آشنایی با Section 41 در بدنه هواپیماهای مسافربری Boeing

در اين بخش مي‌توانيد در مورد ديگر مباحث هوانوردي و هوافضا به بحث بپردازيد

مدیران انجمن: CAPTAIN PILOT, شوراي نظارت, مديران هوافضا

ارسال پست
Commander
Commander
نمایه کاربر
پست: 2875
تاریخ عضویت: پنج‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۷, ۳:۲۳ ب.ظ
محل اقامت: DE - CZE
سپاس‌های ارسالی: 39753 بار
سپاس‌های دریافتی: 34089 بار
تماس:

آشنایی با Section 41 در بدنه هواپیماهای مسافربری Boeing

پست توسط CAPTAIN PILOT »

 [External Link Removed for Guests]  
بخش یا همان Section 41 به قسمت دماغه و کابین خلبان در بدنه هواپیماهای Boeing گفته میشود. در برخی مدل های ممکن است در این قسمت یک درب جهت ورود و خروج مسافران به داخل کابین و یا هدایت آنان به بخش First Class وجود داشته باشد. این بخش به همراه بال ها, به عنوان یکی از پیچیده ترین بخش های هر هواپیما محسوب میشود و Section 41 به تنهایی حدود 40% از تجهیزات رادیویی و سیستم های کنترلی را در خود جای میدهد.

[External Link Removed for Guests]

سایر بخش های هواپیما دارای شماره های به مراتب بهتری میباشند و هریک از انها نیز وظایف و قابلیت هاغی خاص خود را دارند اما Section 41 بیانگر یکی از مهمترین بخش های هر هواپیمای Boeing میباشد. Section 41 بطور کلی در بین 2 گروه از هواپیماهای ساخت Boeing تقسیم میشود:

[External Link Removed for Guests]

الف) Section 41 در بین هواپیماهای 707/720, 727 و 737 مشترک و عمومی است اما در مدل های جدید B737 این بخش شامل تجهیزات رادویویی و سیستم های بیشتری نسبت به سایر نمونه های پیشین میباشد.

ب) هواپیماهای B767 و B777 نیز در Section 41 با یکدیگر مساوی میباشند. با اینحال این 2 هواپیما از جهت برخورداری از تجهیزات مختلف رادیویی و سیستم های پروازی, دارای تفاوت های زیادی با یکدیگر میباشند.

ج) Section 41 در B787 با سایر نمونه های پیشین دارای تفاوت های بیشتری میباشد و این به دلیل استفاده از فیبر کربن تقویت شده با پلاستیک یا همان CFRP در ساختار بدنه و بخش 41 میباشد.

[External Link Removed for Guests]

شهرت و اهمیت بالای این بخش, پس از تحقیقات Boeing بر روی سانحه پرواز 103 شرکت هواپیمایی Pan American در سال 1988 آشکارشد. Section 41 در ابتدا جهت استفاده در هواپیماهای مسافربری سری 7xx و به استثنای B717 طراحی و در مجموعه Boeing واقع در Wichita, Kansas ساخته شد (این کمپانی هم اکنون با نام تجاری Spirit AeroSystems شناخته میشود). قانون و روش استفاده از بخش های مشترک در تولید بدنه هواپیماهای مختلف, منحصرا" متعلق به Boeing نمیباشد و هواپیماهایی همچون de Havilland Comet و Sud Aviation SE 210 Caravelle نیز در بخش جلوی خود با یکدیگر مشترک هستند. این مسئله در خصوص Tupolev های Tu-204/-214 و Tu-334 و Airbus های A330 و A340 نیز صدق میکند.

[External Link Removed for Guests]  



=============================

ترجمه, تالیف و تنظیم: CAPTAIN PILOT

منبع: [External Link Removed for Guests]

[HIGHLIGHT=#ffc000]هرگونه کپی برداری از این مطلب, تنها با ذکر نام CentralClubs به عنوان منبع و نویسنده مجاز میباشد.  

=============================
  When once you have tasted Flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been and there you will always long to return
 

[External Link Removed for Guests]
ارسال پست

بازگشت به “متفرقه در مورد هوا فضا”