چند سوال ويژه در مورد نيروي هوايي (هر کسي ميتونه و ميدونه جواب بده)

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث هوانوردي و هوافضا به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا

Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 801
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۵, ۸:۲۶ ب.ظ
محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
سپاس‌های ارسالی: 2750 بار
سپاس‌های دریافتی: 7452 بار
تماس:

چند سوال ويژه در مورد نيروي هوايي (هر کسي ميتونه و ميدونه جواب بده)

پست توسط DJ Dani »

با سلام:
عیدتان مبارک!!! :) :) :)
دوستان من اخیرا با یکی از خلبانان میگ 29 مهرآباد که صحبت میکردم سوالاتی رو از او پرسیدم که ایشون هم جواب داد و بنده آنها رو با بعضی از مدیران ارشد سایت در میان گذاشتم ولی در مورد برخی از پاسخ ها کمی که با خودم کلنجار رفتم نتونستم اونها رو درک کنم مخصوصا اینکه بحثی در مورد یکی از اینها در سایت دیگری مطرح شد و بر کنجکاوی من افزود . حالا من این پاسخ ها رو به صورت سوال مطرح میکنم و از همه دوستان آگاه میخواهم نظر بدهند. لازم به ذکر است ایشون پیشتر خلبان F-5E/F/RF-5A بوده است. حالا سوالات:

1.ایشون میگفت هواپیماهای RC-130H یا EC-130H (آخر نفهمیدم کدوم یکی!) هنوز کاملا فعالند و یکی در مهرآباد و 2 تای دیگه در شیراز هستند و جالب اینکه هیچ کدام از اونها هرگز سقوط نکرده اند و به طور موثر به عملیاتهای تجسسی میپردازند. حالا در این مورد نظرتون چیست. عکسی از خفاش های نیروی هوایی کسی دارد ارائه کند؟

2.ایشون میگفتند هر 6 اوریون نیروی هوایی سالم هستند و اوریون با شماره سریال 8702-5 که در طی جنگ سقوط کرد کاملا آسیب ندیده و هنوز از اون برای آموزش خلبانان اوریون استفاده میگردد؟

3.میگفتند نیروی هوایی قصد دارد هواپیمای پل فرماندهی نیروی هوایی یا RC-707 که به صورت حمل و نقل گاورمنت استفاده میشود بار دیگر برای انجام ماموریت های تجسسی همانند سی 130 ها استفاده شود ؟ کسی عکسی از این هواپیما دراختیار دارد؟

4.می گفت نیروی هوایی 3فروند از آماده ترین 707 های نیروی هوایی را به کمک کشور دیگری به نوعی آوکس یا شاید E-3A تبدیل کند و برای این امر با توجه به نیاز شدید مصمم هم شده گرچه بارها درخواستهایی به کشور های دیگربرای خرید آواکس داده ولی همیشه دست رد به سینه اش خورده است. و همچنین قصد دارد 2 آواکس عراقی را نیز بهسازی کند!!!

5.نیروی هوایی توانایی سوخت گیری هواپیماهای شرقی از 707 ها و 747 ها را ایجاد کرده و بشتر روی هواپیماهای 707 به عنوان ستون فقرات نیروی هوایی به دلیل توانایی سوخت دهی همزمان به 3 فروند استفاده میکند. در ضمن تعدادی از 747 ها و ایلوشین های خود را باری امر صرفا باربری بار دیگر تغییر داده و این مسئله با حک شدن نام IRIAF بر روی برخی از اینها کاملا روشن شد.

6.بحث جنجالی همیشگی:ونزوئلا قصد دارد بعد از تحویل هواپیماهای سوخو 27 به این کشور هواپیماهای قدیمی و بی مصرف و بدون پشتیبانی F-16A را به ایران طبق قرار دادی بفروشد و خودش را از شر اینا خلاص کند و ایران هم با آنکه بارها انکار کرده ولی قصد خرید دارد. اون میگفت در ابتدای انقلاب تجیزات زمینی پشتیبانی اف 16 به پاکستان فروخته شد و دو فورند اف 16 موجود باری همیشه در پایگاه سوم زیمین گیر شدند و ایران هم قصد مبنی بر ساخت هواپیما از روی آنها ندارد ولی میتوان از این 21 فروند در امر بمب افکن استفاده کرد زیرا توانایی شلیک موشک راداری ندارد ولی میتواند به اندازه دو فروند و 2 برابر ارزش F-7M استفاده گردند. گرچه قطعا یک کشتی زحمت حمل آنها را تا ایران میکشد و از آنجا بر روی تریلر به یک پایگاه مثل پایگاه جدید الحداث بیرجند منتقل و برای همیشه مانند بسیاری از هواپیماها زمین گیر می شوند و کلکسیون ما را کامل میکنند!!!
گرچه نیروی هوایی گفته توانایی بهسازی آنها را با روشهای معرف !!!(بازار سیاه مثلا ) دارد!!!

7.نیروی هوایی قصد خرید نوعی بمب افکن سنگین و راهیردی . رهگیر و یک جنگده همه منظوره را دارد...

ایشوم واقعا خلبان قابل اعتمادی هستند و میشه رو حرفاشون قسم خورد ولی اینها کمی عجیبند!!!

خواهشا همه افراد آگاه نظر بدهند و بی خودی موضوع رو به انحراف نکشونند که آخر المر نتیجه بگیریم ایشون یک دروغگو هستند!!!!

با سپاس فراوان!!!!
DJ Dani
دهکده

[External Link Removed for Guests]
Novice Poster
Novice Poster
نمایه کاربر
پست: 73
تاریخ عضویت: جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۸۶, ۸:۰۴ ب.ظ
محل اقامت: navidsilver@mcn.com
سپاس‌های دریافتی: 9 بار

پست توسط N@AVID »

سلام :
از اطلاعات شما ممنونم ...
البته فکر نمي کنم خلبان نيروي هوايي ارتش اين چنين براحتي اطلاعات محرمانه رو در اختيار هر شخصي قرار بدهد و اصلا از کجا از اين
اطلاعات محرمانه خبر داره ؟!
اگر ايشان خلبان ميگ 29 در نيروي هوايي ارتش هستند واقعا جاي تعجب دارد ! :-(
يک روز با تو يک روز بر عليه تو ... روزي که با تو ست مغرور نشو ... روزي که بر عليه توست مايوس نشو
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 307
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۵, ۱:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1216 بار
سپاس‌های دریافتی: 250 بار

پست توسط mohammad tomcat »

معمولاً ارتشیان برای راحت شدن از شر سوالات 2 جور پاسخ میدهند:
1- تکذیب همه چیز وسیاه نشون دادن واقعیت
2. تایید همه چیز و مثبت نشون دادن قضیه.
Fast Poster
Fast Poster
نمایه کاربر
پست: 237
تاریخ عضویت: شنبه ۴ شهریور ۱۳۸۵, ۱۰:۳۹ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 13 بار
سپاس‌های دریافتی: 83 بار

پست توسط padeshah »

بايد منو ببخشيد ولي جواب دوستان مثل حکايت روباهي است که ازش پرسيدند کجا داري ميري گفت ديشب داره برف مي باره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11؟؟؟؟؟
Major II
Major II
نمایه کاربر
پست: 307
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۵, ۱:۰۶ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 1216 بار
سپاس‌های دریافتی: 250 بار

پست توسط mohammad tomcat »

چه ربطی داشت؟ :? :?
Super Moderator
Super Moderator
نمایه کاربر
پست: 3101
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۵, ۴:۲۵ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 19718 بار
سپاس‌های دریافتی: 21369 بار

پست توسط SAMAN »

دوستان لطف کنن بی خودی پست ندن و تاپیک ها رو شلوغ نکن, اگر کسی حرفی مرتبط با موضوع داره بزنه! و گرنه برید یا تحقیق کنید یا سکوت کنید!!
پیام حکم قتل خود شنفتن مرا خوشتر بود, از یک تملق به نزد مردمان سفله گفتن!
New Member
پست: 11
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶, ۱:۴۳ ب.ظ

پست توسط م- بسطام »

سلام منم فكر ميكنم يك افسر ارشد نظامي هيجوقت صراحتا حق نداره اسراره نظاميو به اين راحتي رو كنه .
اگه اينطوره پس گفته يكي از دوستانو كه نخريدنه جنگندههاي جديدتر وگرانتر به دليله اينه كه نظام كاملا به وفاداري ارتش اطمينان نداره رو تصديق ميكنه . هر چند خودم باور ندارم .
پسر دايي خودم يكي از فرماندهان ارشد پدافند موشكي تهرانه . با اينكه خيلي با هم خودمونيو قاطي هستيم ولي هر وقت در مورد تعداد جنگنده هاي ميگ يا اف14 يا ديگر تجهيزات ميپرسم ... فقط يك جمله رو تكرار ميكنه : كه : ما به اندازه كافي داريم.....
نظامي يعني اين مگه نه ؟ :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:
Super Moderator
Super Moderator
پست: 949
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۸۴, ۲:۳۱ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 2396 بار
سپاس‌های دریافتی: 1355 بار

پست توسط Reza 313 »

...هواپیماهای RC-130H یا EC-130H (آخر نفهمیدم کدوم یکی!) هنوز کاملا فعالند و یکی در مهرآباد و 2 تای دیگه در شیراز هستند و جالب اینکه هیچ کدام از اونها هرگز سقوط نکرده اند و به طور موثر به عملیاتهای تجسسی میپردازند. حالا در این مورد نظرتون چیست. عکسی از خفاش های نیروی هوایی کسی دارد ارائه کند؟


دوست عزیز ... ساقط شدن حداقل یک فروند از خفاش ها تایید شده ....
نشانه روشنی هم از فعال بودن خفاش های باقیمانده وجود نداره ....

ایشون میگفتند هر 6 اوریون نیروی هوایی سالم هستند و اوریون با شماره سریال 8702-5 که در طی جنگ سقوط کرد کاملا آسیب ندیده و هنوز از اون برای آموزش خلبانان اوریون استفاده میگردد؟

از 6 فروند P-3F تحوییل به ایران یک فروند قبل از انقلاب سقوط کرد و از بین رفت یک فروند هم بعد از انقلاب ...
فعلا 4 فروند موجود هستند ...

در ضمن تعدادی از 747 ها و ایلوشین های خود را باری امر صرفا باربری بار دیگر تغییر داده و این مسئله با حک شدن نام IRIAF بر روی برخی از اینها کاملا روشن شد.

متوجه منظورتون نشدم ...
حک شدن IRIAF چگونه ممکنه باعث اثبات تغییر کاربرای یک پرنده بشه ؟
روی تمام پرنده هیا ینروی هوایی علامت IRIAF درج شده ...
...آن ها که بر فراز آسمان درس پرواز آموخته بودند ، دیگر زیستن بر خاک زمین میسرشان نبود و جنگ بهانه ای بود تا مشق نیمه کاره ی آسمانی بودنشان را کامل کنند .... تصویر 
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 801
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۵, ۸:۲۶ ب.ظ
محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
سپاس‌های ارسالی: 2750 بار
سپاس‌های دریافتی: 7452 بار
تماس:

پست توسط DJ Dani »

Reza 313 جان ممنون از نظرات شما:
بنده نیز با عقیده شما در مورد هواپیماهای خفاش و اوریون هم عقیده هستم و این موضوع را در صحبتهایم بیان کردم ولی هدف من بیان اظهارات و عقیده های یک خلبان نیروی هوایی بود و بس...
1.در مورد خفاش ها(RC-130H ) باید بگم از مجوع 4 فروند دریافتی پیش از انقلاب یک فروند در طی جنگ در نزدیکی مرز سقوط کرد یا ساقط شد...و از 3 فروند باقی مانده گرچه یکی قابلیت پرواز دارد(2 فروند در شیراز و یکی در تهران حضور دارند که منظورم همین است) ولی همه تجهیزات الکترونیکی آن از کار افتاده است...بنده چندین با پرواز این هواپیما را مشاهده کرده ام و لازم است بگویم ملاک تشخیص خفاش ها از C-130H وجود دو مخزن حاوی تجهیزات شنود در مخزنی شبیه سوخت در انتهای دو بال است به طوری که به نظر می آید 4 مخزن سوخت دارد در حالی که به نظر من رنگش کاملا با مخازن سوخت که به رنگ خاکی هستند فرق میکند چرا که به رنگ صورتی میباشد ...(به نقل از دوست عزیزمJSF )

 [External Link Removed for Guests]  

(تصویر متعلق به دوست خوبم NR-سایت دانشجو)

2.در مورد اوریون ها 4 فروند صحیح میباشد و به نظر من هر 4 فروند عملیاتی هستند( با توجه به تصویر گرفته شده آنها در فرمیشن 4 فروند) ولی باید توجه داشت که در آخرین رژه ای که در سال 81 در تهران حضور داشتند تنها 3 فروند بودند وبنده از نزدیک دیدم...

3.در مورد نام IRIAF منظورم همان نامی است که شبیهش بر روی هواپیماهای 707 تانکر نیروی هوایی وجود دارد و هواپیماهای دیگر ترابری ارتش شمل 747 و الیوشین 76 که به دلیل استفاده آنها در حال حاضر برای حمل مسافر این نام را بر روی خود ندارند و به تازگی با تعمیر چند فروند 747 گارگو و نیاز به هواپیمای ترابری به عنوان ایفای نقش سی 130 این نام بر روی آنها حک شد. توجه کنید که هواپیماهایی که برای حمل مسافر در نیروی هوایی استفاده میشود به هیچ عنوان نام IRIAF را بر روی خود ندارند.امیدوارم توانسته باشم منظورم را برسانم.

4.در آخر از دوستانی که نظر دادند تشکر میکنم ولی باید بگم من در تیتر هم گفتم هرکس میتونه جواب بده نه مثل برخی دوستان بیاید و حرفهای بی ربط با موضوع بزنند...
من نمی خواستم این موضوع را بگویم ولی از همه دوستان خواهشمندم از زدن پست های بی مورد و بی ربط با موضوع خودداری کنند و اینقد نگویند یک خلبان نمیتواند چنین چیزهایی را بگوید...حالا میبینید که شده است و من حرفهای ایشون را عینا نقل کرده ام ...
حال هر کدام از دوست میخواهد میتواند بپذیرد و هرکس نمی خواهد میتواند یک دروغ در نزد خود قلم داد کند ولی این موضوع را به تاپیک نکشاند و این محل را به آشوب نکشد...هر صحبتی و هر چیزی که میخواهد بگوید در PM به من بگوید و اینقدر به دیگران تهمت دروغگویی نزد و رفتار دیگران را به رخ کسی نکشد!!!


از مدیران و کاربران سایت به خاطر لحنم عذر میخواهم و از دوست عزیزم فریبرز که دلسوزانه بنده را در تمام زمینه ها راهنمایی میکند و دوست عزیزم Reza 313 که راهنمایی های زیبایی را انجام دادند و کلیه مدیران سایت وزین
Central Clubs و کاربران عزیز و دوستانم کمال سپاس را دارم...
دهکده

[External Link Removed for Guests]
New Member
پست: 11
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶, ۱:۴۳ ب.ظ

پست توسط م- بسطام »

dj dani جان سلام
اگه سيوال ميكني و اونو به شور ميذاري . انتظار نظرات و پاسخهاي متفاوتي رو هم داشته باش . به نظر من ظرفيت شرط لازم براي يك جلسه مشورتيه .
كسي منكر سقوط يا آسيب به تعداي هواپيما نيست . صحبت سر راز نگهداشتن بود و بسسسسسسسس . :P
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 801
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۴ آبان ۱۳۸۵, ۸:۲۶ ب.ظ
محل اقامت: تهران-فرودگاه مهرآباد-منطقه يکم هوايي
سپاس‌های ارسالی: 2750 بار
سپاس‌های دریافتی: 7452 بار
تماس:

پست توسط DJ Dani »

م- بسطام عزیز:
طرف اصلی صحبت بنده شما نبودید بلکه افراد دیگری بودند ولی این را در نظر داشته باش که درست است ظرفیت شرط اول هر مشورتی است ولی احترام به سخنان نویسنده نیز مهم و واجب هست هر چند در مرتبه اول قرار ندارد...
شما نمی دانید پس از ارسال این پست چه مسائلی بای من ایجاد شد ولی این را بدونید که درست است حفظ اسرار نظامی باید در راس امور باشد ولی باید پذیرفت که برخی مسائل نظامی دیگر ارزش در پرده ماندن خود را از دست داده اند من جمله گفته های من و تقریبا از حالت سری خارج شدند و اکثر عوام میدانند گرچه برخی گفته های من این گونه نبودند...درضمن یک خلبان نمی میاد (چه خلبان چه افراد دیگر نظامی ارتش و سپاه) که هرچه می داند به بنده بگوید...آنگاه حفظ اسرار چه میشود...مثلا این خلبان تحت هیچ شرایطی حاضر نشد بگوید یک اسکادران هواپیما در نیروی هوایی ایران دقیقا چند هواپیما هست که من شدیدا به دنبال جواب اون هستم...گفتگو من با افراد بیشتر پیرامن
خاطرات جنگ است!!!
امیدوارم دوست عزیز از سخنان من ناراحت نشده باشید...به امید موفقیت روز افزون!!!
دهکده

[External Link Removed for Guests]
New Member
پست: 11
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۶, ۱:۴۳ ب.ظ

پست توسط م- بسطام »

خواهش ميكنم قربان من كوچيكتم . من تازه عضو شدم و از اينكه ميبينم چه دوستان متخصص و اگاهي دلسوزانه و كاملا كارشناسي مسايل فني نظامي رو تحليل ميكنن به خودم به عنوان يك ايراني ميبالم وبه اطلاعاتتون قبطه ميخورم .
اميدوارم مقامات ذيصلاح هم به اين سايت سري بزنن و چيزي از شماها ياد بگيرن . :razz:
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه در مورد هوا فضا”