بمب افكن يونكرس 287

در اين بخش مي‌توانيد در مورد کليه مباحث مرتبط با هواپيماهاي نظامي به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4122
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۴, ۶:۱۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4507 بار
سپاس‌های دریافتی: 4337 بار
تماس:

بمب افكن يونكرس 287

پست توسط Reza6662 »

 Junkers Ju 287
آشنايي با بمب افكن يونكرس 287
 

طراحي و توسعهء بمب‏افكن يونكرس Ju 287 به عنوان بستري جهت توسعهء تكنولوژي‏هاي مورد نياز جهت ساخت يك بمب‏‎افكن چندموتورهء جت براي نيروي هوايي آلمان نازي (لوفت وافه) در نظر گرفته شد . . . تصویر 

بمب‏افكن يونكرس 287 به چهار دستگاه موتور توربوجت Junkers Jumo 004 مجهز بود و نماي ظاهري آن با طرح انقلابي بالهاي رو به جلو و موتورهاي جت، از ساير هواپيماها تميز داده مي‎شد. پيش نمونهء قابل پرواز و دومين نمونهء تكميل نشدهء اين هواپيما، پس از سقوط برلين در مي 1945، به دست ارتش سرخ افتادند و پيش نمونهء تكميل نشده، با اندكي تغيير و بهسازي در اتحاد شوروي كامل گرديد. تصویر 
  Jumo  

طراحي
هواپيماي Ju 287 بنا بود با اتكا به توان موتورهاي پرقدرت جت خود، نقش يك بمب‏افكن دور از دسترس شكاري رهگيرهاي متفقين را ايفا نمايد. بالهاي رو به جلوي اين بمب‏افكن، توسط سرطراح ارشد آلمان نازي، دكتر هانس ووكه (Hans Wocke)، طراحي شد. هدف از چنين طرحي، يافتن راهي جهت افزايش نيروي برا (كشش) در سرعتهاي كم بود، زيرا موتورهاي اوليهء جت، توانايي كافي جهت تامين نيروي مورد نياز هواپيما در لحظات بحراني برخاست و فرود را در اختيار نداشتند. تصویر  Hans Wocke 

اوّلين پيش نمونهء اين بمب‏افكن، به منظور ارزيابي مفهومي (طرح بالهاي رو به جلو و موتورهاي جت) در نظر گرفته شده بود و به وسيلهء اتصال بدنهء هواپيماي هينكل 177 يا Heinkel He 177 و قسمت دم هواپيماي يونكرس 288 يا Junkers Ju 388 و با استفاده از سيستم ارابهء فرود يونكرس 352 يا Junkers Ju 352 و چرخ‏هاي دماغهء بمب‏افكن ساقط شدهء آمريكايي بي24 يا B-24 Liberators ساخته شد. دو موتور جت Jumo 004 در زير بالها و دو تاي ديگر در دو طرف قسمت جلويي بدنهء هواپيما تعبيه شده بودند. تصویر  آزمونهاي پروازي يونكرس 287، به تاريخ 16 آگوست 1944 آغاز شدند 

آزمونهاي پروازي يونكرس 287، به تاريخ 16 آگوست 1944 آغاز شدند. در اين آزمايشات، ويژگيها و كنترل بسيار عالي هواپيما به اثبات رسيد، ضمن اينكه برخي ايرادات بالهاي رو به جلو نيز آشكار شد. اين آزمايشات همچنين ثابت كردند كه نصب و تمركز تودهء جرم موتورهاي نصب شده در زير بالها بسيار مفيد است و نصب هر چهار موتور در زير بالها، در پيش نمونهء بعدي در نظر گرفته شد. در پيش نمونهء دوّم، بنا بود از موتورهاي Heinkel HeS 11 استفاده شود، اما به دليل مشكلات پيش آمده حين طراحي با اين موتور، موتور ساخت بي.ام.و به نام BMW 003 در نظر گرفته شد. دومين و سومين پيش نمونهء اين هواپيما، قرار بود به شش دستگاه از اين موتور ساخت بي.ام.و مجهز شوند، يكي از اين دو پيش نمونه به صورت سه موتور در زير هر بال و ديگري، دو موتور در زير هر بال و همانند پيش نمونهء اوّل دو موتور نيز در دوطرف قسمت جلويي بدنه بنا بود نصب گردند. بنا بود اين هواپيماها تمامن از قطعات نو و جديد ساخته شوند؛ بدنه‏اي جديد قرار بود طراحي شود و تصميم گرفته شده بود كه سومين پيش نمونه، قابليت حمل مهمات جنگي داشته باشد و به توليد انبوه برسد.

قبل از اينكه دومين پيش نمونه كامل گردد، با پيشروي ارتش روسها در خاك آلمان، كارخانهء يونكرس به تصرف ارتش سرخ درآمد؛ مهندس ووكه و معاونش به همراه دو پيش نمونهء اين هواپيما به اتحاد شوروي برده شدند. سرانجام دومين پيش نمونهء يونكرس 287 مطابق طرح اوليهء كارخانهء يونكرس به نام EF-131 در شوروي تكميل گرديد و به تاريخ 23 مي 1947 به پرواز درآمد اما در آن زمان، تحقيقات و تكنولوژي كسب شده در زمينهء موتورهاي جت، از موتورهاي جت ساخت آلمان نازي پيشرفته‏تر بودند و بنابراين در نمونهء نهايي يونكرس 287، از موتور روسي OKB-1 EF 140 استفاده گرديد و آزمونهاي پروازي آن در سال 1949 آغاز شدند اما يونكرس 287 و طرح بالهاي رو به جلو، تا زمان طراحي جنگندهء مفهومي سوخوي-47 در روسيه، كنار گذاشته شدند. تصویر 

مشخصات نمونهء V1 بمب افكن يونكرس 287

ويژگيهاي عمومي
تعداد خدمه: 2 = يك خلبان و يك كمك خلبان
طول: 18.30 متر = 60 فوت
فاصلهء دو سر بالها: 20.11 متر = 65 فوت و 11 اينچ
ارتفاع: 4.70 متر = 15 فوت
مساحت بالها: 61 متر مربع = 655 فوت مربع
وزن خالي: 12500 كيلوگرم = 27500 پوند
وزن بارگذاري شده: 20000 كيلوگرم = 44000 پوند
پيشرانه: 4 دستگاه موتور توربوجت يونكرس Jumo 004B-1 با كشش هر كدام 8825 كيلونيوتن = 1984 پاوند فيت

كارايي
بيشينهء سرعت: 780 كيلومتر بر ساعت = 487.5 مايل بر ساعت
برد رزمي: 1570 كيلومتر = 980 مايل
سقف پرواز خدمتي: 9400 متر = 30000 فوت
نرخ اوج گيري: 580 متر در دقيقه = 1890 فوت در  تصویر  مسلسل MG 131 ساخت رين متال - بورسيگ 

جنگ افزار
دو دستگاه مسلسل 13 م م MG 131 در برجك انتهايي بدنه
معادل 4000 كيلوگرم (8800 پوند) از انواع بمب ها

سازنده: كمپاني هواپيماسازي يونكرس (آلمان نازي)
[External Link Removed for Guests]
Rookie Poster
Rookie Poster
نمایه کاربر
پست: 27
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۸۸, ۱۲:۵۲ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4974 بار
سپاس‌های دریافتی: 175 بار

Re: بمب افكن يونكرس 287

پست توسط ARSAM 88 »

درود :razz:
باورم نمی شه که باز دوباره در این انجمن فعالیت میکنید ... :smile: :smile: :smile: :( :( :(
این مقاله هم همانند باقی کارهای شما بی نظیر است :smile: :smile: :smile:
امیدوارم که هر چه زودتر OLD از نشان کاربری شما برداشته بشه :D
به انجمن خوش آمدید :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz: :razz:
سعديا مرد نكونام نميرد هرگز ******[COLOR=#953734] مرده آنست كه نامش به نكويي نبرند 
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 1101
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۸۸, ۷:۴۲ ب.ظ
محل اقامت: خانه همیشه سبزم!!!
سپاس‌های ارسالی: 1410 بار
سپاس‌های دریافتی: 4783 بار
تماس:

Re: بمب افكن يونكرس 287

پست توسط Parsa84 »

درود فراوان من بر شما استاد گرامی اقا رضاتصویر
بسیار بسیار از حضور سبز و دوباره شما در خانه اصلی خود سنترال خوشحال و مشعوف هستم.تصویر
واقعا طی این مدت غیبت شما جای خالیتان با مقالات کامل و بی نقص شما سرور گرامی احساس می شدتصویر
به نوبه خود بهترین ها و بیشترین پیروزی ها را برای شما استاد گرامی خواستارم

تصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویرتصویر
[External Link Removed for Guests]

  شور و عشق و شاديم را از خدايم هديه دارم**** هرچه هستم هرچه باشم چشمه ام پاکم زلالم 
تصویر
ارسال پست

بازگشت به “هواپيماهاي نظامي”