
کارخانه هواپیما سازی داسو به همت مهندس جوانی به نام مارسل ، که فرزند یک پزشک یهودی به نام آدولف بلوخ، بود تاسیس شد .مارسل که در نوجوانی مجذوب پرواز های ویلبر رایت در خاک فرانسه شده بود، به تحصیل در یک کالج هوانوردی مشغول شد . او در دوران جنگ جهانی اول با تاسیس شرکتی، به تولید هواپیما پرداخت .اما دوران سخت بعد از جنگ او را به کار معاملات بانکی واداشت .مارسل در دهه 1930 مجددا" طراحی هواپیما را از سر گرفت، در آن زمان تجدید تسلیحات آلمان هیتلری باعث نگرانی شدیدی مقامات فرانسوی شده بود. با شروع جنگ جهانی دوم مارسل به اسارت آلمانی ها در آمد ولی حاضر نشد که در ازازی آزادیش با آنها همکاری کند. جنگ جهانی دوم دقیقا" زمانی به پایان رسید که حکم مرگ مارسل صادر شده بود اما قبل لز اجرای حکم قوای متفقین او را نجات دادند در این زمان هرچند مارسل جوانیش را از دست داده بود ولی با اراده ای قوی به بازسازی صنایع هوانوردی فرانسه مشغول شد و در همین زمان نام خانوادگی اش را از بلوخ به داسو تغییر داد.
دوران پس از جنگ جهانی دوم آغاز عصر پیشرانه های جت بود اما فرانسوی ها هنوز به تکنولوژی جت دسترسی نداشتند و این موضوع می توانست برایشان بسیار گران تمام شود.در این موقع شرکت فرانسوی اسنکمابا کمک یک مهندس آلمانی که او را از منطقه تحت نفوذ آمریکایی ها فراری داده بودند موفق به ساخت موتور جت شد و بعد ها همین موتور در بسیاری از ساخته های داسو به کار رفت .
داسو به یمن پیدا کردن رابطه بسیار صمیمی با ژنرال دوگل و نفوذ در رده های بالای مملکتی به قدرت متلق صنایع هوا فضای فرانسه تبدیل شد . او بر خلاف اسنکما و با تکیه بر کمال فنی و قدرت سیاسی ،گروهی از مهندسان فرانسوی را در چهار چوب عقاید و آرمانهای خودش تربیت کرد .داسو که شخصا" از جزئیات فنی بسیاری از هواپیما های مختلف مطلع بود ،سازمانی را تاسیس کرد که بسیار منسجم ،دقیق و منظم عمل می کرد.او تجربه زیادی در طراحی هواپیما کسب کرده بود .یکی از مهم ترین این تجربه ها این بود که ((هواپیما باید تدریجا" تکامل یابد و هرگز نباید موتور جدیدی را در پیکره جدیدی آزمود)).
هواپیما های شرکت داسو یکی پس از دیگیری به پرواز در آمدند ولی هیچ یک به حد اعتبار میراژ 3 نرسیدند .میراژ 3 در پرواز افقی به سرعت دو برابر صوت رسید و نه تنها در سطح صنایع هوایی فرانسه بلکه در کل صنایع این کشور به یکی از بزرگترین موفقیت ها تبدیل شد.این توفیقات به ویژه زمانی که فرانسه در برابر الجزایر تحقیر شده بود ارزش زیادی برای فرانسوی ها داشت و در شرایطی که خود داسو امید چندانی برای صادرات نداشت میراژ 3 یکی از بزرگترین اقلام صادراتی فرانسه شد .
در دسامبر 1971 دولت فرانسه برای تمرکز امکانات و نیروی متخصص با ادغام شرکت های هوانوردی داسو و برگه شرکت داسوبرگه را تاسیس کرد.
