با توجه به قراردادی که بین دارپا و شرکت بوئینگ بسته شده ، گروه کاری فانتوم بوئینگ دو فروند از این هواپیما را میسازد و آزمایشات پروازی بدون سرنشین آن را انجام میدهد و نتایج بدست آمده از جمله عملکرد پروازی را به دارپا گزارش میکند.
مدل های بعدی این هواپیما بزرگتر خواهند بود و با هدایت خلبان به پرواز در خواهند آمد و ماموریتهای مختلفی اعم از شناسایی ، اسکورت ،پشتیبانی تاکتیکی هوایی و ارتباطات را انجام خواهند داد.با توجه به انعطاف پیذیری بالای این هواپیما میتواند از عرشه های کوچک کشتی برخیزد .
این هواپیما دارای 17.7 فوت طول و 6.5 فوت ارتفاع می باشد .و قطر روتورها 12 فوت است و با یک موتور توربو فن به چرخش در می آید.با هدایت گازهای خروجی از طریق دریچه های واگرا " تراست" به سمت نوک روتورها هدایت میشود و آنها را میچرخاند و بریا حالتی که بال ثابت است گازها از طریق jet nozzle به بیرون هدایت میشود و تراست مورد نیاز تولید میشود.با هدایت گازها از طریق دریچه های وارگرا دیگر نیازی به چرخدنده های سنگین و پیچیده مکانیکی ، انتقال دهنده قدرت و سیستم خنثی کننده گشتاور نیست.این هواپیما (CRW )بسیار سبکتر و ساده تر از بالگردهای معمول است و در نتیجه بکارگیری و پشتیبانی آن نیز بسیار ارزانتر خواهد بود.
