گسترش سرويس سلامت از طريق پيام كوتاه

در اين بخش از اخبار تلفن همراه استفاده کنيد و بحث نماييد.

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Old Moderator
Old Moderator
نمایه کاربر
پست: 1258
تاریخ عضویت: یک‌شنبه 10 دی 1385, 12:01 am
محل اقامت: www.ir-dl.ir
سپاس‌های ارسالی: 2151 بار
سپاس‌های دریافتی: 1069 بار
تماس:

گسترش سرويس سلامت از طريق پيام كوتاه

پست توسط nt »

به گزارش ADP سرویس سلامتی از طریق SMS امروزه سریع‌ترین، راحت‌ترین و ارزان‌ترین نوع ارتباط با بیمار را در صنعت پزشکی و سلامت به ارمغان آورده زيرا ارتباط مستمر با بیماران حتي پس از اتمام دوره درمان آنها از اهميت بالايي برخوردار است.

«سرویس سلامت از طریق پیام کوتاه»(Healthcare Services) با خاصیت درمانی و زمينه‌سازي بهداشت و سلامت انسان‌ها به سرعت در حال گسترش است.

به گزارش واحد تحقيق و توسعه آتيه داده پرداز(ADP)، تحقیقات نشان می‌دهد كه پیام کوتاه (Healthcare Services ) به بیماران یادآوری می‌کند تا فراموشي قرار ملاقات‌های خود با بیمارستان و پزشکان را حدود 30 تا 50 درصد کاهش دهند.

اين گزارش مي‌افزايد: پیام کوتاه کمک بسیار شایانی در جهت کنترل بیماری‌های مزمن نیز انجام می‌دهد، برای نمونه آمارهاي قبلي نشان می‌داد كه تا سال 2025 در دنیا 300 میلیون نفر از بیماری دیابت رنج خواهند برد، اما با یک برنامه تدوین شده جهانی و یا منطقه‌ای جهت ارسال آلارم‌های هشدار دهنده برای جلوگیری از ابتلاء به این بیماری که شامل نحوه تغذیه، لزوم چکاپ منظم، لزوم ورزش و بسیاری موارد دیگر مي‌شود، می‌توان تا حد زيادی ابتلاء به این بیماری را کاهش داد.

به گزارش ADP سرویس سلامتی از طریق SMS امروزه سریع‌ترین، راحت‌ترین و ارزان‌ترین نوع ارتباط با بیمار را در صنعت پزشکی و سلامت به ارمغان آورده چرا كه بنا بر تحقيقات انجام شده ارتباط مستمر با بیماران حتي پس از اتمام دوره درمان آنها از اهميت بالايي برخوردار است و اين در حالي است كه در گذشته، سازمان‌ها و مراکز پزشکی و سلامت، کار خود را زمانی که بیمار بهبود مي‌یافت پایان یافته می‌دانستند.

اين گزارش مي‌افزايد: ارسال لحظه به لحظه گزارش وضعیت بیمار به خانواده وي، باعث همکاری نزدیک‌تر و دقیق‌تر بیمارستان با خانواده بیمار، براي بهبودی هر چه سریع‌تر بیمار در زمان حضور در بیمارستان است.
ADP در اين گزارش آورده است: اين عمليات از طريق ارسال پيام‌‌های هشدار دهنده به بیمار پس از خروج از بیمارستان(دوره نقاهت در منزل) جهت یادآوری حفظ سلامت و بهبودی سریع‌تر انجام مي‌شود، و همچنین پیام کوتاه، شرکت‌های داروسازی را قادر می‌سازد تا با یک ارتباط دوطرفه با مشتریان و بازتاب کیفیت محصولات، نحوه فروش خود را مدیریت کنند.

بنا براين گزارش در بيان ديگر موارد مي‌توان به ارسال گزارش آخرین تحقیقات و یافته‌های پزشکی و همچنین تولیدات(تجهیزات) پزشکی به پزشکان، ارسال نوبت‌های تعيين شده جراحی و هماهنگی با متخصصین، ارسال گزارش‌های بحرانی و جدید به داروخانه‌ها، ارسال زمان چکاپ به بیماران جهت یادآوری، ارسال نتیجه آزمایش(تشخیص) به بیمار، ارسال هشدار به والدین جهت یادآوری زمان واکسن، اشاره كرد.

ADP در گزارش خود تصريح مي‌دارد: در ایران نیز سرویس‌های ارتباط با مخاطبین از طریق رسانه SMS وجود دارد كه سرويس‌دهندگان اين خدمات با ارائه نرم‌افزار مخصوص گامی مهم را در جهت ارتقای صنعت پزشکی در کشور برداشته‌اند.
ارسال پست

بازگشت به “تازه ها و اخبار تلفن همراه”