اف-22 رپتور جهشی بزرگ قسمت بیست و سوم

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 196
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۹, ۱۲:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 540 بار
سپاس‌های دریافتی: 1670 بار

اف-22 رپتور جهشی بزرگ قسمت بیست و سوم

پست توسط hf22 »

تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
تصویر
کسی که در تاریکی زندگی کند نیاز به نور را درک نخواهد کرد!
Major II
Major II
پست: 103
تاریخ عضویت: شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۸:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 229 بار
سپاس‌های دریافتی: 230 بار

Re: اف-22 رپتور جهشی بزرگ قسمت بیست و سوم

پست توسط حسين لاويو »

واقعا عالی...
بینهایت سپاسگذارم دوست گلم...
ارزوی سلامتی دارم هم برای شما وهم خانواده محترم...
دست مریزاد
Major II
Major II
پست: 103
تاریخ عضویت: شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۸:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 229 بار
سپاس‌های دریافتی: 230 بار

Re: اف-22 رپتور جهشی بزرگ قسمت بیست و سوم

پست توسط حسين لاويو »

داداش گلم خواهشا ادامه بدید...بیصبرانه منتظر ادامه مبحث هستیم...
تنتون سلامت
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 562
تاریخ عضویت: دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۵, ۴:۵۴ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1360 بار
سپاس‌های دریافتی: 1358 بار

Re: اف-22 رپتور جهشی بزرگ قسمت بیست و سوم

پست توسط mj_piremard »

با سلام
یک سوال داشتم موتور های f-22 چگونه با سوپر کروز مداوم مشکلی ندارن ؟
 چه خوب خوند حرف دلمو 
  
[FONT=Arial,sans-serif]  سهم من از دنیا همینه که تو تنهایی شبهام کسی اشکامو نبینه کسی اشکامو نبینه.
     
Major
Major
پست: 670
تاریخ عضویت: شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۶, ۲:۰۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 373 بار
سپاس‌های دریافتی: 1777 بار

Re: اف-22 رپتور جهشی بزرگ قسمت بیست و سوم

پست توسط ramin-am »

mj_piremard نوشته شده:با سلام
یک سوال داشتم موتور های f-22 چگونه با سوپر کروز مداوم مشکلی ندارن ؟

سوپر کروز مداوم ؟ مگه همیشه هواپیما باید فراتر از سرعت صوت حرکت کنه ؟ میتونه تیغه های سرامیکی باشه و یا استفاده از مواد سرامیکی مقاوم در قطعات موتور که باعث میشن قطعات موتور در سرعت های بالای ماخ یک دچار تنش نشن و بتونن زمان زیادی رو در این سرعت ها دوام بیارن
در ضممن نسبت رانش به وزن این موتورها هم بالا هست که باعث میشه بدون صرف توان زیاد و استفاده از پس سوز هواپیما رو به ماخ یک برسونن
به رویاهایت بی اندیش ..........
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 196
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۹, ۱۲:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 540 بار
سپاس‌های دریافتی: 1670 بار

Re: اف-22 رپتور جهشی بزرگ قسمت بیست و سوم

پست توسط hf22 »

اف-22 از ابتدا برای پرواز مداوم با توان موتوری بالا طراحی شد یعنی برای ایجاد برتری در داگ فایت و پرواز در خاک دشمن

پرواز زیر سرعت صوت کفایت نمی کرد. اف-22 باید موتوری میداشت که بتواند در چرخشها و مبارزات هوایی تمرکز خلبان را از توجه به میزان سرعت و کنترل قدرت موتور به سیستم هدفیابی و شلیک معطوف کند!
از نظر فنی پی بردن به مواد ساخت این موتور و نحوه ساخت موتور و حتی روش متصل کردن کامپیوتر و بردهای کنترلی به موتور فوق یک راز برای ما خواهد بود.

چیزی که مشخص است عامل دوام کارکرد این موتورها در شرایط میدان نبرد اول جنس مواد بکار رفته و دوم مهندسی پیاده شده در آن است.
صدای تولیدی موتور فوق بسیار کم است.

خنک کننده این موتور و سیستم بررسی هوشمند تنش وارده به موتور و همینطور وجود یک سیستم کنترل و برنامه ریزی موتورها همه باعث شدند این موتورها عملکرد فوق العاده داشته باشند و بدون خراب شدن در زمان کار ساعتها کار کنند.

توجه کنید این موتور اساسا وقتی از پس سوز استفاده می کند به نسبت نسل قبل چند برابر موتورهای قبلی با پس سوز کار می کند و این در حالی است که ما در مورد سوپر کروز این موتورها بحث می کنیم و سوپر کروز امروزه برای نسل 5 جتهای جنگی یک استاندارد کاکرد است.

ماخ 1.5 یک عمر عادی برای نسل 5 باید باشد و هست!

الیته از طراحی بدنه اف-22 و کمک آن به افزایش سرعت در کنار حمل سلاح در داخل نباید به سادگی گذشت!
کسی که در تاریکی زندگی کند نیاز به نور را درک نخواهد کرد!
Major II
Major II
پست: 103
تاریخ عضویت: شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۸:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 229 بار
سپاس‌های دریافتی: 230 بار

Re: اف-22 رپتور جهشی بزرگ قسمت بیست و سوم

پست توسط حسين لاويو »

hf22 نوشته شده:اف-22 از ابتدا برای پرواز مداوم با توان موتوری بالا طراحی شد یعنی برای ایجاد برتری در داگ فایت و پرواز در خاک دشمن

پرواز زیر سرعت صوت کفایت نمی کرد. اف-22 باید موتوری میداشت که بتواند در چرخشها و مبارزات هوایی تمرکز خلبان را از توجه به میزان سرعت و کنترل قدرت موتور به سیستم هدفیابی و شلیک معطوف کند!
از نظر فنی پی بردن به مواد ساخت این موتور و نحوه ساخت موتور و حتی روش متصل کردن کامپیوتر و بردهای کنترلی به موتور فوق یک راز برای ما خواهد بود.

چیزی که مشخص است عامل دوام کارکرد این موتورها در شرایط میدان نبرد اول جنس مواد بکار رفته و دوم مهندسی پیاده شده در آن است.
صدای تولیدی موتور فوق بسیار کم است.

خنک کننده این موتور و سیستم بررسی هوشمند تنش وارده به موتور و همینطور وجود یک سیستم کنترل و برنامه ریزی موتورها همه باعث شدند این موتورها عملکرد فوق العاده داشته باشند و بدون خراب شدن در زمان کار ساعتها کار کنند.

توجه کنید این موتور اساسا وقتی از پس سوز استفاده می کند به نسبت نسل قبل چند برابر موتورهای قبلی با پس سوز کار می کند و این در حالی است که ما در مورد سوپر کروز این موتورها بحث می کنیم و سوپر کروز امروزه برای نسل 5 جتهای جنگی یک استاندارد کاکرد است.

ماخ 1.5 یک عمر عادی برای نسل 5 باید باشد و هست!

الیته از طراحی بدنه اف-22 و کمک آن به افزایش سرعت در کنار حمل سلاح در داخل نباید به سادگی گذشت!


تشکر از تتوضیحات مبسوط شما....
عنایت بفرمایید به چه دلیل میفرمایید نحوه نصب بردهای کنترلی بر روی موتور اعجاب برانگیزه....
ایا قبلا اینکار صورت نگرفته؟؟؟
به کرات دیدیم در بخش مسافربری تولیدات اکنون وابستگی بسیاری به کامپیوتر در کنترل موتور دارند...!!!
ممنون میشم راجع به مبحث موتور توضیح بیشتری مبذول بفرمایید...
هرچند تا همینجاشم مقاله بی بدیلی از شما در این باب نشر شده...
براتون از خدا ارامش ارزو دارم
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 196
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۹ تیر ۱۳۸۹, ۱۲:۵۳ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 540 بار
سپاس‌های دریافتی: 1670 بار

Re: اف-22 رپتور جهشی بزرگ قسمت بیست و سوم

پست توسط hf22 »

کیفیت سنسورها و کنترل کننده ها و همچنین فهم اینکه داده کدام بخش موتور فوق برای ما مهم است و چگونه از آن استفاده شود یک بحث پیچده است!
همه این داده ها در ترکیب با اتفاقات اطراف جت جنگنده که رپتور این مزیت را دارد که کارکرد کنترل کننده موتورها به حجم و میزان تهدید متوجه وابستگی دارد باعث می شود شرایط اف-22 کمی متفاوت باشد!

یعنی همان مهندسی ناب تولید محصول برتر ولی خیلی پردردسر است!

پیچیدگی بحث اینکه داده موتورها در ترکیب با داده اطراف و حتی تجربه پروازهای قبلی و مختصات محل پرواز و شرایط تهدیدات در کنار هم و نتیجه ای که کنترل کننده جت جنگنده به کامپیوتر موتورها ارسال می کند و آنها چگونه پاسخ می دهند همه شگفتی آور است.

اف-22 فقط طلایه دار نسل 5 جتهای جنگی نیست آنها نوک تکنولوژی تولید هوانوردی و خیلی از موارد دیگر هستند که با حساب این نکته که تکنولوژی آنها هنوز مخفی است و مخفی خواهد ماند!

همین حالا هم درسهای آموخته شده از ساخت اف-22 در ساخت محصولات دیگر بکار می رود و نسل بعد جتهای جنگی بیشترین بهره را از رشد تکنولوژی آن می برد! و در آخر یادمان باشد داریم در مورد تکنولوژی 2005 صحبت می کنیم!
کسی که در تاریکی زندگی کند نیاز به نور را درک نخواهد کرد!
ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي نظامي”