عیدتان مبارک!!!



دوستان من اخیرا با یکی از خلبانان میگ 29 مهرآباد که صحبت میکردم سوالاتی رو از او پرسیدم که ایشون هم جواب داد و بنده آنها رو با بعضی از مدیران ارشد سایت در میان گذاشتم ولی در مورد برخی از پاسخ ها کمی که با خودم کلنجار رفتم نتونستم اونها رو درک کنم مخصوصا اینکه بحثی در مورد یکی از اینها در سایت دیگری مطرح شد و بر کنجکاوی من افزود . حالا من این پاسخ ها رو به صورت سوال مطرح میکنم و از همه دوستان آگاه میخواهم نظر بدهند. لازم به ذکر است ایشون پیشتر خلبان F-5E/F/RF-5A بوده است. حالا سوالات:
1.ایشون میگفت هواپیماهای RC-130H یا EC-130H (آخر نفهمیدم کدوم یکی!) هنوز کاملا فعالند و یکی در مهرآباد و 2 تای دیگه در شیراز هستند و جالب اینکه هیچ کدام از اونها هرگز سقوط نکرده اند و به طور موثر به عملیاتهای تجسسی میپردازند. حالا در این مورد نظرتون چیست. عکسی از خفاش های نیروی هوایی کسی دارد ارائه کند؟
2.ایشون میگفتند هر 6 اوریون نیروی هوایی سالم هستند و اوریون با شماره سریال 8702-5 که در طی جنگ سقوط کرد کاملا آسیب ندیده و هنوز از اون برای آموزش خلبانان اوریون استفاده میگردد؟
3.میگفتند نیروی هوایی قصد دارد هواپیمای پل فرماندهی نیروی هوایی یا RC-707 که به صورت حمل و نقل گاورمنت استفاده میشود بار دیگر برای انجام ماموریت های تجسسی همانند سی 130 ها استفاده شود ؟ کسی عکسی از این هواپیما دراختیار دارد؟
4.می گفت نیروی هوایی 3فروند از آماده ترین 707 های نیروی هوایی را به کمک کشور دیگری به نوعی آوکس یا شاید E-3A تبدیل کند و برای این امر با توجه به نیاز شدید مصمم هم شده گرچه بارها درخواستهایی به کشور های دیگربرای خرید آواکس داده ولی همیشه دست رد به سینه اش خورده است. و همچنین قصد دارد 2 آواکس عراقی را نیز بهسازی کند!!!
5.نیروی هوایی توانایی سوخت گیری هواپیماهای شرقی از 707 ها و 747 ها را ایجاد کرده و بشتر روی هواپیماهای 707 به عنوان ستون فقرات نیروی هوایی به دلیل توانایی سوخت دهی همزمان به 3 فروند استفاده میکند. در ضمن تعدادی از 747 ها و ایلوشین های خود را باری امر صرفا باربری بار دیگر تغییر داده و این مسئله با حک شدن نام IRIAF بر روی برخی از اینها کاملا روشن شد.
6.بحث جنجالی همیشگی:ونزوئلا قصد دارد بعد از تحویل هواپیماهای سوخو 27 به این کشور هواپیماهای قدیمی و بی مصرف و بدون پشتیبانی F-16A را به ایران طبق قرار دادی بفروشد و خودش را از شر اینا خلاص کند و ایران هم با آنکه بارها انکار کرده ولی قصد خرید دارد. اون میگفت در ابتدای انقلاب تجیزات زمینی پشتیبانی اف 16 به پاکستان فروخته شد و دو فورند اف 16 موجود باری همیشه در پایگاه سوم زیمین گیر شدند و ایران هم قصد مبنی بر ساخت هواپیما از روی آنها ندارد ولی میتوان از این 21 فروند در امر بمب افکن استفاده کرد زیرا توانایی شلیک موشک راداری ندارد ولی میتواند به اندازه دو فروند و 2 برابر ارزش F-7M استفاده گردند. گرچه قطعا یک کشتی زحمت حمل آنها را تا ایران میکشد و از آنجا بر روی تریلر به یک پایگاه مثل پایگاه جدید الحداث بیرجند منتقل و برای همیشه مانند بسیاری از هواپیماها زمین گیر می شوند و کلکسیون ما را کامل میکنند!!!
گرچه نیروی هوایی گفته توانایی بهسازی آنها را با روشهای معرف !!!(بازار سیاه مثلا ) دارد!!!
7.نیروی هوایی قصد خرید نوعی بمب افکن سنگین و راهیردی . رهگیر و یک جنگده همه منظوره را دارد...
ایشوم واقعا خلبان قابل اعتمادی هستند و میشه رو حرفاشون قسم خورد ولی اینها کمی عجیبند!!!
خواهشا همه افراد آگاه نظر بدهند و بی خودی موضوع رو به انحراف نکشونند که آخر المر نتیجه بگیریم ایشون یک دروغگو هستند!!!!
با سپاس فراوان!!!!
DJ Dani