اولین عکس شاید عکسی باشد که دوست عزیز مان داوود اول پست کردند ولی ظاهرا لینکش دیگر کار نمیکند

نمیدانم این عکس قبلاپست شده ؟ سوخوی ۲۴ نهاجا با بمبهای تمرینی

مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا
Reza 313 نوشته شده:دوستان مدتی پیش در یکی از فرومهای خارجی به سوالی در مورد یکی از فنسر های ایران برخوردم ،
slayer1 نوشته شده: مهمترين تفاوت ظاهري انها در تيغه آئروديناميكي روي بالشونه كه محل نصب پخش كننده هاي چف/ فليره. نسل دوم سوخو 24 به نام SU-24 M شناخته ميشه كه نمونه ديگري از اين مدل مشتق شده به نام Su-24MM Fencer-D Modو تفاوت انها در همين تيغه روي بال هست. مدل صادراتي كه در تمامي منابع امده SU-24 MK هست كه DOWNGRADE شده هست.
مدل هائي كه فاقد تيغه روي بال هستند پخش كننده ها به طور معمول در بالاي بخش عقبي بدنه- دو طرف دم نصب شده.
MOHAMMAD JAFAR نوشته شده:اولا اگر دقت کنيد آن تيغه ها آنقدر نازک هستند که محال است که پخش کننده چف و فلير باشند
ثانيا جواب خودتان را از اين دياگرام زير بدست خواهيد آورد (قطعه شماره 71)
نمونه های Su-24M/MK به لحاظ تیغه ایرودینامیکی روی بال به دو دسته دارای تیغه و فاقد آن تقسیم می شوند.
خود انواع دارای تیغه نیز به دو گروه دارای تیغه ساده و تیغه حامل پخش کننده 27 تایی چف/فلیر تقسیم می شوند.
Reza6662 نوشته شده:slayer1,
يکي از همکاران سابق من که سرگرد فني هواپيماي F-4 بود، فانتوم را به به اين بمب افکن پر سر و صدا، دودزا و لگن ترجيح مي داد.
Reza6662 نوشته شده:slayer1,
از هر نظر، علی الخصوص TBO، فانتوم به لگن روسی برتری دارد.
Reza6662 نوشته شده:slayer1 نوشته شده:Reza6662 نوشته شده:slayer1,
اما بحث مقایسه بین F-4 و Su-24 در IRIAF است. بله، اگر ما F-111 یا Tornado GR4 داشتیم، در آن وقت، F-4D حرف چندانی برای گفتن نداشت. اما در برابر ارائهء یک سیستم Chaff/Flare dispensers و یک رادار terrain-following radar، بمب افکن Su-24، در IRIAF، هیچ مزیت دیگری نسبت به F-4D/E ندارد، علی الخصوص اینکه IRIAF کلیهء هواپیماهای خود را به سیستم پرتاب Chaff مجهز کرده است و خود من از نزدیک، شاهد آزمایش سیستم پرتابگر Chaff نصب شده بر روی جنگندهء F-14 نیروی هوایی بودم.
Reza6662 نوشته شده:slayer1,
اگر بحث مقايسه بين Tornado GR4 و F-111 و Su-24 باشه، من F-111 رو انتخاب ميكنم، ولي نه به دليل ميزان اوجگيري در ثانيه يا ميزان كشش نسبت به وزن، بلكه به علت توانايي بيشتر در حمل تسليحات، برد پروازي زياد، موتورهاي توربوفن كممصرف، آويونيك بهتر.
اما از آنجا كه F-111 فقط در موزههاي ايالات متحده يافته ميشه، يكي از بهترين گزينهها براي نيروي هوايي تقريبن زمينگير ايران، بمبافكن Tornado GR4 هست .
Mehdi2224 نوشته شده:SU-24:
Thrust/weight: 0.60
Rate of climb: 150 m/s 29,530 ft/min
در طول جنگ خلبنان ما بارها بدون استفاده از سيستم tfr از طريق ارتفاع پست به اهداف زيادي در عراق حمله کردند که اين نشون ميده که اين سيستم tfr تنها براي کم کردن کار خلبان ايجاد شده .
موفق باشيد