نماینده شرکت نوکیا زیمنس سرویس های ارزش افزوده را متضمن تداوم منافع اپ

در اين بخش از اخبار تلفن همراه استفاده کنيد و بحث نماييد.

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Captain II
Captain II
پست: 5147
تاریخ عضویت: شنبه 30 اردیبهشت 1385, 2:30 pm
محل اقامت: گشتم نبود نگرد نیست.
سپاس‌های ارسالی: 3 بار
سپاس‌های دریافتی: 127 بار
تماس:

نماینده شرکت نوکیا زیمنس سرویس های ارزش افزوده را متضمن تداوم منافع اپ

پست توسط DJ.HAMED »

نماینده شرکت نوکیا زیمنس سرویس های ارزش افزوده را متضمن تداوم منافع اپراتورها دانست

موبایل نیوز- امروز سرویس های ارزش افزوده (Value Added Services) نقش بسیار مهمی را در تأمین درآمد کل اپراتورها ایفا می کنند.
در حال حاضر درآمد حاصله از خدمات ارزش افزوده برای اپراتورها 16 درصد است، و تا سال 2010 میلادی این درآمدها حدود 28 درصد از کل درآمد اپراتورها را تشکیل خواهد داد.
به عبارت دیگر اپراتورها تا سال 2010 میلادی حدود 888 میلیارد یورو از این محل درآمد خواهند داشت.
"فداء الحسین" نماینده شرکت نوکیا-زیمنس در خاورمیانه که اخیراً برای شرکت در "همایش سرویس های جدید تلفن همراه روندها و فرصت ها" به تهران آمده بود، با ارائه آمارهای فوق در مصاحبه ای اختصاصی با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی تلفن همراه ایران در این خصوص می پرسد: هنگامی که صحبت از خدمات جدید می شود اپراتورها و سازمان های رگولاتوری باید چه ملاک هایی را مد نظر قرار دهند؟
وی به این سوال خود چنین پاسخ می دهد: آن ها برای مثال باید بررسی کنند که این گونه خدمات باید به کدام بازارها ارائه شوند و یا راهکارهایی که باید در این خصوص اتخاذ شوند کدامند و چه راه حل هایی برای مشکلات مربوطه قابل اجرا هستند.
به گفته وی امروزه لحظه تاریخی و بسیار مهمی پیش روی صنعت مخابرات قرار گرفته، زیرا بر اساس تحقیقات، تا سال 2015 میلادی حدود پنج میلیارد نفر در جهان از ارتباطات همراه استفاده خواهند کرد، و این روند رو به رشد شرایط و نحوه ارائه خدمات اپراتورها را تغییر خواهد داد.
در چنین مقطع حساسی، اپراتورها باید با ارائه خدمات اینترنتی بهتر با یکدیگر رقابت کنند و اپراتور برنده کسی است که راههای ساده ای برای برقرار کردن ارتباط آسان بین افراد به وجود بیاورد.
همان طور که پیشتر اشاره شد، نقش خدمات ارزش افزوده در افزایش درآمد اپراتورها بسیار زیاد خواهد بود و از آن جمله می توان به خدماتی نظیر پیام کوتاه، چت، بازی های تلویزیونیIP، رسانه های ارائه شده در تلفن همراه از جمله رادیو، خدمات اطلاع رسانی تجاری، ایمیل، و دفترکار همراه اشاره کرد.
به گفته نماینده نوکیا– زیمنس، امروز مصرف کننده تعیین می کند که چه نوع خدماتی را می خواهد و در حوزه ارزش افزوده، فرصت کسب و کار یعنی درک نیاز و علائق مصرف کنندگان.
وی بازار ایران را در این حوزه یک بازار در حال رشد توصیف کرد که در آن خط قرمزها و مسائل ویژه مختلفی وجود دارد.
به گفته وی، رشد تکنولوژی در بازارهایی نظیر ایران امکان پذیر است چون 80 درصد کاربران جدید تلفن همراه در چنین بازارهایی به وجود می آیند.
اف. ساندبرگ مسئول ارشد امور مشاوره بازرگانی اریکسون نیز در این گفت و گو با اشاره به روندهای صنعتی موجود، رشد تکنولوژی چند رسانه ای و تحقیقات چند ساله اریکسون در این خصوص، گفت: تلفن همراه امروز بعد از کیف دستی، مهمترین وسیله ای است که مردم با خود حمل می کنند و به همین خاطر این وسیله از قدرت بسیار زیادی برخوردار است.
وی خاطر نشان کرد: سئوال این است که تلفن همراه تا چه حـــد می تواند کارهای روزانه ما، مانند پرداخت قبوض، خرید و فروش، و ارتباطات را به عهده بگیرد؟
این مسئول شرکت اریکسون همچنین معتقد است سیستم بی سیم در مقایسه با خطوط ثابت تاثیر زیادی روی رفتار مصرف کننده دارد، چون بی سیم یعنی همیشه و همه جا در دسترس بودن و قابلیت ارتباط داشتن.
وی همچنین درباره اهمیت شناخت مشتری می گوید: اپراتورها و شرکت های ارائه دهنده محصولات الکترونیک باید محصولات خود را مطابق با نیاز مصرف کننده بومی ارائه دهند. اریکسون علاوه بر برآورده کردن نیازهای بومـــی، محصولات بین المللی نیز ارائه می دهد."
به گفته ساند برگ "مشتریان امروز با مشتریانی که قبلاً می شناختیم بسیار متفاوتند. صنعت ارتباطات امروز مثل یک فروشگاه زنجیره ای می ماند که مشتریان هرچه بخواهند در آن پیدا می کنند. بنابراین انتظار آن ها از صنعت مخابرات نیز ارائه کلیه نیازهایشان است.
باید درک کنیم که مشتریان متفاوت نیازهای متفاوتی دارند و باید با ارائه چند سرویس مختلف به آن ها قدرت انتخاب بدهیم."
وی در ادامه به لزوم تبادل اطلاعات بین اپراتورها اشاره کرده، و افزود: اریکسون به لزوم حفاظت از محیط زیست اعتقاد دارد، و این امر مهم در ارتباطی فراشرکتی و فراکشوری میسر می شود.
ساندبرگ افزود: به عقیده ما تنها نباید یک اپراتور در بازار باشد، در غیر این صورت رقابت به وجود نمی آید و محصولات و خدماتی بی کیفیت ارائه می شود. چندین اپراتور، شرکت، و رگولاتور باید با هم همکاری کنند تا خدمات با کیفیت و با ارزش بیشتری بتوان به مشترکین ارائه داد."
ارسال پست

بازگشت به “تازه ها و اخبار تلفن همراه”