اشتباهات خلبانهای نظامی و غیرنظامی

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث هوانوردي و هوافضا به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4665
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4737 بار
سپاس‌های دریافتی: 8764 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
همین چند روز پیش یک هواپیمای بولیویایی در کلمبیا سقوط کرد و تعدادی بازیکن معروف برزیلی هم کشته شدند
امروز در روزنامه ی الرأی کویت مطلبی نوشته شده
گروه کارشناسانی که علت سقوط رو بررسی میکنند گفته اند که به حرفهای کاپتن هواپیما مشکوک هستند چون ظاهراً عادت داشته که عمداً کم سوختگیری کنه تا هزینه ی پرواز کم بشه , بعدش موقع پرواز به دروغ ادعا میکرده که مشکل داره و باید فرود اضطراری انجام بده که بعد از فرود اضطراری در یک فرودگاه مقداری سوخت مجانی هم میگرفته !!! به علت کم بودن سوختش . خود کاپتن مالکِ همون شرکت هواپیمائی بوده


میگن در پرواز آخرش ابتدا ادعا کرده که سیستم برق هواپیما مشکل داره و باید سریعاً فرود بیاد .
بهش گفتند دو سه تا هواپیمای دیگه هم به علت بدی هوا درخواست فرود اضطراری کرده اند و باید صبر کنه . اونموقع حقیقت رو گفته که سوختش خیلی خیلی کمه و باید سریعاً فرود بیاد . بهش اجازه فرود میدند اما هواپیما سقوط میکنه . باکهای هواپیما هم خالی خالی بوده
بعد از سقوطش اولین کسی که بهش شک کرده مدیر هواپیمائی کشوری کلمبیا بوده که گفته سر در نمیارم که چطوری سوخت کم داشته و تا آخرین لحظه اعلام نکرده سوخت کم داره . باید خیلی زودتر چنین چیزی رو خبر میداده
ظاهراً در پرواز آخرش هم عمداً کم سوختیگیری کرده بوده به این امید که با ترفند نقص فنی یه جا فرود بیاد و بنزین مجانی بگیره اما این بار نقشه اش عملی نشده و سوخت تمام میشه و سقوط میکنه
منبع:
[External Link Removed for Guests]
به هر حال باید منتظر شد تا نتیجه ی نهائی تحقیقات منتشر بشه و حتماً مثل همیشه فیلم مستندش هم ساخته میشه
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4665
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4737 بار
سپاس‌های دریافتی: 8764 بار

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
دیروز در فیلم مستند سوانح هوایی یک هواپیما رو نشون داد که يال 1999 در هوای بسیار بد با باد شدید و بارون شدید فرود اومده و متوقف نشده و از باند خارج شده و خورده به زمين سنگی و کاپتن و 10 مسافر کشته شدند و هواپیما هم چند تکه شده بود

علتش این بوده که خلبان و کمک خلبان هر دوتاشون از شدتِ نگرانی برای فرود در اون شرایط سخت یادشون میره که سرعت شکنهای روی بالها رو باز کنند تا سرعت کم بشه !!! . ترمزهای چرخها هم نتونست روی باند خیس هواپیما رو متوقف کنه .


هواپیما از نوعی بوده که موتورهاش هم نيروی برعکس تولید نمیکرده
[External Link Removed for Guests]



عکسهای سرعت شکنها spoilers
[External Link Removed for Guests]

[External Link Removed for Guests]
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 4665
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹, ۱۲:۴۴ ب.ظ
محل اقامت: زمین پهناور خدا ( أرضُ الله الواسعة)
سپاس‌های ارسالی: 4737 بار
سپاس‌های دریافتی: 8764 بار

Re: اشتباهات خلبانهای نظامی و غیرنظامی

پست توسط MOHAMMAD_ASEMOONI »

سلام
.
طبق خبر کانال IRIB TV1
.
رئیس کمیسیون عمران مجلس که امروز از محل سقوط بوئینگ 707 ارتش بازدید کرد گفته :
.
خلبان, باند فرودگاهِ پیام رو برای فرود, اشتباه گرفته
.
یعنی قرار بوده در فروگاه پیام کرج فرود بیاد , اشتباهی رفته چند کیلومتر اونطرف تر در فرودگاه فتح که متعلق به سپاه هست فرود اومده و ظاهراً به علت کوچک بودن باند , هواپیما از انتهای باند خارج شده و حادثه اتفاق افتاد

.

بعضی از کانالهای خبری برون مرزی گفتند که تعدادی کارشناس نظامی هم جز 15 نفری بودند که در هواپیما بودند که معلوم نیست برای چه کاری رفته بودند قرقیزستان
.
فقط مهندس پرواز به شکل معجزه آسایی نجات پیدا کرده .
.
هواپیما 40 سال عمر داشته
.
جزئیات بیشتر علتِ این اشتباه بعداً مشخص میشه . پس از بررسی جعبه های سیاه
.
.
===================================
.
صرفه جویی های میلیونی در هزینه های خودرو و زندگی
.
topic-t107118-1008.html
.
topic-t106890-96.html
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های خودرو
صرفه‌جویی دهها میلیونیِ هزینه‌های زندگی
برنامه‌های کاربردی اندروید و اطلاعات مهمِ تنظیمات اندروید
جسارتاً آموزشتوبه به زبان ساده
توصیه‌های بسیار مهم امنیتی
توصیه‌های بسیار مهم سلامتی
سرویس و تعمیر آبگرمکن و پکیج
سیستم آبرسانی ساختمان (پمپ،مخزن،روشهای‌نصب،عیب‌یابی،تعمیر،هشدارها،توصیه‌ها)

دوستِ عزیز،چه باور کنی چه باور نکنی چه خوشت بیاد چه خوشت نیاد
همه ما آسمونی هستیم و شمارش معکوس برای بازگشتمون از همون روزِ اولِ خلقتمون شروع شده
و حسابرسیِ بسیار دقیقی هم در انتظارمون هست. 
یه آسمونیِ فعال باش که امتحانِ دنیا تکرار شدنی نیست که نیست

اگه باور نمی‌کنی، برو همۀ ثروت و قدرت و هوش و دانش و نفوذت رو به کار بگیر
تا مانعِ پرواز بشی.
باز هم قبول نداری ؟!
این شما و این هم دنیا

ارسال پست

بازگشت به “متفرقه در مورد هوا فضا”