گربه های ايرانی
مدیران انجمن: SAMAN, شوراي نظارت, مديران هوافضا

- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
ادامه دارد ...
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
ادامه دارد ...

- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
ادامه دارد ...
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
ادامه دارد ...

-
- پست: 949
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۳۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2396 بار
- سپاسهای دریافتی: 1355 بار
تصاویر زیر مدتی بعد از انجام حمله تیزپروازان نیروی هوایی به پایگاه الحوریه توسط جنگنده های شناسایی نیروی هوایی گرفته شده اند :
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند ....

- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
پايان
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
[External Link Removed for Guests]
پايان

-
- پست: 949
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۳۱ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 2396 بار
- سپاسهای دریافتی: 1355 بار
Fariborz عزیز ، هر چه فکر کردم دیدم گزینه تشکر برای ابراز قدردانی از این کار عظیم شما کافی نیست ...
از شما بسیار ممنونم که یکی از غنی ترین ( و البته دور از دسترس ترین) منابع موجود در زمینه تاریخ نیروی هوایی را در اختیار من وسایر دوستان علاقه مند قرار دادید...

از شما بسیار ممنونم که یکی از غنی ترین ( و البته دور از دسترس ترین) منابع موجود در زمینه تاریخ نیروی هوایی را در اختیار من وسایر دوستان علاقه مند قرار دادید...

...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند ....

- پست: 127
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۵, ۵:۰۶ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 3114 بار
- سپاسهای دریافتی: 233 بار
نبرد تامكت ايراني بر فراز خليج فارس
ببخشيد دوستان بنده مطلبي را در موردF-14 در كتاب پرواز تا بي نهايت ديدم. بد نيست كه در مورد آن اطلاعاتي پيدا كنيد. اين مقاله به قلم سرهنگ خلبان فضل الله جاويد نيا است.
عباس خود را مورد طعمه قرار مي دهد
در يكي از ماموريت هاي جنگي به همراه عباس بر فراز خليج فارس در حال پرواز بوديم.آن روز قرار بود كه كاروان بزرگي از كشتي هاي نفت كش و تجاري را تا آبهاي بين المللي اسكورت كنيم.براساس اطلاعات رسيده دشمن تصميم داشت تا به كاروان حمله كند.به همين خاطر موقعيت بسيارحساس و خطرناك بود.با طرحي كه عباس ارائه كرده بود قرار شد تا ده فروند شكاري«F-14»،دو فروند،دوفروند،پوشش سنگين هوايي منطقه ي خليج فارس را تامين كنند تا از اين طريق كشتي ها از حملات دشمن در امان بمانند.من وعباس در كنار هم پرواز مي كرديم.پس از بررسي هاي لازم پوشش منطقه را آغاز كرديم.هواپيماهاي دشمن در كمين بودند تا در فرصتي مناسب تهاجم خود را آغاز كنند. عباس اين موضوع را پيش بيني كرده بود؛اذا به من گفت:
ـ من مطمئنم كه به كاروان حمله خواهد شد.پس بايد آماده باشيم كه ان شاءالله با دست پر برگرديم.
قرار شد كه از آن لحظه به بعد سكوت راديويي را رعايت كنيم تا پستهاي شنود دشمن نتوانند صداي ما را بشنوند.ما از بندر امام به طرف اسكله هاي «البكر» و «الاميه» تغيير مسير داديم وچون از رادار مادر فاصله ي زيادي داشتيم ارتفاع خود را به حداقل رسانديم . سكوت كرده و گوشمان به راديو بود تا بتوانيم موقعيتهاي منطقه را دريافت كنيم.لحظاتي بعد از طريق رادار اعلام شد كه دو فروند جنگنده ي عراقي در حال پرواز به سمت كويت هستند.من و عباس در فاصله اي نزديك هم،به طور موازي پرواز مي كرديم و به راحتي همديگر را از داخل كابين مي ديديم.عباس اشاره كرد كه مطلب را دريافت كرده و بايد به طرف آنها برويم.آنگاه به سوي آنها پرواز كرد. حدود ۵۰ مايل به كويت مانده بود. از روي صفحه ي رادار هواپيما ديدم كه آن دو جنگنده ي عراقي دور زدند.
عباس هم موضوع را دريافت كرده بود. من و عباس هر دو از كابين يكديگر را مي ديديم.با دست به او اشاره كردم كه چه بايد كرد؟
عباس به من پيام داد:
[External Link Removed for Guests]
ـ من به عنوان طعمه جلو مي روم و هواپيماهاي دشمن را به دنبال خودم مي آورم.
سپس با يك حركت سريع از من دور شد.او با مانورهايي كه انجام مي داد هواپيماهاي دشمن را متوجه خود كرد و آنها را به دنبال خود كشاند. لحظه اي فرا رسيد كه يكي از هواپيماها دقيقا در برد موشك من قرار گرفته بود ولي من نگران عباس بودم و زير لب دعا مي كردم تا به موقع اقدام كند تا من بتوانم هواپيماي مهاجم دشمن را هدف قرار بدهم.لحظات به كندي مي گذشت و نگراني وضع عباس مرا مضطرب كرده بود؛ولي كوشيدم تا بر خود مسلط باشم. روي صفحه ي رادار ديدم كه هواپيماي عباس در تيررس كامل دشمن قرار گرفته. دراين لحظه ناگاه هواپيماهاي دشمن مانوري انجام دادند و يكي از آنها به طرف عباس نزديك شد. پس از بررسي اوضاع با كابين عقب،بي درنگ موشك را به سوي هواپيماي دشمن رها كردم. پس از چند لحظه با چشم هواپيماي دشمن را ديدم. ناگهان عباس مانوري كرد و با يك چرخش بسيار خطرناك مسير خود را تغيير داد و ارتفاع كم كرد،در اين لحظه موشك من با هواپيماي دشمن برخورد كرد.
آتش از بدنه ي هواپيما زبانه كشيد و پس از طي مسافتي در ميان دود غليظي از نظر ناپديد شد. در اين لحظه صداي عباس در راديو پيچيد.او فرياد زد:
ـ الله اكبر! الله اكبر!
از شنيدن صداي او شاد شدم و گفتم:
ـ عباس مي داني چه كار كردي؟
عباس گفت:
ـ و ما رميت اذ رميت و لكن الله رمي ،من كاري نكردم خدا كرد.
آن روز با شهامت عباس ماموريت با موفقيت انجام شد و كشتي ها سالم از تنگه عبور كردند و من پيروزي آن روز را نتيجه ي توكل عباس به خداوند مي دانم. او همواره و در بحراني ترين لحظات هرگز از ياد خدا غافل نبود و اين به او جرات مي داد تا با جسارت دست به چنين كارهاي خطرناكي بزند.
عباس خود را مورد طعمه قرار مي دهد
در يكي از ماموريت هاي جنگي به همراه عباس بر فراز خليج فارس در حال پرواز بوديم.آن روز قرار بود كه كاروان بزرگي از كشتي هاي نفت كش و تجاري را تا آبهاي بين المللي اسكورت كنيم.براساس اطلاعات رسيده دشمن تصميم داشت تا به كاروان حمله كند.به همين خاطر موقعيت بسيارحساس و خطرناك بود.با طرحي كه عباس ارائه كرده بود قرار شد تا ده فروند شكاري«F-14»،دو فروند،دوفروند،پوشش سنگين هوايي منطقه ي خليج فارس را تامين كنند تا از اين طريق كشتي ها از حملات دشمن در امان بمانند.من وعباس در كنار هم پرواز مي كرديم.پس از بررسي هاي لازم پوشش منطقه را آغاز كرديم.هواپيماهاي دشمن در كمين بودند تا در فرصتي مناسب تهاجم خود را آغاز كنند. عباس اين موضوع را پيش بيني كرده بود؛اذا به من گفت:
ـ من مطمئنم كه به كاروان حمله خواهد شد.پس بايد آماده باشيم كه ان شاءالله با دست پر برگرديم.
قرار شد كه از آن لحظه به بعد سكوت راديويي را رعايت كنيم تا پستهاي شنود دشمن نتوانند صداي ما را بشنوند.ما از بندر امام به طرف اسكله هاي «البكر» و «الاميه» تغيير مسير داديم وچون از رادار مادر فاصله ي زيادي داشتيم ارتفاع خود را به حداقل رسانديم . سكوت كرده و گوشمان به راديو بود تا بتوانيم موقعيتهاي منطقه را دريافت كنيم.لحظاتي بعد از طريق رادار اعلام شد كه دو فروند جنگنده ي عراقي در حال پرواز به سمت كويت هستند.من و عباس در فاصله اي نزديك هم،به طور موازي پرواز مي كرديم و به راحتي همديگر را از داخل كابين مي ديديم.عباس اشاره كرد كه مطلب را دريافت كرده و بايد به طرف آنها برويم.آنگاه به سوي آنها پرواز كرد. حدود ۵۰ مايل به كويت مانده بود. از روي صفحه ي رادار هواپيما ديدم كه آن دو جنگنده ي عراقي دور زدند.
عباس هم موضوع را دريافت كرده بود. من و عباس هر دو از كابين يكديگر را مي ديديم.با دست به او اشاره كردم كه چه بايد كرد؟
عباس به من پيام داد:
[External Link Removed for Guests]
ـ من به عنوان طعمه جلو مي روم و هواپيماهاي دشمن را به دنبال خودم مي آورم.
سپس با يك حركت سريع از من دور شد.او با مانورهايي كه انجام مي داد هواپيماهاي دشمن را متوجه خود كرد و آنها را به دنبال خود كشاند. لحظه اي فرا رسيد كه يكي از هواپيماها دقيقا در برد موشك من قرار گرفته بود ولي من نگران عباس بودم و زير لب دعا مي كردم تا به موقع اقدام كند تا من بتوانم هواپيماي مهاجم دشمن را هدف قرار بدهم.لحظات به كندي مي گذشت و نگراني وضع عباس مرا مضطرب كرده بود؛ولي كوشيدم تا بر خود مسلط باشم. روي صفحه ي رادار ديدم كه هواپيماي عباس در تيررس كامل دشمن قرار گرفته. دراين لحظه ناگاه هواپيماهاي دشمن مانوري انجام دادند و يكي از آنها به طرف عباس نزديك شد. پس از بررسي اوضاع با كابين عقب،بي درنگ موشك را به سوي هواپيماي دشمن رها كردم. پس از چند لحظه با چشم هواپيماي دشمن را ديدم. ناگهان عباس مانوري كرد و با يك چرخش بسيار خطرناك مسير خود را تغيير داد و ارتفاع كم كرد،در اين لحظه موشك من با هواپيماي دشمن برخورد كرد.
آتش از بدنه ي هواپيما زبانه كشيد و پس از طي مسافتي در ميان دود غليظي از نظر ناپديد شد. در اين لحظه صداي عباس در راديو پيچيد.او فرياد زد:
ـ الله اكبر! الله اكبر!
از شنيدن صداي او شاد شدم و گفتم:
ـ عباس مي داني چه كار كردي؟
عباس گفت:
ـ و ما رميت اذ رميت و لكن الله رمي ،من كاري نكردم خدا كرد.
آن روز با شهامت عباس ماموريت با موفقيت انجام شد و كشتي ها سالم از تنگه عبور كردند و من پيروزي آن روز را نتيجه ي توكل عباس به خداوند مي دانم. او همواره و در بحراني ترين لحظات هرگز از ياد خدا غافل نبود و اين به او جرات مي داد تا با جسارت دست به چنين كارهاي خطرناكي بزند.

- پست: 2440
- تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۶, ۶:۲۳ ب.ظ
- سپاسهای ارسالی: 11143 بار
- سپاسهای دریافتی: 14954 بار
pervisir نوشته شده:آقاي عزيزم فريبرز . من نميدانم چگونه از زحمات شما تشكر كنم . خدا را شاكرم كه سرزمين پارس اين اينچنين فرزنداني دارد . من با تمام توان در خدمتم . راستي يك ماكت اف -5 دارم با كلي رنگ revellو tamiya خواهشمندم با تجربه اي كه داريد نحوه رنگ آميزي آنرا با تمام جزئيات كاربردي رنگها و غيره برايم بفرستيد. متشكرم
دوست عزیز. شخصی که شما مد نظرتون هست آقای فریبرز شماس هستن این هم لینکشون
http://www.centralclubs.com/viewtopic.php?t=6835
يا علي گفتيم و عشق آغاز شد..

- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
pervisir عزيز مجددأ ورود شما را به انجمن تبريک ميگم . دوست عزيز در مورد تصاوير ارسالی ضمن تشکر بايد خدمت شما عرض کنم که تمام تصاوير تکراری و تقريبأ همه آنها از آرشيو بنده انتخاب شده بود که بعلت تکراری بودن حذف و تعدادی هم به گالری هوافضا منتقل شدند . مجددأ از شما تقاضا ميکنم در ارسال مطلب دقت بيشتری کنيد و از ارسال مطالب و تصاوير تکراری اکيدأ خودداری کنيد . ممنون از شما . 


- پست: 1189
- تاریخ عضویت: دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۵, ۲:۵۸ ق.ظ
- سپاسهای ارسالی: 16928 بار
- سپاسهای دریافتی: 4259 بار
dibas نوشته شده:Fariborz عزیز
نمی تونی کل کتابو Upload کنی بذاری؟
خیلی ممنون
دوست عزيز اين کتاب در بخش E.book توسط دوست عزيزم nanox2004 قرار داده شده . موفق باشيد
Combat Aircraft 49 Iranian F-14 Tomcat Units in combat
مستندی 8 دقیقه ای از شرکت گرومن در مورد پرسنل خود در ایران و قرارداد تامکت ها ...
با تشکر از رضای عزيز اين هم لينک دانلود همين کليپ قديمی
[External Link Removed for Guests]
با سپاس فراوان از کاربر iranianace در انجمن IMF که زحمت آپلود کردن را کشيد

اف 14هاي ايران
اميدوارم آقاي فريبرز تا حالا اين عکس را نديده باشد
زمانیکه اف 14 ها جوان بودند
[External Link Removed for Guests]
ماکتی از اف 14 نیروی هوایی
[External Link Removed for Guests]
زمانیکه اف 14 ها جوان بودند
[External Link Removed for Guests]
ماکتی از اف 14 نیروی هوایی
[External Link Removed for Guests]