائه داده است که مهمترین زمینه های جستجو را در بزرگترین بازار تلفن همراه مشخص کرده است.
اطلاعاتی که توسط شرکت mInfo ارائه شده است بیشتر بر پایه استفاده از اطلاعات در گردش سال گذشته بوده که از طریق SMS, WAP, kJava و سیستم های جستجوی همراه kJava و IM انجام شده است.
بر اساس این گزارش ، جستجوگران همراه بطور کلی به دنبال پاسخ هایی بوده اند که زندگی روزمره آنان را در بر می گیرد.
تحقیقاتی که از سوی موسسه mInfo به عمل آمده است نشان می دهد که جستجوها بطور برابر در زمینه هایی همانند جستجوی محلی (41%), ، جستجوهای اطلاعاتی (31%) و جستجوي محتواي مفيد (28%) صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش جستجوهای محلی بیشتر شامل مواردی نظیر یافتن اطلاعاتی در خصوص رستورانها، هتل ها و دستگاه های ATM بوده است.
از طرف دیگر مشخص شده است که جستجوهای اطلاعاتی نیز مواردی نظیر اطلاعات مربوط به سهام ، نتایج مسابقات ورزشی ، وضعیت قیمت ها و جدول زمانبندی اطلاعات پروازها را شامل شده است .
بر اساس این خبر جستجوی Rich content search ( یا جستجو برای محتویات و برنامه های مخصوص تلفن همراه ) نیز مواردی نظیر جستجو برای صدای زنگ های مختلف ، تصاویر، mp3 و گیم ها را شامل می شده است.
بر اساس این گزارش ترافیک مربوط به جستجو از طریق تلفن همراه به نظر همه روزه در ساعات نیمروزی در اوج خود به سر می برد و تا ساعت 10 شب که نقطه پایانی اوج ساعت ترافیک خطوط در نظر گرفته می شود ، ادامه دارد.
بر اساس این گزارش جمعه ها و شنبه ها پرترافیک ترین روزهای هفته برای سرویس جستجوی همراه محسوب می شوند.
لازم به ذکر است که 5 شاخه اصلی جستجوها در سال 2006 میلادی عبارت بودند از :
1 – شام /سرگرمی ها
2 – جوک / معما و پازل
3 – صدای زنگ / تصاویر
4 – اخبار/ سهام
5 – پیش بینی وضع هوا
بر اساس این خبر مدل سوال های مطرح شده در جستجوهای تلفن همراه نیز معمولا با جستجوهای اینترنتی تفاوت دارد.
بر اساس این گزارش جستجوگران همراه معمولا از سوال های طولانی تری استفاده می کنند( سوال هایی که متشکل از 5 تا 6 کلمه است ) و این درست برخلاف الگویی است که از جانب جستجوگران شبکه ای مورد استفاده قرار می گیرد چرا که آنان بطور میانگین سوال هایی را متشکل از 2 کلمه مطرح می کنند.

:grin:
ارسال پست

بازگشت به “تازه ها و اخبار تلفن همراه”