*-* بررسی جایگاه شرکت Embraer در بین هواپیماسازان جهان *-*

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث هوانوردي و هوافضا به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

*-* بررسی جایگاه شرکت Embraer در بین هواپیماسازان جهان *-*

پست توسط CAPTAIN PILOT »

 [External Link Removed for Guests] 
شركت هواپيمايي Alitalia كه در نظر دارد با سفارش چند فروند جت منطقه اي مدرن آنها را جايگزين هواپيماهاي قديمي خود كند، به احتمال قوي جت هاي Embraer را براي اين منظور انتخاب خواهد كرد. به گزارش رويترز پائولو سزار سيلوا، معاون اجرايي امبرائر، با بيان اين مطلب افزود: "البته، با توجه به ارتباط خوب ميان مديران Alitalia و شركت هواپيماسازي سوخوي روسيه، Super Jet-100 سوخو يكي از جدي ترين رقيب هاي Embraer محسوب مي شود. شركت هواپيماسازي Bombardier نيز خريد جت هاي CRJ-900 خود را به Alitalia پيشنهاد داده است كه معتقيدم نمي تواند رقيبي جدي براي هواپيماهاي ما باشد."
 
[External Link Removed for Guests] 
وي ادامه داد: "به نظر من، مديران آليتاليا در پايان به سراغ جت هاي EMB-190 ساخت امبرائر خواهند آمد، چرا كه آنها به دنبال بهترين و كارآمدترين جت منطقه اي روز جهان هستند و E 190 چنين شرايطي را دارد." سيلوا يادآور شد: "آليتاليا در نظر دارد 10 فروند جت CRJ-900 و شش فروند EMB-170 را از رده خارج كند و در مدت چند هفته بايد از ميان SuperJet-100 سوخو، CRJ 900-1000 بومباردير و جت E 190 امبرائر يكي را انتخاب كند."

 [External Link Removed for Guests]  
وي تصريح كرد: دعوت آليتاليا از شركت هاي مختلف هواپيماسازي براي معرفي محصولات خود، بيانگر علاقه ي شديد آنها نسبت به آگاهي از مشخصات و مختصات جت هاي منطقه اي موجود است، اما آنها در سال هاي اخير به يك شركت هواپيمايي سودآور تبديل شده اند و چنين شركتي نيازمند داشتن ناوگاني كارآمد است. به همين دليل، فكر مي كنم آنها بررسي هاي بسيار دقيق در خصوص جت هاي منطقه اي موجود در بازار انجام خواهند داد."  
 [External Link Removed for Guests]  
معاون اجرايي امبرائر خاطرنشان كرد: "افزايش سفارشات Embraer و تمايل روزافزون شركت هاي هواپيمايي براي خريد جت هاي Embraer بيانگر كارآيي و محبوبيت هواپيماهاي ما در ميان شركت هاي هواپيمايي است." وي در پاسخ به اين سوال كه كدام شركت هواپيمايي جت هاي Embraer را سفارش داده اند، گفت: "شركت هواپيمايي Fly Be بريتانيا، كه بزرگ ترين شركت پروازهاي داخلي اين كشور به شمار مي رود، بزرگ ترين ناوگان هواپيماهاي Embraer را در اختيار دارد. آنها اخيرا بررسي هايي در مورد جت E 175 امبرائر انجام دادند و به اين نتيجه رسيدند كه جت مذكور بهترين گزينه براي پروازهاي منطقه اي است."  

 [External Link Removed for Guests] 

============================

به نقل از: [External Link Removed for Guests]

تصاویر: CAPTAIN PILOT

============================




 *-* Special Edit for    *-*  
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Moderator
Moderator
نمایه کاربر
پست: 2401
تاریخ عضویت: یک‌شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷, ۱۱:۰۲ ق.ظ
سپاس‌های ارسالی: 29119 بار
سپاس‌های دریافتی: 21533 بار
تماس:

Re: *-* بررسی جایگاه شرکت Emberaer در بین هواپیماسازان جهان

پست توسط sokuteasemuni »

ضمن تشكر از رامين عزيز، با توجه به پيروزي خانم روسف در انتخابات رياست جمهوري برزيل و ادامه ي سياست ها و برنامه هاي لولا داسيلوا توسط ايشون و ارتباطات ايران با برزيل، احتمال اينكه نمونه هايي از امبرائر براي توليد در ايران در پروژه ي هواپيماي 90تا120 نفره مد نظر باشه، قوت پيدا ميكنه. هرچند كه شايد چيني ها( كه هم بخشي از فناوري آمريكايي رو با توليد MD و هم بخشهايي از فناوري امبرائر رو با توليد EMB-190 بدست آوردن، شانس كمتري نسبت به امبرائر نداشته باشد.جدا از سطح فناوري كه چين و برزيل تمايل به انتقالش دارن و بحث قيمت ها و گستره روابط سياسي)
[External Link Removed for Guests]
Captain
Captain
نمایه کاربر
پست: 2132
تاریخ عضویت: چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۵, ۱۲:۵۱ ق.ظ
محل اقامت: تهران
سپاس‌های ارسالی: 1980 بار
سپاس‌های دریافتی: 6841 بار
تماس:

Re: *-* بررسی جایگاه شرکت Emberaer در بین هواپیماسازان جهان

پست توسط Mr.Amirhessam »

میشه یکم راجب تارخچه این شرکت توضیح بدید؟
یک سوال خارج از بحث هم دارم،روزگاری قرار بود فوکر توسط ایران خریده بشه،کل کارخونه،میدونم که منتفی شده،اما این کارخونه به مالکیت کی یا کدوم کشور در اومده؟

ویرایش:
جواب سوال دوم رو پیدا کردم:

[External Link Removed for Guests]
زنده باد بهار...
هر کس به دنبال معنای این جمله است،این فایل را [External Link Removed for Guests] کند...
به امید ظهور مهدی صاحب الزمان،پایان یافتن زمستان دنیا و شروع بهار انسانیت...
"
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: *-* بررسی جایگاه شرکت Emberaer در بین هواپیماسازان جهان

پست توسط CAPTAIN PILOT »

دوستان عزیز و گرامی, sokuteasemuni [COLOR=#000000]و  Mr.Amirhessam تصویر
درود بر شما تصویر

در خصوص ورود و ساخت داخلی هواپیماهای Embraer در خوشبینانه ترین حالت نیز نمیتوان چندان امیدوار بود. زیرا با توجه به تحریمات فعلی و تکنولوژی به کار رفته در موتورها و سیستم های الکترونیکی انواع نمونه های EMB, این دسته از هواپیماها جژء کالاهای ممنوعه تلقی میگردند و از آنجاکه شرکت برزیلی Embraer نیز ساخت و تولید اکثر بخش های هواپیماهای خود زا به صورت مشترک با کمپانی های آمریکایی و حتی Fokker به انجام میرساند, لذا انجام این عمل میتواند تبعات جبران ناپذیری برای آن به دنبال داشته باشد.

 [External Link Removed for Guests] 
این موضوع در خصوص هواپیماهای چینی نیز صدق میکند و از آنجاکه به عقیده جمع کثیری از کارشناسان سازمان تجارت جهانی (WTO) بخش اعظمی از سیاست های تجاری و اقتصادی چین توسط آمریکا نوشته و هدفمند میگردند پس نمیتوان در زمینه تجهیزات حساس و شامل تحریم, امید چندانی به این کشور داشت.

میشه یکم راجب تارخچه این شرکت توضیح بدید؟

شرکت برزیلی الاصل Embraer (بطور کامل Brazilian Aeronautics Compan, Inc) یک کمپانی سازنده هواپیما میباشد که مقر اصلی آن در شهر São José dos Campos قرار دارد. Embraer یک شرکت اساسا" دولتی میباشد که سیاستگذاری کلی آن در حد فاصل سال های 1940 و 1950 و با هدف تولید هواپیماهای چند منظوره (نظامی . تجاری) اتخاذ گردید و نهایتا" در سال 1969 میلادی این کمپانی تاسیس گردید و هم اکنون نیز تولیدات آن که بالغ بر 25 مدل میباشند, طیف وسیعی از انواع هواپیماهای تجاری کوچک و جت های منطقه ای و نظامی و حتی آموزشی را پوشش میدهد.

 
[External Link Removed for Guests]    
موفق باشید تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 355
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۹, ۶:۴۵ ب.ظ
محل اقامت: طهرون-شمرون
سپاس‌های ارسالی: 4127 بار
سپاس‌های دریافتی: 2798 بار
تماس:

Re: *-* بررسی جایگاه شرکت Embraer در بین هواپیماسازان جهان *

پست توسط wild-bear »

سلام و تشکر :razz:
تا پیش از عضو شدن همیشه برای خواندن تاپیکهای هوا و فضای Captain Pilot (رامین عزیز) به CC یه سری میزدم.(بنده در خصوص محصولات و تجهیزات هوایی از نوع بشر دوستانش ادعایی ندارم).چندتا از پستهاشم تو وبم گذاشتم :m:a منبعشم ذکر نکردم :grin: کلی هم حرصش گرفت تصویر تصویر
در هر صورت بازم ممنون.مطلب جالبی بود. :smile:
...............................................................................
...............................................................................
با توجه به سوانحی که برای محصولات این کمپانی بوقوع پیوسته(البته نمیتوان به هیچ عنوان منکر قابلیتهای این شرکت شد)..بنظر شما در صورت برداشته شدن تحریمها(به امید آن روز :AA: ) کدام گزینه برای جایگزینی ناوگان پیر و فرسوده کشورمان بهتر و ایده ال تر است.(البته ناوگان پروازهای منطقه ای)
فاکتورها:
1-ایمنی
2-پشتیبانی و خدمات
3-امکانات رفاهی نوین و تجهیزات و سیستمهای نوین ناوبری
4-قیمت

با تشکر از شما تصویر
..............................................
SuperJet 100 Sukhoi
تصویر

ARJ21-700 Xiangfeng
تصویر

CRJ1000/900 Bombardier
تصویر

Mitsubishi MRJ
تصویر

EMB-190 Embraer
تصویر
...............................................
سوانح کمپانی Embraer
شایان ذکر است کمپانیهای دیگر دارای محصولات نورسیده میباشند که به تبع آن هنوز فرصت آزمون نداشته اند.البته کمپانی کانادایی دارای چند سوانح بوده.





 ERJ-190

24 August 2010; Henan Airlines ERJ-190; B-3130; flight VD8387; Yichun, China

ERJ-135

29 September 2006; ExcelAire Legacy 600 (ERJ-135) and Gol Linhas Aereas 737-800; near Peixoto de Azevedo, Brazil

EMB-110 Bandeirante

27 February 1975; VASP Embraer Bandeirante; São Paulo, Brazi

22 January 1976; Transbrasil Embraer Bandeirante; Chapeco, Brazil20
June 1977; TAMU Embraer Bandeirante; Salto, Uruguay
8 February 1979; Transportes Aereos Regionais (TAM) Embraer Bandeirante; Bauru, Brazil
24 February 1981; Votec Embraer Bandeirante; Belem, Brazil
2 September 1981; Aerotaca Embraer Bandeirante; Paipa, Colombia
7 October 1983; Transportes Aereos Regionais (TAM) Embraer Bandeirante; Aracatuba, Brazil
18 April 1984; Votec Embraer Bandeirante; near Imperatiz, Brazil
28 June 1984; Transportes Aereos Regionais (TAM) Embraer Bandeirante; near São Pedro da'Aldeia, Brazil
6 December 1984; Provincetown-Boston Airlines Embraer Bandeirante; Jacksonville, FL
23 January 1985; Aires Embraer Bandeirante; near Buga, Colombia
23 June 1985; TABA Embraer Bandeirante; near Diamantino, Brazil
13 March 1986; Simmons Airlines Embraer Bandeirante; Alpena, MI
6 February 1987; Talair Embraer Bandeirante; Stettin Bay, Papua New Guinea
1 March 1988; Comair (South Africa) Embraer Bandeirante; Wadeville, South Africa
14 November 1988; Wasawings Embraer Bandeirante; Seinajoki, Finland
11 November 1991; Nordeste Embraer Bandeirante; near Recife, Brazil
3 February 1992; Nordeste Embraer Bandeirante; Caeitite, Brazil
15 April 1992; Talair Embraer Bandeirante; near Daulo Pass, Papua New Guinea
23 March 1993; Oeste Linhas Aereas Embraer Bandeirante; Tangara da Serra, Brazil
7 May 1994; Rico Taxi Aereo; Embraer Bandeirante; San Gabriel, Brazil
19 July 1994; Alas Chiricanas Embraer Bandeirante; near Colon, Panama
24 May 1995; Knight Air Embraer Bandeirante; near Leeds, England
14 August 1995; Aires Colombia Embraer Bandeirante; near Santander, Colombia
1 November 1996; TAPSA Embraer Bandeirante; Tikal, Guatemala
9 December 1997; Sowind Air Bandeirante; Little Grand Rapids, Manitoba Canada
16 June 1999; Airlink Bandeirante; near Goroka, Papual New Guinea
24 July 1999; Air Fiji Bandeirante; near Suva, Fiji7 February 2009; Manaus Aerotaxi Embraer Bandeirante; near Santo Antonio, Brazil
EMB-120 Brasilia

21 December 1987; Air Littoral Embraer Brasilia; Bordeaux, France
5 April 1991; Atlantic Southeast Airlines Embraer Brasilia; Brunswick, GA
11 September 1991; Continental Express Embraer Brasilia; Flight 2574; Eagle Lake, TX
21 August 1995; Delta Connection (Atlantic Southeast Airlines) Embraer Brasilia; near Carrolton, GA
9 January 1997; Delta Connection (Comair) Embraer Brasilia; near Monroe, MI
14 May 2004; Rico Linhas Aéreas Embraer Brasilia; near Manaus,  
بنام حاکمی که اگر حکم کند همه محکومند....حکم لازم !!!
....
نویسنده آمریکایی ارنست همینگوی:
«هر انسانی که آزادی را دوست دارد بیش از طول عمرش به ارتش سرخ و شوروی سپاسگزاری بدهکار است.»


تصویر
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

Re: *-* بررسی جایگاه شرکت Embraer در بین هواپیماسازان جهان *

پست توسط CAPTAIN PILOT »

دوست عزیز و گرامی, جناب wild-bear تصویر
درود بر شما تصویر

کدام گزینه برای جایگزینی ناوگان پیر و فرسوده کشورمان بهتر و ایده ال تر است.

در خصوص سوال فوق و نمونه های معرفی شده در کلاس جت های منطقه ای و همچنین انتخاب یکی از آنها برای کشورمان, شخصا" معتقدم هیچیک از آنها مناسب نیاز فعلی کشورمان نمیباشد و دلایل این امر نیز در ادامه تشریح خواهند شد.

SuperJet 100 Sukhoi
تاریخ ثابت نموده است که تولیدات شرکت های روسی به هیچ عنوان قابل اطمینان (امنیتی و پشتیبانی) نیستند و جدا از این مسئله با توجه به سابقه و بد نامی کمپانی توپولوف در ذهن مردم ایران و همچنین عدم ناسازگاری این محصولات با موقعیت اقلیمی کشورمان, این گزینه چندان مناسب نمیباشد.

ARJ21-700 Xiangfeng
این هواپیمای چینی و 90 نفره ساخت Comac و با برد 2200 کیلومتر در نمونه پایه, همچنان در مراحل تست و بازبینی های پیش از تحویل قرار دارد و نمیتوان در خصوص ایمنی و کارایی آن نظر قطعی اعلام نمود. اما بطور کلی کشور چین سابقه چندانی در خصوص تولید هواپیما ندارد و تاکنون نیز مشتریان این هواپیما اکثرا" شرکت های چینی و یا مالزیایی و اندونزیایی بوده اند.

CRJ1000/900 Bombardier
هواپیمای CRJ 1000-900 با ظرفیت 100 مسافر یکی از بهترین و موفقترین تولیدات کمپانی بزرگ Bombardier کانادا میباشد. اما توجه داشته باشید که بهره وری از هواپیماهای باریک پیکر و آن هم با ظرفیت بالا موجب کاهش سطح امکانات رفاهی مسافران میگردد. (این مسئله را با توجه به تجربه پرواز با نمونه CRJ-700 و ارتفاع بسیار کم در کابین آن عرض مینمایم.) همچنین اکثر تولیدات کمپانی بمباردیه علارغم کیفیت و خدمات بسیار بالا, دارای هزینه های نگهداری سنگینی میباشند و با توجه به آب و هوای 4 گانه کشورمان, این نمونه نیز چندان مناسب نمیباشد.


Mitsubishi MRJ
این هواپیمای ژاپنی نیز هم اکنون در حال گذر از استانداردهای پروازی میباشد و نمیتوان در خصوص قابلیت های آن اظهار نظر نمود. اما با توجه به تجربه اندک Mitsubishi در ساخت و تولید هواپیما, میتوان کمی برای خدمات پس از فروش نگران بود !


EMB-190 Embraer
با صرف نظر از فاکتور سوانح, این هواپیما از لحاظ کاراریی و تجهیزات, نمونه مطلوبی تلقی میگردد و برای مسیرهای کوتاه همچون تهران - ساری و یا شیراز - بوشهر نمونه مناسبی طلقی میگردد.


اما به نظر بنده, بهترین و مناسبترین هواپیما برای پروازهای داخلی و با برد متوسط (Middle Range) و بلند (Long Range) و با توجه به مسیرهای پروازی و آب و هوای کشورمان, نمونه مشهور و محبوب Boeing 737-800 و رفیب اروپایی آن یعنی A 320 میباشند. هواپیماهایی که در طول سال های اخیر توانسته اند بخش اعظمی از پروسه انتقالات هوایی آمریکا و اروپا را بر عهده گیرند.

 [External Link Removed for Guests]  B 737-800 

 [External Link Removed for Guests]  A 320 
البته همه این گفته ها تنها در صورت لغو تحریم ها بر علیه کشورمان میتواند رنگ و بوی واقعیت گیرد و در غیر این صورت باید همچنان شاهد پرواز سیر عظیم هواپیماهای مستهلک و از رده خارج روسی و بعضا" آمریکایی باشیم !


موفق باشید تصویر
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
Captain I
Captain I
نمایه کاربر
پست: 355
تاریخ عضویت: دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۸۹, ۶:۴۵ ب.ظ
محل اقامت: طهرون-شمرون
سپاس‌های ارسالی: 4127 بار
سپاس‌های دریافتی: 2798 بار
تماس:

Re: *-* بررسی جایگاه شرکت Embraer در بین هواپیماسازان جهان *

پست توسط wild-bear »

سلام. :razz:
ممنون از توضیحاتتون..ممنون :razz: :( :smile:
به امید پایان تحریمها :AA: :sad:
بنام حاکمی که اگر حکم کند همه محکومند....حکم لازم !!!
....
نویسنده آمریکایی ارنست همینگوی:
«هر انسانی که آزادی را دوست دارد بیش از طول عمرش به ارتش سرخ و شوروی سپاسگزاری بدهکار است.»


تصویر
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه در مورد هوا فضا”