به نام خدا

امروز پس از مدتها(شاید سال ها) دوباره به جمع دوستان محترم سنترال کلابز برگشتم. اما مقاله ایی که امروز براتون آمده کردم برای خودم و حتی خیلی از دوستان گیمر دارای خاطرات شیرینی از گذشته است که ساعت ها پای کنسول و کامپیوتر مینشستیم تا این بازی رو انجام بدیم.
***این مقاله حاوی اسپول نمی باشد پس با خیالت راحت بخونید***

امروز پس از مدتها(شاید سال ها) دوباره به جمع دوستان محترم سنترال کلابز برگشتم. اما مقاله ایی که امروز براتون آمده کردم برای خودم و حتی خیلی از دوستان گیمر دارای خاطرات شیرینی از گذشته است که ساعت ها پای کنسول و کامپیوتر مینشستیم تا این بازی رو انجام بدیم.
***این مقاله حاوی اسپول نمی باشد پس با خیالت راحت بخونید***
مقدمه:
مهاله که گیمر باشی و تا حالا نام سایلنت هیل (تپه خاموش) رو نشنیده باشی! شرکت ریشه دار KONAMI سازنده سری سایلنت هیل که سالها از بچگی از اون بازی SUNSET RIDERS کنسول سگا سر اینکه کدوم کابوی رو انتخاب کنم دعوا میکردیم گرفته تا فوتبال PES 2019 کنسول پلی استیشن 4 که واس بردن هم کُری بخونیم، باهاش خاطره ساختیم و لذت بردیم. از همون دوران نوجوونی همیشه وقتی با دوستان دور هم جمع می شدیم، یکی از هیجان انگیز ترین و داغ ترین بحث ها این بود: " تو بازی سایلنت اون قسمت که توی اون اتاق زیر شیروانی گیر افتادی چه جوری باید ازش خارج بشی؟" یا "اون تیکه کوزه شسکته به چه دردی میخوره؟؟؟"
حتی محیط ها و هیولا های وحشتناک که چطور غافل گیرمون میکردن و حین بازی وحشت زده می شدیم، ساعتها صحبت میکردیم.
همین معماها و چالش ها و ترس ها بود که ساعتها و روزها ذهنمون رو مشغول خودش میکرد و خیلی وقتا از درس و مشق می زدیم تا معما هارو حلش نمی کردیم بیخیالش نمی شدیم. اما اجازه بدید بدون اتلاف وقت بریم سراغ بررسی نسخه های این بازی.
تولد خوش یمن - Silent Hill
مهاله که گیمر باشی و تا حالا نام سایلنت هیل (تپه خاموش) رو نشنیده باشی! شرکت ریشه دار KONAMI سازنده سری سایلنت هیل که سالها از بچگی از اون بازی SUNSET RIDERS کنسول سگا سر اینکه کدوم کابوی رو انتخاب کنم دعوا میکردیم گرفته تا فوتبال PES 2019 کنسول پلی استیشن 4 که واس بردن هم کُری بخونیم، باهاش خاطره ساختیم و لذت بردیم. از همون دوران نوجوونی همیشه وقتی با دوستان دور هم جمع می شدیم، یکی از هیجان انگیز ترین و داغ ترین بحث ها این بود: " تو بازی سایلنت اون قسمت که توی اون اتاق زیر شیروانی گیر افتادی چه جوری باید ازش خارج بشی؟" یا "اون تیکه کوزه شسکته به چه دردی میخوره؟؟؟"
حتی محیط ها و هیولا های وحشتناک که چطور غافل گیرمون میکردن و حین بازی وحشت زده می شدیم، ساعتها صحبت میکردیم.
همین معماها و چالش ها و ترس ها بود که ساعتها و روزها ذهنمون رو مشغول خودش میکرد و خیلی وقتا از درس و مشق می زدیم تا معما هارو حلش نمی کردیم بیخیالش نمی شدیم. اما اجازه بدید بدون اتلاف وقت بریم سراغ بررسی نسخه های این بازی.
تولد خوش یمن - Silent Hill
در سال 1999 بود که شرکت کونامی تصمیم گرفت برای اینکه با حریف خود یعنی شرکت کپکام (خالق سری رزیدنت اویل) در ژانر وحشت رقابت کند، بازی سایلنت هیل را عرضه کند. شرکت کونامی ساخت این بازی را به فردی با استعداد و ماهر به نام کیچیرو تویما ( Keiichiro Toyama ) سپرد. ایشان علاوه بر ترس و اظطراب المان های جدیدی به دنیای گیم معرفی کرد که میتوان به محیط های تاریک و مه آلود ، استفاده افکت ها و تکستچر و بافت های منحصر به فرد که در آن زمان در نوع خود بی نظیر بود. آهنگسازی بازی که یکی از اساسی ترین ستون ساخت یک بازی بشمار می رود توسط اقای آکیرا یامائوکا ( Akira Yamaoka ) ساخته شد که یکی از دلایل برتری نسبت به رقیب خود یعنی رزیدنت اویل بود.
این بازی توانست با موفق بسیار به فروش بیش از دو میلیون نسخه برسد. تنها نقد هایی که به این بازی وارد شد صدا گذاری شخصیت های آن بود.
موفقیتی دوباره - Silent Hill 2
این بازی توانست با موفق بسیار به فروش بیش از دو میلیون نسخه برسد. تنها نقد هایی که به این بازی وارد شد صدا گذاری شخصیت های آن بود.
موفقیتی دوباره - Silent Hill 2
2 سال پس از موفقیت نسخه اول سایلنت هیل 2 با کارگردانی آقای ماساشی تسوبویاما ( Masashi Tsuboyama ) ساخته شد. این بازی به چنان موفقیتی دست یافت که توانست در ماه اول عرضه یک میلیون نسخه فروش کند. از عوامل موفقیت این بازی می توان به طراحی موجودات و هیولاها ، داستان درگیر کننده ، محیط و اتمسفر وحشتناک و گرافیک مناسب اشاره کرد. موجود سر هرمی رو یادتونه؟؟ این موجود ابتدا در این نسخه رونمایی شد که در ادامه به عنوان یکی از المان های سری سایلنت هیل شناخته شد. آهنگ سازی این بازی به قدری خوب بود که نه تنها هواداران بلکه خود آهنگساز این بازی یعنی آقای آکیرا یامائوکا ( Akira Yamaoka ) بهترین آهنگسازی در کل این سری می دانند.
تنها نقد هایی مهمی که به این بازی وارد بود کنترل نامناسب آن بود.
تکرار موفقیت - Silent Hill 3
تنها نقد هایی مهمی که به این بازی وارد بود کنترل نامناسب آن بود.
تکرار موفقیت - Silent Hill 3

در سال 2003 نسخه سوم بازی سایلنت هیل با کارگردانی اقای کازوهیده ناکازاوا ( Kazuhide Nakazawa ) ساخته شد. این نسخه در حالی ساخته شد که انتظارات بشدت از آن بسیار بالا رفته بود که تیم سایلنت(تیم سازنده سایلنت هیل) توانست به خوبی از پس آن بر بیاید. داستان بازی به نسخه اول این سری باز می گشت که منتقدان یکی از نکات مثبت آن بر شمردند. از دیگر عوامل موفقیت میتوان به عناصر به ارث رسیده نسخه دوم یعنی داستان درگیر کننده ، گرافیک و اتمسفر عالی اشاره کرد به طوری که گرافیک بازی نسبت به نسخه قبلی بشدت بهبود یافته بود و جزء با گرافیک ترین بازی های پلی استیشن 2 محسوب می شد. علاوه بر آهنگسازی ، تهیه کنندگی هم به آقای آکیرا یامائوکا ( Akira Yamaoka ) سپرده شد که باز هم به خوبی از پس آن برآمد.
این نسخه توانست تا ماه نوامبر 2003 به فروش 300 هزار نسخه برسد.
اتاق نحس - Silent Hill 4: The Room
این نسخه توانست تا ماه نوامبر 2003 به فروش 300 هزار نسخه برسد.
اتاق نحس - Silent Hill 4: The Room
یک سال بعد از نسخه سوم، نسخه بعدی یعنی سایلنت هیل 4 در سال 2004 عرضه شد. این نسخه به کارگردانی آقای سوگورو موراکشی ( Suguru Murakoshi ) و تهیه کنندگی اقای آکیرا یامائوکا ( Akira Yamaoka ) ساخته شد.این نسخه قرار بود یک اسپین آف یا یک نسخه فرعی به نام Room 302 برای سایلنت هیل 3 باشد اما با تصمیمات اتخاذ شده تبدیل به نسخه چهارم شد. تیمی که این نسخه را ساخته بود شامل یک تیم جوان 40 نفری که تنها سه نفر از آن ها از اعضای تیم سایلنت(تیم سازنده نسخه های قبل) بودند همین امر باعث شد تفاوت هایی نسبت به نسخه های قبل ایجاد شود که نتواند نظر مثبت منتقدان را جلب کند. از لحاظ گرافیک این نسخه پیشرفت چندانی نسبت به نسخه قبلی نداشت(شاید به این دلیل که قرار بوده نسخه فرعی سایلنت هیل 3 باشد) حتی در مواردی (درون اتاق ها) دوربین بازی که همیشه در نسخه های قبل ثابت بود، به دوربین اول شخص تبدیل می شد.از دیگر تفاوت ها میتوان به کمتر شدن معما ها که جزء محبوب این سری بود اشاره کرد. با این حال باز هم از محبوبیت آن در بین هواداران کم نشد.
خداحافظ ژاپن - انحلال تیم
پس از انتشار این نسخه شرکت کونامی در یک تصمیم عجیب تیم سایلنت(تیم سازنده سایلنت هیل) که یک تیم ژاپنی بود را منحل کرد. اعضای تیم هر کدام از هم جدا و به شرکت های دیگری پیوستند و بازگشت آنها در کنار هم شاید یک معجزه یا یک آرزو بزرگ برای طرفداران این سری باشد. شرکت کونامی هم ساخت نسخه های بعد این سری را به شرکت های غربی سپرد.
متاسفانه پس از آن که شرکت کونامی ساخت نسخه های بعدی سایلنت هیل را به شرکت های غربی سپرد، به دلایل ناهمخوانی با نسخه های پیشین بازی دچار افت و خیز های متعددی شد که همین امر موجب شد به اعتبار این شرکت لطمه بزرگی وارد شود که در ادامه به آن می پردازیم.
" پایان قسمت اول "
خداحافظ ژاپن - انحلال تیم
پس از انتشار این نسخه شرکت کونامی در یک تصمیم عجیب تیم سایلنت(تیم سازنده سایلنت هیل) که یک تیم ژاپنی بود را منحل کرد. اعضای تیم هر کدام از هم جدا و به شرکت های دیگری پیوستند و بازگشت آنها در کنار هم شاید یک معجزه یا یک آرزو بزرگ برای طرفداران این سری باشد. شرکت کونامی هم ساخت نسخه های بعد این سری را به شرکت های غربی سپرد.
متاسفانه پس از آن که شرکت کونامی ساخت نسخه های بعدی سایلنت هیل را به شرکت های غربی سپرد، به دلایل ناهمخوانی با نسخه های پیشین بازی دچار افت و خیز های متعددی شد که همین امر موجب شد به اعتبار این شرکت لطمه بزرگی وارد شود که در ادامه به آن می پردازیم.
" پایان قسمت اول "






