سوخت گيري هوايي

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث هوانوردي و هوافضا به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

سوخت گيري هوايي

پست توسط N@VID »

سلام
میخاستم بدونم کسی از دوستان هست که درباره ی مکانیزم سوختگیری هوایی اطلاعی داشته باشه یعنی میخام بدونم چه جوری یه لوله از هواپیمای سوخت رسان جدا میشه و به سمت هواپیمای مورد نظر میره و چه طور در باک هواپیما رو باز میکنه :grin: (این اخریو شوخی کردم)
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 879
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶, ۱:۳۲ ب.ظ
محل اقامت: سلماس
سپاس‌های ارسالی: 1256 بار
سپاس‌های دریافتی: 1595 بار

پست توسط Hadi1001 »

لوله به سمت هواپيما نميره هواپيما به سمت لوله ميره و بعد از اون خلبان خودکار وارد عمل ميشه و ارتفاع و سرعت رو متابق با هواپيماي تانکر مي کنه
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

خب چه جوري لوله دقيقا روي محل مورد نظر چفت ميشه و از جا جدا نميشه؟
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 879
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶, ۱:۳۲ ب.ظ
محل اقامت: سلماس
سپاس‌های ارسالی: 1256 بار
سپاس‌های دریافتی: 1595 بار

پست توسط Hadi1001 »

به وسيله اهن ربا سر لوله ها
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.
Major II
Major II
پست: 275
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۲۳ دی ۱۳۸۶, ۷:۲۰ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 557 بار
سپاس‌های دریافتی: 645 بار

پست توسط sohraba »

ما دو جور سوخت گیری داریم درهر دومورد هم درتانکرسوخت رسان شخصی وجود داره که با تجهیزاتی که دراختیارداره ازجمله دوربینی که سر لوله سوخت گیری نصب شده لوله روبه محل ورود سوخت هواپیمای دریافت کننده نزدیک میکنه تا به هم متصل بشن وخلبان دریافت کننده با اطلاعاتی که ازتانکربهش داده میشه هواپیما رودرپارامترهای مشخص شده میاره مثل ارتفاع هواپیما وسرعت
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 879
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶, ۱:۳۲ ب.ظ
محل اقامت: سلماس
سپاس‌های ارسالی: 1256 بار
سپاس‌های دریافتی: 1595 بار

پست توسط Hadi1001 »

ضمنا من شنيدم روي هواپيماي تانکر قفل مي کنه و بعد از اون ارتفاع و سرعتش رو با اون يکي مي کنه و لوله اتصال ميشه و سوخت گيري انجام ميگيره و اين نکته که بايد 70 درصد مخازن پر سوخت باشد نه بيشتر حالا دليلش رو خدا ميدونه
دعا مي كنم خدا از تو بگيرد هر آنچه كه خدا را از تو مي گيرد.
Colonel II
Colonel II
نمایه کاربر
پست: 1130
تاریخ عضویت: جمعه ۳۰ آذر ۱۳۸۶, ۸:۵۵ ب.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1197 بار
سپاس‌های دریافتی: 2065 بار
تماس:

پست توسط N@VID »

مطمئنيد اين شرط در مورد همه هواپيماهاست؟ من يه همچين مطلبي رو در مورد سوخو-27 شنيده بودم که اگه ظرفيت مخازن به طور کامل استفاده بشه عملکرد هواپيما مياد پايين
شايد به خاطر مانور پذيري باشه
Fast Poster
Fast Poster
پست: 247
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷, ۵:۱۹ ب.ظ
سپاس‌های ارسالی: 4 بار
سپاس‌های دریافتی: 78 بار

پست توسط soheil_riazi »

در سوخو 27 فلانكر اگر باك هواپيما بيش از 60 در صد پر باشد مانور پذيري جنگنده كه از وي‍گي هاي بارز فلانكر است به شدت كاهش پيدا ميكند ولي همچين چيزي رو تا به حال در مورد ساير جنگنده ها نشنيده ام.
زنده باد ايران. درود بر همه ي دانشمندان ايراني
دوستان علافه مند به ریاضیات در تکمیل سایت زیر کمک کنند
[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه در مورد هوا فضا”