*-* مشکلات پرواز بر فراز قاره آفریقا *-*

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث هوانوردي و هوافضا به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

*-* مشکلات پرواز بر فراز قاره آفریقا *-*

پست توسط CAPTAIN PILOT »

 [External Link Removed for Guests] 
مسافراني كه به آفريقا پرواز كرده اند، مي گويند: "براي پرواز به آفريقا، بايد كمربندهايتان را محكم ببنديد، دندان هايتان را به هم بفشاريد، و اميدوار باشيد همه چيز خوب پيش برود!" به گزارش رويترز گردشگران، مسافران پروازهاي ارتباطي، و افرادي كه به هر دليلي مجبور شده اند از طريق هوايي به آفريقا سفر كنند، از توقف هاي بي مورد، برنامه ريزي ضعيف و انتخاب مسيرهاي پروازي غير عادي شكايت دارند.

 [External Link Removed for Guests]  
"گلينا گوردون"، عكاسي كه در ليبريا كار مي كند، در خصوص پروازهاي شركت هاي هواپيمايي آفريقايي مي گويد: "در سفري كه از كامرون به كنيا داشتم، هواپيما از شرق تا غرب قاره را دور زد و در فرودگاه هايي توقف كرد كه به هيچ عنوان در مسير پروازي ما قرار نداشتند." وي مي افزايد: "اين سفر بيش از 30 ساعت طول كشيد، و اگر اين سفر را از طريق خليج، به صورت دريايي، انجام مي دادم، قطعا زودتر به مقصد مي رسيدم." بر اساس اين گزارش در حالي كه بسياري از شركت هاي هواپيمايي جهان براي حضور در بازار هوانوردي آفريقا ابراز تمايل مي كنند، شركت هاي هواپيمايي آفريقايي هنوز هم با قوانين دست و پاگير و محدوديت هاي ابتدايي دست و پنجه نرم مي كنند."

 [External Link Removed for Guests] 
"آنتوني كانسيل"، مدير ارتباطات ياتا، در اين خصوص مي گويد: "تقريبا 20 سال از امضاي موافقت نامه موسوم به پيمان ياموسوكرو، كه طبق آن آسمان كشورهاي آفريقايي به روي پروازهاي يكديگر گشوده مي شد، گذشته است، اما در اين مدت، مفاد اين پيمان عملا بر روي كاغذ مانده و خدمات هوايي در قاره ي سياه، آزاد نشده است." وي تصريح مي كند: "بدون اراده ي سياسي كشورهاي آفريقايي براي حمايت از رشد صنعت هواپيمايي، و رسيدن به اين درك كه رشد صنعت هواپيمايي رشد اقتصادي را به دنبال خواهد داشت، عملا هيچ نتيجه اي عايد اين صنعت نخواهد شد."

 [External Link Removed for Guests] 
  اين گزارش با اشاره به حضور برخي شركت هاي هواپيمايي بزرگ در بازار هوانوردي آفريقا آمده است: خطوط هوايي امارات از جمله شركت هايي است كه حضور خود را در بازار هوانوردي آفريقا گسترش داده، و در نخستين گام، پروازهايي از شهر داكار، پايتخت سنگال، به مقصد چندين شهر آسيايي برقرار نموده است.  
 [External Link Removed for Guests] 
 "تيم كلارك"، مدير هواپيمايي امارات، در اين خصوص مي گويد: "قطعا، پرواز بر فراز آفريقا كار آساني نيست، و به عنوان مثال اگر هواپيمايي بخواهد از شهر آكرا در غنا به مقصد دوآلا در كامرون پرواز كند، بايد ابتدا به پاريس پرواز كند و سپس به سمت كامرون پرواز نمايد، در حالي كه فاصله ي اين دو شهر، از 1000 كيلومتر (600 مايل) هم كمتر است! پس از فروپاشي شركت هواپيمايي ملي سنگال در سال 2009، و متوقف شدن بسياري از پروازهاي منطقه اي و بين قاره اي اين شركت در سال گذشته، هواپيمايي امارات با انجام كمك هاي محدود، سعي در احياي اين شركت دارد.   [External Link Removed for Guests] 
 
" ابراهيم شيخ ديونگ"، مدير شركت هواپيمايي سنگال، با بيان اين كه 35 درصد كالاها از طريق هوايي جابه جا مي شوند، مي گويد: " يك شركت هواپيمايي خوب، با در اختيار گذاشتن حق انتخاب براي مسافران، گردشگران و تجار، سهم زيادي در رشد و توسعه ي اقتصادي كشورها دارد." وي تصريح مي كند: "اما با فقدان چشم اندازي روشن براي آينده و عدم حمايت دولت ها از اين صنعت، تاوان نداشتن يك سامانه ي كارآمد هوايي را مسافران و تجار آفريقايي مي پردازند."  

 [External Link Removed for Guests]  

 ============================ 
 به نقل از: پورتال فرودگاه های کشور 
 تصاویر: CAPTAIN PILOT 
 ============================ 




 [SIZE=150] *-* Special Edit   CentralClubs *-*
  
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه در مورد هوا فضا”