[HIGHLIGHT=#f1f1f1]...........................
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]

[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]در دنیای هوانوردی هیچ موضوعی جذاب تر از پروژه های سیاه “black projects” وجود ندارد . پروژه هایی به مراتب سری تر از اون که برخی از مسئولین امنیتی حتی ایده ای در مورد وجودشان داشته باشند . اما گاهی پرده های امنیتی به طور اتفاقی برداشته می شند یا پروژه ها از طبقه بندی خارج می شوند که باعث نگاهی گذرا به این دنیای مرموز می شوند. اینجا در مورد 6 هواپیمای متفاوت صحبت خواهیم کرد که امروزه اطلاعات برخی شون در دسترسی عمومی قرار دارد. اطلاعات بقیه به شدت حفاظت و طبقه بندی شده یا اینکه حتی ممکن است وجود نداشته باشند !.
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]TR-3A Black
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]ظاهرا در طول دهه ی 1980 و 90 فعال بوده در این لینک TR-3A Black Manta مقداری اطلاعات فرا تر از شایعات قابل دسترسی است .
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]به طور عمومی به عنوان یک هواپیمای استیلث ( پنهان کار ) ساب سونیک ( با سقف سرعت زیر صوت ) ساخت نورث رپ گرومن پذیرفته شده است با طرا حی بال پرنده به عنوان مشخصه اصلی . شایع شده که TR-3A در جنگ خیج فارس در همکاری با جنگنده ی استیلث اف 117 به کار گرفته شده است . اما شواهد کمی برای اثبات این مطلب وجود دارد .
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]نظریه ی دیگر – مجددا غیر مستند و میتدل – عنوان می کند که چیزی که به عنوان TR-3A شناخته می شود در حقیقت پروتوتایپ B-2 Spirit می باشد .
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]

[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]دو طرح در 1977 designs از Teledyne Ryan شرکت متخصص در وسایل نقلیه هوایی بی سرنشین با TR-3A مرتبط دانسته شده اند .یکی از دلایل این ارتباط این است که TR را مخفف Teledyne Ryan دانسته اند – یک ارتباط خیالی با توجه به این که “TR” به خوبی شناخته شده است به معنی tactical reconnaissance ( شناسایی تاکتیکی ) . Teledyne Ryan در 1999 توسط Northrop Grumman خریداری شد چیزی که اتش تئوری توطئه را داغ تر کرد . اما با صرف نظر از پتنت ای که گفته می شه در پیکره بندی شباهت داره ( پایین ) هرهواپیمایی که به عنوان TR-3A شناخته شود – در صورت وخود – شواهد معتبری ان را به Teledyne Ryan مربوط می کند .
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]

[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]طراحی TR-3A به احتمال زیاد باعث به اشتباه گرفتن با پروژه ی سیاه دیگر , Tier III, که منجر به RQ-3 Darkstar شد . نظریه ی دیگر بیان می کند که هواپیمایی که TR-3A خوانده می شود از تحقیقات
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]Tactical High Altitude Penetrator (THAP) ( تاکتیکال ارتفاع بلند زرهی ؟! ) برخاسته باشد . این مقاله ////لینک ////////// در مورد پتانسیل THAP ها برای عملیات های جست و جوی ضربتی recon-strike platform که می تواند برای مجمو عه هایی از عملیات ها ی شناسایی در طول دهه های 80 و 90 شمرده شود . اگر چه بحث های جدی وجود دارد در مورد اینکه ایا THAP ها تا مرحله ی تست های پروازی پیشرفت داشتند یا خیر ؟
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]اگر یک هواگرد در قالب پروژه ی THAP دلیل رویت TR-3A نباشد ممکن است که نشان از راز وجود A-12 Avenger باشد .
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]پرواز مثلث واره ای که “TR-3B” خوانده می شود .
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]اینترنت پر است از وزوز هایی همراه با اطلاعات ادعایی در مورد “TR-3B“ از شایعاتی از قابلیت های شگفت انگیز ان تا فیلم های جعل و دستکاری شده . هنوز با وجود اینکه تهداد زیادی مشاهده ( احتمالا با دوربین – برخورد نزدیک از نوع دوم ! - مترجم ) وجود هواپیمای مثلث واره ی بزرگی که می تواند در سرعت -حتی - خیلی کم (بدون استال) و بسیار بی صدا پرواز کند را القا می کند اطلاعات خیلی کمی در مورد این پروژه سیاه اثبات نشده وجود دارد.
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]

[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]



[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]دراماتیک ترین ادعا در مورد TR-3B ان را یک هواپیمای شناسایی تاکتیکی با رانش اتمی با قابلیت خنثی کردن جاذبه معرفی میکند .
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]با توجه به تکنولوژی هایی که منشا Have Blue و Tacit Blue در 1970 و 80 بودند و نیز شمار پروژه های دیگری که بنا به گفته ی برخی در Groom Lake ( منطقه ی 51 ) ( [External Link Removed for Guests] [HIGHLIGHT=#f1f1f1]) از ان زمان تست شدند فکر کردن به اینکه تعدادی از گزارشات این هواگرد های مثلث واره در مورد انها با شد غیر ممکن نیست اگر تحت هیچ ارتباطی با TR-3B نباشند .
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]Northrop Tacit
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]

[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]Lockheed Have
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]


[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]A-12 Avenger
[External Link Removed for Guests]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]ساخت A-12 Avenger II توسط McDonnell Douglas و General Dynamics به عنوان بمب افکن استیلث ناو نشین با قابلیت عملیات در تمام شرایط جوی جهت خدمت در U.S. Navy و Marines پیش بینی ( طرح ریزی اولیه ) شده بود . توسعه ی پروژه با پنهان کاری زیاد در 1983 شروع شد و A-12 ملقب به Flying Dorito گردید. کانسپت های ( طرح ها ی مفهومی ) طراحی شده و ماک اپ های ساخته شده هواپیما را با شکل بال پرنده با زوایا و لبه های تیز شبیه یک مثلث متساوی الساقین با کاپیتی نزدیک راس مثلث نمایش می دهند .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests][External Link Removed for Guests]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]توسعه ی A-12 به دلیل مشکلاتی متوقف شد در ژانویه ی 1991 هنگامی که قیمت هر فروند بیش از 165 میلیون دلار براورد شد پروژه به دستور Dick
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]وزیر دفاع لغو شد کنسل کردن یک طرفه ی پروژه که نقض قرارداد خوانده شد سال ها کشمکش قانونی و حقوقی را در پی داشت در سال 2009 دادگاه رای به نفع دولت داد و پیمانکاران را به پرداخت 2 میلیارد دلار محکوم کرد ولی رای نهایی نبوده ( مورد اعتراض واقع شده ) و این چالش تا امروز ( دست کم 2010 تاریخ نگارش متن اصلی منبع ) ادامه دارد .
[External Link Removed for Guests]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]پس از کنسل شدن A-12 نیروی دریایی F/A-18E/F Super Hornet را خریداری کرد .
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]از انجایی که پروتوتایپ در مقیاس واقعی وجود نداشت - بین سالهای (1976 – 1984) طبق طبقه بندی General Dynamics technology مدل 100 نامیده می شد ( به عنوان برنامه ی کلیدی داراری بودجه ) – راه لغو پروژه هموار شد . پیش نهاد شده بود تا هنگامی که مسائل حقوقی در حال انجام است هواپیما ( پروژه ) به صورت سری باقی بماند .
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]پروژه ی A-12 همچنین مرتبط دانسته شده با پروژه ی هواپیمای سری دیگری که با نام Sneaky Pete شناخته می شود .که ممکن است مدل 100 یا توسعه ای بر اساس ان باشد یا نباشد .
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1].................................................. ...................................
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]X-44
[External Link Removed for Guests]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]X-44 Manta یک طراحی مفهومی بر اساس F-22 Raptor توسط Lockheed Martin بود . X-44 اساس یک رپتور بی دم و بال دلتا که در ان نازل های تغییر بردار رانش بسیار پیشرفته جایگزین سطوح کنترل ایرودینامیکی معمول شده بودند . مزایا ی این طراحی شامل پنهاو کاری بیشتر ( سطح مقطع راداری خیلی کمتر با توجه به حذف سکان )
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]بدنه ی سبک تر ضرفیت سوخت بیشتر و مانور پذیری افزایش یافته بود . پروژه ظاهرا در 2000 لغو شده گزارش ها یی مبنی بر شباهت X-44 Manta با f-22 B که در 2006 کنسل شد وجود دارد .
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]
[External Link Removed for Guests]
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]فهمیدن اینکه چه چیزی خاست گاه اصلی این پروژه های سیاه ادعا شده است بسیار شخت است آیا ممکن است تعدادی از این هواپیما های عجیب و غریب در واقع یکی باشند ؟! چه میزان دروغ در موردشان موجود است ؟ X-44 اساسا یک بال پرنده بود با نامی شبیه به TR-3A “Black Manta”, . اگر چه در مورد X-44 ظاهرا واژه ی MANTA نشان از بکار بردن ان برای هواپیماهای بدون دم دارد . ایا ممکن است این یکی از مواردی باشد که پروژه های ساهی مه نامی شبیه هم دارند اشتباها جابجا گرفته می شوند مانند TR-3 و Tier III ؟ در سال 2005 GlobalSecurity.org گزارش (reported ) داد که از طراحی X-44 ممکن است در یکی از پروژه های احتمالی ناسا در مقیاس اصلی و به صورت سرنشین دار برای نشان دادن کنترل پرواز بدون دم استفاده شود .
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]///////////////////////////////////////////////////////////////////////
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]ادامه دارد........
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]ترجمه از 7mmt / &
[HIGHLIGHT=#f1f1f1]انتشار با ذکر [External Link Removed for Guests] [HIGHLIGHT=#f1f1f1] بلامانع