وقتيSMS ها يك ساعت زودتر مي‌رسد

در اين بخش از اخبار تلفن همراه استفاده کنيد و بحث نماييد.

مدیر انجمن: شوراي نظارت

ارسال پست
Administrator
Administrator
نمایه کاربر
پست: 15887
تاریخ عضویت: جمعه 7 بهمن 1384, 7:51 pm
سپاس‌های ارسالی: 72640 بار
سپاس‌های دریافتی: 31669 بار
تماس:

وقتيSMS ها يك ساعت زودتر مي‌رسد

پست توسط Mahdi1944 »

از: ایرنا

با اتمام دوره جديد ثبت نام مشتركان تلفن همراه و ارتقاي شبكه ارتباطات سيار كشور به منظور افزايش ظرفيت اين شبكه، برخي كاربران از مشكلات جديدي صحبت مي‌كنند.

طي روزهاي اخير بسياري از مشتركان تلفن همراه "پيامهاي كوتاه" (‪ (SMS‬را يك ساعت زودتر از ساعت واقعي دريافت مي‌كنند يا پيامهاي"اعلام گزارش تحويل" (‪ (Delivery‬بسيار دير مي‌رسد يا هرگز دريافت نمي‌شود.

برخي مشتركان نيز مي‌گويند ، هنگام گرفتن شماره‌ي تلفن همراه، يا مدام با پيام اشغال يا خاموش بودن گوشي مشترك موردنظر مواجه مي‌شوند در حالي كه در آن زمان اصلا" خط مورد نظر اشغال نبوده است.

هرچند به گفته مردم و كارشناسان، اين قبيل مشكلات پيشتر نيز وجود داشت، اما طي روزهاي گذشته تماسهاي ناموفق ، قطعي‌هاي حين تماس و عدم ارسال پيامهاي كوتاه افزايش يافته است.

خبرگزاري "ايسنا " در تاريخ ‪۲۴‬خرداد اعلام كرد در دو هفته اول خردادماه سال جاري ازحدود ‪۳۱۳‬ميليون پيام كوتاه‌ارسال شده توسط مشتركان تلفن‌همراه، بيش از ‪۷۱‬ميليون پيام به مقصد نرسيده كه گوياي موفق نبودن ‪۲۳‬درصدي پيامهاي ارسالي از طرف مشتركان است.

به گفته برخي مشتركان، در چند هفته گذشته مركز ‪SMS‬شيراز با كد ‪۵۱۰‬نيز دچار اختلال شده است و در برخي مواقع پاسخگوي مشتركان نيست.

واحد خبر روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در چند روز گذشته به نقل از رييس مركز ‪SMS‬اعلام كرد: حدود ‪۵‬تا ‪۱۰‬درصد از ارسال نشدن اين ‪SMS(‬ها) به خرابي شبكه مربوط است، اما ‪۱۵‬تا‪ ۲۰‬درصد آن به دليل رفتارهاي مشتركان است.

"رستمي " افزود: رفتارهاي مشتركان بر ارسال نشدن ‪SMS‬ها تاثير بسزايي دارد، اين رفتارها هم شامل رفتار فرستنده و هم ناشي از رفتار گيرنده پيام است.

وي اظهار داشت: هنگامي كه گوشي گيرنده خاموش است تا ‪۱۲‬ساعت پيام ذخيره مي‌شود، اما بعد از اين زمان ارسال آن ممكن نيست.

اين درحالي است كه يك كارشناس ارتباطات سيار، گزينه تاثير رفتار مشتركان در عدم موفقيت ارسال پيامها را بسيار ناچيز و غير قابل توجه دانست.

وي كه خواستار فاش نشدن نام خود بود، به ايرنا گفت: تنظيم ناصحيح ساعت ارسال و دريافت پيامهاي كوتاه به دليل اشكال فني در يكي از مراكز ‪SMS‬در تهران است.

وي افزود: زمان ارسال پيامهايي كه با كد ‪۵۰۰‬از مركز" غدير " تهران انتقال مي‌يابد ، يك ساعت ديرتر نشان داده مي‌شود.

اين كارشناس، دليل موفقيت آميز نبودن ارسال پيامهاي كوتاه و تماسهاي تلفني را مشكلات فني در برخي مراكز مخابراتي كشور دانست و گفت: به دليل تنظيمات نامناسب سوييچ‌هاي مراكز مخابراتي اين مشكلات به وجود مي‌آيد.

وي همچنين وجود مشكلات شبكه فيبرنوري كشور و قطعي‌هاي مداوم را يكي ديگر از دلايل وجود اختلال در تماسهاي تلفني و ارسال پيامهاي كوتاه برشمرد.

به گفته وي، در زمان حاضر دو مركز ‪" SMS‬امام" و" غدير" تهران ، مشهد و شيراز با كدهاي ‪۵۰۳ ، ۵۰۲، ۵۰۱ ،۵۰۰‬و ‪۵۱۰‬در حال فعاليت است.

كارشناس يكي از شركتهاي ارايه‌دهنده خدمات‪ SMS‬نيز با تاييد مشكلات پيش آمده در روزهاي اخير، كم توجهي شركت ارتباطات سيار به مقوله كيفيت را يكي از دلايل پيدايش اين وضعيت توصيف كرد.

"اميد باقري" اظهار داشت: مديران دولتي تنها به‌مساله كميت اهميت مي‌دهند در حاليكه بدون توجه به كيفيت مي‌خواهند با امكانات قبلي به تمام مشتركان تلفن همراه در زمينه ‪SMS‬سرويس دهند.

وي درباره مشكلات پيش آمده براي مشتركان در استانهاي غير از تهران گفت:
اين حالت ناشي از عدم تنظيم و مديريت نامناسب شبكه‌ها و مراكز ‪SMS‬است.

اين كارشناس، مشكلات مشتركان تهراني را به دليل عملكرد بد آنتن‌هاي " ‪"BTS‬ دانست و گفت: پيمانكاران، دقت و دانش كافي را براي تنظيم سايتها ندارند.

باقري،قطعيهاي شبكه فيبرنوري و اينترنت و سرعت و كيفيت پايين آن را نيز يكي ديگر از دلايل پيدايش اين مسايل برشمرد و گفت: وقتي در سيستمي انحصار وجود داشته باشد همواره ما بايد منتظر چنين مشكلاتي باشيم.

بنا به‌اطلاعات موجود،درزمان حاضر شبكه تلفن همراه كشور داراي بيش از ‪۸/۵‬ ميليون مشترك تلفن همراه است كه ارتقاي اين شبكه براي ايجاد بيش از هشت ميليون ظرفيت جديد تلفن همراه در حال پياده‌سازي است.

در حالي كه شركت ارتباطات سيار از ابتداي سال جاري سرويس پيام كوتاه را براي تمام مشتركان تلفن همراه‌فعال ساخت و از راه‌اندازي چند مركز جديد ‪SMS‬ خبر داد، استقبال چشمگير مشتركان از اين امكان ارزان قيمت و كارآمد باعث پيدايش ترافيك سنگيني در اين شبكه و مشكلات ياد شده گرديده است.

به گفته مشتركان تلفن همراه و كارشناسان، شايسته است كه شركت ارتباطات سيار و وزارت ارتباطات كه مصمم به‌ارايه امكانات و سرويسهاي بهتر و بيشتري به مردم هستند همگام با اين برنامه‌ها به بهبود و توسعه شبكه نيز بپردازند تا احتمال پيدايش اين مشكلات و خطاها به حداقل برسد.

سرپرست دفتر روابط عمومي شركت ارتباطات سيار تا لحظه مخابره اين گزارش هيچ توضيح رسمي به خبرنگار ايرنا ارايه نكرد.

"ابوالفضلي"ارايه هرگونه پاسخ به ايرنا را به دريافت آخرين آمار و گزارش از سوي مركز ‪SMS‬تهران منوط كرد.
زندگي صحنه يکتاي هنرمندي ماست هرکسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته به جاست خرم آن نغمه که مردم بسپارند به ياد


[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | مجله الکترونيکي سنترال کلابز

[External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests] | [External Link Removed for Guests]

لطفا سوالات فني را فقط در خود انجمن مطرح بفرماييد، به اين سوالات در PM پاسخ داده نخواهد شد
ارسال پست

بازگشت به “تازه ها و اخبار تلفن همراه”