Sms رايگان ميشود !

در اين بخش از اخبار تلفن همراه استفاده کنيد و بحث نماييد.

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 1258
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 10 دی 1385, 12:01 am
محل اقامت: www.ir-dl.ir
سپاس‌های ارسالی: 2151 بار
سپاس‌های دریافتی: 1069 بار
تماس:

Sms رايگان ميشود !

پست توسط nt »

  رايگان ميشود !  

پيشنهاد يك شركت خصوصي كه هم‌اكنون در دستور كار شركت مخابرات ايران قرار دارد شرايطي را فراهم مي‌كند كه پيام‌هاي كوتاه (SMS) به صورت رايگان ارسال شود. در اين طرح پيشنهادي كه از سوي شركت «رهياب پيام‌رسان» ارائه شده مشتركان قادر خواهند بود در صورت تمايل از اين سرويس استفاده كنند، البته به نحوي كه در ذيل هر پيام ارسالي يك پيام تبليغاتي نيز در حاشيه و زير پيام ارسال شود. در واقع مشتركان، پيام خود را با متن يك تبليغ تجاري يا بازرگاني تزئين خواهند كرد.

 تصویر 

عليرضا احمديان، عضو هيات‌مديره شركت رهياب در اين‌باره مي‌گويد: مشتركان داوطلب تنها با ارسال يك پيام به شماره 100035 مي‌توانند اعلام آمادگي كرده و از اين سرويس استفاده كنند.شركت رهياب مجري سيستم‌هاي ارزش افزوده موبايل (MMS-SMS) در صورت موافقت و مساعدت شركت مخابرات ايران مي‌تواند ظرف مدت 45 روز اين سرويس را عرضه كند.به گفته احمديان مشتركان شركت تاليا و ايرانسل نيز مي‌توانند در صورت تمايل اپراتورها، از اين طرح استفاده كنند.

همچنين با ارسال يك پيام از طريق شماره 100035 علاوه بر ارائه سرويس رايگان، خدمات ارزش افزوده ديگري نيز به مشتركان عرضه مي‌شود. اين خدمات شامل استفاده از ديكشنري، اوقات شرعي، حديث روز، وضعيت آب و هوا (شهرهاي خاص) و وسايل تفريحي مي‌شود.

همچنين شركت رهياب پيش‌بيني مي‌كند كه استقبال از اين سرويس بسيار افزايش يابد به همين دليل طي يك فازبندي، كدهاي موبايل دسته‌بندي و طي دوره زماني وارد اين طرح خواهند شد.البته گفتني است با اجرايي شدن اين طرح هيچ ضرر مالي به شركت مخابرات وارد نخواهد شد.

احمديان مي‌گويد: هزينه‌هاي ارسال و دريافت پيام كوتاه مشتركان توسط اسپانسرها به حساب مخابرات واريز خواهد شد كه از اين طريق، تبليغات باعث به وجود آمدن يك گردش اقتصادي مي‌شود. عضو هيأت‌مديره شركت رهياب مي‌گويد: "در صنعت تبليغات همه منفعت خواهند كرد. هم به نفع تبليغ‌كننده است و هم صدها كالاي مختلف ارائه و معرفي مي‌شود. بدين‌ترتيب اين امر رقابت را تقويت مي‌كند. بر اين اساس حذف تبليغات كار اشتباهي است. تنها آنچه بايد حذف شود مزاحمت‌هاي ناشي از تبليغات است نه خود صنعت تبليغات كه هميشه به عنوان صورت مساله مطرح مي‌شود.به همين دليل استفاده از تبليغات با اين روش هم مي‌تواند مشتركان را از خود راضي نگه دارد و هم عملاً تبليغات حذف نشده و به كار خود ادامه مي‌دهد. "وي مي‌افزايد: "هر تبليغات تجاري يا بازرگاني كه در حاشيه پيام ارسال شده مشتركان ديده مي‌شود در واقع تامين‌كننده هزينه پيام ارسالي آنهاست."


قدرت بخش خصوصي

با توجه به آمار ارائه شده از سوي شركت مخابرات ايران روزانه 30 ميليون پيام كوتاه ارسال مي‌شود كه درآمدي نزديك به 400 ميليون و 25 هزار تومان را (روزانه) رقم مي‌زند، اما براساس طرح پيشنهادي از سوي شركت رهياب و اجرايي شدن آن در سطح كشور، آيا بخش خصوصي يا همان اسپانسرها قدرت گردش مالي بيش از 400 ميليون تومان را خواهند داشت؟

احمديان در اين‌باره مي‌گويد:" يقيناً در ابتداي راه محقق نخواهد شد اما مي‌توان راه‌حلي براي آن پيدا كرد. مثلا هر سري از كدها را مرحله به مرحله وارد اين طرح كنيم تا بخش خصوصي بتواند گام به گام هزينه‌ها را تامين كند."


مزاحمت‌ها از كجا آغاز شد؟
تبليغات روي موبايل مشتركان از طريق پيام كوتاه در سطح دنيا ممنوع و غيرقانوني محسوب مي‌شود و به جز در تعداد كمي از كشورها، بيشتر اپراتورها از آن دوري مي‌كنند. اين در واقع مشمول قانون كلي اسپم محسوب مي‌شود و اين قانون يعني جلوگيري از هرگونه تبليغات مزاحم در حريم خصوصي.در سال 1383 شركت ارتباطات سيار خود رأساً به شكل محدود به ارسال پيام كوتاه اقدام كرد كه بيشتر جنبه اطلاع‌رساني براي دواير دولتي داشت. ولي در سال 1384 پس از شروع ارائه خدمات ارزش افزوده از سوي بخش خصوصي، اين تبليغات جنبه تجاري خيلي قوي به خود گرفت و هر فعال اقتصادي فرصت استفاده از اين خدمات را پيدا كرد.

[External Link Removed for Guests]
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 2597
تاریخ عضویت: سه‌شنبه 11 بهمن 1384, 12:27 pm
سپاس‌های دریافتی: 155 بار
تماس:

پست توسط Kingman_62 »

به نظر من دارند
به نظر من تاثیر تبلیغ SMS با تبلیغ TV برابری میکنه
چون همونقدر مخاطب داره والان SMS از مخاطب خاص به مخاطب عام رسیده
موفق باشید
 تصویر

تصویر
 
ارسال پست

بازگشت به “تازه ها و اخبار تلفن همراه”